Motorsport
Max Verstappen začal tam, kde skončil. Red Bull zapisuje double, VC Bahrajnu nabídla i návrat legendy na stupně vítězů!
Nový ročník Formule 1 oficiálně odstartoval. Na bahrajnské trati diváci sledovali další extra výkon obou Red Bullů, které pokračují v tom, kde vloni skončily. Velkou cenu ovládl suverénně Max Verstappen před Sergiem Pérezem. Na pódium doplnil „Červené býky“ nestárnoucí a legendární Fernando Alonso.

Nový ročník Formule 1 oficiálně odstartoval. Na bahrajnské trati diváci sledovali další extra výkon obou Red Bullů, které pokračují v tom, kde vloni skončily. Velkou cenu ovládl suverénně Max Verstappen před Sergiem Pérezem. Na pódium doplnil „Červené býky“ nestárnoucí a legendární Fernando Alonso.
Velmi dobře odstartoval Charles Leclerc, který se rychle dostal na druhé místo. Ve čtvrté zatáčce se znovu ve špatném světle ukázal Lance Stroll, který trefil týmového kolegu Fernanda Alonsa. Solidní odpich potkal také Valtteriho Bottase, který se prokousal z dvanáctého na osmé místo.
Závodní tempo mírně trápilo Mercedesy. Dokonce došlo k situaci, ve které se ptal George Russell svého inženýra, jestli je Lewis Hamilton pomalý záměrně, nebo se potýká s problémy. A degradace pneumatik donutila Mercedes k přemýšlení o brzkém pit stopu. A ten přišel pro Hamiltona už ve třináctém kole.
Ve čtrnáctém kole zamířila k pit stopu trojice Russell, Sainz a Leclerc. V pit lane se postupně vystřídali téměř všichni piloti a pořadí top 5 bylo po patnácti kolech následující: Verstappen, Leclerc, Pérez, Sainz, Hamilton.
Red Bully nasadily na druhou část závodu nečekaně červeně označené gumy, což způsobilo, že Pérez začal výrazně stíhat Leclerca. A v nájezdu do první zatáčky dvacátého šestého kola se Mexičanovi podařilo dostat se na druhé místo. Oba Red Bully i obě Ferrari znovu skončily pohromadě.
Zajímavé bylo pozorování závodního tempa Astonu Martin, který naháněl oba Mercedesy. Ve třicátém sedmém kole se potkali ve vzájemném souboji Alonso a Hamilton, což málem vedlo ke kolizi ve čtvrté zatáčce. O kolo později už se Španěl dostal vpřed a dostal se na pátou pozici.
Po čtyřiceti kolech se seřadila první desítka následovně: Verstappen, Pérez, Leclerc, Sainz, Alonso, Hamilton, Stroll, Russell, Bottas a Albon. Dlouho ale třetí místo nezůstalo obsazeno monackým závodníkem.
Leclerc totiž už před závodem dostal novou baterii, ta mu ale nepomohla. Vypadnutí ve 41. kole znovu rozesmutnělo fanoušky Tifosi. Na trati byl aktivován režim virtuálního safety caru. Do boxu zamířili například Gasly, Kuan-jü Čou nebo Logan Sargeant.
Pro fanoušky Ferrari to ale nebylo všechno. Na zadek monopostu Carlose Sainze se totiž dostal Alonso, který pokračoval v neskutečné jízdě. A ve 45. kole to přišlo. Starší ze španělské dvojice využil chyby soupeře v desáté zatáčce a dostal se na pódiové umístění.
Situace se ke konci velké ceny mírně uklidnila, Sainz totiž držel za sebou Hamiltona a jejich vzájemný souboj představoval nejzajímavější dění na trati v Sáchiru. Následně se pozornost přenesla na duel o desáté místo, a to mezi Alexanderem Albonem a Júkim Cunodou.
