Spojte se s námi


Motorsport

Michek zajel další parádní výsledek, Loprais stále vede! Těžkou havárii utrpěl Carlos Sainz. Jak se daří Čechům na Rallye Dakar?

Rallye Dakar má za sebou už devátou etapu, která jako už tradičně přinesla mnohé. Těžkou havárii utrpěl Carlos Sainz, kategorii automobilů v úterý ovládl Sébastien Loeb. Kategorii kamionů i nadále vede Aleš Loprais, velice solidní výsledek zajel Martin Michek! Jak se daří českým závodníkům na Rallye Dakar?

Publikováno

dne

Rallye Dakar má za sebou už devátou etapu, která jako už tradičně přinesla mnohé. Těžkou havárii utrpěl Carlos Sainz, kategorii automobilů v úterý ovládl Sébastien Loeb. Kategorii kamionů i nadále vede Aleš Loprais, velice solidní výsledek zajel Martin Michek! Jak se daří českým závodníkům na Rallye Dakar?

Velké emoce v rámci deváté etapy Rallye Dakar přinesla kategorie automobilů. Úterní dění ovládl Sébastien Loeb, a to v čase 3 hodiny, 7 minut a 24 vteřin. Druhý dojel Litevec Vaidotas Zala, který v cíli na devítinásobného šampiona WRC ztratil pouhých 57 vteřin.

Samozřejmě až po odečtení Francouzovy dvouminutové penalizace. Loeba a Zalu pak na stupních vítězů doplnil Guerlain Chicherit, jenž na první místo ztratil dvě minuty a osm vteřin.

Loeb si tak připsal třetí etapové vítězství v letošním roce a celkově v kariéře na Rallye Dakar už devatenácté. Mattias Ekstrom přinesl Audi útěchu v podobě čtvrtého místa v úterní speciálce se ztrátou 5 minut a 11 vteřin na vítěze Loeba.

Naopak Sainz, jeden ze dvou zbývajících jezdců Audi po odstoupení Stéphana Peterhansela v úvodním týdnu, utrpěl po pouhých šesti kilometrech této speciálky vážný karambol, když se jeho vůz při zdolávání duny převrátil.

Čech Martin Prokop dokončil úterní etapu na čtrnácté příčce se ztrátou 17 a půl minut na vítěze Loeba. Kategorii automobilů stále vévodí Katařan Násir al-Attíja, dle oficiálních výsledků s časem 34 hodin, 19 minut a 20 vteřin.

Druhý je momentálně se ztrátou jedné hodiny a téměř 22 minut Lucas Moraes. Na třetí příčku se po úterní etapě vyšplhal Francouz Loeb, jehož aktuální manko činí jednu hodinu a 43 minut.

Loprais stále vede pořadí kamionů!

Soutěž kamionů stále vede český závodník Aleš Loprais, byť úterní etapu vyhrál Nizozemec Janus van Kasteren s časem 3 hodiny, 40 minut a 52 vteřin. Pro druhé místo si s mankem tří minut a šesti sekund dojel Pascal de Baar.

Nejrychlejším Čechem v deváté etapě byl Jaroslav Valtr, jenž se umístil jako třetí v pořadí. Loprais ukončil devátou etapu na čtvrté pozici, když ztratil jedenáct minut.

Na konci úterního dění se však do nejlepší desítky vešlo hned pět Čechů – třetí Valtr, čtvrtý Loprais, šestý Tomáš Vrátný, sedmý Martin Šoltys a desátý Martin Macík. Dlužno dodat, jak nevyzpytatelná bylo úterní dějství svědčí následující video.

Jak už ale výše píšeme, i navzdory čtvrtému místu Loprais stále v kamionech vede, a to s téměř 27minutovým náskokem na Van Kasterena. Vzato třetí Martin van den Brink ztrácí už lehce přes 46 minut. Čtvrtou a pátou příčku momentálně drží dva čeští závodníci.

Macík v barvách týmu MM Technology ztrácí na prvního Lopraise už 1 hodinu a 17 minut, pátý Valtr dokonce přes 2 a půl hodiny.

Kategorie motocyklů

Mezi motorkáři zvítězil Luciano Benavides, na jehož vítězný čas v podobě 3H 18′ 44“ ztratil jednu minutu Toby Price. Pro třetí místo si s mankem necelých tří minut dojel Skylar Howes. Velice slušný výsledek pak zajel Martin Michek.

Český motorkář zajel sedmý nejrychlejší čas a po svém nedávném životním výsledku na Rallye Dakar stoupá pořadím vzhůru. Nyní je Michek dvanáctý, průběžné pořadí motocyklů ovšem stále vede Howes.

Níže se pak můžete podívat na jeho tradiční pozdrav českým fanouškům a zhodnocení deváté etapy.

Michek měl totiž před pondělním volnem velké zdravotní potíže, které si přivodil v nedělní etapě. Právě tehdy si totiž pochroumal pravou nohu, do závodních bot se pak pro další průběh Rallye Dakar musel násilím soukat.

