Spojte se s námi


eSport

Je to šaškárna, už se nikdy nezúčastním! Max Verstappen zuřil po nuceném odstoupení z virtuálního závodu Le Mans

Dvojnásobný šampion Formule 1 se po několikaměsíční přípravě postavil na start virtuálního závodu 24 hodin Le Mans, kterého se kromě jiných známých jmen motorsportu účastnil i Tomáš Enge. Verstappen se ale po technických potížích rozhodl ze závodu odstoupit, následně se tvrdě opřel do organizátorů celé akce.

Publikováno

dne

Dvojnásobný šampion Formule 1 se po několikaměsíční přípravě postavil na start virtuálního závodu 24 hodin Le Mans, kterého se kromě jiných známých jmen motorsportu účastnil i Tomáš Enge. Verstappen se ale po technických potížích rozhodl ze závodu odstoupit, následně se tvrdě opřel do organizátorů celé akce.

Verstappen závodil ve voze týmu Redline s číslem 1 spolu s Jeffreym Rietveldem, Lukem Browningem a Diogem Pintem. Hned po startu se ujal vedení, ve kterém dlouho setrval.

Závod ale začaly ovlivňovat technické problémy. Dvakrát musely být vyvěšeny červené vlajky kvůli potížím se servery. Organizátoři museli řešit i bezpečnostní rizika.

Závod byl restartován v suchých podmínkách. Server totiž pravděpodobně nezvládal déšť, který na virtuální trať padal předtím.

Sedm hodin před koncem, kdy měl Verstappenův tým minutový náskok, byl nizozemec ze hry odpojen, a než se mu povedlo připojení znovu navázat, ztratil kolo a půl.

Stejný problém se opakoval o 90 minut později. Tentokrát se úřadující mistr světa F1 rozhodl v závodě nepokračovat a odstoupil.

Vyjádření Verstappena

Svou frustraci vyjádřil pilot Red Bullu během živého vysílání na platformě Twitch. „Nedokážou ani kontrolovat svojí hru,“ citoval Verstappena server Racingnews365.

„Tohle je už potřetí co se mi to stalo, že mě vyhodili během tohoto závodu. Je to také naposledy, co se účastním, protože jaký to má smysl? Připravujete se pět měsíců, snažíte se vyhrát, a oni se s tím závodem zachází takto,“ vysvětluje 25letý pilot svůj hněv.

„Dnes jsme měli dvě červené vlajky. Déšť se nakonec zrušil, protože má možná moc velký vliv (na servery, plynulost hry – pozn. red.) a lidé jsou stále odpojování. A jednou to zasáhlo i nás a oni to neřeší, protože aby to mohli řešit, musí se odpojit více lidí,“ dodal.

Závěrem Verstappen označil celou tuto akci za šaškárnu a vtip. Organizátoři by to dle jeho slov ani neměli označovat za oficiální událost a bylo by lepší, kdyby vyřadili jejich vůz ze závodu. Ten nakonec vyhrál druhý vůz týmu Redline, jehož součástí byli i Felipe Drugovich a Felix Rosenqvist.

Zdroj: Racingnews365

Reklama

eSport

Esports & iGaming: Jak jsou propojení?

Publikováno

dne

Esport a iGaming jsou dvě samostatná odvětví, která jsou však úzce provázána a to díky využívání internetu. Ale třeba i díky popularitě kompetitivních her pro více hráčů, navíc je spojuje silná vazba. Vzhledem k tomu, že se obě odvětví dále rozvíjejí, je pravděpodobné, že se budou i nadále různými způsoby prolínat a ovlivňovat.

V posledních letech vzrostla popularita eSportu i iGamingu a mnoho lidí se jich účastní jako hráči, diváci nebo fanoušci. Do této oblasti se zapojilo i mnoho velkých videoherních společností a vydavatelů, kteří se do tohoto oboru pustili. Existují také profesionální organizace a týmy, které se účastní turnajů a akcí po celém světě.

CO JE TO ESPORTS?

Esport, známý také jako elektronický sport, označuje organizované soutěžní hraní videoher. Jedná se o rychle se rozvíjející odvětví, v němž profesionální hráči soutěží v turnajích o peněžní odměny a sponzorské smlouvy.

