Spojte se s námi


Motorsport

Je to něco, co jsem si nikdy nedokázal představit, měl jsem strach. Alex Rins reaguje na přestup do netovární Hondy

Je to něco, co jsem si nikdy nedokázal představit, přiznal Alex Rins v nedávném rozhovoru. Španělský závodník se po oznámení konce Suzuki musel rychle poohlížet po novém angažmá, přičemž si sám sebe neuměl představit na jiné než tovární motorce. Co tedy Rins řekl na adresu Hondy a s jakými týmy ještě jednal?

Publikováno

dne

Je to něco, co jsem si nikdy nedokázal představit, přiznal Alex Rins v nedávném rozhovoru. Španělský závodník se po oznámení konce Suzuki musel rychle poohlížet po novém angažmá, přičemž si sám sebe neuměl představit na jiné než tovární motorce. Co tedy Rins řekl na adresu Hondy a s jakými týmy ještě jednal?

Poté, co stáj Suzuki Ecstar potvrdila svůj záměr o tom, že hodlá opustit MotoGP, se dvojice Joan Mir a Rins rázem stala volnými piloty bez angažmá pro nadcházející sezónu.

Prakticky ihned však Rinse oslovily jiné týmy a o svou budoucnost se tak nemusel příliš obávat. Konkrétně hovořil s KTM, Ducati, Gresini nebo LCR, přičemž právě s netovárním týmem Hondy spojí šestadvacetiletý svou kariéru.

V nedávném rozhovoru pro server Motorsport ale přiznal, že se bál skutečnosti, když bude muset vzít angažmá v netovárním týmu.

Vyjádření Rinse

„Víte, trochu jsem se vyděsil, když Suzuki oznámilo svůj odchod z MotoGP. A to protože už nejsem jezdec začátečník a snažil se najít tovární motorku, kterou jsme naštěstí dostali. Ale měl jsem trochu strach, protože to nebylo jednoduché. Je to něco, co jsem si nikdy nedokázal představit,“ uvedl v rozhovoru Rins.

„Jasně, kdybych podepsal smlouvu s Luciem (Cechinello – šéf LCR Hondy) bez toho, že by měl tovární motorku a byla to moje jediná možnost, vzal bych to. Ale jsem šťastný, protože si sám sebe nedokážu představit na netovárním motocyklu,“ vysvětluje.

„Měl jsem možnost jít do Ducati, ale tam mi nebyli schopni zajistit oficiální motorku. Takže je potěšením mít smlouvu s oficiálním výrobcem, s Hondou. Mám hodně zkušeností a budu mít hodně nápadů, jak motocykl vylepšit,“ dodal Rins.

V aktuální sezóně Rins zaujímá se 75 body až devátou pozici, načež jezdci Suzuki už nedávno přiznali, že nálada po oznámení odchodu v týmu není taková, jako byla předtím. A to pravděpodobně odráží nejen výkony na trati, Suzuki už však nemá motivaci své motocykly jakkoliv vylepšovat.

Zdroje: MotoGP, Motorsport

Reklama

Motorsport

Co bude se Schumacherem? Šéf týmu Haas potvrdil, že jednání o nové smlouvě zatím nezačala. Přestoupí jinam?

Mick Schumacher a jeho tým letos prožívá velmi turbulentní sezónu, přičemž především Mickova budoucnost je aktuálně velmi nejasná. Šéf Haasu Guenther Steiner totiž potvrdil, že jednání o novém kontraktu zatím nezačala. Dočká se tak německý pilot prodloužení nebo přestoupí jinam?

Publikováno

dne

Mick Schumacher a jeho tým letos prožívá velmi turbulentní sezónu, přičemž především Mickova budoucnost je aktuálně velmi nejasná. Šéf Haasu Guenther Steiner totiž potvrdil, že jednání o novém kontraktu zatím nezačala. Dočká se tak německý pilot prodloužení nebo přestoupí jinam?

