Spojte se s námi


Motorsport

Domácí závod Red Bullu a boj o vlastní existenci napříč lety. To je rakouský Red Bull Ring

Rakouský Red Bull Ring je pro formuli 1 velmi známou destinací. Velká cena se zde poprvé jela před více než půlstoletím. Od té doby nabídla několik skvělých zážitků, jen jednoho rakouského vítěze a přežila boj o vlastní život.

Publikováno

dne

Rakouský Red Bull Ring je pro formuli 1 velmi známou destinací. Velká cena se zde poprvé jela před více než půlstoletím. Od té doby nabídla několik skvělých zážitků, jen jednoho rakouského vítěze a přežila boj o vlastní život. A možná bude muset rakouská trať znovu svést duel s F1 o setrvání v kalendáři.

Okruh byl otevřen v roce 1969 a hned o rok později hostil svůj první závod F1. Tehdejší Österreichring byl oproti aktuálnímu okruhu delší, ale přestože obsahoval o dvě zatáčky více, průměrná rychlost se pohybovala přes 250 kilometrů za hodinu. Österreichring měl 5 942 metrů a čas na kolo se pohyboval okolo jedné minuty a dvaceti pěti vteřin.

Aktuální Red Bull Ring patří mezi kratší okruhy v seriálu F1. V současné době má kolo 4 318 metrů a pouze deset zatáček. I proto se časy mezi dvěma protnutími cílové čáry pohybují jen mírně přes minutu. Aktuální rekord závodní dráhy v závodě drží Carlos Sainz na hodnotě 1:05.619.

Trať v Rakousku zažila i jedno krizové období. Po přestavbě v roce 1996 se sice odzávodilo sedm velkých cen F1, následně ale byly zbourány tribuny a řešilo se, jestli majitel okruhu, Red Bull, bude chtít investovat do obnovy Red Bull Ringu.

Od roku 2004 uběhly dva roky, než se začalo hovořit o tom, že si nový tým v královně motorsportu, Red Bull Racing, udělá z okruhu ve Štýrsku testovací prostor.

F1 se po rekonstrukci tratě, která vyšla na sedmdesát milionů eur, vrátila v roce 2014. A závodí tam dodnes. Otázkou ale zůstává, jak dlouho ještě bude tato série pokračovat. Okruhu totiž končí smlouva v roce 2022 a zatím nebyla prodloužena. Češi a Slováci by tak mohli přijít o blízkou formulovou destinaci.

Rakouská velká cena je domácím závodem Red Bullu, a to i přesto, že tým sídlí ve Velké Británii. Právě ve štýrských horách se v posledních stáji řízené Christianem Hornerem daří nadmíru dobře. Ze čtyř závodů od roku 2018 zde vyhrál Red Bull třikrát, přičemž všechny výhry putovaly do rukou Nizozemce Maxe Verstappena.

Nejúspěšnějším týmem v historii je v Rakousku McLareren, který zde vyhrál celkem šestkrát v závodech F1. O jednu výhru méně mají v závodech královny motorsportu Ferrari a Mercedes. Nahoru se díky Maxu Verstappenovi tlačí i Red Bull.

Jen jednou v historii se stalo, že by VC Rakouska vyhrál domácí jezdec. V roce 1984 se to podařilo legendárnímu Nikimu Laudovi na McLarenu. V tomtéž roce vyhrál Lauda svůj třetí a poslední titul mistra světa.

Velká cena Rakouska je tradiční destinací českých a slovenských fanoušků. Díky blízkosti a velmi dobrému výhledu na trať nabízí právě Red Bull Ring ideální podmínky pro diváky z Česka a Slovenska.

Zdroj: F1, Wikipedie

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.