V čele jel neohroženě první Verstappen, který měl na týmového kolegu náskok více než dvanácti sekund. Zapomínat bychom neměli ani na fantastický výkon Francouze Gaslyho, který z posledního místa vyšplhal až na deváté.
Nizozemský dvojnásobný mistr světa ovládl VC Bahrajnu stylem start-cíl. Verstappen tak na rozdíl od loňské sezony odváží z Bahrajnu plný počet bodů a za čtrnáct dní bude mít v Saúdské Arábii pozici lídra šampionátu.
Výsledky první bodované desítky Velké ceny Bahrajnu: 1. Max Verstappen, 2. Sergio Pérez, 3. Fernando Alonso, 4. Carlos Sainz, 5. Lewis Hamilton, 6. Lance Stroll, 7. George Russell, 8. Valtteri Bottas, 9. Pierre Gasly, 10. Alexander Albon.
Zdroj: F1

Motorsport
Hamilton a Red Bull? To si nedokážu představit, říká Horner. Šéf rakouské stáje se také vyjádřil na adresu Mercedesu
O sedminásobném šampionovi se toho v poslední době napsalo skutečně mnoho. Mercedes totiž do letošní sezóny, ostatně podobně jako loni, nevstoupil ideálně a i vzhledem k rozhořčení Lewise Hamiltona nad letošním vozem W14 se začalo spekulovat o jeho možném přestupu jinam.

O sedminásobném šampionovi se toho v poslední době napsalo skutečně mnoho. Mercedes totiž do letošní sezóny, ostatně podobně jako loni, nevstoupil ideálně a i vzhledem k rozhořčení Lewise Hamiltona nad letošním vozem W14 se začalo spekulovat o jeho možném přestupu jinam.
Tým Mercedes-AMG Petronas F1 ani letos zcela evidentně nepřišel s vozem, se kterým by britský pilot mohl dosáhnout na osmý titul mistra světa.
A pochopitelně se také hovoří o tom, jak dlouho ještě bude Hamilton závodit. Ve 38 letech logicky už moc času na zisk dalšího mistrovského titulu nemá.
V loňské sezóně se Hamilton skončil v konečném pořadí šampionátu až na šestém místě. Navíc jej na body porazil i jeho týmový kolega George Russell. Letos je po dvou závodech se ziskem 20 bodů na páté příčce, s dvoubodovým náskokem však před Russellem.
Ano, Hamiltonovi sice na konci sezóny končí smlouva, přesto je ale opravdu velice nepravděpodobné, že by z Mercedesu skutečně odešel. Kór když se má stát jeho ambasadorem a plánuje s touto značkou svou další budoucnost.
Mercedes navíc deklaroval zájem udržet si svého jezdce, byť to aktuálně pro tým z výkonnostního hlediska nevypadá příznivě.
Spojení Hamilton a Red Bull?
V rámci dalších spekulací byl šéf Red Bullu Christian Horner, zda-li jej přece jen neláká pokušení získat do svého týmu sedminásobného mistra světa.
„To, čeho Lewis ve Formuli 1 dosáhl, nemá obdoby, ale jsme velmi spokojeni s jezdci, které máme,“ řekl Horner pro Sky Sports F1.
„Jsou odhodlaní jako dvojice, a to nejen pro tuto, ale i pro příští sezónu. Takže si nedokážu představit, kde bychom byli schopni Lewise zařadit a jak jej přizpůsobit,“ vysvětluje.
„Ale jsem si jistý, že Mercedes své problémy vyřeší, a my ho rozhodně ještě neodepisujeme,“ dodal závěrem.
Zdroje: F1, Sky Sports F1
Motorsport
Ikonické Ferrari Michaela Schumachera zamíří do aukce! Za kolik jej přibližně můžete získat?
