Spojte se s námi


Gaming

Chystá se návrat slavné herní série Silent Hill? Podle insidera Duska Golema studio Konami pracuje na novém díle!

Silent Hill: Homecoming nebo Silent Hill: Downpour, to jsou tituly, které si fanoušci hororové tvorby musejí velmi dobře pamatovat. Od doby posledního dílu však už uplynula vskutku pořádná doba. Nyní však přichází na scénu insider Dusk Golem, který na twitteru prohlásil, že se chystá něco nového!

Publikováno

dne

Silent Hill: Homecoming nebo Silent Hill: Downpour, to jsou tituly, které si fanoušci hororové tvorby musejí velmi dobře pamatovat. Od doby posledního dílu však už uplynula vskutku pořádná doba. Nyní však přichází na scénu insider Dusk Golem, který na twitteru prohlásil, že se chystá něco nového!

Silent Hill: Downpour je posledním kouskem, který si hráči v rámci této skvělé herní série měli možnost zahrát. Dlužno dodat, od posledního vydaného dílu už uplynulo deset let.

Psal se rok 2015, když Hideo Kodžima začal pracovat na svém novém projektu s názvem Silent Hills, přičemž mělo jít o pokračování slavné značky. Na nové hře spolupracoval s Normanem Reedusem a Guillermem del Torem.

Tento projekt se ale následně rozpadl, studio Konami vyhodilo Kodžimu a ten si navíc ani nemohl převzít cenu za Metal Gear Solid 5. Právě tento kousek byl oceněn jako jedna z nejlepších her roku 2015.

Herní studio Konami se stalo rázem nenáviděným a i na kvalitně vydaných herních titulů to bylo znát. Kodžimu tak vzal pod sebe přímo Sony Playstation, osmapadesátiletý rodák z Tokia si tak založil vlastní společnost, která nese název Kojima Productions.

S del Torem, Reedusem a dalšími herci a režiséry poté začal Kodžima znovu spolupracovat, tentokrát však na hře Death Stranding, která spatřila světlo světa v listopadu 2019.

Projekt Silent Hills však tímto Kodžima definitivně utnul, nyní však přichází údajný únik artworků, které však studio již stihlo zablokovat, jak můžete ostatně vidět na níže přiloženém twitterovém příspěvku.

Tento únik má nicméně na svědomí známý insider Dusk Golem, jenž na Twitteru vystupuje pod přezdívkou AestheticGamer. Podle jeho zdrojů pocházejí zveřejněné nákresy pod tuto značku

Podle webu Vortex pocházejí tyto obrázky z roku 2020, což znamená, že vývoj potencionálního nového Silent Hill se může nacházet minimálně ve své druhé polovině.

Navzdory tomu, že Golem už v minulosti přišel s několika úniky a neprůstřelnými důkazy, není takřka pochyb o tom, že Silent Hill by se ve své pravé podobě skutečně mělo v budoucnu vrátit.

Otázkou pouze zůstává, zda vývojáři tento projekt opět nezruší a nebudou se chtít soustředit na něco jiného. V minulém roce však na twitteru potvrdil, že projekt stále běží a jakýmsi způsobem může spojen i s tehdejším pokusem Kodžimy Silent Hills.

Zdroj: AestheticGamer, Vortex, Konami

Reklama

eSport

Herní studio Nacon oznámilo svůj poslední díl WRC! Čeho se tedy fanoušci této známé závodní série dočkají?

Herní studio Nacon oznámilo svůj poslední díl WRC s názvem WRC Generations. Od příštího roku totiž bude vývoj hry spadat pod Codemasters a EA, tedy k vývojářům, jež pravidelně vydávají tituly F1. Na co se tedy mohou hráči a fanoušci WRC v novém díle těšit?

Publikováno

dne

Herní studio Nacon oznámilo svůj poslední díl WRC s názvem WRC Generations. Od příštího roku totiž bude vývoj hry spadat pod Codemasters a EA, tedy k vývojářům, jež pravidelně vydávají tituly F1. Na co se tedy mohou hráči a fanoušci WRC v novém díle těšit?

