Spojte se s námi


Motorsport

Masivní kolize, červené vlajky a zastavený závod. To byla Velká cena Emilia Romagna

Na závodním okruhu Imola jsme byli historicky svědky mnoha infarktových událostí. A dnešní závod nebyl výjimkou. Jak tato Velká cena vůbec dopadla a co všechno její průběh přinesl?

Publikováno

dne

Na závodním okruhu Imola jsme byli historicky svědky mnoha infarktových událostí. A dnešní závod nebyl výjimkou. Jak tato Velká cena vůbec dopadla a co všechno její průběh přinesl?

Zdroj: Bryn Lennon, Red Bull Content Pool, Getty Images

Závodní okruh Imola je jednou ze sedmi tratí, kde se jede proti směru hodinových ručiček. Během dosavadního průběhu závodního víkendu na trať svítilo sluníčko, nicméně nedělní závod nám začal pod zataženým nebem a na mokrém asfaltu.

Nepříznivé podmínky právě na tomto italském okruhu téměř vždy slibují velmi zajímavou podívanou, což nám dokázalo už zahřívací kolo, kdy i v relativně malé rychlosti vyjel mimo trať Charles Leclerc.

Zejména start závodu přinesl velké změny v pořadí, Max Verstappen se díky famóznímu manévru dostal před Lewise Hamiltona. Hned v úvodu na trať vyjel Safety car, a to kvůli kolizi mezi Kanaďanem Latifim a Nikitou Mazepinem na voze Haas.

Při jízdě za Safety carem nezvládl svůj Haas Mazepinův týmový kolega Mick Schumacher a naboural do zdi, přičemž přišel o své přední přítlačné křídlo. Vjezd do boxů byl však ředitelstvím závodu na další dvě kola uzavřen a syn slavné legendy tak musel vyčkat, než si mohl dojet do boxů z důvodu opravy auta.

V dalším průběhu jezdci vyčkávali na ideální čas k přezutí z pneumatik do přechodných podmínek na suché. Tím, kdo se v tuto chvíli výrazně propadal pořadím, byl Pierre Gasly. Na jeho monopostu totiž měl nasazeny pneumatiky do mokra a měl velké problémy s udržením vozu na trati.

V okruhu čtyřiadvacátém obdržel desetivteřinovou penalizaci stop/go penalty Sebastian Vettel a propadl se až na sedmnáctou příčku. Skvělé tempo naopak měly McLareny a Ferrari.

Ve třicátém kole však došlo k velké havárii mezi Valtterim Bottasem a Georgem Russellem. Finský pilot ve službách Mercedesu zatlačil britského jezdce až k okraji asfaltu.

Russell se svým Williamsem najel na mokrou trávu a následně nezvládl řízení své formule a sestřelil Bottase. Oba piloti poté už jen narazili do zdi v zatáčce Tamburello a masivně poškodili svá auta.

Kvůli této nehodě byly vyvěšeny červené vlajky a závod byl zastaven! Po restartu závodu se na druhé místo dostal Lando Norris na McLarenu, který předjel Leclerca.

Naopak až na deváté místo se propadl Hamilton, který kvůli své chybě vyjel mimo trať a poškodil si přední přítlačné křídlo.

V 38. kole se v šikaně Villeneuve roztočil Sergio Pérez. Mexický pilot Red Bullu se závodem spíše protrápil a nedokázal navázat na svůj skvělý výkon ze sobotní kvalifikace. Samotný Pérez ale přiznal, že se se svým Red Bullem stále sžívá a není to jezdecky ještě úplně ono.

Hamilton ovšem začal svou stíhací jízdu a díky malým rozestupům se před obě Ferrari dostal až na třetí místo. Sedminásobnému šampionovi hrdinně několik kol vzdoroval Norris. Tři kola před koncem překonal Hamilton i Norrise a závod zakončil na druhém místě. K tomu si také dojel pro nejrychlejší kolo závodu.

Z vítězství se může radovat Verstappen, který odvedl brilantní práci a spolu s Hamiltonem vede pořadí šampionátu. Verstappen, Hamilton, Norris – tak tedy vypadaly stupně vítězů.

Čtvrté a páté místo patří oběma Ferrari, šestý dojel Daniel Ricciardo. Sedmé místo Lance Strolla je pro Aston Martin vzhledem k průběhu závodního víkendu jistě dobrý výsledek. Pierre Gasly navzdory špatnému úvodu proťal cílovou čáru jako osmý v pořadí.

Devátou příčku obsadil Kimi Räikkönen, bodovanou desítku pak uzavřel Esteban Ocon na voze Alpine F1. Za ním dojel jeho týmová kolega Fernando Alonso před trápícím se Pérezem. Nejlepší víkend neprožil Yuki Tsunoda na třinácté pozici.

Druhý vůz Alfy Romeo najdeme na pozici číslo čtrnáct. Italský pilot Antonio Giovinazzi si jistě představoval lepší konečný výsledek, neboť jeho výkony v Imole určitě nebyly zlé. No a poslední dvě umístění patří pilotům ze stáje Haas.

Kolo před koncem totiž ze závodu odstoupil Sebastian Vettel kvůli problémům s převodovkou. Označení „out“ ve výsledkové listině můžeme vidět u Bottase, Russella a Latifiho.

Velmi naštvaný musí být Russell. Ten totiž svůj Williams dlouho držel na bodech, jejich nezdar získat pro stáj Williams body však stále pokračuje. Máme za sebou skvělou podívanou, Imola je totiž výrazně specifický okruh a jak jsme již avizovali v předchozích článcích, pokud se k tomu ještě přidají nepříznivé podmínky. No viděli jsme sami.

Ostatně i toto v pozávodním rozhovoru potvrdil vítěz závodu Verstappen: „Hlavně v úvodu závodu bylo velmi těžké udržet vůz na trati.“

23letý Holanďan ve službách Red Bullu předvedl vskutku kvalitní výkon a parádní start: „Samotného mě ten start překvapil, jak rychle jsem se dostal na první místo.“

Kvality Verstappena a také Norrise uznal sám Hamilton. Norris vzápětí uznal, že Hamiltonova rychlost byla příliš vysoká. Ocenil však výsledek závodu, zvláště po sobotní kvalifikaci.

Zdroj: F1 Živě

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.