Spojte se s námi


eSport

Joinpaw: Herní konzole pro psy. Kromě zábavy slibná inovace založená na vědecké studii. Co vše toto psí zařízení slibuje?

Zdá se to asi jako téma přitažené za vlasy, ve start-upu Joinpaw však pracují na nové psí herní konzole, která kromě toho, že má být nejlepšímu příteli člověka plně přizpůsobena, má rozvíjet také jejich inteligenci či potlačit psí demenci.

Publikováno

dne

Zdá se to asi jako téma přitažené za vlasy, ve start-upu Joinpaw však pracují na nové psí herní konzole, která kromě toho, že má být nejlepšímu příteli člověka plně přizpůsobena, má rozvíjet také jejich inteligenci či potlačit psí demenci.

Díky britskému start-upu Joinpaw se psi v budoucnu možná dočkají své vlastní herní konzole. Ano, na první pohled se to zdá jako naprosto nesmyslná kombinace, přičemž mnozí by jistě mohli namítnout „proč kazit psům oči?“.

Ovšem nenechte se mýlit, tato konzole má kromě zábavy daleký přesah. Podle serveru Tech Raptor totiž poslední výzkumy ukázaly, hry mohou mít hmatatelný přínos pro lidskou gramotnost, reflexy či duševní zdraví.

Další výzkumy pak hovoří o tom, že stejně jako u člověka má herní konzole Joinpaw zlepšit vlastnosti také u psů.

Konkrétně se má jednat především o ty starší, kteří začínají mít problémy s mozkem, a u kterých nastává psí demence. Přesně tohle je totiž záměr tohoto britského start-upu, pokusit se zajistit psům žít delší a šťastnější život.

A jak by to vlastně mělo fungovat? Konzole Joinpaw se skládá z dotykového displeje, dávkovače pamlsků, mikrofonu, kamery a sady reproduktorů. Pes pak musí na obrazovce splnit řadu úkolů, aby mu herní zařízení za usilovnou snahu vydalo pamlsek.

V níže přiloženém videu se ostatně na herní konzoli Joinpaw, respektive jak by vlastně měla fungovat, můžete sami podívat.

Výše přiložená ukázka tak dobře popisuje celý koncept britského start-upu, přičemž pro psy by v budoucnu mělo být skutečně připraveno několik her. Kromě samotné konzole je součástí balení také fitness tracker, který zobrazuje záznamy o fyzické aktivitě vašeho psa.

Pozitivní vliv na zdraví psů

Jak už tedy výše píšeme, Joinpaw má být budoucí psí herní konzolí, která však má své vědecké základy. Studie ukázaly, že psům by hraní jednoduchých her na dotykové obrazovce mohlo prospět, přičemž vědecká poradkyně Joinpaw Clara Manciniová tvrdí, že výsledky jsou velmi slibné.

Co se ceny nebo data vydání týče, nic samozřejmě zatím není potvrzeno. Jak už Tech Raptor zmiňuje, před vydavateli je ještě spousta práce, včetně dalších psích her.

Zdroje: Tech Raptor, Joinpaw

Reklama

eSport

Esports & iGaming: Jak jsou propojení?

Publikováno

dne

Esport a iGaming jsou dvě samostatná odvětví, která jsou však úzce provázána a to díky využívání internetu. Ale třeba i díky popularitě kompetitivních her pro více hráčů, navíc je spojuje silná vazba. Vzhledem k tomu, že se obě odvětví dále rozvíjejí, je pravděpodobné, že se budou i nadále různými způsoby prolínat a ovlivňovat.

V posledních letech vzrostla popularita eSportu i iGamingu a mnoho lidí se jich účastní jako hráči, diváci nebo fanoušci. Do této oblasti se zapojilo i mnoho velkých videoherních společností a vydavatelů, kteří se do tohoto oboru pustili. Existují také profesionální organizace a týmy, které se účastní turnajů a akcí po celém světě.

CO JE TO ESPORTS?

Esport, známý také jako elektronický sport, označuje organizované soutěžní hraní videoher. Jedná se o rychle se rozvíjející odvětví, v němž profesionální hráči soutěží v turnajích o peněžní odměny a sponzorské smlouvy.