WRC Generations má vyjít 13. října tohoto roku a půjde o poslední díl herního studia Nacon. Podle vývojářů půjde o uzavření a zároveň vyvrcholení jejich sedmileté práce a vášně pro motorsport.

Doposud hry od Kylotonnu, respektive Naconu, vycházeli pravidelně s číselným titulem. V letošním roce však hra dostala název WRC Generations.

Na níže uvedeném videu se ostatně můžete podívat na trailer, který uveřejnil samotný Playstation.

V příštím roce už na novém WRC budou pracovat Codemasters a EA, jelikož právě pod tyto společnosti spadá od roku 2023 oficiální licence.

WRC Generations bude nicméně dostupné jak pro PC, tak pro herní konzole (PS4, PS5, Switch, Xbox One, Xbox Series X / S).

A co tedy tento nový kousek přinese? Především se fanoušci dočkají nových hybridních vozů s označením Rally1. WRC totiž úderem letošního roku vstoupilo do nové éry, takže i díky tomu budou mít hráči z nového dílu WRC zase jiný prožitek.

Od roku 2012 se pak do kalendáře WRC vrací Rallye Nový Zéland a i tento podnik tak bude součástí nové hry. Přepracovaná je také švédská rallye, a to tím způsobem, odpovídala úzkým, vysokorychlostním a zasněženým etapám.

WRC Generations bude také zahrnovat devět dalších destinací mimo kalendář WRC, přičemž tohle přinese dalších 165 etap.

Vývojáři také prohlásili, že nová a realističtější bude fyzika a jízdní model, vrací se také split-screen a multi-playerový režim Co-driver. Fanoušci také budou jistě nadšeni z možnosti zajet si hned s 37 legendárními, potažmo historickými vozy.

Vrací se také rozsáhlý režim kariéry, který opět nabízí možnost vytvořit si vlastní tým. Součástí bude také tzv. „ligový režim“, kde můžete soutěžit s ostatními jezdci v různých výzvách.

A samozřejmě kromě královské třídy Rally1 budou mít hráči k dispozici zajet si také kategorii WRC 2 nebo Junior WRC. Je tedy určitě na co se těšit.

Zdroje: WRC, Motorsport

Pokračovat ve čtení

eSport

Podpora VR ve hře F1 22 přinese naprosto neskutečný zážitek! Na co se tedy můžete těšit?

Herní studio Codemasters konečně potvrdilo tolik očekávanou novinku. Hra F1 22 bude mít podporu virtuální reality, což hráčům a fanouškům královny motorsportu přinese naprosto ohromující zážitek.

Publikováno

dne

Herní studio Codemasters konečně potvrdilo tolik očekávanou novinku. Hra F1 22 bude mít podporu virtuální reality, což hráčům a fanouškům královny motorsportu přinese naprosto ohromující zážitek.

„Je to něco, na co se nás hráči ptají už řadu let. A protože tomu byla situace konečně nakloněna, můžeme funkci do série F1 přinést a hráči si budou moci vyzkoušet řídit vůz F1 a pochopit jeho chování,“ řekl game director Lee Mather v rozhovoru pro Gaming Bolt.

„Hráči doslova ucítí, jaké to je. Budou moci také obdivovat detaily v kokpitu a budou naplno vnímat rozsah okolí okruhů a převýšení. Není nad to, když se při průjezdu Eau Rouge ve Spa díváte přímo na trať před sebou. Ve spojení s naším precizním binaurálním zvukem zažije hráč novou úroveň pohlcení“ vysvětluje.

Nutno podotknout, šampionát F1 nabízí opravdu několik možností, kde hráčům virtuální realita nabídne pohled, který z televizních kamer standardně není patrný.

Mather tak podporu VR ukazuje asi na nejlepším možném příkladu – na slavné Eau Rouge v belgickém Spa-Francorchamps.

