Spojte se s námi


Motorsport

Další kontroverze? FIA dělá z jezdců amatéry, stěžuje si Verstappen aneb Sága traťových limitů pokračuje

Pořád dokola. Mezinárodní automobilová federace pro Velkou cenu Maďarska opět stanovila traťové limity a jezdce samozřejmě trestá za jakékoliv jejich porušení. To by ještě bylo v pořádku, FIA však do toho zavádí pořádný zmatek, když nejprve maže časy pilotů a poté je zpětně obnovuje. V jednom z rozhovorů si na traťové limity a chování FIA stěžuje Max Verstappen.

Publikováno

dne

Pořád dokola. Mezinárodní automobilová federace pro Velkou cenu Maďarska opět stanovila traťové limity a jezdce samozřejmě trestá za jakékoliv jejich porušení. To by ještě bylo v pořádku, FIA však do toho zavádí pořádný zmatek, když nejprve maže časy pilotů a poté je zpětně obnovuje. V jednom z rozhovorů si na traťové limity a chování FIA stěžuje Max Verstappen.

Masivní kritiku sklidila FIA především od fanoušků už po Velké ceně Rakouska, kdy rozhodování ředitele závodu o traťových limitech bylo do nebe volající. Sergia Péreze tehdy pustili do až do závěrečné části kvalifikace a až zpětně mu vymazali jeho nejrychlejší časy.

Pérez tehdy prohlásil, proč právě on musí pykat za neschopnost FIA. Noví ředitelé závodů Niels Wittich a Eduardo Freitas totiž už před sezónou prohlásili, že budou překračování limitů tratě trestat bez výjimky na konfiguraci jednotlivých okruhů. To je stále ještě v pořádku.

V daných zatáčkách, kde FIA kontroluje traťové limity takovým způsobem, že jezdci nesmí přejet onu bílou čáru rozdělující závodní okruh a jeho konec, se nacházejí detektory, které při každém přejetí oznámí ředitelům závodu tento přestupek a ti následný zajetý čas okamžitě mažou.

Jenže FIA toto řeší, i když jim tyto senzory nepošlou žádné varování, žádný údaj. Pochopitelně pak v tomto okamžiku vzniká zmatek a obětí se stal opět Mexičan Pérez.

Verstappenův týmový kolega z Red Bullu totiž v prostřední části sobotní kvalifikace zajel čas, který mu byl následně vymazán kvůli údajnému překročení traťových limitů na výjezdu z páté zatáčky.

FIA tuto situace poté ještě jednou přezkoumala Pérezovi jeho čas obnovila, jelikož si až poté uvědomila, že nepřekročil bílou čáru. Frustrovaný byl také Pierre Gasly, který v prvním kvalifikačním segmentu přišel o svůj rychlý čas a z kvalifikace vypadl.

Na toto téma se po kvalifikaci v Maďarsku vyjádřil úřadující šampion Verstappen, jehož slova poté ocitoval server Motorsport.

Vyjádření Verstappena

„Včera večer se začalo mluvit o zatáčce číslo 13, o jejím výjezdu, kde čára značila hranici trati. Byl tam obrubník a vedle ní bílá čára, což pro mě osobně znamená okraj trati. Řešíme tolik hloupých maličkostí, které pak všem stěžuje kontrolu,“ vysvětluje Verstappen.

„Nevím, jako jezdci chceme FIA pomoci a poradit, ale nikdo nás neposlouchá a to je pro mě značně frustrující. Nechci s nimi bojovat, chci jim jen poradit, ale vypadá to, že jim to je vlastně jedno. Vlastně se na nás z mého pohledu dívají jako na amatéry, a to si myslím, že není správné,“ pokračuje pilot Red Bullu.

„Myslím, že si to můžeme usnadnit tím, že na kraj okruhu přidáme třeba trochu štěrku. Aby to hlídalo a potrestalo ty, kteří to porušují. Například Rakousko – proč máme limity v zatáčce číslo 4 a 6. Je tam štěrk a pokud tam jedete hodně ze široka, poškodí vám to podlahu auta a vy jste rázem pomalejší.

„Sami si to velmi stěžují. Lidé samozřejmě říkají – jen zůstaňte před bílou čárou, to je vše. Ale to se snadněji řekne, než dělá,“ uzavřel.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.