Esporty lze hrát na různých platformách, včetně osobních počítačů, konzolí a mobilních zařízení. Mnoho populárních esportových her je založeno na týmové spolupráci, kdy se hráči společně snaží přelstít své soupeře a dosáhnout vítězství. Mezi oblíbené esportové hry patří League of Legends, Dota 2 a Overwatch.

Esportovní turnaje často pořádají vývojáři her, profesionální esportové organizace nebo sítě jednotlivých hráčů. Tyto turnaje mohou mít různou velikost, od malých místních akcí až po mezinárodní soutěže s milionovými výhrami. Kromě tradičních turnajů vzniklo mnoho esportových lig, v nichž se týmy utkávají v pravidelných sezónách a play-off.

Esporty si v posledních letech získaly značnou pozornost hlavního proudu a velké turnaje se vysílají v televizi i online. Kromě toho byl esport uznán jako medailová disciplína na Asijských hrách a uvažuje se o jeho zařazení na olympijské hry.

Vzhledem k tomu, že odvětví esportu nadále roste, očekává se, že přiláká více investic a sponzoringu od společností, které chtějí využít velkou a vášnivou komunitu esportovců. 

CO JE TO IGAMING?

iGaming, známý také jako online hraní nebo internetové hraní, označuje hraní videoher přes internet. Může zahrnovat širokou škálu aktivit, od příležitostných her hraných na platformách sociálních médií až po kompetitivní hry pro více hráčů hrané na vyhrazených herních serverech.

Jedním z aspektů iGamingu, který si v posledních letech získal značnou pozornost, je online hraní, které zahrnuje hry, jako je online poker, online kasino a online sportovní sázky. V mnoha zemích je online hraní regulováno a provozovatelé potřebují licenci, aby mohli tyto typy her hráčům nabízet.

Kromě online hazardních her zahrnuje iGaming také širokou škálu příležitostných her, které se hrají přes internet, včetně logických her, strategických her a virtuálních světů. Tyto hry lze hrát na různých platformách, včetně osobních počítačů, konzolí a mobilních zařízení.

Odvětví iGamingu se v posledních letech výrazně rozrostlo a na vývoj a distribuci online her se specializuje mnoho společností. K růstu tohoto odvětví přispěl také vzestup mobilního hraní, protože stále více lidí má přístup k chytrým telefonům a tabletům, které se mohou připojit k internetu.

Vzhledem k tomu, že herní průmysl iGaming nadále roste, očekává se, že bude přitahovat více investic a pozornosti hráčů i společností, které chtějí na tento lukrativní trh proniknout. 

CO MAJÍ TATO DVE ODVĚTVÍ SPOLEČNÉHO?

Jedním z hlavních způsobů, jak se esport a iGaming prolínají, jsou soutěžní hry pro více hráčů. Mnoho populárních esportových her, jako jsou League of Legends a Overwatch, se hraje online a k soutěžení vyžadují hráči připojení k internetu. Tyto hry mohou být často klasifikovány jako iGaming, protože se na jejich výsledek dá sázet.

Dalším způsobem, jak se esport a iGaming překrývají, je online hraní. Některé internetové stránky s hazardními hrami nabízejí možnosti sázení na esportové turnaje a zápasy a umožňují hráčům vsadit si na výsledek těchto soutěží. Kromě toho jsou některé esportové hry, jako například DOTA 2 a Counter-Strike: Global Offensive, mají virtuální předměty, které lze zakoupit a vyměnit na tržišti služby Steam, což je podobný způsob, jakým weby online hazardních her nabízejí virtuální měnu nebo kredity, které lze použít k hraní her nebo sázení.

Pokračovat ve čtení

eSport

Je to šaškárna, už se nikdy nezúčastním! Max Verstappen zuřil po nuceném odstoupení z virtuálního závodu Le Mans

Dvojnásobný šampion Formule 1 se po několikaměsíční přípravě postavil na start virtuálního závodu 24 hodin Le Mans, kterého se kromě jiných známých jmen motorsportu účastnil i Tomáš Enge. Verstappen se ale po technických potížích rozhodl ze závodu odstoupit, následně se tvrdě opřel do organizátorů celé akce.

Publikováno

dne

Dvojnásobný šampion Formule 1 se po několikaměsíční přípravě postavil na start virtuálního závodu 24 hodin Le Mans, kterého se kromě jiných známých jmen motorsportu účastnil i Tomáš Enge. Verstappen se ale po technických potížích rozhodl ze závodu odstoupit, následně se tvrdě opřel do organizátorů celé akce.