Hráči si ale také budou moci užít vysoké převýšení v Portimãu, krásu nájezdu do zatáčky Aqua Minerali na okruhu v Imole a rovněž zážitek z vysokých rychlostí na italské Monze či v Saúdské Arábii bude zase úplně jiný.

Hráči také výrazně procítí ono „houpání“, anglickým názvem porpoising, což je neočekávaný doprovodný jev při návratu ground effectu do formule 1.

Právě o ground effectu a nových technických parametrech souvisejících se vstupem F1 do nové éry jsme napsali článek před začátkem nové sezóny. Velké aerodynamické změny totiž s podporou virtuální reality opravdu hodně pocítíte.

Tento zážitek ale nejspíše nebude pro každého. Vývojáři totiž poskytli vybraným novinářům možnost vyzkoušet si novou hru s podporou virtuální reality, přičemž například redaktorovi webu VGC se z toho udělalo vyloženě nevolno.

Také ovšem poznamenal, že onu nevolnost mohl cítit také z důvodu jakési nedokončené verze. F1 22 má nicméně vyjít 1. července letošního roku a skutečně je na co se těšit.

Zdroje: F1, VGC, Gaming Bolt

Pokračovat ve čtení

eSport

Českému esportu chybí hlavně struktura, profesionalita a peníze, tohle vše už v zahraničí je, říká CEO Sinners Moritz Straube

Esport začíná pomalu, ale jistě promlouvat do světového dění, když si ukrajuje stále větší a větší kus pozornosti především u mladší generace. Celé toto odvětví je však stále na samém začátku profesionalismu. Na to, jak bude vypadat budoucnost esportu, jsme se zeptali Moritze Straubeho, CEO týmu SINNERS.

Publikováno

dne

Esport začíná pomalu, ale jistě promlouvat do světového dění, když si ukrajuje stále větší a větší kus pozornosti především u mladší generace. Celé toto odvětví je však stále na samém začátku profesionalismu. Na to, jak bude vypadat budoucnost esportu, jsme se zeptali Moritze Straubeho, CEO týmu SINNERS.

Jak byste zhodnotil stav českého esportu v porovnání se zahraničím co do nějakého zázemí, oblíbenosti a finančních odměn?

Stav českého esportu je takový, že jsme určitě o dost dál, než jsme byli před dvěma lety. Pořád jsme ale dost pozadu a v určitých místech tam chybí struktura a profesionalita. Nejvíce tam pak chybí peníze, především co se některých menších týmů týče, a tohle všechno už v zahraničí je. Ty týmy mohou své hráče platit na plný úvazek a ti se díky tomu mohou soustředit pouze na tu svojí práci.

Do zemí jako jsou Dánsko, Německo nebo Francie nám sice ještě pár let chybí, ale jsme na dobré cestě. Čím dál tím více sponzorů se do toho zapojuje, tak je v tom odvětví více peněz, což uživí více a více lidí, to je to nejdůležitější, abychom se mohli dostat na nějakou světovou úroveň.

Minimálně u nás se esport téměř nejvíce rozjel a dal o sobě vědět v té největší krizi pandemie koronaviru, kdy prakticky nic jiného ani nebylo možné sledovat. Jak se díváte na tento fakt a bylo tomu tak i v zahraničí? Pomohlo to ČR se přiblížit zahraničí?

Sledovanosti určitě ta pandemie pomohla, což je samozřejmě důležitý faktor pro sponzory. U nás bylo štěstí, že těsně před tou krizí přišlo docela dost týmů, které měly peníze a díky tomuto novému vánku se to u nás vyvinulo rychleji než v zahraničí.

Nám to tedy určitě pomohlo a Česku a Slovensku to pomohlo se přiblížit tomu zahraničí, takže to hodnotím jako pozitivní.

Jak to vidíte s budoucností českého esportu?

