Spojte se s námi


Motorsport

Jste ubozí a neuctiví! Toto Wolff zkritizoval ostatní šéfy týmů, jejich brífink natočil Netflix. Je to divadlo, říká Horner

Šéf Mercedesu Toto Wolff si na brífinku po Velké ceně Kanady nebral servítky. Ostatní účinkující označil za neuctivé a ubohé, celé to navíc natočil Netflix, který tak bude mít pro svou sérii Drive to Survive vskutku šťavnatý materiál. Do Wolffa se následně pustili šéfové týmů Ferrari a Red Bullu.

Publikováno

dne

Šéf Mercedesu Toto Wolff si na brífinku po Velké ceně Kanady nebral servítky. Ostatní účinkující označil za neuctivé a ubohé, celé to navíc natočil Netflix, který tak bude mít pro svou sérii Drive to Survive vskutku šťavnatý materiál. Do Wolffa se následně pustili šéfové týmů Ferrari a Red Bullu.

Po Velké ceně Ázerbájdžánu týmy velmi výrazně debatovaly o bezpečnosti a zdraví svých pilotů. A to samozřejmě v rámci toho, co může pilotům způsobit porpoising, nebo-li ono poskakování monopostů na rovinkách.

Velký tlak na Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) vyvíjel právě Mercedes v čele s Wolffem a Lewisem Hamilton. Ten po závodě v Baku jen velmi těžce vylézal ze svého auta a stěžoval si na neúnosné bolesti zad.

FIA tedy zareagovala vydáním nové směrnice, což však zejména představitele Red Bullu zrovna nenadchlo. Šéf týmu Christian Horner, poradce a vedoucí programu na vývoj jezdců Helmut Marko a samotný pilot Max Verstappen následně zkritizovali rozhodnutí FIA.

Touto změnou totiž Mezinárodní automobilová federace zasáhla do technických regulí, a to se zkrátka uprostřed sezóny nedělá. Na našem webu, konkrétně v sekci Motorsport, najdete na toto téma několik článků, které se rozhodnutí FIA a porpoisingu věnují detailněji.

Každý k nové směrnici, kterou FIA vydala před Velkou cenu Kanady, a na základě které se měly vyřešit problémy spojené s porpoisingem, dodal své. Například Marko Mercedes obvinil z pouhé politické hry a naznačil, že Hamiltonovy problémy se zády nebyly ve skutečnosti tak vážnou záležitostí.

Generální ředitel a prezident F1 Stefano Domenicali uspořádal v Montrealu pravidelnou sobotní schůzku u kávy s řediteli týmů, během níž došlo ke střetům mezi šéfy, a to v důsledku nově vydané technické směrnice FIA. Celé to navíc natočil Netflix.

„Snaha šéfů týmů manipulovat s tím, co se říká, aby si udrželi konkurenční výhodu, a snaha hrát politické hry, když se FIA snaží přijít s rychlým řešením, aby autům pomohla, je falešná. A to je to, co jsem řekl,“ vysvětluje Wolff v rozhovoru pro Motorsport.

„Nemluvím jen o Mercedesu. Všechny vozy v Baku tak či onak trpěly a trpí i tady. Auta jsou příliš tuhá a poskakují, nebo jak to nazvat. Lidé se samozřejmě budou ptát, zda je můj postoj upřímný, nebo ne. Proto říkám, že to není jen náš problém,“ pokračuje.

„Máme dlouhodobé následky, které nedokážeme posoudit. V každém případě je to bezpečnostní riziko. Manipulovat v pozadí, šuškat si, nebo instruovat jezdce je prostě ubohé,“ dodal.

Dále také podotkl, že na různé potíže si stěžovala řada dalších jezdců, ať už to byl Carlos Sainz, Esteban Ocon, Kevin Magnussen nebo Daniel Ricciardo.

Podle něj se problémy s porpoisingem nevyřeší tím, že by Mercedes svůj monopost zvedl, respketive změnil světlou výšku. Nezmění to prý tuhost přirozených aerodynamických vlastností, za což může návrat ground effectu do Formule 1.

Horner poté Wolffovi naznačil, že problémem nejsou pravidla, nýbrž jejich potíže s porpoisingem spočívají spíše v koncepci vozu. A že je na německém konstruktérovi, aby si udělal pořádek sám, respektive zametl před vlastním prahem.

Šéf Red Bullu poté zmínil, že celý brífink byl jedním velkým divadlem. Netlix tak bude mít pro svou pátou řadu velmi šťavnatý materiál. K Hornerovi se nicméně připojil také Otmar Szafnauer (Alpine) a Mattia Binotto (Ferrari), kteří rovněž zkritizovali jednání Mercedesu.

Ostatní týmy také pobouřilo načasování vydání nové směrnice. FIA totiž nejenže zasáhla do pravidel uprostřed sezóny, ale tuto direktivu zveřejnila až v době, kdy už týmy vycestovaly do Montrealu.

Závěrem tedy Horner dodal, že při takových rozhodnutích musí být jasně nastavené procesy a postupně situaci s porpoisingem začít řešit. Taková náhlá změna je i podle mnohých expertů zkrátka neakceptovatelná, byť zrovna Red Bullu to nikterak neuškodí.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.