Ferrari F1-2000 je jedním z nejikoničtějších vozů v historii Formule 1. V sezóně 2000 s ním legendární sedminásobný šampion Michael Schumacher vyhrál titul mistra světa, přičemž se jednalo o jeho první titul v italské stáji. Vůz má zamířit do aukce v dubnu letošního roku.

Ferrari F1-2000 je jedním z nejikoničtějších vozů v historii Formule 1. V sezóně 2000 s ním legendární sedminásobný šampion Michael Schumacher vyhrál titul mistra světa, přičemž se jednalo o jeho první titul v italské stáji. Vůz má zamířit do aukce v dubnu letošního roku.
Byl to první vůz Michaela Schumachera ve Ferrari, se kterým v roce 2000 vyhrál mistrovský titul. Německý závodník v tehdejším ročníku zaznamenal devět vítězství v sedmnácti závodech a při zisku 108 bodů si jasně došel pro celkové prvenství.
V sezóně 2000 se jednalo o jeho celkově třetí titul, na druhého Miku Häkkinena na McLarenu měl i vzhledem k tehdejšímu bodování pohodlný náskok devatenácti bodů.
Italský tým z Maranella skončil první také v Poháru konstruktérů, dvojice Schumacher – Rubens Barrichello zapsala dohromady 170 bodů. Na druhý McLaren mělo Ferrari osmnáctibodový náskok.
Vůz Ferrari F1-2000 s motorem V10 bude vstoupí do aukce dražební společnosti RM Sotheby’s v dubnu letošního roku, přičemž se má tato aukce konat v Hongkongu.
Schumacher během svého angažmá ve Ferrari získal vskutku mnoho vítězství, pole position či nejrychlejších kol.
V něčem je ale Ferrari F1-2000 přece jen speciální. Schumacher totiž během svého celého působení v italské stáji zajel v Monaku jen jediné pole position. A to právě s vozem, který v dubnu zamíří do aukce.
A jaká je představa o prodejní částce? Vítězný vůz Ferrari z roku 2003 byl v listopadu 2022 prodán v aukci za rekordní částku, když jej koupil nejmenovaný kupec za 14 630 000 dolarů. To v přepočtu na naši měnu činí zhruba 321 830 000 korun.
Za polovinu výše uvedené částky se v roce 2017 prodal Schumacherův vůz z roku 2001 (F2001), konkrétně za 7 504 000 dolarů (165 milionů korun).
Zdroje: F1, Racing News 365
Motorsport
Nová revoluční sezóna MotoGP je na spadnutí! Kdo se postaví italským střelám Ducati a Pecco Bagnaiovi?
Po několika motoristických disciplínách započne svou další kapitolu i mistrovství světa silničních motocyklů! 75. ročník seriálu MotoGP odstartuje již tento víkend nezvykle v Evropě, a to v portugalském Portimau. Co lze od letošní přelomové sezóny očekávat?

Po několika motoristických disciplínách započne svou další kapitolu i mistrovství světa silničních motocyklů! 75. ročník seriálu MotoGP odstartuje již tento víkend nezvykle v Evropě, a to v portugalském Portimau. Co lze od letošní přelomové sezóny očekávat? Jak jezdci a týmy naloží s nově zavedenými sprintovými závody? Kdo vedle úřadujících šampionů Ducati a Francesca „Pecco“ Bagnaiy jsou největší adepti na tituly mistrů světa?
Fanouškům nejrychlejších jezdců na dvou kolech zbývá už jen pár dní, než vypukne další ročník seriálu MotoGP. 22 jezdců a 11 týmů se utkají v rekordním počtu 21 víkendů.
Cirkus mistrovství světa poprvé zavítá do exotických destinací v Indii a Kazachstánu. A poprvé se můžeme taktéž těšit na dvojnásobnou porci závodů! Pojďme si v následujících odstavcích vylíčit, kdo se zúčastní letošní sezóny a které změny v průběhu každé Velké ceny nás čekají.
