Spojte se s námi


Motorsport

Horner: Byl to jen zoufalý pokus Mercedesu, Masi se rozhodl správně. Souhlasíte s tvrzením šéfa Red Bullu?

Max Verstappen si na okruhu Yas Marina zajistil titul mistra světa poté, co se Michael Masi rozhodl restartovat Velkou cenu Abú Dhabí, a to v jejím posledním kole. Podle Christiana Hornera se každopádně ředitel závodu rozhodl správně. Jak tuto situaci vidí šéf Red Bullu a co prohlásil na adresu Mercedesu?

Publikováno

dne

Max Verstappen si na okruhu Yas Marina zajistil titul mistra světa poté, co se Michael Masi rozhodl restartovat Velkou cenu Abú Dhabí, a to v jejím posledním kole. Podle Christiana Hornera se každopádně ředitel závodu rozhodl správně. Jak tuto situaci vidí šéf Red Bullu a co prohlásil na adresu Mercedesu?

Nutno podotknout, nebýt Latifiho nehody v 54. kole, nic z toho by se velmi pravděpodobně nestalo. Ten právě v zatáčce číslo 14 nezvládl řízení svého monopostu a se svým Williamsem skončil ve zdi, načež na trať samozřejmě musel vyjet safety car.

Pilot Red Bullu žlutých vlajek a výjezdu safety caru využil pro výměnu pneumatik a obul nejměkčí specifikaci označenou červenou barvou, kdežto Hamilton zůstal na velmi opotřebovaných tvrdých pneumatikách.

To talentovanému Nizozemci zajistilo titul, jelikož při tomto rozpoložení mu Hamilton skutečně nemohl konkurovat. V Mercedesu tak nabyli dojmu, že ředitelství závodu v čele s Masim naservírovalo Verstappenovi titul na stříbrném podnose a podali protest.

Toto Wolff si totiž stěžoval na fakt, že nebyla dodržena pravidla. Regule nám totiž říkají, že aby mohl být závod restartován, musejí všechna auta jedoucí o kolo bezpečnostní vůz předjet, dohnat ztrátu jednoho kola a poté se ve správném pořadí připojit ke startovnímu poli.

Masi však před sportovními komisaři argumentoval tím, že účelem daného článku je odstranit vozy, které překáží lídrům závodu. Následně také dodává, že se týmy již dříve dohodly, aby byl závod dojet pod zelenými vlajkami, pakliže to stav závodu umožňuje.

Po dlouhém slyšení u stewardů FIA zamítla stížnosti Mercedesu – uvedla, že Masi má univerzální právo rozhodnout, kdy safety car zajede zpět do boxů a tvrdila, že kompetence ředitele závodu je nadřazena předpisům, které stanovují standardizovaný postup pod žlutými vlajkami.

Horner dal poté jasně najevo, že je samozřejmě rád, že obě stížnosti Mercedesu byly smeteny ze stolu. Prý by se podle něj nemělo o titulu rozhodovat „u zeleného stolu“. Podle něj snahu Wolffa chápe, byl to však prý jen zoufalý pokus o zvrácení výsledku.

„Letos byli skvělými konkurenty v boji o titul, Lewis je fenomenální závodník. Sezóna přinesla určité kontroverze, bylo to napínavé a boj nesmírně těžký. Ale z výsledku jsme prostě nadšení a na Maxe jsme velmi hrdý. Celý rok byl fenomenální,“ prohlásil Horner v rozhovoru pro F1.

„Nikdy jsme nechtěli dopustit to, aby se o titulu rozhodovalo před sportovními komisaři. Před závodem se o tom samozřejmě hodně diskutovalo, ale nebylo to v zájmu nikoho,“ vysvětluje.

„Mluvili jsme o tom, že je necháme závodit. Víte, třeba Niki Lauda byl tím, kdo za to v minulosti tvrdě bojoval. A vždy jsme připomínali to, že nikdo z nás nechce, aby byly závody ukončovány za safety carem,“ uzavřel.

Šéf Red Bullu si na základě jeho slov tedy je jistý tím, že se Masi zachoval správně. Podle něj zareagovali velmi správně i sportovní komisaři a titul tak i podle pravidel náleží Verstappenovi.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.