Dvanáct bodů, patnácté místo v šampionátu jezdců – taková je zatím bilance Schumachera v americkém Haasu.

Do Formule 1 se Schumacher dostal jako šampion Formule 2 už v loňském roce, ve své první sezóně však nedokázal získat žádné body, a to především kvůli velmi slabé výkonnosti jeho monopostu.

A vstup do probíhajícího ročníku rovněž neměl vůbec ideální. Schumacher tvrdě havaroval v Saúdské Arábii a Monaku, kde doslova rozstřelil svůj monopost na dvě poloviny. Haas stála každá tato nehoda zhruba jeden milion dolarů a přesně tehdy se o jeho budoucnosti ve F1 velmi spekulovalo.

Své první body tak získal ve Velké Británii a v Rakousku, načež se jeho výkony ustálily a Schumacher nyní podává mnohem stabilnější výsledky.

Co do jeho budoucnosti jej ovšem čeká velmi důležitých několik týdnů, jelikož Haas musí rozhodnout o Schumacherově smlouvě. Ta synovi slavné legendy vyprší na konci této sezóny a jak už šéf Haasu Guenther Steiner potvrdil, o prodloužení zatím nepadlo jediné slovo.

V exkluzivním rozhovoru pro Racing News 365 však Steiner vysvětlil, že žádná jednání zatím nezapočal z důvodu, jelikož byl Schumacher spojován se sedačkou v Astonu Martin.

Steinerovo vyjádření

„Vlastně ani nevím, co Mick udělal, o smlouvě na příští rok jsme s ním nemluvili. Nemluvil s námi a my jsme nehovořili s ním, chceme tedy vidět, co se děje,“ uvedl Steiner v onom rozhovoru.

„Ta věc s Astonem Martin se udála velmi rychle, takže nikdo neměl čas o tom pořádně přemýšlet. Objevily se ale zvěsti, že by (Schumacher – pozn. red.) mohl zamířit tam, aby nahradil Vettela. Tato možnost ale rychle zmizela,“ vysvětluje.

Steiner také dále potvrdil, že rozhodnutí o budoucnosti Schumachera učiní společně s týmem Ferrari, jelikož právě Haas s italskou značkou spolupracuje. Konečné rozhodnutí prý zveřejní nejpozději do Velké ceny Itálie, a tedy do 11. září.

Zdroje: F1, Racing News 365

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Ikona a legenda WRC se opět vrátí! Sébastien Loeb potvrdil start v další rallye, kde ho tedy zase uvidíme?

Chystá se další velký comeback! Sébastien Loeb se k WRC vrátí již po čtvrté v letošní sezóně, tentokrát jej fanoušci uvidí v řecké Rallye Acropolis. Francouzská legenda je na tomto podniku historicky velmi úspěšná. Proč se tedy rozhodl pro návrat právě do této rallye?

Publikováno

dne

Chystá se další velký comeback! Sébastien Loeb se k WRC vrátí již po čtvrté v letošní sezóně, tentokrát jej fanoušci uvidí v řecké Rallye Acropolis. Francouzská legenda je na tomto podniku historicky velmi úspěšná. Proč se tedy rozhodl pro návrat právě do této rallye?

Ikona světové rallye se v letošní sezóně rozhodla pro návrat do WRC, ovšem pouze v rámci dílčích podniků, osmačtyřicetiletý závodník se tak nezúčastní celého mistrovství světa.

Po závodech v Monte-Carlu, Portugalsku a Keni se Loeb na půdu WRC navrátí v desátém podniku ročníku 2022 – Acropolis Rallye Řecko. Tato rallye se uskuteční v září, konkrétně od 8. do 11 (čtvrtek až neděle – pozn. red.).

Loeb se se 35 body aktuálně nachází na osmém místě šampionátu jezdců před další legendou Sébastienem Ogierem. Ten má na kontě bodů 34.