Avšak ještě než se vrhneme na představení letošní sezóny, krátce se podíváme na to, co vše se odehrálo v sezóně minulé.
MotoGP v roce 2022
Ročník 2022 spatřil druhou část souboje o titul šampiona mezi Francescem „Peccem“ Bagnaiou na Ducati a tehdy úřadujícím mistrem světa Fabiem Quartararem jezdícím za tovární Yamahu. Druhý jmenovaný začal pouť za obhajobou své koruny skvěle.
První čtyři závody sice dojížděl „na pohodu“ v druhé půlce elitní desítky. Se začátkem evropské štace se však forma Francouze zvedla a v následujících šesti závodech třikrát triumfoval a pětkrát stanul na pódiu.
Naopak Bagnaia zažil hrůzostrašnou první polovinu sezóny. Čtyřikrát nedojel a přestože zvítězil ve Španělsku a Itálii, po německé Velké ceně (10. závodu sezóny z 20 – pozn. red.) ztrácel na Quartarara propastných 91 bodů.
Ovšem v druhém poločase se tempo sezóny obrátilo vzhůru nohama. Bagnaia ovládl od nizozemské Tourist Trophy čtyři Velké ceny za sebou a Ducati zásluhou Enea Bastianiniho a Jacka Millera prodloužilo tuto sérii na šest triumfů v řadě.
Ostatní jezdci a továrny včetně Quartarara s Yamahou přestali stačit tempu italského konstruktéra a rodák z Nice přišel o svůj téměř 100bodový náskok již po VC Austrálie, tři závody před koncem.
O titulu se sice definitivně rozhodovalo až při závěrečné Velké ceně ve Valencii, náskok Bagnai nad Quartararem však činil 23 bodů. Zázrak v podobě vítězství Quartarara a v zásadě odstoupení Bagnai se nekonal. Ital se tak stal druhým mistrem světa za Ducati po Caseym Stonerovi z roku 2007.

Představení konstruktérů a jezdců
Po odchodu Suzuki zůstalo v MotoGP celkem pět továren – Ducati, Yamaha, Honda, Aprilia a KTM.
Ducati stejně jako loni nasadí i letos osm motocyklů. Tovární stroje Desmosedici GP23 osedlají Italové Bagnaia a Bastianini v rámci Ducati Lenovo Team a Johann Zarco a Jorge Martin za satelitní Pramac.
Týmy Gresini (Fabio di Giannantonio, Alex Márquez) a Mooney VR46 (Luca Marini, Marco Bezzecchi) dostanou loňské mašiny. Všestranná výkonností převaha strojů Ducati nad ostatními by však měla umožnit všem osmi jezdcům zajíždět pozice v první polovině startovního pole.
Yamaha se tento rok musí spokojit pouze s dvěma továrními motocykly, s nimiž pojedou Fabio Quartararo a Franco Morbidelli, jemuž hrozí konec v továrním týmu, pakliže se jeho loňské podprůměrné výkony budou letos opakovat. Japonské tradiční továrně minulou sezónu chyběla výkonnost na rovinkách, předsezónní testy naštěstí pro ně naznačují, že by se alespoň v těchto aspektech měla vyrovnat Ducati.
Honda nasadí opět čtyři mašiny. Tovární Repsol Honda zaútočí na návrat na přední příčky s osminásobným šampionem Marcem Márquezem a Joanem Mirem, jemuž se podařilo najít v seriálu angažmá po odchodu Suzuki, se kterou získal v roce 2020 titul mistra světa. Satelitní LCR si podržela Japonce Takaakiho Nakagamiho a zároveň získala Alexe Rinse, jemuž stejně jako Mirovi hrozilo, že po odchodu Suzuki z MotoGP nenajde sedačku.
Aprilia má s ohledem na formu z minulé sezóny velký potenciál zkomplikovat cestu Ducati za dalšími tituly. Od Yamahy si přebrala tým RNF (Raúl Fernández, Miguel Oliveira), a tak bude mít tato italská značka poprvé v historii čtyři stroje v premier class.