Já věřím, že se v dalších letech bude připojovat čím dál více sponzorů a to i mimo ten technologický svět, například banky, pojišťovny, cestovní kanceláře atd. A to je velmi důležité. Určitě očekávám, že se do toho dříve či později zapojí i vláda do určité míry, že budou nějaké peníze od státu, který bude podporovat esport, stejně jako to dělá s klasickým sportem.

Každopádně tohle jsou dva velké faktory, ke kterým se dopracujeme a myslím si, že co se sportovního hlediska týče, tak jsme na dobré cestě, jelikož tu máme mnoho talentů, kteří mají na to, aby se probojovali na tu nejvyšší světovou úroveň a je to i vidět, protože máme ve světě plno skvělých hráčů.

Esport je nicméně stále širokou veřejností vnímán spíše jako „zábava za počítačem“, nikoliv regulérním sportem. Co se týče tohoto trendu, cítíte právě v otázce onoho vnímání už nějaké zlepšení? 

Tohle je určitě zajímavé téma. Myslím si, že široká veřejnost úplně nechápe, že to není špatně, že je to „zábava“. Ona to může být v první řadě zábava pro toho člověka a pak třeba zjistí, že je v tom tak dobrý, že se v tom může i živit.

Nakonec je to jako fotbal. Třeba pro mě, když jsem byl mladší, tak to byla zábava, pak jsem začal hrát za tým a hrál jsem ho hodně a dlouho. Takhle to vlastně celé začíná. Tohle právě podle mě zatím lidi úplně nechápou a myslím si, že se tohle brzy změní.

Je to i na nás, na týmech a esportu jako takovém, abychom to lidem ukázali, že to není jenom zábava. Ty hráče to samozřejmě baví, ale někdy je to opravdu tvrdý sport, kdy naši sportovci trénují někdy i 10 hodin. Esport je hlavně mentální sport, který bych přirovnal k šachům a myslím si, že takhle bude vnímaný esport i do budoucna.

Jakým způsobem nabíráte nové členy do vašich týmů? Je potřeba zlepšit úroveň či zvýšit počet například amatérských turnajů, stejně jako fotbal těží z Grassroots?

Interně je to pro nás jeden z největších cílů, které máme. Esport potřebuje něco jako Grassroots, abychom měli odkud ty hráče čerpat. Do toho se zapojují třeba ty academy týmy, které jsou pro to důležité. Je to hodně propojené právě s těmi penězi od státu.

Takový fotbal a hokej ohromně čerpá z těchto peněz, takovou možnost my nemáme a ty týmy si to musí platit sami. Je proto nesmírně důležité, abychom ten Grassroots měli, ale potřebujeme pomoc i z jiných stran než jen od týmů a investorů.

Před nějakým časem se rovněž spekulovalo o zařazení esportu na olympijské hry. Byl byste pro, či nikoliv?

Mě to upřímně ani nezajímá, jestli bude esport na olympiádě, nebo ne, pro kterou to dává větší smysl, protože potřebuje zaujmout mladší generaci, v čemž je esport velmi silný. Bylo by to tedy asi ve prospěch olympijských her, ale už asi ne tolik pro samotný esport.

Taková vlastní esport olympiáda by pro nás možná byla daleko zajímavější.

Poněkud asi kontroverzní otázka, ale s ohledem do “daleké” budoucnosti, jelikož se digi svět neustále vylepšuje, některé hry začínají být vskutku nerozeznatelné od reality – dokáže podle vás esport v budoucnu třeba i nahradit nějaké sportovní disciplíny?

Myslím si, že je důležité, abychom pochopili, že esport se nesnaží nahradit ty tradiční sporty, že o to vůbec nejde. Ale myslím si, že potenciál tam je, jelikož tomu je fakticky velmi blízko, jako například formulím. Ty simulátory mají obrovskou výhodu vůči té tradiční formuli, že se nikdo nemůže zabít, to riziko nebezpečí tam prakticky neexistuje.