Úvodní podnik sezóny v Monte-Carlu totiž ovládl, v následujících podnicích ve Švédsku a Chorvatsku nestartoval. V portugalské rallye bohužel boural už po prvních metrech a jeho druhý podnik letošní sezóny tak rychle skončil.

V Keni byl dokonce vedoucím mužem tohoto celkově šestého podniku sezóny 2022, poté mu ale nevydržel motor a skončil nakonec až na osmém místě.

Jeho dalším působištěm tak bude řecká rallye, kde je Loeb historicky velmi úspěšným jezdcem. Je totiž jejím trojnásobným vítězem, barvách Citroenu ovládl Acropolis Rallye Řecko v letech 2005, 2008 a 2012.

Loebovo vyjádření

„Rozhodl jsem se pro návrat do Řecka, protože je to pěkná šotolinová rallye, kterou jsem si vždy užíval. Teď navíc vypadá lépe a není tak drsná, jako když jsem ji jel naposledy,“ vysvětluje Loeb, jehož slova ocitoval server Motorsport.

„Myslím, že v letošním itineráři jsou pouze dvě etapy, které jsem zažil. Ale bylo to už před 10 lety, takže si na ně nevzpomínám. Budu muset začít od nuly, což je vždy komplikované. Myslím, že od letošního roku tam bude pro každého hodně nových etap,“ doplňuje.

„Není to snadná rallye, ale je příjemné tady závodit, takže se na to těším. Aktuálně je těžké určit mé cíle tady, budu se snažit co nejlépe se na tuto rallye připravit. Doufám, že se mi i v Řecku podaří dostat do rytmu jako v Portugalsku a Keni,“ uzavřel.

Loeb tak v týmu M-Sport Ford vytvoří rozšířenou sestavu. Tento tým bude mít v Řecku hned šest vozů. Kromě Loeba jsou připraveni také Craig Breen, Gus Greensmith, Adrien Formaux, Pierre-Louis Loubet a Jourdan Serderidis.

Zdroje: WRC, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Poprvé za železnou oponou! Před 36 lety se konala premiérová velká cena Maďarska Formule 1

Není příliš mnoho momentů historie Formule 1, které by bylo natolik průlomových a významných, jako byl 10. srpen 1986. V tento den se totiž uskutečnila vůbec první velká cena F1 v tehdejším východním komunistickém bloku.

Publikováno

dne

Není příliš mnoho momentů historie Formule 1, které by bylo natolik průlomových a významných, jako byl 10. srpen 1986. V tento den se totiž uskutečnila vůbec první velká cena F1 v tehdejším východním komunistickém bloku. Maďarský Hungaroring se následně stal důležitou součástí kalendáře královny motorsportu.

Téměř bez povšimnutí zůstala zpráva o možném zapsání velké ceny Maďarska do kalendáře MS Formule 1 pro rok 1986. Myšlenka, že by se po padesáti letech od posledního závodu v budapešťském parku vrátily monoposty Grand Prix do Maďarska, byla trochu fantazijní. Nadšení maďarské automobilové federace však nezabránilo vstupu snad asi nejkapitalističtějšího profesionálního sportu světa poprvé do státu východního bloku.

Raději plnohodnotné závodiště nežli návrat do ulic

Hned od začátku plánování velké ceny bylo jasné, že závod v ulicích nějakého maďarského velkoměsta nepřipadá v úvahu. Ani hlavní město Budapešť, kde se konaly předválečné závody Grand Prix, realisticky nemohlo opět přivítat nejsofistikovanější vozy planety.

Namísto toho se rozhodlo, že se postaví úplně nové závodiště 20 kilometrů severovýchodně od Budapešti. Pro okruh, který měřil sotva něco málo přes čtyři kilometry, se našlo údolí hned vedle jedné z hlavních maďarských dálnic.

Jezdci si ale trať pojmenovanou Hungaroring příliš nepochvalovali. Okruh podle nich nenabízel žádnou dlouhou rovinku a rychlé zatáčky. Namísto toho se Hungaroring charakterizoval pomalými a těsně na sebe navazujícími zatáčkami, které nedovolovaly závodníkům snadné předjíždění druhých.