Jak to ale vypadá, i přes zdravotní obtíže je český motocyklový závodník schopen zajíždět parádní výsledky. Přejme tak nejen jemu, ale i ostatním našim legionářům mnoho úspěchů v dalších etapách.

Zdroje: Rallye Dakar, Martin Michek – Instagram

Reklama

Motorsport

Tohle je krása! Alfa Romeo představila podobu nového vozu pro sezónu 2023. Tým však potkal mnoho výrazných změn

Po Haasu, Red Bullu a Williamsu je Alfa Romeo dalším týmem, který představil podobu nových monopostů pro nadcházející sezónu! Kromě nového zbarvení však technický ředitel týmu Jan Monchaux vysvětluje také výrazné změny v zadní části vozu.

Publikováno

dne

Po Haasu, Red Bullu a Williamsu je Alfa Romeo dalším týmem, který představil podobu nových monopostů pro nadcházející sezónu! Kromě nového zbarvení však technický ředitel týmu Jan Monchaux vysvětluje také výrazné změny v zadní části vozu.

Alfa Romeo v úterý dopoledne zveřejnila podobu nových monopostů pro sezónu 2023. Je tak již čtvrtým týmem, který v rámci svého představení představil nové zbarvení svých vozů.

Oproti Williamsu a Red Bull, a tedy podobně jako Haas, přichází Alfa Romeo se zcela jiným zbarvením. Nutno podotknout, nové monoposty budou na trati vypadat opravdu krásně. V níže přiložených twitterových příspěvcích si můžete prohlédnout nový vůz, také ve srovnání s minulým rokem.

Dlužno dodat, Alfu Romeo stále ještě v nedávné době opustil titulární sponzor Orlen. Na monopostu pak můžeme vidět jméno nového hlavního sponzora, kterým je společnost Stake. Už několik dní před představením nového vozu bylo také potvrzeno, že Audi koupilo minoritní podíl švýcarského týmu Sauber.

V letošním zbarvení se to zatím neodrazilo, ale je jisté, že v budoucnosti tomu bude jinak. Letošní rok je totiž tím posledním, který pojede švýcarská stáj pod hlavičkou italské Alfy Romeo. Pro sezóny 2024 a 2025 ponese tým svůj originální název Sauber, od roku 2026 začíná spolupráce s německou automobilkou.

Kromě zbarvení také technické změny

Podoba monopostu je jedna věc, ale tou druhou a mnohem podstatnější je, jak bude Alfa Romeo fungovat na závodní dráze. Tato stáj totiž chce v příští sezóně minimálně obhájit šesté místo v Poháru konstruktérů.

Technický ředitel týmu Jan Monchaux tak prozradil, že vůz prošel mnoha technickými změnami, které se týkaly zavěšení, převodovky, uspořádání chlazení, karoserie a dalších prvků – to vše s přihlédnutím k úpravám světlé výšky a difuzoru.

„Identifikovali jsme oblasti, ve kterých podle našeho názoru stále existuje potenciál, který bychom mohli využít, potenciál, který bychom nebyli schopni využít v sezóně 2022,“ řekl Monchaux v rozhovoru pro F1.

„Soustředili jsme se hlavně na zadní část vozu, kde jsme prostě chtěli mít odvahu udělat další krok, pokud jde o čistý vývoj zadní části, což nám otevřelo dveře k mnoha dalším řešením, která jsme loni nemohli realizovat,“ vysvětlil.

Kromě snahy o zlepšení výkonnosti Monchaux prozradil, že se také zaměřili na spolehlivost motorů. Právě to totiž Alfu Romeo v minulém roce trápilo.

„V průběhu sezony se také poměrně jasně ukázalo, že máme problémy se spolehlivostí, takže jsme na voze změnili spoustu věcí,“ dodal.

Jezdecká sestava, novinky ve vedení

Valtteri Bottas a Kuan-jü Čou – jezdecká dvojice bude stejná jako v sezóně 2022. Ovšem ve vedení týmu se děly věci. Dosavadní šéf stáje Fred Vasseur přijal nabídku Ferrari, kde nahradí Mattiu Binotta.

Z McLarenu pak přišel plnit funkci výkonného ředitele Sauberu Andreas Seidl, novým týmovým principálem se stal Alessandro Alunni Bravi.

Zdroje: F1, Alfa Romeo

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Williams představil podobu nového vozu pro sezónu 2023! Bez velkých změn, vypadá však krásně

Williams Racing je po Haasu a Red Bullu už třetím týmem ve Formuli 1, který odhalil novou podobu svých monopostů pro nadcházející sezónu. Co do zbarvení nepoznaly vozu Williamsu výraznou změnu, britská stáj však půjde do ročníku 2023 s velkým počtem změn.

Publikováno

dne

Williams Racing je po Haasu a Red Bullu už třetím týmem ve Formuli 1, který odhalil novou podobu svých monopostů pro nadcházející sezónu. Co do zbarvení nepoznaly vozu Williamsu výraznou změnu, britská stáj však půjde do ročníku 2023 s velkým počtem změn.

