Spojte se s námi


Motorsport

Málo předjíždění, první výhry a loňský bowling na startu. To je maďarský Hungaroring

Sezona Formule 1 se přiblížila k letní přestávce, což znamená jediné. Čeká nás boj o mistrovské body na maďarském Hungaroringu. Pojďme si před závodem představit okruh nedaleko Budapešti, na kterém se o víkendu pojede. A v letošní sezoně půjde zřejmě o klíčový závod.

Publikováno

dne

Sezona Formule 1 se přiblížila k letní přestávce, což znamená jediné. Čeká nás boj o mistrovské body na maďarském Hungaroringu. Pojďme si před závodem představit okruh nedaleko Budapešti, na kterém se o víkendu pojede. A v letošní sezoně půjde zřejmě o klíčový závod.

Velká cena Maďarska je pravidelnou zastávkou v kalendáři už od roku 1986. Tehdy se okruh skládal ze třinácti zatáček a měřil lehce přes čtyři kilometry. Oproti dnešní variantě měl o zatáčku a 367 metrů méně. Během proměny ale trať měnila svůj vzhled jen drobně.

Ona změna přišla v roce 2003 s účelem vytvořit více příležitostí na předjíždění. Prakticky ale marně. Maďarské závody jsou spíš v režii týmových stratégů, kteří se taktikami při zastávkách v boxech snaží dostat své jezdce více dopředu.

Příkladů, že předjíždění na Hungaroringu je někdy až nadlidským úkolem, bychom v historii našli několik. Pro jeden z nich ani nemusíme daleko do historie. V loňském závodě, v němž senzačně zvítězil Esteban Ocon, totiž Fernando Alonso dlouho nepustil před sebe Lewise Hamiltona. Je potřeba dodat, že sedminásobný mistr světa měl mnohem rychlejší auto než jeho soupeř.

Hamilton je navíc nejúspěšnějším pilotem historie na trati v Maďarsku. Na Hungaroringu triumfoval už osmkrát, přičemž druhý Michael Schumacher se radoval čtyřikrát. Mezi konstruktéry se nejčastěji radovali mechanici McLarenu a Ferrari. Jejich týmy získaly jedenáct a sedm vítězství.

Naopak svou jedinou výhru zde získal Fin Heikki Kovalainen, o němž se mluvilo jako o budoucím světovém šampionovi. Vloni svou první výhru ve F1 zaznamenal Ocon. Své kariéry pak ve Východní Evropě nastartovali prvními výhrami Damon Hill (1993), Španěl Alonso (2003) nebo Jenson Button (2006).

Hungaroring také zažil přepisování historických tabulek. V roce 2001 zde totiž Michael Schumacher získal výhru číslo 51, čímž vyrovnal do té doby rekordního Alaina Prosta. V tomtéž závodě získal slavný Němec svůj čtvrtý titul mistra světa.

V loňském roce do závodu promluvil na začátku déšť. A k vidění byla velká havárie několika pilotů, která měla za následek například velké poškození obou monopostů Red Bullu. Ze závodu odstoupilo hned několik aut, což vedlo k prvním bodům Williamsu po dvou letech, již zmiňovanou výhru Ocona i statečnou jízdu Maxe Verstappena se zničenou bočnicí.

Letos by v Maďarsku mohlo být silné Ferrari, kterému tradičně sedí pomalejší zatáčky. Červené monoposty navíc potřebují získat pořádné body, tak aby stáhly 82bodové manko na Red Bull.

Na rozdíl od Francie se ale v Maďarsku bude závodit ještě mnoho let. Okruh má totiž podepsanou smlouvu až do roku 2027. Můžeme se tak těšit na další zajímavé momenty, kterých sice Hungaroring nepřináší tolik, když ale nějaký nastane, často to stojí za to.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Oblíbené