Přesto byla organizace velké ceny dosti chválena. Obzvláště si přikládala porovnání na podnik v Jerezu, kde se také konal premiérový závod F1. V areálu se ani nevyskytovalo mnoho vojáků, což mnohé diváky (hlavně ze západních států) překvapilo a zaskočilo.

Premiérový závod v Maďarsku nadchl bitvou fenomenálních Brazilců

Pro nedělní závod panovaly na Hungaroringu teploty přesahující 37 °C. Ani to ale neodradilo 120 tisíc fanoušků, aby zhlédli vůbec první velkou cenu za želenou oponou. Dokonce ani prezident země a několik ministrů si nenechalo tuto přelomovou událost ujít.

V tréninkových jízdách byl nejrychlejší Ayrton Senna na lotusu, díky čemuž se postavil na své třinácté pole position v kariéře. Po startu se Brazilec udržel ve vedení před Nigel Mansellem a Nelsonem Piquetem.

Závod se vyznačoval soubojem Senny s Piquetem, jenž se už ve třetím kole prodral přes Mansella na druhé místo. V desátém okruhu naznačil Piquet útok na svého brazilského kolegu. V následujícím kole si však Piquet poradil se Sennou, který byl rázem pod tlakem Prosta.

Prostřední část závodu nepřinesla mnoho akce. Senna se vrátil skrze zastávky v boxech na první místo, ke konci velké ceny však postupně přicházel o tempo. 22 kol před koncem se na jeho záď přisál hladový Piquet, jenž si chtěl zapsat třetí vítězství sezóny. Oba jeli na hlavní rovince bok po boku, Piquet však najel do první zatáčky příliš rychle, a umožnil tak Sennovi vrátit se do vedení závodu.

O dvě kola se Piquet pokusil o manévr zvnějšku. Zablokoval přitom zadní kola a po špinavé části trati klouzal kolem lotusu Senny. Nepochopitelně, ale zároveň famózně se octl ve výjezdu ze zatáčky před svým krajanem. Dechberoucí představení dvou nejlepších jezdců té doby!

Piquet nakonec zvítězil před Sennou s rozdílem sedmnácti sekund. Třetímu Mansellovi dokonce nadělili celé kolo. Takto dominantní byli tito Brazilci v první velké ceně Maďarska vozů formule 1.

Velká cena Maďarska jakožto předzvěst krásnější budoucnosti

Zbrusu nový podnik kalendáře F1 dokázal, že i státy na východ od železné opony dokážou zorganizovat událost takového rázu, jako je MS Formule 1. Nešlo sice o nejpohlednější velkou cenu sezóny 1986, stále to byla nicméně povedená premiéra na novém maďarském okruhu, alespoň co se týče organizace celé události.

Okruh na Hungaroringu se následně v proudu času proměnil. Již v roce 1989 zmizela klikatá část v místě dnešní zatáčky číslo 3. Rychlejší nájezd do levotočivé čtvrté zatáčky však nepomohl k lepšímu předjíždění.

V dalších třinácti letech si Hungaroing vysloužil přezdívky „Monako bez domů“, “ Monako bez bariér“ či „Mickey Mouse trať“. Ani nynější konfigurace okruhu, jež se poprvé představila sezónou 2003, neodebrala Hungaroringu své kouzlo.

Velká cena Maďarska 1986 byla jasnou sportovní předzvěstí, že konec studené války se pomalu ale jistě blíží. Už za pouhé tři roky se tak stalo. Ekonomickou škodu, kterou však komunismus ve východoevropských státech napáchal, se doteď (a asi už nikdy) nepodařilo napravit. Je ale naprosto jasné, že 10. srpen 1986 se navždy zapsal jako jeden z průlomových dní nejen Formule 1, ale i celého sportovního světa.

Zdroj: Motorsport Magazine (9/1986)

Pokračovat ve čtení

Oblíbené