Spojte se s námi


Ostatní

Na Dakaru je na tom po druhé etapě z Čechů nejlépe Loprais

Po druhé etapě Rallye Dakar je na tom z Čechů nejlépe kamioňák Aleš Loprais, který je se svojí Pragovkou na pátém místě průběžného pořadí. Jen o stupínek hůře je na tom v kategorii automobilů Martin Prokop s navigátorem Viktorem Chytkou, kteří jedou ve voze Ford Raptor.

Publikováno

dne

Po druhé etapě Rallye Dakar je na tom z Čechů nejlépe kamioňák Aleš Loprais, který je se svojí Pragovkou na pátém místě průběžného pořadí. Jen o stupínek hůře je na tom v kategorii automobilů Martin Prokop s navigátorem Viktorem Chytkou, kteří jedou ve voze Ford Raptor.

Oběma nejlepším českým závodníkům se povedla zejména úvodní etapa, ve které dojeli na třetím místě. Po přičtení patnáctiminutové penalizace ovšem Loprais klesl na pátou příčku. Pátý dojel i ve druhé etapě a stejné místo patří synovci nedávno zesnulého Karla Lopraise také v celkovém pořadí. Na prvních třech místech se nacházejí tři ruští jezdci na Kamazech.

„Jeli jsme na devadesát devět procent, ale Kamaz nasadil brutální tempo. Ještě jedno procento tedy budeme muset přidat, jenže v poslední čtvrtině nám odešly zadní tlumiče. Technika dostává opravdu zabrat. Jsem zvědavý, co to udělá u ostatních, za nás ale mohu říct, že je to pořádná zabíračka jak pro podvozek, tak pro posádku,“ uvedl pro portál Auto.cz Aleš Loprais.

Martin Prokop obsadil v první etapě výborné třetí místo, druhá etapa už mu ale tolik nevyšla a skončil v ní dvacátý. I tak se ale drží v průběžném pořadí na skvělém šestém místě. Podle Prokopa šlo pouze o rychlý přejezd, ve kterém může soupeřům těžko konkurovat.

„Pokud jde o maximální rychlost, soupeři jsou na tom lépe a nestačím jim. Doufejme, že přijdou etapy, v nichž dostaneme prostor předvést se s navigací,“ svěřil se Prokop.

Ve druhé etapě se dařilo všem českým motocyklistům. Nejlépe je na tom v průběžném pořadí na dvacátém místě Jan Brabec. Na 23. místo si polepšil Martin Michek, jenž se v první etapě kvůli navigačnímu problému ztratil a dojel s velkou ztrátou až v páté desítce.

Saudskoarabská poušť pod vodou

Organizátoři museli kvůli silnému dešti, který celé pondělí zmáčel saudskoarabskou poušť, kompletně zrušit druhou etapu veteránské kategorie Classic. Se Škodou 130 LR jsou na tom po první etapě nejlépe Klymčiw a Böhm. Právě Ondřej Klymčiw, který má zkušenosti z loňského premiérového ročníku, má letos silné výhrady.

„Byl jsem několikrát za organizátory, protože mě zařadili až na sedmdesáté startovní místo, což neodpovídalo situaci v mé kategorii. Jedna dáma z organizačního štábu mi jednoduše řekla, že Dakar přece není spravedlivý. Tak co můžeme dělat,“ rozhodil ruce rozladěný Klymčiw.

Zdroj: Auto.cz

Reklama

Fortuna liga

Sparta nemá za Wiesnera záskok, čekal bych i nové křídlo, myslí si novinář Jahoda

Sparta v tomto přestupovém období zatím není tak aktivní, jak jsou její fanoušci zvyklí. Tomu se věnovali i hosté v pořadu ČT Sport Fotbal fokus podcast. Novinář Pavel Jahoda se rozpovídal o postech, kde by Pavel Vrba mohl přivést posilu.

Publikováno

dne

Sparta v tomto přestupovém období zatím není tak aktivní, jak jsou její fanoušci zvyklí. Tomu se věnovali i hosté v pořadu ČT Sport Fotbal fokus podcast. Novinář Pavel Jahoda se rozpovídal o postech, kde by Pavel Vrba mohl přivést posilu.

Sparta zatím přivedla jen jednoho hráče do užšího kádru, Tomáše Čvančaru. Naopak odešel David Moberg Karlsson a Václav Drchal s Andreasem Vindheimem hostují v druhé německé Bundeslize.

Spartu tak po Srdjanu Plavšičovi opustil druhý křídelník za poslední půlrok a v kádru zůstává pouze Jakub Pešek, Lukáš Haraslín a Ladislav Krejčí starší. Přesto Pavel Vrba po novém křídle doposud nesáhl.

„Já jsem zcela upřímně jsem očekával, že Sparta bude aktivnější, nebo že se pokusí více posílit křídelní prostor. Zvláště potom co odešel David Moberg Karlsson,“ myslí si Jahoda.