Esporty lze hrát na různých platformách, včetně osobních počítačů, konzolí a mobilních zařízení. Mnoho populárních esportových her je založeno na týmové spolupráci, kdy se hráči společně snaží přelstít své soupeře a dosáhnout vítězství. Mezi oblíbené esportové hry patří League of Legends, Dota 2 a Overwatch.

Esportovní turnaje často pořádají vývojáři her, profesionální esportové organizace nebo sítě jednotlivých hráčů. Tyto turnaje mohou mít různou velikost, od malých místních akcí až po mezinárodní soutěže s milionovými výhrami. Kromě tradičních turnajů vzniklo mnoho esportových lig, v nichž se týmy utkávají v pravidelných sezónách a play-off.

Esporty si v posledních letech získaly značnou pozornost hlavního proudu a velké turnaje se vysílají v televizi i online. Kromě toho byl esport uznán jako medailová disciplína na Asijských hrách a uvažuje se o jeho zařazení na olympijské hry.

Vzhledem k tomu, že odvětví esportu nadále roste, očekává se, že přiláká více investic a sponzoringu od společností, které chtějí využít velkou a vášnivou komunitu esportovců. 

CO JE TO IGAMING?

iGaming, známý také jako online hraní nebo internetové hraní, označuje hraní videoher přes internet. Může zahrnovat širokou škálu aktivit, od příležitostných her hraných na platformách sociálních médií až po kompetitivní hry pro více hráčů hrané na vyhrazených herních serverech.

Jedním z aspektů iGamingu, který si v posledních letech získal značnou pozornost, je online hraní, které zahrnuje hry, jako je online poker, online kasino a online sportovní sázky. V mnoha zemích je online hraní regulováno a provozovatelé potřebují licenci, aby mohli tyto typy her hráčům nabízet.

Kromě online hazardních her zahrnuje iGaming také širokou škálu příležitostných her, které se hrají přes internet, včetně logických her, strategických her a virtuálních světů. Tyto hry lze hrát na různých platformách, včetně osobních počítačů, konzolí a mobilních zařízení.

Odvětví iGamingu se v posledních letech výrazně rozrostlo a na vývoj a distribuci online her se specializuje mnoho společností. K růstu tohoto odvětví přispěl také vzestup mobilního hraní, protože stále více lidí má přístup k chytrým telefonům a tabletům, které se mohou připojit k internetu.

Vzhledem k tomu, že herní průmysl iGaming nadále roste, očekává se, že bude přitahovat více investic a pozornosti hráčů i společností, které chtějí na tento lukrativní trh proniknout. 

CO MAJÍ TATO DVE ODVĚTVÍ SPOLEČNÉHO?

Jedním z hlavních způsobů, jak se esport a iGaming prolínají, jsou soutěžní hry pro více hráčů. Mnoho populárních esportových her, jako jsou League of Legends a Overwatch, se hraje online a k soutěžení vyžadují hráči připojení k internetu. Tyto hry mohou být často klasifikovány jako iGaming, protože se na jejich výsledek dá sázet.

Dalším způsobem, jak se esport a iGaming překrývají, je online hraní. Některé internetové stránky s hazardními hrami nabízejí možnosti sázení na esportové turnaje a zápasy a umožňují hráčům vsadit si na výsledek těchto soutěží. Kromě toho jsou některé esportové hry, jako například DOTA 2 a Counter-Strike: Global Offensive, mají virtuální předměty, které lze zakoupit a vyměnit na tržišti služby Steam, což je podobný způsob, jakým weby online hazardních her nabízejí virtuální měnu nebo kredity, které lze použít k hraní her nebo sázení.

Pokračovat ve čtení

eSport

Cryptova se loučí s Markem “kinzo” Bílkem

Publikováno

dne

Marek „kinzo“ Bílek končí v Counter-Strike sekci esportové organizace Cryptova po téměř roční spolupráci, během které jako in-game leader dovedl sestavu k cenným skalpům a vedl spoluhráče do jejich premiér na offline akcích.

