Spojte se s námi


Motorsport

Dvojí metr ve formuli 1? Alonso zkritizoval posuzování závodních incidentů. Jak reaguje ředitel závodů F1?

Fernando Alonso je ve formuli 1 velmi známé jméno. Legendární Španěl se ani zdaleka nebojí říct svůj názor, tentokrát si nebral servítky ohledně posuzování závodních incidentů či porušování pravidel. Má podle vás pravdu?

Publikováno

dne

Fernando Alonso je ve formuli 1 velmi známé jméno. Legendární Španěl se ani zdaleka nebojí říct svůj názor, tentokrát si nebral servítky ohledně posuzování závodních incidentů či porušování pravidel. Má podle vás pravdu?

Alonso je v této sezóně výrazně nespokojený s jednou věcí. A to jakým způsobem rozhoduje ředitelství závodu o trestech pro jednotlivé jezdce. Rovněž není spokojen s důsledností sportovních komisařů.

Velmi naštvaný byl například po Velké ceně Rakouska, kdy jej Daniel Ricciardo předjel v době, když Australan opustil závodní okruh. Podle Alonsa získal pilot McLarenu vyjetím mimo trať výhodu.

Alonso rovněž nerozumí oné události z Velké ceny Ruska. Lando Norris byl v čele závodu, pronásledovaný Lewisem Hamiltonem. Několik kol před koncem se na trať začal snášet déšť, který poté ještě víc zhoustnul.

Norris se však rozhodl zůstat na trati na pneumatikách do suchých podmínek, což jej následně stálo vítězství. Na slickách, které neodvádějí z pneumatik žádnou vodu, se poté prakticky nedalo jezdit.

V 51. kole ztratil lídr závodu dokonce minutu! V dvaapadesátém okruhu tak byl nucen zajet ke svým mechanikům, aby na poslední kolo přezul na pneumatiky do mokra.

McLaren, který na slickách ztratil veškerou přilnavost, prakticky ani nebylo možné udržet v nájezdu do boxové uličky. Norris, respektive jeho monopost, v důsledku toho nájezd do pit-lane opustil, čímž poprvé přejel bílou čáru oddělující závodní okruh a vjezd do boxů.

Podruhé tento bod přejel, když se do nájezdu do boxové uličky na poslední chvíli vracel. Pravděpodobně díky tomuto faktoru unikl britský pilot trestu, od sportovních komisařů obdržel pouze napomenutí.

„Pro různé jezdce zřejmě platí různá pravidla. Nebo ještě jinak, s některými jezdci můžete mluvit každý týden úplně jinak,“ řekl Alonso na tiskové konferenci po Velké ceně Ruska.

Sám Alonso však v Rusku využil únikové zóny a následně se na trať vrátil. Penalizaci za to neobdržel, byť evidentně při návratu na závodní okruh nějaké pozice získal. Po Velké ceně Turecka se toto téma rozhodl vytáhnout.

„Bylo to jen proto, abych si potvrdil, že když něco udělám, má to v následujícím závodě jinou reakci a jiné následky,“ pokračoval.

„Po většinu šampionátu jsem byl na trati za idiota. Prvních pár závodů mě spousta pilotů předjížděla z vnější strany, lépe řečeno už za hranicemi okruhu (narážka na Ricciarda – pozn. red.). V dalším závodě nikdo žádné otázky neměl, ale teď po Soči tu otázky jsou. Tím se všechno potvrzuje,“ vysvětlil.

„Uvidíme, kdo další při vjezdu do boxů překročí bílou čáru, a také uvidíme, jaké bude národnosti a jaký trest dostane,“ uzavřel.

Alonsovo tvrzení však Michael Masi, ředitel závodů formule 1, rezolutně odmítá. Španěl však není jediným závodníkem, jenž si ohledně posuzování incidentů myslí své. Velmi podobně reagoval po Velké ceně Turecka Pierre Gasly.

Francouzský pilot obdržel penalizaci za kontakt s Alonsem, který se odehrál už v první zatáčce. Gasly se na mokré trati potkal s nedotáčivostí a střetl se s jezdcem Alpinu.

„Každý jezdec má právo na svůj názor, ať už jej vysloví interně nebo v médiích, to je v pořádku. Pravidla platí pro všechny stejně. Posuzujeme naprosto stejně každý incident a také sledujeme jeho následky,“ řekl Masi v rozhovoru pro web Motorsport.

„Sportovní komisaři jsou nezávislí a prověřují vše, co se během závodu stane. Dívají se na všechno případ od případu,“ doplňuje.

„Ano, můžete rozlišovat různé typy závodních incidentů. Nakonec jsou to ale oni, kdo každý případ kontroluje a na základě všech dostupných informací a údajů se rozhodli správně.

„A pokud existují věci, které nejsou úplně v pořádku, otevřeně o nich diskutujeme, dolaďujeme je a upravujeme.“ uzavírá.

