Motorsport
Co to má jako být? Španělský Jerez vzal otázku traťových limitů do svých rukou nasazením šílených obrubníků
Okruh Jerez, hostitel VC Španělska seriálu MotoGP, šokuje celý motoristický svět. Jeho vedení rozhodlo o umístění brutálně ostrých obrubníků na výjezdů ze zatáček pouhé dva měsíce před příchodem MS superbiků. O aktuálně probíhajících pracích na tomto závodišti reportoval na Twitteru Simon Patterson.
Okruh Jerez, hostitel VC Španělska seriálu MotoGP, šokuje celý motoristický svět. Jeho vedení rozhodlo o umístění brutálně ostrých obrubníků na výjezdů ze zatáček pouhé dva měsíce před příchodem MS superbiků. O aktuálně probíhajících pracích na tomto závodišti reportoval na Twitteru Simon Patterson.
Traťové limity byly, jsou a budou bodem vášnivých diskusí mezi všemi příznivci motoristického sportu. Ať už jejich názory podkládají na konstruktivně kritických základech či nikoliv, je jasné, že nelze najít naprosto objektivní řešení, jak stoprocentně uspokojit všechny strany.
Každý závodní okruh přistupuje k této otázce svým vlastním způsobem. Někdy se jedná o kroky vynucené různými federacemi s ohledem na vývoj bezpečnosti a standardů v motorsportu. Někdy se jedná o reakci na nešťastnou nebo kontroverzní událost.
A potom existuje okruh na jihu Španělska, který celá závodní komunita zná pod názvem Jerez. Především pro diváky MS silničních motocyklů představuje tato trať tradiční začátek tamní evropské sezóny. Pro tento rok zde zamíří na konci října v rámci svého závěrečného podniku sezóny šampionát superbiků.
Avšak tweet žurnalisty MotoGP Simona Pattersona ohledně okruhu Jerez naznačuje, že jezdci tohoto seriálu nebudou, diplomaticky řečeno, příliš nadšeni, až na něj za dva měsíce přicestují.
Vedení Jerezu si nejspíše přečetlo různá řešení fanoušků na sociálních sítí a řeklo si: „traťovým limitům dost!“ Následně přistoupilo ke krokům, které však nechávají rozum stát. Místo konvenčních východisek, jmenovitě zasazení pásů trávy a kačírku, zdí, či asfaltových výběhových zón Jerez implementuje na výjezdy ze zatáček šíleně vysoké a pilovité obrubníky.
Na jednu stranu, pokud tyto „pily“ nakonec spatří světlo světa, nikdo si nedovolí se k těmto horám z betonu ani na metr přiblížit. Hned by veškeré prohřešky traťových limitů lehly popelem.
Na druhou stranu však takovéto obrubníky jsou nesmírně nebezpečné pro stroje a jezdce všech motoristických kategorií, zejména motocyklových. Automobilovým závodníkům maximálně desetkrát za kolo zatřesou s vnitřnostmi, ale možná pojedou dál. Avšak pro bikery by mohl první výlet na ně skončit velice vážně.
Jerez takto riskuje škodu nejen na své lokální reputaci, ale také reputaci vůči celému motoristickému světu. Tím spíše, že je místem dvou největších a nejslavnějších šampionátů na dvou kolech.
Nyní tedy lze jen doufat, že se jedná pouze o test či o nějakou formu dočasného řešení, na které existuje opodstatnitelný záměr. Je totiž nemyslitelné, aby představitelé okruhu vědomě schválili tyto chystané obrubníky pro závodní účely.
Zdroj: Twitter
-
Bojové sportypřed 3 dny
Vémola: Když jsem prohrál s Kinclem, tak mi sponzor sebral auto a dal jej soupeři
-
Hokejpřed 3 dny
Skvělá zpráva pro národní tým! Na mistrovství světa by měl dorazit řízný bek z NHL
-
Fortuna ligapřed 4 dny
Majitel Slovanu Liberec Kania komentuje situaci ohledně nového majitele Zbrojovky Brno! Po jedné schůzce jsem zjistil, že to nemá význam, řekl
-
Fortuna ligapřed 5 dny
Geniální tah vedení Slavie! Útočníka s obrovským potenciálem prodalo ve správný okamžik