Management organizace Cryptova se rozhodl nepokračovat ve spolupráci se zkušeným domácím IGL Markem “kinzo” Bílkem, který do týmu přišel v lednu 2022 s cílem pomoci sekci k vzestupu mezi domácí špičku.

S Cryptovou se pod novým kormidlem na domácí scéně muselo počítat a výsledkem byly jarní zisky bronzu z turnajů Sazka eCUP Spring 2022 a SDTV Invitational Series #2.

Náročný úkol ležel na týmu zejména v závěru roku, kdy mix zkušených hráčů vedených právě kinzem, a mladých talentů, zažíval premiérové turnaje v offline prostředí.

Výsledkem byly velmi pozitivní výkony, které vyvrcholily ziskem 4. místa na Mistrovství Slovenska 2022 a děleným 5. / 6. místo z Tipsport CS:GO MČR 2022, které zůstane v paměti zejména díky vítězství v úvodním zápase nad týmem SINNERS.

“Markovi patří obrovský dík za práci, kterou pro tým odvedl. Stal se součástí organizace na celý rok 2022 a má velký podíl na úspěchu, kterého CS:GO sekce Cryptovy za toto období dosáhla. Osobně si myslím, že vyrostl nejen herně, ale i jako člověk, což je tou největší devízou do budoucna.

Naše cesty se sice rozcházejí, ale jménem Cryptovy mu všichni přejeme mnoho štěstí, nejen v případném novém angažmá, ale taky v životě,” komentuje odchod Viktor Ustyanovič, Chief Gaming Officer organizace Cryptova.

Pokračovat ve čtení

eSport

Exkluzivní rozhovor s trenérem vítězného týmu Esport ligy vysokých škol ve hře CS:GO. Největší odměnou pro nás bylo LAN finále v Praze, říká

Na začátku všeho bylo přihlášených jedenáct týmů z jedenácti různých vysokých škol napříč celou ČR. Na konci bylo finále, které se odehrálo v pražské PlayZone aréně. O vítězi rozhodl tradiční formát BO3, tedy na zápas na 2 vítězné body.

Publikováno

dne

Na začátku všeho bylo přihlášených jedenáct týmů z jedenácti různých vysokých škol napříč celou ČR. Na konci bylo finále, které se odehrálo v pražské PlayZone aréně. O vítězi rozhodl tradiční formát BO3, tedy na zápas na 2 vítězné body.

Ruik vám přináší exkluzivní rozhovor s trenérem vítězného týmu, tedy týmem Univerzity Jana Evangelisty Purkyně z Ústí nad Labem. Tím je Tomáš Pivoňka, student strojního inženýrství, jehož velkou zálibou je právě Counter-Strike. Nejpopulárnější online multiplayerová střílečka současnosti.

Jak se zrodil samotný nápad reprezentovat univerzitu právě tímto způsobem?

„S partou kamarádů jsme hráli csko a jelikož kvůli covidu bylo hodně volného času, hráli jsme o to více. Pak jsme se dozvěděli, že se zakládá jakási univerzitní liga a tak jsme se přihlásili. Dali jsme dohromady kompletní sestavu a poslali přihlášku. Z téhle zakládající skupiny jsme si pro tenhle krásný titul došli čtyři.

Já jsem se mezitím posunul na pozici kouče a sestavu jsme doplnili. Je hlavně krásné, jak se vše rychle posouvá. První dvě sezóny jsme hráli jen jako pět kamarádů z UJEPu, ale neměli jsme oficiálně tým. Na tenhle ročník už se mi podařilo vyjednat větší podporu od školy a tím i oficiální založení týmu UJEP esport. Jde to dopředu a to je hlavní.“

Co všechno obnášelo dosažení statusu oficiálního týmu?

„Především si myslím, že za námi stojí výsledky. Tohle byl obrovsky silný argument při vyjednávání. Kdyby se nám nedařilo, asi bychom toho nedosáhli. Takhle se mi povedlo vyjednat podporu od potřebných.

