Spojte se s námi


Motorsport

Jde do tuhého! Martín v Kataru opět předvedl svou extratřídu ve sprintech MotoGP, jen 7 bodů jej dělí od lídra šampionátu Bagnai

Francesco Bagnaia, nebo Jorge Martín? Už pouze jeden z této dvojice se stane letošním mistrem světa MotoGP. Šampionát vstoupil do předposledního podniku sezóny, Velké ceny Kataru. Závodní program otevřel sprint královské kategorie, který si podmanil Martín před Fabiem Di Giannantoniem a Lucou Marinim.

Publikováno

dne

Francesco Bagnaia, nebo Jorge Martín? Už pouze jeden z této dvojice se stane letošním mistrem světa MotoGP. Šampionát vstoupil do předposledního podniku sezóny, Velké ceny Kataru. Závodní program otevřel sprint královské kategorie, který si podmanil Martín před Fabiem Di Giannantoniem a Lucou Marinim. Bagnaia dojel až pátý, a tak Martín svým triumfem odsunul jeho potenciální korunovaci až do Valencie. Rozdíl mezi nimi činí 7 bodů.

Seriál MS silničních motocyklů tento víkend absolvuje Velkou cenu Kataru, tradičním zahajovatelem sezóny na okruhu Lusail. Do devatenáctého podniku z celkových dvaceti vstoupil lídr šampionátu Pecco Bagnaia s 14bodovým náskokem na stájového rivala Jorgeho Martína.

Není záhadou, že letošní sezónu naprosto dominuje Ducati a její osmička jezdců na v zásadě stejně rychlých motocyklech. Stejně jako minule v Malajsii si podmanila dopolední kvalifikaci, když její stroje obsadily prvních šest pozic na roštu. Nejvíce se radoval Luca Marini, protagonisté v boji o titul Bagnaia a Martín se kvalifikovali na čtvrtém, respektive pátém místě.

Souboje adeptů na titul přímo na trati – vrchol motorsportu!

Marini si pohlídal vedoucí pozici a do první zatáčky vedl pole čítající 22 jezdců. Za nimi se střetli Bagnaia s Martínem, jenž se bez jakýchkoliv ohledů prodral před Itala na třetí flek.

Hned jej však ztratil, když málem vrazil zezadu do Álexe Márqueze před ním. 25letý Španěl tak přišel o dvě pozice a zásadně se octl opět za Bagnaiou. V prvním kole ještě došlo k hromadnému pádu Aleixe Espargara, Miguela Oliveiry a vítěze předchozí velké ceny Eney Bastianiniho.

Martín na nic nečekal a rychle si vydělal pozici před dobře startujícím Marcem Márquezem na tovární Hondě. Španělovo tempo ve sprintech je pravidelně fenomenální a pakliže se nachází v situaci, kdy musí předjíždět, tak se toho nebojí, což potvrdil tvrdým manévrem na Bagnaiu do 10. zatáčky.

Zároveň vřela pohledná bitva o vedení ve sprintu mezi Marinim a mladším Márquezem. A aby to divákům nebylo málo, Bagnaia přišel i o čtvrtou pozici vůči Di Giannantonia, což ještě více přihodilo Italovi benzínu do již tak rozpáleného ohně frustrace.

Za nimi přišel Marc Márquez o několik pozic nevybíravým útokem Brada Bindera, což jej poslalo na poslední bodovanou pozici. Na čele se však nadále odehrávaly zásadní momenty. Martín létal po trati neuvěřitelným způsobem, bez obtíží se přitáhl k vedoucí dvojici a snadně si v pátém kole poradil jak s Álexem Márquezem, tak s Marinim.

Bagnaia sledoval rapidní honičku Martína až z páté pozice, což by za této konstelace ukrojilo z jeho náskok přesně o polovinu, ze 14 bodů na pouhých 7. Nejen to, místo toho, aby 26letý rodák z Turína stíhal své kolegy z Ducati stejně jako Martín, tak se spíše bránil jezdcům za sebou.

Martín naprostým přeborníkem ve sprintech – už jen 7 bodů!

Okamžitě poté, co se Martín usadil na první pozici, si vytvořil půlsekundový náskok na zbytek konkurence. Márquez a Marini nestíhali Španělovo tempo. To však neplatilo pro Di Giannantonia, jenž se probil na druhou pozici a nenechal Martína ujet na více než půl sekundu.

Zbytek sobotního závodu probíhal v relativně klidné atmosféře bez přímých soubojů o pozice. Pátý Bagnaia se držel těsně před dotírající Aprilií Mavericka Viñalese a Di Giannantonio se držel Martína, v obou případech ovšem do konce sprintu nedošlo k žádným výměnám v pozici na trati. Avšak tempo vedoucího dua bylo neskutečné, v druhé polovině 11kolového závodu si dokázali vytvořit na konci až 2,5sekundový náskok na třetího Mariniho.

Ať už Di Giannantonio nehodlal riskovat a zasahovat do bitvy o titul, či nikoliv, Martín se nakonec odpoutal od svého pronásledovatele a proťal pomyslnou cílovou pásku jako první letos již poosmé ve sprintu MotoGP. Třetí dojel Marini před Álexem Márquezem a Bagnaiou, jehož náskok se nakonec doopravdy smrskl na zmiňovaných 7 bodů.

Po předposledním sprintu sezóny je tedy jasné, že podruhé za sebou se rozhodne o titulu mistra světa až v poslední velké ceně ve španělské Valencii, což se stane poprvé v moderní historii MotoGP.

Výsledky sprintu při Velké ceně Kataru MotoGP (11 kol = 59,180 km; pouze top 10):

1. Jorge Martín (Špa., Ducati) 20:52.634
2. Fabio Di Giannantonio, Ducati) +0.391
3. Luca Marini (Ita., Ducati) +2.875
4. Álex Márquez (Špa., Ducati) +3.370
5. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) +3.957
6. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) +4.239
7. Brad Binder (RJA, KTM) +5.761
8. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) +6.454
9. Augusto Fernández (Špa., KTM) +8.285
10. Johann Zarco (Fra., Ducati) +8.314

Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2023 (pouze top 10):

1. Francesco Bagnaia (Ita., Ducati) 417
2. Jorge Martín (Špa., Ducati) 410
3. Marco Bezzecchi (Ita., Ducati) 323
4. Brad Binder (RJA, KTM) 257
5. Johann Zarco (Fra., Ducati) 200
6. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia) 198
7. Maverick Viñales (Špa., Aprilia) 179
8. Luca Marini (Ita., Ducati) 178
9. Fabio Quartararo (Fra., Yamaha) 158
10. Jack Miller (Aus., KTM) 156

Zdroj: MotoGP

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.