Spojte se s námi


Motorsport

Dojde k odstranění známé šikany? F1 zvažuje možné kroky pro nadcházející VC Španělska

V posledních měsících vyjádřili představitelé okruhu nedaleko Barcelony zájem o prozkoumání možnosti obnovení „klasického“ třetího sektoru bez šikany, která zpomaluje vozy formule 1, aniž by nabízela významné příležitosti k předjíždění. 

Publikováno

dne

V posledních měsících vyjádřili představitelé okruhu nedaleko Barcelony zájem o prozkoumání možnosti obnovení „klasického“ třetího sektoru bez šikany, která zpomaluje vozy formule 1, aniž by nabízela významné příležitosti k předjíždění. 

Sekvence zatáček 14 a 15 se poprvé představila při Velké ceně Španělska 2007. Od té doby však šikanu kritizují jak jezdci, tak fanoušci a experti. Znemožňuje autům držet se blízko sebe před tím, než najedou na cílovou rovinku a do první zatáčky, kde se odehrává největší počet předjížděcích manévrů.

Šikana tak fanoušky okrádá o více akce na kilometrové rovince, na které by zjednodušením posledního sektoru auta dosahovala vyšších rychlostí. Tím pádem by byl efekt slipstreamu účinnější a silnější a brzdná dráha by se do první zatáčky významně prodloužila.

V únoru ředitel okruhu vysvětlil, že chce využít předsezónních testů, aby viděl rychlost zatáčení nových monopostů. Po nich by provedl příslušné výpočty, aby umožnil úpravu konfigurace trati pro závody F1.

O tři měsíce později se výsledky zkoumání dostavily. Zjistilo se, že by stačilo začlenit ochrannou TecPro bariéru před stávající bariéry z pneumatik. Zaručila by se tak větší bezpečnost jezdců v případě nehody.

Ředitel José Luis Santamaría při prezentaci VC Španělska oznámil, že mají vše připraveno k homologaci třetího sektoru bez šikany. Okruh by mohl mít tedy dvě různé verze vhodné pro pořádání závodů Formule 1.

V roce 2022 si závod zachová konfiguraci z posledních let. Od roku 2023 ale bude na F1, aby určila, pro kterou možnost se rozhodne.

Pokud se královna motorsportu rozhodne pro příští rok vyzkoušet původní konfiguraci bez šikany, představitelé okruhu nejprve počítali s tím, že by bylo zapotřebí rozšířit výběhové zóny. Zimní testy ale ukázaly, že to nebude nutné.

„Pracovali jsme na homologaci okruhu bez šikany pro závody F1,“ vysvětlil Santamaría tuto středu pro web Soymotor.

„Pro tuto verzi tratě již máme řešení, kterým je zvýšení bezpečnosti jezdců pomocí bariér TecPro. S využitím Formule 1 se chystáme tuto trať homologovat a bude na pořadatelích závodu, zda budou chtít použít tu či onu verzi,“ doplňuje.

Fanoušci by se tak po šestnácti letech dočkali zrušení jedné z nejkrkolomnějších pasáží nejen na okruhu v Barceloně, ale také v celém kalendáři královny motorsportu.

Zdroj: Soymotor

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.