Nejprve jsme založili tým, na finále nám teď univerzita nechala vyrobit týmová trička, za což jsme moc rádi, ale pořád zůstáváme pozadu oproti např. Hradci, který jsme teď ve finále porazili, i když oni mají jako tým vlastní herní místnost na škole nebo profi dresy.“

Tohle je jediný váš titul proti již zmíněnému Hradci?

„Ne, to není. Zvítězit se nám podařilo hned v té úvodní sezóně. Tenhle ročník byla ale poprvé pod záštitou MŠMT (Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy). Takže to bylo více prestižní, bylo to více oficiální, když to má pod sebou samotné ministerstvo.

Poprvé se také finále odehrálo offline v pražské PlayZone aréně. Stream na twitchi měl profi komentátory, prakticky to nejlepší, co v ČR máme a celkově všechno bylo úžasné. Zázemí, přístup, moc se nám to líbilo.“

K samotnému finále se ještě vrátíme detailněji, ale co obnáší pozice trenéra v Counter-Strike týmu?

„Je to hlavně o přípravě. V samotném zápase je trenér už spíše motivátor. Před tím jsem ale strávil mnoho hodin sledováním soupeřových záznamů ze hry, abych získal informace v jakých situacích se soupeř jak chová a co dělá. Tyhle informace se pak snažím klukům předat na tréninku. V den zápasu se je snažím hlavně uklidnit a povzbudit, je to hodně o psychice.“

Jaká byla vaše cesta k tomuto dosud největšímu finále? 

„Nejprve jsme absolvovali skupinovou fázi. V té nás čekalo pět duelů a podařilo se nám postoupit z prvního místa se skóre 4:1. V semifinále jsme narazili na silné Pardubice, které jsme porazili 2:1 na mapy v těsné hře.

Pardubický tým byl zřejmě nejsilnější, který jsme zatím potkali. Rozhodlo se až v posledním kole prodloužení na 3 mapy a to nás dostalo do finále s týmem FIM Ducks z hradecké univerzity, se kterým jsme si poradili 2:0.“

Jaké na vás čekali odměny za vítězství v lize?

„Finanční odměna 500€ pro tým, každý hráč dostal externí disk a medaili. Pro nás všechny byl ale největší odměnou samotný zápas v Playzone aréně a zážitek z LAN hry. Šli jsme si to užít a to se rozhodně povedlo.“

V jakém složení jste tedy finále ovládli? Kdo za úspěchem stojí?

„Tým se skládá z 5 hráčů a trenéra. Naše sestava byla následující:
Radek „An“ Obracaník
Milan „Shroub“ Šroub
Jan „šikn“ Pokorný
Miroslav „Emko“ Trejbal
Jan „FenixR“ Kočis“

Trenér – Tomáš „p1vo“ Pivoňka

„Všem hráčům díky za celosezónní práci a skvělé výkony!“

Jaké jsou plány do budoucna? Co bude dál?

„Mě a Milana čekají ještě 3 semestry, tedy 3 sezóny. Za sebe budeme muset začít pomalu hledat náhrady. Zbytek kluků má před sebou ještě delší čas. Díky umístění na této univerzitní Esport lize se nám dost možná dostane prestižní pozvánky na mezinárodní vysokoškolský turnaj, což by byla skvělá zkušenost, více ale zatím prozradit nemohu.

Co se týče týmu jako takového, tak UJEP esport chystá založení League of Legends sekce. Dále bychom rádi organizovali také komunitní turnaje v rámci naší školy a kdyby se hodně dařilo, tak do budoucna třeba vytvoření podobného zázemí, jako mají např. v Hradci.

Máš ještě nějaká slova na závěr?

„Určitě. V první řadě bych chtěl poděkovat dvěma vyučujícím a sice Ing. Michalu Lattnerovi, Ph.D. a také Ing. Martinu Svobodovi, Ph.D.. Dále samotné Esport lize za úžasný event a všechno co dělají pro vysokoškolský Counter-Strike tým. Ze všeho nejvíce pak všem fanouškům co nám drželi palce a došli se podívat přímo na místo nebo fandili na streamu.“

Zdroj: UJEP esport, Esport liga

Pokračovat ve čtení

Oblíbené