Verstappen závodil ve voze týmu Redline s číslem 1 spolu s Jeffreym Rietveldem, Lukem Browningem a Diogem Pintem. Hned po startu se ujal vedení, ve kterém dlouho setrval.

Závod ale začaly ovlivňovat technické problémy. Dvakrát musely být vyvěšeny červené vlajky kvůli potížím se servery. Organizátoři museli řešit i bezpečnostní rizika.

Závod byl restartován v suchých podmínkách. Server totiž pravděpodobně nezvládal déšť, který na virtuální trať padal předtím.

Sedm hodin před koncem, kdy měl Verstappenův tým minutový náskok, byl nizozemec ze hry odpojen, a než se mu povedlo připojení znovu navázat, ztratil kolo a půl.

Stejný problém se opakoval o 90 minut později. Tentokrát se úřadující mistr světa F1 rozhodl v závodě nepokračovat a odstoupil.

Vyjádření Verstappena

Svou frustraci vyjádřil pilot Red Bullu během živého vysílání na platformě Twitch. „Nedokážou ani kontrolovat svojí hru,“ citoval Verstappena server Racingnews365.

„Tohle je už potřetí co se mi to stalo, že mě vyhodili během tohoto závodu. Je to také naposledy, co se účastním, protože jaký to má smysl? Připravujete se pět měsíců, snažíte se vyhrát, a oni se s tím závodem zachází takto,“ vysvětluje 25letý pilot svůj hněv.

„Dnes jsme měli dvě červené vlajky. Déšť se nakonec zrušil, protože má možná moc velký vliv (na servery, plynulost hry – pozn. red.) a lidé jsou stále odpojování. A jednou to zasáhlo i nás a oni to neřeší, protože aby to mohli řešit, musí se odpojit více lidí,“ dodal.

Závěrem Verstappen označil celou tuto akci za šaškárnu a vtip. Organizátoři by to dle jeho slov ani neměli označovat za oficiální událost a bylo by lepší, kdyby vyřadili jejich vůz ze závodu. Ten nakonec vyhrál druhý vůz týmu Redline, jehož součástí byli i Felipe Drugovich a Felix Rosenqvist.

Zdroj: Racingnews365

Pokračovat ve čtení

eSport

Cryptova se loučí s Markem “kinzo” Bílkem

Publikováno

dne

Marek „kinzo“ Bílek končí v Counter-Strike sekci esportové organizace Cryptova po téměř roční spolupráci, během které jako in-game leader dovedl sestavu k cenným skalpům a vedl spoluhráče do jejich premiér na offline akcích.

Management organizace Cryptova se rozhodl nepokračovat ve spolupráci se zkušeným domácím IGL Markem “kinzo” Bílkem, který do týmu přišel v lednu 2022 s cílem pomoci sekci k vzestupu mezi domácí špičku.

S Cryptovou se pod novým kormidlem na domácí scéně muselo počítat a výsledkem byly jarní zisky bronzu z turnajů Sazka eCUP Spring 2022 a SDTV Invitational Series #2.

Náročný úkol ležel na týmu zejména v závěru roku, kdy mix zkušených hráčů vedených právě kinzem, a mladých talentů, zažíval premiérové turnaje v offline prostředí.

Výsledkem byly velmi pozitivní výkony, které vyvrcholily ziskem 4. místa na Mistrovství Slovenska 2022 a děleným 5. / 6. místo z Tipsport CS:GO MČR 2022, které zůstane v paměti zejména díky vítězství v úvodním zápase nad týmem SINNERS.

“Markovi patří obrovský dík za práci, kterou pro tým odvedl. Stal se součástí organizace na celý rok 2022 a má velký podíl na úspěchu, kterého CS:GO sekce Cryptovy za toto období dosáhla. Osobně si myslím, že vyrostl nejen herně, ale i jako člověk, což je tou největší devízou do budoucna.

Naše cesty se sice rozcházejí, ale jménem Cryptovy mu všichni přejeme mnoho štěstí, nejen v případném novém angažmá, ale taky v životě,” komentuje odchod Viktor Ustyanovič, Chief Gaming Officer organizace Cryptova.

Pokračovat ve čtení

Oblíbené