Zda se přikláníte k názoru Gaslyho či Alonsa nebo jak vlastně celou situaci hodnotíte, to už necháváme na vás. Jedno ale jisté je, vzpomeneme-li na několik případů, je leckdy počínání sportovních komisařů poněkud matoucí.

Zdroj: Motorsport

Reklama

Motorsport

Druhý trénink předčasně ukončen! Charles Leclerc tvrdě narazil a zdemoloval své Ferrari

átečními volnými tréninky odstartoval závodní víkend v Saúdské Arábii na okruhu v Džiddě. A právě v FP2 brutálně zdemoloval své Ferrari Charles Leclerc. Na jeho nehodu se v tomto článku můžete sami podívat. Mechaniky týmu nicméně čeká velmi náročná práce.

Publikováno

dne

Pátečními volnými tréninky odstartoval závodní víkend v Saúdské Arábii na okruhu v Džiddě. A právě v FP2 brutálně zdemoloval své Ferrari Charles Leclerc. Na jeho nehodu se v tomto článku můžete sami podívat. Mechaniky týmu nicméně čeká velmi náročná práce.

Inkriminovaná zatáčka číslo 22 se stala „osudnou“ pro Ferrari Charlese Leclerca. Ten totiž už v nájezdu do této zatáčky ztratil kontrolu nad svými monopostem a takto tvrdě narazil do tech pro bariéry.

Nehoda se odehrála necelé tři minuty před koncem druhého volného tréninku, na okruhu samozřejmě ihned zavlály červené vlajky. FP2 byl následně předčasně ukončen.

Nutno podotknout, Ferrari má se stabilizací v zatáčkách jisté potíže po celou sezónu. Poté stačí, aby byl pilot při nájezdu do zatáčky příliš agresivní a může to skončit právě takhle.

Podle stavu vozu lze očekávat, že mechanici budou na Leclercově monopostu pracovat celou noc, aby auto stihli opravit do sobotního závěrečného tréninku. Ve Ferrari momentálně mohou doufat, že se tak tvrdým nárazem nikterak výrazně nepoškodil motor.

Medical car jej okamžitě převezl do medical centra, kde se momentálně Leclerc podrobil preventivní prohlídce.

Podle aktuálních informací by měl být pilot Ferrari naštěstí v pořádku. Nutno podotknout, ač to nechceme vůbec přivolávat, zdi jsou na okruhu v Džiddě nebezpečně blízko a je tím pádem možné, že tohle nebude jediná nehoda, kterou během závodního víkendu uvidíme.

Oba úvodní tréninky každopádně ovládl Lewis Hamilton, jezdci Ferrari se v FP1 umístili na šestém a sedmém místě, v druhém pátečním pokračování dojel Carlos Sainz sedmý a Leclerc zakončil své působení na pozici číslo 10.

Zdroje: F1 Živě, Twitter

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Další šílená trať, bude to bláznivý závod, líčí Esteban Ocon. Co nás čeká na okruhu v Džiddě?

Bude to již 21. závod v rámci letošní sezóny formule 1 a druhý závod od konce kalendáře. Velká cena Saúdské Arábie nám bezpochyby napoví mnohé. Nejen podle Estebana Ocona nás každopádně čeká bláznivý závod. Proč? Faktorů je hned několik.

Publikováno

dne

Bude to již 21. závod v rámci letošní sezóny formule 1 a druhý závod od konce kalendáře. Velká cena Saúdské Arábie nám bezpochyby napoví mnohé. Nejen podle Estebana Ocona nás každopádně čeká bláznivý závod. Proč? Faktorů je hned několik.

Pilot stáje Alpine F1, Esteban Ocon, přirovnal závodní okruh v Džiddě k Baku, který je rovněž městským okruhem. Takto hovořil po tom, co si trať vyzkoušel na simulátoru. „Mám rád tyhle bláznivé okruhy, jako je například Baku. Musíte jezdit na hranici svých limitů a myslím, že to bude zábava,“ prohlásil Ocon na týmové brífinku.

Trať má délku 6,1 kilometrů a už nyní je jasné, že bude patřit k těm nejrychlejším v seriálu formule 1. Ocon ostatně predikuje, že závod bude pro jezdce velmi vyčerpávajícím a fyzicky nesmírně náročným.

„Okruh vypadá docela náročně, protože je to rychlá městská trať a ke zdem to tady není daleko. Je to extrémně rychlá trať se spoustou šikan a rychlých zatáček navazující jedna na druhou s malým prostorem pro odpočinek,“ vysvětluje.

A právě tady se dostáváme k dalšímu faktoru. Nejen tedy, že piloti pojedou 50 kol v naprostém soutředění a dá se očekávat, že řada z nich bude po závodě zcela vyčerpaná, nýbrž kombinace rychlé tratě s několika úzkými pasážemi – to je jako dělané pro drama a výjezd safety caru.

