Spojte se s námi


Motorsport

Jak to vypadá s Porsche a Audi? Šéfové Ferrari a Mercedesu promluvili o jejich vstupu do F1. Tu čekají velké změny

Je to sága, která se táhne už nějakou tu dobu. Respektive na povrch stále vylézají nové informace o vstupu Audi a Porsche do Formule 1. O jejich potencionální budoucnosti nyní promluvili také Mattia Binotto a Toto Wolff, kteří vidí budoucnost obou značek velmi pozitivně.

Publikováno

dne

Je to sága, která se táhne už nějakou tu dobu. Respektive na povrch stále vylézají nové informace o vstupu Audi a Porsche do Formule 1. O jejich potencionální budoucnosti nyní promluvili také Mattia Binotto a Toto Wolff, kteří vidí budoucnost obou značek velmi pozitivně.

Nedávné spekulace hovořily o tom, že se značky, jež patří do koncernu Volkswagen, oddálily od svého vstupu do Formule 1 v roce 2026. Tuhle informaci však šéfové Mercedesu a Ferrari popírají a naopak vidí jejich připojení ke královně motorsportu velmi pozitivně.

Byť zatím nic oficiálně ani jedna zúčastněná strana nepotvrdila. Faktem ale zůstává, že obě automobilky momentálně vyčkávají, co přinese rok 2026, kdy vejdou v platnost nová pravidla s ohledem na motory a jejich používání.

F1 čekají velké změny

Už na konci roku Mezinárodí automobilová federace potvrdila, že nová pohonná jednotka se bude od roku 2026 zakládat na čtyřech základních pilířích. F1 si zachová 1,6litrový V6 motor, navýší elektrický výkon na 350 kW, zavede tzv. nákladové stropy na pohonné jednotky a především – odstraní spalovací motor (MGU-H).

O dalšího půroku později FIA stanovila další předběžné cíle, tentokrát však z hlediska aerodynamického. F1 má být zkrátka mnohem více udržitelná.

Mezinárodní automobilová federace však plánuje opět snížit aerodynamický odpor a uchovat atraktivitu závodění, aby se vozy jedoucí za sebou mohly i nadále snadno pronásledovat a nedocházelo ke ztrátě přítlaku, jako tomu ostatně bylo v minulých letech.

Atraktivnější pravidla nám přinesl vstup do nové éry, respektive návrat ground effectu do Formule 1 a přechod na 18palcové pneumatiky. Oba tyto faktory mají totiž výrazný podíl na redukci tvorby špinavého vzduchu.

FIA ale také chce zmenšit velikost monopostů, snížit jejich hmotnost, pokračovat v cestě ke standardizaci nebo zjednodušit strategicky vybrané komponenty pro účely snižování nákladů.

Dále chce Mezinárodní automobilová federace rozšířit používání udržitelných materiálů a dalších technologií a v neposlední řadě pokračovat v inovacích co do bezpečnosti závodění a samotných jezdců.

Komentáře Wolffa a Binotta

„Upřímně jdou ty zvěsti mimo mě, ale co se týče vstupu Porsche a Audi do F1, vidíme to velmi pozitivně. Pro F1 je to skvělé. Je dobré mít více výrobců a bylo by skvělé mít členy skupiny Volkswagen v našem světě, v našem sportu,“ řekl Binotto v rozhovoru pro vybraná média, včetně RacingNews365.

„Myslím, že jsme udělali vše proto, aby do F1 mohly obě značky vstoupit. Odstranili jsme MGU-H, což věřte, že pro nás není ideální volbou. Ale udělali jsme to proto, abychom jim pomohli vstoupit do F1. Je to přece jen technologie (spalovací motor), kterou velmi dobře známe a je účinná,“ vysvětlil.

„K tomu, co řekl Mattia není moc co dodat. Nechceme zdržovat pokrok, F1 je prostředím, kde se budou předpisy neustále měnit. Je to něco, co od nich můžeme očekávat také (inovace), protože jsme podnikli velké kroky k tomu, aby se k nám mohli připojit,“ pokračuje Wolff a doplňuje Binotta.

Působení Audi a Porsche ve Formuli 1

Audi během svého působení v motorsportu nikdy nevkročilo do F1, velmi známé však bylo například ve WRC, zatímco Porsche se naposledy v královně motorsportu ukázalo v roce 1991 jako dodavatel motorů pro Footwork.

Největší úspěch ve F1 Porsche zaznamenalo v 80. letech, když dodávali motory stáji McLaren. S tehdejším označením TAG/Porsche. V letech 1984 až 1987 McLaren vyhrál hned 24 Velkých cen, v sezónách 1984 a 1985 ovládli Pohár konstruktérů.

Pakliže tedy Porsche a Audi vstoupí v roce 2026 do Formule 1, je velkou otázkou, za jakých okolností to bude. Vytvoření vlastního týmu je v dnešní době velmi těžkým počinem, a to nejen z ekonomických důvodů. Nejlehčím způsobem tak bude odkoupení jednoho z týmů, ani jedna značka však nechce být „pouhým“ dodavatelem motorů.

Zdroje: F1, RacingNews365

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.