Motorsport
Další automobilky ve F1? O vstupu uvažují dvě velké značky – Hyundai a Ford! Uvidíme tedy ve Formuli 1 nové týmy?
Další automobilky v královně motorsportu? O vstupu do Formule 1 uvažují dva velmi známí výrobci – Ford a Hyundai. Potencionální spolupráce s F1 by se však zřejmě týkala pouze výroby pohonných jednotek, nikoliv celých nových týmů.
Další automobilky v královně motorsportu? O vstupu do Formule 1 uvažují dva velmi známí výrobci – Ford a Hyundai. Potencionální spolupráce s F1 by se však zřejmě týkala pouze výroby pohonných jednotek, nikoliv celých nových týmů.
Pomalu, ale jistě se blíží období, dokdy musí automobilky oznámit svůj záměr vstoupit do Formule 1, ať už jako dodavatel pohonných jednotek nebo jinak.
Konstruktéři, respektive výrobci motorů musí konkrétně do 15. října potvrdit, že se budou od roku 2026 podílet na vývoji a stavět celé pohonné jednotky. Aktuálně máme ve Formuli 1 tři automobilky, které pro týmy vyrábějí motory.
Továrními týmy jsou Mercedes, Ferrari a Renault. Již dříve pak Red Bull avizoval, že od roku 2026 bude v provozu jejich vlastní továrna Red Bull Powertrains. A tím pádem si motory budou vyrábět sami. No a úplně naposledy potvrdilo svůj zájem také Audi.
Podle posledních spekulací, se kterými přišel německý server Auto Motor und Sport, by se však řady výrobců pohonných jednotek mohly rozšířit o další dvě velká jména – Ford a Hyundai. Pro obě automobilky však platí, že by se jednalo o vstup spíše v roce 2027, než-li 2026.
Důvod je naprosto jednoduchý. Vstup do Formule 1 je obrovským krokem, přičemž uzávěrka pro ročník 2027 je až na konci června příštího roku.
Jak korejský, tak americký výrobce by tak měl více času na rozmyšlenou a plánování, byť zrovna Ford a Hyundai už s prostředím motorsportu mají bohaté zkušenosti. Obě dvě značky totiž působí například v seriálu WRC.
Velmi blízko ke vstupu do Formule 1 bylo také Porsche, následná jednání s Red Bullem však ztroskotala. Rakouská stáj se totiž nakonec rozhodla od potencionální spolupráce s Porsche odstoupit, přičemž důvod byl nakonec vcelku jednoduchý.
Vstoupit do Formule 1 totiž není nic jednoduché a po automobilkách a velkých korporacích to zkrátka vyžaduje mít otevřenou mysl. A vlastně chovat se úplně jinak, než jak byly dosud zvyklé.
Ať už to byla Toyota, BMW nebo Honda, které ve Formuli 1 měly své týmy, všechny měly jedno společné. Byrokratické procesy, které znemožnily těmto automobilkám se plně přizpůsobit potřebám snad nejnáročnějšího sportu na světě.
A které ostatně trpěly na nedostatek agility ve F1, díky níž je Red Bull tak silným týmem. A to je klíčový bod toho, proč Red Bull nakonec veškerá jednání s Porsche zpřetrhal.
Zdroje: F1, Auto Motor und Sport
-
Bojové sportypřed 1 dnem
Nádhera, Vánoce jsou tady. Paige VanZant opět potěšila fanoušky, spolu s ní se odhalila polská kráska, od níž se to nečekalo
-
Chance Ligapřed 21 hodin
Slavia řeší odchody. Tito hráči mohou v zimě opustit Eden. Jsou mezi nimi mladíci i hráči známých jmen
-
Chance Ligapřed 4 dny
Jan Bořil: S platem jsem šel hodně dolů. Měl jsem horší plat něž někteří kluci v béčku
-
Chance Ligapřed 1 dnem
Vyhrála Slavia boj o jeden z největších talentů v lize? Do Hradce má poslat 40 milionů korun