Spojte se s námi


Cyklistika

Dálkový cyklista Daniel Polman vyhrál extrémní závod napříč evropským kontinentem. Trasu dlouhou 7400 kilometrů zvládl ujet za 24 dnů

Český ultramaratonec vyrazil na 7400 kilometrů dlouhou trať z nejsevernějšího bodu Evropy nacházejícího se v norském Nord Kappu o půlnoci z 19. na 20. června. Do španělské Tarify, nejjižnějšího bodu Evropy, dorazil ve čtvrtek 14. července ve večerních hodinách. Polman dojel do cíle jako první za necelých 25 dnů.

Publikováno

dne

Český ultramaratonec vyrazil na 7400 kilometrů dlouhou trať z nejsevernějšího bodu Evropy nacházejícího se v norském Nord Kappu o půlnoci z 19. na 20. června. Do španělské Tarify, nejjižnějšího bodu Evropy, dorazil ve čtvrtek 14. července ve večerních hodinách. Polman dojel do cíle jako první za necelých 25 dnů.

NorthCape – Tarifa Bike Race je nejdelším cyklistickým závodem v Evropě a český jezdec ho absolvoval vůbec poprvé. Daniel Polman svou účastí napsal zcela novou kapitolu v historii českého vytrvalostního sportu.

Závod se vyznačoval tím, že scházelo jakékoliv zabezpečení a Polman si tak vše potřebné vezl na svém kole. Všechno si musel během závodu obstarat sám. Český cyklista absolvoval již v roce 2019 Race Accros America. Nyní ho překvapilo, že v Evropě existuje závod, který slavný americký ultramaraton dlouhý téměř 5 tisíc kilometrů svými parametry překonává.

Nejnižší bod evropského závodu se nachází 211 metrů pod hladinou moře a jedná se o podmořský tunel v Norsku. Naopak nejvyšším bodem trasy je Pico del Veleta v nadmořské výšce 3398 m.n.m.

Prvních tisíc kilometrů závodu vede za polárním kruhem, cíl závodu je pouhých 14 km od afrického kontinentu. Cyklisté navštívili během závodu 15 evropských zemí, projedou i Českou republikou.

Náročná byla už samotná příprava na závod

„Dva dny před odletem jsem hledal odpovědi na otázky: co si vezmu sebou, jaké z nachystaných věcí vyřadím, kde ušetřím váhu a místo, jak budu dobíjet veškerou elektroniku, jak to všechno poskládám na kolo a mnoho dalších. Být v disciplíně ultradlouhé závody bez podpory nováčkem je náročné už před startem,“ svěřil se v blogu na vlastních webových stránkách Daniel Polman.

Jeho kolo vážilo v plné polní zhruba dvacet kilogramů. V sedle bicyklu strávil Polman 19 dní a devět hodin, pět a půl dne měl na odpočinek. Po cestě starým kontinentem spal na hotelech nebo venku ve spacáku, prvních 870 kilometrů ale nespal vůbec.

Během závodu se Polman při pádu zranil a musel být ošetřen s tržnou ránou na noze a ruce. Kromě toho zlomil řídítka. Přesto dokázal znovu nasednout na kolo a nakonec byl v cíli první.

Daniel Polman šlapal do pedálů také pro dobrou věc. „Abych nešlapal pouze vstříc cílové čáře v daleké Tarifě, rozhodl jsem se tradičně vyhlásit sbírku, kterou společně pomůžeme dosáhnout cílů dalších lidí, jejichž cesta životem není jednoduchá,“ vyhlásil cyklista na svém webu.

Svou jízdou tak podpořil nemocnou holčičku Lilli a chlapce s centrální koordinační poruchou jménem Jindříšek. Nezapomněl ani na spolek Sportem proti bariérám ze Staré Paky.

Zdroj: Daniel Polman, MTBS

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.