Trochu překvapivě vedení Sparty nereaguje ani na odchod Vindheima. Tomáš Wiesner je jediným pravým bekem v týmu, jako back up pro jarní část se nabízí Michal Sáček, který je ale v obraně poloviční a Vrba ho potřebuje ve středu pole.

Navíc ani Wiesner není typický pravý bek, v minulosti nastupoval coby křídelník a směrem dozadu často nestíhá. Situace na pravé straně obrany tak připomíná tu slávistickou z podzimní části sezóny, kdy měli sešívaní na levé obraně jen Oscara Dorleyho (původně střední záložník).

„A to samé jsem čekal, že se bude aktivnější třeba při hledání zpětného řešení poté, co odešel Vindheim. Protože v současnosti za Tomášem Wiesnerem zeje podle mě relativně díra a pokud by měl vypadnout, tak si nemyslím, že je tam nějaká úplně jasná dvojka se pravého obránce. Jedině sázka někoho z mladých,“ pokračoval novinář ČT Sport.

Podzimem letenští propluli se čtyřmi křídelníky hladce, Haraslín s Peškem hráli výborně, obránce trápili především rychlostí, neztratili se ani v Evropské lize. Z lavičky zaskakoval Karlsson či Ladislav Krejčí mladší.

Se třemi hráči na dva posty by se ale jarní část ročníku dohrávala velmi těžko. Teoreticky na křídlech mohou nastoupit ještě Adam Karabec s Hložkem, ale ani jednomu z nich tato pozice nevyhovuje.

„Kdyby třeba duo Haraslín, Pešek, na které Vrba sází a které se na podzim velice osvědčilo. Jestli by v případě, že by některých z nich vypadl a třeba by se nedařilo ani Ladislavu Krejčímu staršímu, jestli by tam zaplul Adam Hložek, to už je otázka. Ale já jsem čekal, že právě na těchto dvou postech bude Sparta bude i aktivnější,“ dodal Jahoda.

Zdroj: Fotbal fokus podcast

Pokračovat ve čtení

Motorsport

O tom, kdo vyhrál Rallye Monte-Carlo rozhodl osud, říká Ogier. Co dalšího v rozhovoru prozradil?

Úvodní dějství ročníku 2022 nakonec Sébastienu Ogierovi vítězství nepřineslo. To mu totiž v poslední etapě vyfoukl zkušený devítinásobný šampion Sébastien Loeb. Podle Ogiera o tom rozhodl osud. V rozhovoru pro server Motorsport toho však poznamenal mnohem více.

Publikováno

dne

Úvodní dějství ročníku 2022 nakonec Sébastienu Ogierovi vítězství nepřineslo. To mu totiž v poslední etapě vyfoukl zkušený devítinásobný šampion Sébastien Loeb. Podle Ogiera o tom rozhodl osud. V rozhovoru pro server Motorsport toho však poznamenal mnohem více.

V průběhu prvního podniku sezóny se zdálo, že si Ogier v Monte-Carlu dojede pro své deváté celkové vítězství. Konečný výsledek však značně ovlivnil defekt, který Ogier utrpěl v předposlední etapě.

S kvapem blížícím se finišem se taktéž štěstí přiklonilo na stranu Loeba. V polovině závodu měl přitom Ogier náskok čtyřiadvaceti sekund, jenže kromě defektu také v závěrečné etapě ulil start a obdržel penalizaci deseti sekund.

Loeb si se svými kvalitami pak tuto šanci nenechal ujít a vítězství si nakonec pohlídal. Finální podoba výsledkové listiny nám ukazuje, že Ogier i kvůli těmto dvěma zásahům ztratil na vítěze této rallye deset a půl vteřiny.

Ač oba závodníci pro letošní rok oficiálně potvrdili zatím pouze rallye v Monte-Carlu, je velmi pravděpodobné, že se budou účastnit dalších dílčích závodů. Faktem ovšem zůstává, že oba nezasahují do hlavního programu WRC a po zbytek sezóny si tak budou vybírat, do kterých podniků budou či nebudou chtít zasáhnout.

„Byl to krásný a velmi tvrdý souboj. Mám z této rallye opravdu velkou radost a myslím, že si to všichni budeme navždy pamatovat,“ řekl Ogier v rozhovoru pro Motorsport.

„Dobře, z tohoto víkendu jsme nevyšli jako vítězové, ale myslím, že pořád můžeme chodit s hlavami vztyčenými a usmívat se, jelikož jsme i tak odvedli kus práce. Bohužel však dnes osud rozhodl jinak,“ uvědomuje si.

Pilot týmu Toyota Gazoo Racing také reagoval na defekt, který utrpěl v přeposlední šestnácté etapě.

„Upřímně, nemohl jsem s tím nic udělat. Když byla silnice čistá, tak jsem se opravdu snažil jet bezpečně a vyhýbat se ostrému zatáčení. Jenže v průběhu etapy takto na ostro zajeli prudké zatáčky všichni a stopa byla hodně špinavá. Defektu se pak už nešlo vyhnout. To je život,“ reaguje Ogier.