Williams v pondělí odpoledne zveřejnil podobu nových monopostů pro sezónu 2023. Je tak již třetím týmem, který v rámci svého představení představil nové zbarvení svých vozů.

Nutno podotknout, monoposty Williamsu nedoznaly žádných významných změn, tedy kromě loga nového sponzora – Gulf Oil.

Williams na svém webu zároveň vítá svého nového hlavního sponzora, který tímto krokem pokračuje cestou transformace týmu. A je důkazem nové éry komerčních investic do týmu Williams Racing od jeho akvizice společností Dorilton Capital.

„Jsem neuvěřitelně nadšený z tohoto partnerství mezi Williams Racing a Gulfem, renomovanou a důvěryhodnou globální značkou, která nám dala důvěru jako dlouhodobému partnerovi,“ řekl Matthew Savage, předseda představenstva Williams Racing na oficiálním týmovém webu.

„Znamená to sílu naší značky a obchodní nabídky, protože pokračujeme v naší transformaci.
Společnosti Gulf a Williams Racing sdílejí slavné dědictví v oblasti motorsportu a tímto partnerstvím společně tvoříme historii,“
dodal.

Williams půjde do nové sezóny také s pozměněnou jezdeckou sestavu. Týmovou jedničkou zůstává Alexander Albon, jenž se do královny motorsportu vrátil pro minulou sezónu po roční pauze.

Thajský závodník získal v minulém roce čtyři body a v rámci šampionátu jezdců skončil devatenáctý. Jeho týmový kolega Nicholas Latifi se umístil hned za ním se ziskem dvou bodů. Kanadský pilot však ve Williamsu dále pokračovat nebude.

Jeho místo totiž zaujal talentovaný Američan Logan Sargeant, který byl vyhlášen nejlepším nováčkem minulé sezóny, když v šampionátu jezdců skončil se 148 body druhý.

Williams má rovněž nového šéfa týmu. Po Jostu Capitovi převezme týmové kormidlo James Vowles, jenž přišel z Mercedesu.

Zdroje: F1, Williams Racing

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Zabojuje letos Hamilton o titul? Pokud bude mít dobré auto, může ho získat, říká Verstappen

Sezóna 2023 Formule 1 se kvapem blíží. Týmy pomalu odhalují podoby a zbarvení svých monopostů, rozhovory s jezdci a zástupci týmů se stáčejí právě k nadcházející sezóně. A jeden takový podstoupil také Max Verstappen při představení letošního Red Bullu. Jak odpověděl na otázku, zda může Lewis Hamilton zabojovat o mistrovský titul?

Publikováno

dne

Sezóna 2023 Formule 1 se kvapem blíží. Týmy pomalu odhalují podoby a zbarvení svých monopostů, rozhovory s jezdci a zástupci týmů se stáčejí právě k nadcházející sezóně. A jeden takový podstoupil také Max Verstappen při představení letošního Red Bullu. Jak odpověděl na otázku, zda může Lewis Hamilton zabojovat o mistrovský titul?

Sezóna Formule 1 v roce 2022 se z pohledu posledního desetiletí zařadila mezi ty vůbec nejlepší. Titul s drtivým náskokem obhájil Nizozemec Verstappen, který si celkově vyjel 454 bodů.

Souboj o konečné druhé místo v šampionátu jezdců mezi Charlesem Leclerc a Sergiem Pérezm nakonec vyhrál první jmenovaný. Red Bull pak ukončil hegemonii Mercedesu a po dlouhý letech ovládl Pohár konstruktérů.

Jaká bude co do formy a postavení jednotlivých týmů a jezdců sezóna následující. To je momentálně skutečně velkou otázkou, predikcí také prozatím mnoho není.

A na zodpovězení otázky, kdo v příštím ročníku získá mistrovský titul bychom aktuálně opravdu potřebovali věšteckou kouli.

Každopádně podobný dotaz dostal v nedávném rozhovoru právě Verstappen. Reportér Sky Sports se jej na oficiálním představení Red Bullu zeptal, zda Hamilton přece jen zabojuje o celkové prvenství.

Verstappen na adresu Hamiltona

Reportér se Verstappena zeptal mimo jiné také na to, zda sedminásobného šampiona vnímá stále jako hrozbu.

„Samozřejmě že je, byl to jeden z nejlepších jezdců v historii tohoto sportu… takže určitě, pokud na to bude mít auto, může znovu bojovat o titul,“ odpověděl pilot Red Bullu v rozhovoru pro Sky Sports.

„Ale to samé platí pro George, to samé pro Charlese, to samé pro Landa. Pokud jim dáte auto, které je schopné vyhrát šampionát, tak to dokáží,“ uzavřel Verstappen.

Kdo letos přijde s nejlepším konceptem? Jaké týmy budou schopné bojovat o vítězství a který z jezdců může reálně pomýšlet na zisk titulu? Částečnou odpověď si budeme moci odvodit už pz výsledků předsezónních testů, byť na skutečnou formu týmů si musíme počkat až do prvních několika závodů nové sezóny.

Zdroje: F1, Sky Sports

Pokračovat ve čtení

Oblíbené