Spojte se s námi


Motorsport

Luca Marini podepsal s Respol Hondou pro sezóny 2024 a 2025, nahradí jejího nejúspěšnějšího jezdce Marca Márqueze

Ačkoliv letošní sezóna MotoGP minulou neděli dokráčela ke svému závěru, stále se stoprocentně nevědělo, kdo zaujme uvolněné pozice v týmech VR46 Ducati a Respol Honda.

Publikováno

dne

Ačkoliv letošní sezóna MotoGP minulou neděli dokráčela ke svému závěru, stále se stoprocentně nevědělo, kdo zaujme uvolněné pozice v týmech VR46 Ducati a Respol Honda. Předposlední dílek přestupového puzzle se den po VC Valencie doplnil poté, co tovární tým japonské značky oznámil podpis smlouvy s Lucou Marinim. Ital vystřídá v týmu šestinásobného mistra světa v MotoGP Marca Márqueze, který všechny své tituly v nejprestižnější kategorii získal právě s Respol Hondou.

Spekulovalo se o tomto kroku dlouho, až si komunita MotoGP musela počkat až po oficiálním konci mistrovství světa. Přestože jezdce čekají toto úterý posezónní testy, místy v barvách nových týmů či továrnách na úplně neznámých motocyklech, dvě jména nadále chyběla v seznamu závodníků pro ročník 2024.

Jedno z těchto jmen po oslavách staronového mistra světa Francesca „Pecca“ Bagnai potvrdila Repsol Honda. Japonská stáj v říjnu ohlásila přestupovou bombu století, když rozvázala partnerství s Marcem Márquezem, jenž získal pro ni šest titulů mistra světa MotoGP mezi roky 2013 a 2019. V oficiálním prohlášení potvrdila podpis smlouvy nyní bývalého jezdce Mooney VR46 Ducati Lucy Mariniho na sezóny 2024 a 2025.

V krátké zprávě bez komentáře ani jezdce, ani představitele stáje stojí: „Honda Racing Corporation s potěšením oznamuje, že podepsala smlouvu s Lucou Marinim pro mistrovství světa MotoGP v letech 2024 a 2025.

Šestadvacetiletý jezdec se připojil do premier class v roce 2021 poté, co získal šest vítězství a 15 pódií v mistrovství světa Moto2 a v roce 2020 skončil na druhém místě. Od svého vstupu do premier class získal Marini v roce 2023 dvě pódia ve velkých cenách, dvě pole position a čtyři pódia ve sprintu.“

Marini vstoupí do týmu, který společně s tovární Yamahou a občas i tovární Ducati v minulém desetiletí absolutně opanoval závody MotoGP. Kombinace Marc Márquez a Honda prožívala takřka perfektní období, když mezi roky 2013 a 2019 ovládla šampionát celkem šestkrát.

Po Španělově nehodě před třemi lety v Jerezu se však Repsol Honda rychle octla v depresivní krizi, kdy výsledkově nestačila na takřka všechny ostatní týmy. Honda sice zkoušela nasměrovat svou trajektorii na správnou notu, když nejprve přizvala k sobě Pola Espargara a o rok později mistra světa z roku 2020 Joana Mira.

Žádný z těchto kroků ale nepřinesl ovoce. Ani sám Márquez nedokázal i přes často absurdní výkony v pozitivním slova smyslu vynést svůj tým zpět na úplný vrchol. Nebylo potom překvapením, že v říjnu on a Respol Honda oznámil rozvázaní jedenáct let dlouhé spolupráce.

Marini přestupem do Repsol Hondy uvolnil pozici v Mooney VR46 vedle třetího muže celkového pořadí Marca Bezzecchiho. Podle veškerých známých, avšak neoficiálních, informací se do černožluté kombinézy příští rok (a vlastně již toto úterý) obleče Fabio Di Giannantonio z Gresini Ducati. Právě zde míří Márquez, který v následující sezóně hodlá potvrdit, že jeho čirá rychlost nikam nezmizela a že je připravený opět bojovat o titul mistra světa.

Zdroje: Honda Motor Company, MotoGP

Reklama

Oblíbené