Jinak jsem ale velký propagátor, aby esport a klasický sport žily vedle sebe. Ano, je to tak, že klasický sport ztrácí fanoušky, ale myslím si, že to bude žít dál vedle sebe.

Začátkem roku 2022 se Sinners rozloučili s Tomášem „oskarem“ Šťastným, 14. nejlepším hráčem světa z roku 2018, se kterým jste dosáhli mnoha úspěchů. Na vašem webu píšete, že takový hráč se zkušenostmi ze zahraničí přinesl Sinners mnohé, například právě bohaté a cenné zkušenosti, které tým pozvedly. Jak vlastně spolupráce s takovým špičkovým hráčem probíhá a jak konkrétně se tedy jeho zkušenosti projevily?

Oskar byl pro nás hrozně důležitý hráč. Řekli jsme si, že potřebujeme změnu na pozici AWP hráče a on byl u nás v tu dobu nejlepší na tu pozici. Byli jsme proto hrozně rádi, že se k nám přidal a že nám chtěl pomoc dostat se na světovou špičku.

Předával spoluhráčům své zkušenosti, uklidňoval je na LAN akcích a probíral s nimi, jak řešit určité situace. Jinak ale ta spolupráce neprobíhala jinak než s ostatními. Ty jeho zkušenosti se projevily spíš interně v týmu, v té práci se spoluhráči, kdy se ty strategie a hra točily především kolem něj.

Jako náhrada za Tomáše pak byl díky dlouhodobému scoutingu zvolen David „forsyy“ Bílý, jenž rozhodně nebyl levnou záležitostí. Prozradíte nám, na kolik vás tedy David vyšel? Právě na vašem webu píšete, že se dokonce jednalo o sedmicifernou částku.

Pro nás bylo důležité, abychom našli tu nejlepší možnou náhradu za Oskara. A David za mě má rozhodně na to, aby byl minimálně stejně dobrý jako on. Je mladší a nemá ještě ty jeho zkušenosti, ale má k tomu našlápnuto.

Pro nás tato vyšší cena dávala smysl, jelikož jsme ho potřebovali, má velký talent a skvěle se s ním spolupracuje. Na první pohled to zní jako vysoká částka, ale je to částka, která dává smysl a na tom konci pro nás byla stále profitabilní.

V nedávném čase do vaší organizace přestoupil Martin „Kappa“ Krompolc, který si jakožto nejlepší československý jezdec dokonce vysloužil spolupráci s McLarenem. Jak dlouho bude hájit barvy Sinners a co vše vám vlastně může přinést?

Martina mám rád jako člověka i jako profesionála. V TrackManii se pohybuje dlouho a je jeden z nejlepších jezdců na světě, i proto jsme ho chtěli u nás. Jak dlouho s námi bude ale nevím, záleží, zda to oběma stranám bude dávat smysl. Ale ta hra se mi líbí a to i ta komunita, proto bych se v ní rád pohyboval co nejdéle.

Díky tomu jsme samozřejmě vidět i v nové sekci, díky čemuž nabíráme nové fanoušky, což je pro nás hodně důležité. Samozřejmě nám přinese i určitý vylepšený vztah s Ubisoftem, který je vývojářem té hry.

Jste jedním z prvních profesionálních fulltimeových týmů s působením jak na tuzemské, tak i mezinárodní scéně. Jaký je Váš pohled do budoucna a jak se Sinners podle Vás prozatím daří plnit vaši misi co do rozvoje talentovaných hráčů a stoupáním na vrchol?

Za ty poslední dva roky se nám vede opravdu dobře a daří se nám rychle plnit cíle. Díky tomu, že jsme do toho zapálení a nejde nám čistě jenom o peníze, tak je to vidět v té naší snaze to tady všechno posouvat.

Uvidíme ale, co bude na konci roku, a jestli se do toho mainstreamu neposuneme třeba ještě letos. Je to ale ještě pořád mladý obor, tak se to těžce předvídá.

Pokračovat ve čtení

Oblíbené