Nutno podotknout, společnost Pirelli je mnohými kritizována už od svého vstupu do světa WRC. Pro rok 2022 však zpřísnilo konstrukci svých pneumatik v důsledku toho, že se musejí vyrovnat novým a těžším vozům.

V tuto chvíli není dobrým znamením, že už při příležitosti úvodního podniku sezóny došlo na jednom z vozů k defektu. Ogier na závěr dodává, že momentálně není schopný potvrdit, jakého závodu se dále zúčastní. Prozradil však, že portugalská rallye v květnu bude slibnou příležitostí.

Pro Toyotu to ovšem skutečně nebyl špatný víkend. Kromě Ogierova druhého místa dojel na pozici číslo 4 velmi talentovaný Fin Kalle Rovanperä, jenž dokonce vyhrál dvanáctou, třináctou a poslední sedmnáctou etapu.

Zdroje: WRC, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Obrovská havárie, krásná umístění Čechů či návrat legendy: Co vše přinesla Rallye Monte-Carlo?

Velkolepý souboj velikánů, skvělé umístění Čechů, ale také jedna velmi strašidelná nehoda. Úvodní podnik sezóny přinesl vskutku mnohé, Sébastien Loeb se svou spolujezdkyní navíc překonali další rekordy! Jak tedy Rallye Monte-Carlo dopadla?

Publikováno

dne

Velkolepý souboj velikánů, skvělé umístění Čechů, ale také jedna velmi strašidelná nehoda. Úvodní podnik sezóny přinesl vskutku mnohé, Sébastien Loeb se svou spolujezdkyní navíc překonali další rekordy! Jak tedy Rallye Monte-Carlo dopadla?

Vítězem úvodního podniku sezóny se stal Sébastien Loeb. Legendární Francouz se do WRC vrátil po roční pauze (naposledy jezdil pouze dílčí závody v roce 2020) a ve 47 letech ovládl Rallye Monte-Carlo.

Nutno podotknout, Loeb ještě nedávno soutěžil v Rallye Dakar. V prvním závodě nového ročníku si však v poslední etapě vyjel vítězství a překonal osminásobného šampiona a úřadujícího mistra světa Sébastiena Ogiera.

Souboj legend tedy ovládl Loeb, přičemž jeho nejvážnější konkurent v boji o celkové prvenství, Francouz Ogier, zaostal za vítězem této rallye 10,5 vteřin. Celkový výsledek však značně ovlivnil i defekt pneumatiky, který potkal Ogiera v předposlední erzetě.

S kvapem blížícím se finišem se ovšem štěstí přiklonilo na stranu Loeba V polovině závodu měl přitom Ogier náskok téměř dvaceti sekund, jenže kromě defektu také v závěrečné etapě ulil start a obdržel penalizaci deseti sekund. Loeb každopádně v této rallye ukázal, proč je devítinásobným mistrem světa a nejúspěšnějším závodníkem v historii WRC.

Nutno podotknout, závodem v Monte-Carlu jej na místě kopilota provázela žena – Isabelle Galmicheová. Loeb si tak dojel pro své jubiljení a rekordní 80. vítězství. Také je zapotřebí poznamenat, že se již pětadvacet let nestalo, že by si pro vítězství v kategorii WRC dojela žena!

Loeb si rovněž dojel pro své osmé celkové vítězství v Monte-Carlu a stal se nejstarším mužem, který kdy ovládl závod WRC!

Na třetím místě v celkovém pořadí pak skončil Craig Breen (M-Sport Ford – pozn. red.), jenž na vítěze této rallye ztratil jednu minutu a 39 vteřin. Čtvrté místo nakonec uhájil mladý a nadějný Fin Kalle Rovanperä.

Se ztrátou zhruba 6 a půl minut drží pátou příčku Gus Greensmith, který si v sedmé erzetě dojel pro své první etapové vítězství.

Velmi krásná umístění v Monte-Carlu zaznamenali i naši legionáři. Erik Cais dojel v kategorii WRC 2 na skvělém druhém místě, za vítězem Andreasem Mikkelsenem nicméně zaostal o 55 vteřin. V celkovém pořadí se pak vlezl do nejlepší desítky, když uhájil devátou příčku!

Další Čech Jan Černý dojel ve třídě WRC 3 rovněž na druhé pozici, v celkovém pořadí mu patří třiadvacátá příčka.

Rallye Monte-Carlo pak nedojelo hned několik závodníku, tu nejvážnější nehodu bezesporu utrpěl jezdec týmu M-Sport Ford Puma – Adrien Formaux. Se svým spolujezdcem jsou naštěstí v pořáku, nicméně se sami můžete podívat, jak strašidelná nehoda to byla.

Kromě něj ovšem úvodní dějství sezóny 2022 nedokončil také Estonec Ott Tänak nebo Oliver Solberg (oba Hyundai Shell Mobis WRT).

Druhý závod sezóny, úžasná švédská rallye, která vskutku bývá plna sněžných etap, je naplánován na 24. až 27. února.

Zdroje: WRC, Twitter, M-Sport Ford Puma

Pokračovat ve čtení

Oblíbené