Vzhledem k tomu, že oba protagonisté v boji o mistrovský titul budou jistě sveřepě taktizovat, mohou zde ostatní okolnosti zcela zpřeházet nejen pořadí závodu, ale také to může výrazným způsobem poznamenat děj Velké ceny Saúdské Arábie.

„S tolika zatáčkami představuje tento okruh pro naše inženýry skutečnou výzvu. Aby zkrátka dokázali správně nastavit vůz, což vzhledem k vysokému množství nároků tratě bude velmi těžké,“ pokračuje.

„Každé kolo bude také velmi dlouhé, takže si myslím, že to náročnost okruhu ještě zvyšuje a bude důležité, abychom dokázali zůstat plně soustředění,“ uzavřel Ocon.

S jeho výroky nelze jinak než souhlasit. Neskutečná náročnost tratě, boj o titul mezi jezdci a v konstruktérech, pokračující souboj o třetí místo a páté místo v pořadí týmů – vstupujeme do poslední fáze velkolepé sezóny, tak si ji určitě nenechme ujít!

Zdroje: F1, Race Fans

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Horner varuje Hamiltona: Max je silnejší než kdy dřív! Kdo podle vás vyhraje mistrovský titul?

Bude to Max Verstappen nebo Lewis Hamilton? Blíží se poslední dva závody v kalendáři F1, které rozhodnou o tom, kdo získá titul mistra světa. Christian Horner, šéf Red Bullu, to vidí celkem jasně. Co prohlásil na Verstappenovu adresu?

Publikováno

dne

Bude to Max Verstappen nebo Lewis Hamilton? Blíží se poslední dva závody v kalendáři F1, které rozhodnou o tom, kdo získá titul mistra světa. Christian Horner, šéf Red Bullu, to vidí celkem jasně. Co prohlásil na Verstappenovu adresu?

Letošní sezóna formule 1 je vskutku napínavou záležitostí. Souboj Hamiltona s Verstappenem nám v lecčem připomíná ony dávnější doby, kdy o titul s Michaelem Schumachereme bojovali Fernando Alonso, ještě dříve Mika Häkkinen.

Podíváme-li se ještě dále, urputný souboj spolu v roce 1984 sváděli také Niki Lauda a James Hunt. Rovněž nesmíme zapomenout na sveřepé bitvy mezi Alainem Prostem a Ayrtonem Sennou.

Ovšem zpátky do dnešních dnů. Jisté je jedno, zbylé dvě velké ceny budou stoprocentně strhující! Po událostech z Velké ceny Brazílie a Kataru, kdy Hamilton všem svým pronásledovatelům doslova odletěl, se zejména fanoušci Red Bullu obávali další dvou závodů.

Podle webu Motorsport by však sedminásobný šampion už takovou výhodu mít neměl. To je voda na mlýn pro Hornera a Verstappena, jejichž šance na zisk titulu jsou stále vysoké.

„Nenechte se mýlit, boj o první titul ve F1 je intenzivním okamžikem v závodní kariéře, ale vyzrálost, kterou Max během sezóny prokázal, byla nesmírně působivá,“ vysvětluje Horner na webu Red Bullu.

Horner se také mezi řádky pokouší krapet „vyprovokovat“ Hamiltona a Mercedes k jakési reakci. Ostatně mediální rozepře mezi oběma týmy jsou k vidění téměř po celou sezónu.

„Je uvolněný a s tlakem se vyrovnává neuvěřitelně dobře. Myslím, že jezdí lépe než kdykoli předtím. Dobrým příkladem byl závod v Kataru, kdy neměl pocit, že bychom mohli Lewise dostihnout, ale do rádia to komentoval slovy, že se „chce trochu pobavit“,“ dodává šéf Red Bullu.

„Boj o dva tituly mistra světa je přesně to, na čem jsme tvrdě pracovali. Jdeme do posledních závodů a je to nesmírně blízko. Max má v šampionátu jezdců náskok pouhých osmi bodů a v šampionátu konstruktérů ztrácíme pět bodů,“ uvědomuje si.

„V předchozích letech bychom si ukousli ruku, abychom byli v této fázi šampionátu v této pozici,“ uzavřel.

Faktem je, že Red Bull šel výkonnostně extrémně nahoru, to zkrátka musí každý fanoušek formule 1 objektivně uznat. Ovšem rovněž musíme poznamenat, že zkušený Brit moc dobře ví, jak se v těchto chvílích zachovat.

Byl to právě Prost, který v nedávném čase prohlásil, že teprve pod velkým tlakem ze sebe Hamilton dokáže dostat to nejlepší. Doufejme tedy v čistý souboj obou pilotů a ať už získá mistrovský titul kdokoliv, zařadí se tato sezóna mezi nezapomenutelné.

Zdroje: Red Bull Racing, Racing News, F1 Sport, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Oblíbené