Spojte se s námi


Motorsport

Motorsport nemůže jít pouze cestou elektrifikace! Robert Reid pro to nachází vážné důvody. Souhlasíte s ním?

Problémy s udržitelností či znečištění planety. To jsou věci, které momentálně sužují nejen motorsport, ale celkově automobilový průmysl. Robert Reid v rozhovoru pro Autosport uvádí hned několik důvodů, proč i přesto není elektrifikace tou jedinou správnou cestou. Souhlasíte s jeho tvrzením?

Publikováno

dne

Problémy s udržitelností či znečištění planety. To jsou věci, které momentálně sužují nejen motorsport, ale celkově automobilový průmysl. Robert Reid v rozhovoru pro Autosport uvádí hned několik důvodů, proč i přesto není elektrifikace tou jedinou správnou cestou. Souhlasíte s jeho tvrzením?

Kdo je vlastně Robert Reid? Je bývalým profesionální kopilotem WRC. Tuto funkci ostatně plnil i v roce 2001, kdy dělal kopilota Richardu Burnsovi, jenž právě v onom roce se svým Subaru získal mistrovský titul.

Od jeho ukončení kariéry působil v několika komisích FIA, včetně té bezpečnostní. Několik let strávil jako ředitel britské asociace motoristického sportu a rovněž působil jako komentátor WRC. Za tři týdny bude dokonce kandidovat ve volbách FIA o roli náměstka prezidenta pro sport.

V rozhovoru pro web Autosport se vyjádřil k otázce, zda by motorsport měl jít cestou elektrifikace. Lépe řečeno, jestli je to skutečně ten správný směr, jakým by se měl motorsport v budoucnu ubírat. Nutno podotknout, v nedávných letech se tato otázka řeší čím dál vehementněji.

Do hry totiž vstupují různé enviromentální faktory. Reid ale také tvrdí, že by motorsport měl být stále odvážný v prosazování svých myšlenek a měl by sloužit jako jakýsi inkubátor technologií, které pomohou dostat svět na tu správnou cestu.

„Když mluvíme k různým týmům po celém světě, všichni nám říkají: Nedovolte, aby se v motoristickém sportu jezdilo pouze na EV, protože stále budeme používat spalovací motory po dobu dalších 20 let,“ vysvětluje Reid v rozhovoru pro Autosport.

„Infrastruktura prostě není v každé zemi na tak dobré úrovni, abychom mohli zvolit jednu jedinou cestu. Musíme tedy přijít s řešením, které uspokojí potřeby všech. Máme přitom velké možnosti, nespočet příležitostí, můžeme navrhnout hned několik řešení,“ uvědomuje si.

„Musíme si uvědomit, že motoristický sport bude vždy dražší, než třeba fotbal. Musíme pracovat na tom, abychom také co nejvíce snížili náklady. To je důležité také z hlediska kampaně double motorsport, která ač se může jevit jako příliš ambiciózní, skrývá v sobě podle mě obrovskou příležitost,“ doplňuje.

Dále také dodává, že motorsport musí reagovat na věci, jako jsou spotřebitelské návyky, měnící se postoje k diverzitě a v neposlední řadě se neustále objevují obavy životní prostředí a udržitelnost.

Na závěr dodává, že v motoristickém sportu vidí obrovský potenciál, a to především v kombinaci s poskytováním řešení na základě udržitelnosti životního prostředí.

Nyní totiž bude velmi důležitým faktorem dokončit vývojovou etapu a ujistit se, že existují různé cesty, které dokáží splnit cíle, jež jsou stanoveny. Dá se říct, že otázka elektrifikace ještě nikdy nebyla tak důležitou součástí pokroku.

Je ale skutečně tou jedinou správnou cestou?

Zdroje: WRC, FIA, Autosport

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.