Spojte se s námi


Motorsport

Martin Michek pro Ruik: Tohle byl absolutně nejtěžší Dakar! Proč jej málem nedokončil a jak ho limitovalo zranění?

Český závodník Martin Michek má za sebou další úspěšný Dakar. Tento ročník završil na konečném jedenáctém místě, a to i navzdory všem komplikacím, které jej v rámci letošní Rallye Dakar potkaly. V exkluzivním rozhovoru pro Ruik se Michek rozpovídal o zranění nohy, nejtěžších etapách, podpoře českých fanoušků a také svých pocitech v klíčových momentech.

Publikováno

dne

Český závodník Martin Michek má za sebou další úspěšný Dakar. Tento ročník završil na konečném jedenáctém místě, a to i navzdory všem komplikacím, které jej v rámci letošní Rallye Dakar potkaly. V exkluzivním rozhovoru pro Ruik se Michek rozpovídal o zranění nohy, nejtěžších etapách, podpoře českých fanoušků a také svých pocitech v klíčových momentech.

Konečné jedenácté místo v kategorii motocyklů, nejlepší český motorkář a nejlepší netovární jezdec – taková je vizitka Martina Michka na letošním Dakaru. Na vítěze Kevina Benavidese ztratil jednu hodinu a 42 minut.

V exkluzivním rozhovoru pro Ruik se český závodník rozpovídal právě o jeho působení na letošní Rallye Dakar. A už v úvodu našeho povídání Michek označil letošní Dakar za ten absolutně nejtěžší, přičemž už v druhé etapě si prošel tím pravým dakarským peklem.

„Tak já můžu srovnat pouze saúdskoarabské Dakary, kde teda musím říct, že tenhle Dakar byl absolutně nejtěžší. Ta druhá etapa, 430 kilometrů ve vyschlých řečištích plných kamenů, ve skalách, trial, kamenité pole – to si člověk nedokáže představit, jak náročná je to práce.

A hlavně 430 kilometrů jet v tomhle terénu je hrozně vysilující. Posledních 50 kilometrů jsem si říkal, že už ani nevím, jak to dokončím. Každopádně jsem nebyl jediný, který do cíle dojel zuby nehty. Byla to jedna z nejnáročnějších etap na Dakaru,“ odpovídá na ono dakarské peklo.

Po třetí etapě jej zastihl déšť, který i se samotnou tratí udělal další peklo. Mohutné srážky ostatně ovlivnily i sedmou etapu, která byla pro kategorii motocyklů dokonce nesjízdná. Dle oficiálních výsledků se Michek od první do šesté etapy umístil postupně 21., 21., 19., 14., 16. a 19.

Nepříjemné zranění kotníku, dorovnání osobního maxima!

V sobotu měli tedy všichni motorkáři volno, jelikož trať byla pro motocykly příliš nebezpečná. To ale ještě netušil, jaká komplikace se mu přihodí hned následující den. Rodák z Českých Budějovic si v osmé etapě ošklivě poranil kotník, přesto úspěšně dojel do cíle na solidním jedenáctém místě.

Ba co víc, aby vůbec vyjel do deváté erzety, museli mu pomáhat násilím se nasoukat do závodnické boty.

A právě tehdy Michek dorovnal své osobní etapové maximum na Rallye Dakar, konkrétně tedy deváté místo. Nutno podotknout, před úpravou výsledků se pohyboval dokonce na sedmé příčce.

„Já jsem tu etapu dokončil, což mě hodně psychicky zvedlo. Věděl jsem, že to bude problém, ale asi ne až takový. Prvních 50 kilometrů od chvíle, kdy se mi to stalo, tak jsem zvažoval, jestli skončím nebo to dojedu. Naštěstí se to ale srovnalo,“ okomentoval své zranění.

„Potom, co jsme dostali nohu do boty jsem věděl, že je docela perfektně svázaná. Jediné, na co jsem si musel dávat bacha bylo, abych se někde nebouchnul. Ale ta devátá etapa se mi jela výborně, byly tam pasáže, které mi seděly. Přinesla deváté místo, což zapříčinilo posun v celkovém pořadí,“ doplnil.

Předposlední etapa – klíčový moment Rallye Dakar

Finální etapy pak Michkovi přinesly 14., 16., 17., 19. a 11. místo, přičemž kromě zdravotních problémů se potkal také s těmi technickými.

A stalo se to v předposlední etapě, kdy jeho motocyklu zcela odešel vstřikovač. A to byl moment, kdy byl Michek dle jeho slov blízko k tomu letošní Dakar nakonec nedokončit.

„No byl jsem rád, že odešel ve chvíli, kdy odejít mohl. Nakonec mě motorka v předposlední etapě dovezla do cíle, protože dva kilometry za cílem už mi jela 20-30 km/h. Už v posledních 50 kilometrech opravdu přestávala jet, ve finálních deseti kilometrech už jsem místo 160 musel jet 80.

Na druhou stranu jsem byl velice blízko k tomu to nedokončit. Nicméně po cíli jsem potkal Štefana Svitka, který mě lanem odtáhl k nejbližší asistenci, kde jsme vyměnili vstřikovač. Právě v téhle etapě jsem možná ztratil šanci na TOP 10, protože jsem skončil o čtyři minuty jedenáctý,“ odpověděl na velmi horký moment letošního Dakaru.

Michek o mohutné podpoře fanoušků

Při letošní Rallye Dakar Michka podporovala řada českých fanoušků. Ta totiž mu nakonec v klíčových momentech velice pomohla.

„Podpora českých fanoušků byla jedna z největších. Musíme poděkovat všem fanouškům, kteří nás podporovali opravdu hodně. Pro mě osobně je tohle hrozně moc důležité, protože mi píšou zprávy, dávají o nás stories a právě tady jde vidět ta interakce českých fanoušků, že to chtějí sdílet s námi.“

Celé povídání a detailní informace o tom, jak vlastně Rallye Dakar probíhá, co vše jej během závodu potkalo a kde vlastně 34letého závodníka letos uvidíme najdete ve výše přiloženém videu, tak se určitě neváhejte dostavit.

Zdroje: Ruik Talk, Rallye Dakar, Martin Michek – Instagram

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.