Tovární jezdci Aleix Espargaró a Maverick Viñales zaznamenali solidní časy v předsezónních testech. Experti a komentátoři podle těchto časů predikují Aprilii jako druhého nejlepšího konstruktéra za Ducati.
KTM nejvíce proměnila svou jezdeckou sestavu oproti všem ostatním. Pouze tovární jezdec Brad Binder si udržel své místo, tento rok se bude měřit s Australanem Jackem Millerem. Satelitní Tech3 (Augusto Fernández, Pol Espargaró) navázala spolupráci s konstruktérem GasGas, pod jejímž názvem se zúčastní letošní sezóny. GasGas nicméně nepatří koncept stroje, proto bude pobírat mistrovské body pod KTM.

Sprinty a další změny v pravidlech
Letošní sezóna přinese největší proměnu závodního víkendu v historii sportu. Vedle hlavního závodu v neděli se uskuteční také po vzoru Formule 1 či MS superbiků sprintové závody! Dorna a Mezinárodní motocyklová federace (FIM) si se zavedením sprintů slibuje větší diváckou sledovanost u televize i na místě.
Délka jednotlivých sprintů, jež budou na programu každou sobotu v 15:00 místního času, činí přibližně polovinu celkové distance nedělní Velké ceny. Za sprinty obdrží mistrovské body TOP 9 jezdců na škále 12-9-7-6-5-4-3-2-1. Více závodění si však bere za oběť zrušení čtvrtého volného tréninku a přesunutí kvalifikačních jízd do dopoledních hodin místního času. Zmíněná kvalifikace pak určí pořadí na startovním roštu jak pro sprint, tak pro samotnou Velkou cenu.
Pro doprovodné kategorie Moto2 a Moto3 se ani počet tréninkových jízd, ani způsob kvalifikace nemění. U obou tříd se nicméně zruší warm-up, jenž v případě MotoGP se vyměří pouze na deset minut. Poslední zásadní změna na podobě grand prix víkendu spočívá v sjednocení pořadí jednotlivých závodů. První si vždy odbyde závod Moto3, pak bude následovat Moto2 s Filipem Salačem a celý víkend uzavře velká cena kategorie MotoGP.
Co se týče změn v technických regulích, týmy dostanou povinnost dodržovat minimální tlak v obou pneumatikách. Děje se tak po nejistotách během minulého ročníku, kdy existovalo podezření, že některé týmy záměrně korigují tlaky v pneumatikách za účelem vyššího výkonu. Nakonec FIM nařídila zákaz volného nastavování přední světlé výšky motocyklů za jízdy. Týmy nadále mohou pracovat se světlou výškou v zádi stroje.

V níže přiloženém twitterovém příspěvku si můžete prohlédnout kalendář letošní sezóny MotoGP. Když započítáme všechny čtyři kategorie, jež se během roku představí (MotoE, Moto3, Moto2 a MotoGP), ročník 2023 nabídne rovnou 100 závodů! O dramatickou a dechberoucí podívanou tak v žádném případě nebude nouze.
Zdroj: MotoGP
-
Fortuna ligapřed 5 dny
To by byla bomba! V souvislosti s Crystalem Palace padlo jméno Jindřicha Trpišovského
-
Fotbalpřed 14 hodinami
A lidi se smáli, že máme slabou skupinu. Hrajeme jako dřeváci! Jak reagují polští fanoušci na prohru s Českem?
-
Bojové sportypřed 5 dny
Wow! UFC kráska se pochlubila výstavní postavou, fanoušci závidí jejímu partnerovi. Dražila už i nošené spodní prádlo
-
Fotbalpřed 5 dny
Musela jsem třikrát na potrat, přiznává Ronaldova partnerka. United při nemoci dcery ale Portugalcovi stejně nevěřili