Spojte se s námi


Motorsport

CEO McLarenu Zak Brown stanovil cíl, na který by chtěl na konci sezóny dosáhnout. Je před námi dlouhá cesta, říká

Sezónu začali hrůzostrašně, dokonce to letos vypadalo na absolutní průšvih. McLaren se ale dokázal vzpamatovat a díky novým upgradům se vrátili zpět do boje o stupně vítězů. CEO britské stáje Zak Brown tak stanovil cíl, kterého by měl McLaren na konci sezóny dosáhnout.

Publikováno

dne

Sezónu začali hrůzostrašně, dokonce to letos vypadalo na absolutní průšvih. McLaren se ale dokázal vzpamatovat a díky novým upgradům se vrátili zpět do boje o stupně vítězů. CEO britské stáje Zak Brown tak stanovil cíl, kterého by měl McLaren na konci sezóny dosáhnout.

Už při představování nového monopostu pro letošní sezónu avizovali, že to letos dobré nebude. Existuje snad horší vstup do nové sezóny, když ji takřka odepíšete už na samotném začátku? Na tuto otázku se ptali mnozí, přičemž hrozivý scénář se začal ihned naplňovat.

Úvodní Velkou cenu Bahrajnu nováček Oscar Piastri nedokončil, Lando Norris coby týmová jednička dojel až sedmnáctý. A to s dvoukolovou ztrátou na vítěze závodu.

O nic lepší to nebylo ani v dalších závodech, výjimkou byla Velká cena Austrálie, kde McLaren v rámci svých možností zazářil – Norris dojel šestý, Piastri osmý. Jenže v dalších pěti velkých cenách získal McLaren ostudných pět bodů.

Fanouškům stáje z Wokingu se tak vrátily vzpomínky na noční můru z let 2015 až 2018. Avšak na rakouském Red Bull Ringu přišel zlom. Tým dovezl velký balík upgradů, který konečně zafungoval podle představ.

Na to navázaly upgrady ze Silverstone a finální doladění z Hungaroringu, načež McLaren z těchto závodů získal 30, respektive 28 bodů. Menší vystřízlivění přišlo ve Spa, ovšem tam bylo na vině především špatné nastavení obou vozů.

S celkovým ziskem 103 bodů se McLaren každopádně osamostatnil na pátém místě Poháru konstruktérů.

Je před námi ještě dlouhá cesta…

CEO McLarenu Zak Brown v rozhovoru pro Laola1 určil cíl, na který by chtěl ještě v této sezóně dosáhnout. K dispozici pro splnění této mety má britský tým ještě deset velkých cen, plus další tři Sprinty v Kataru, USA a Brazílii.

„Red Bull je neuvěřitelný tým. Snažíme se k Maxovi přiblížit, ale pokaždé, když si myslíte, že jste blízko, tak se vám vzdálí. Je působivé ho sledovat,“ uvedl Brown v rozhovoru.

„Být na konci sezony druhým nejrychlejším týmem, nejlepším z ostatních, by bylo velmi uspokojivé. Je před námi ještě dlouhá cesta, ale rozhodně jsme zpátky ve hře,“ myslí si na konečné druhé místo v Poháru konstruktérů.

Nutno podotknout, aktuálně McLaren na druhý Mercedes ztrácí propastných 144 bodů. O něco reálněji se zdá útok na třetí příčku, když na Aston Martin, který zdá se pomalu ztrácí dech, ztrácí 93 bodů.

„Spousta věcí hraje skvěle dohromady. Naše vylepšení aerodynamiky jsou působivá. Před tím smekám klobouk. Jezdci nyní ukazují svůj potenciál. I předtím odváděli velmi dobrou práci, ale nyní mohou být ve vylepšeném voze ještě přesvědčivější,“ uzavřel Brown.

Zdroje: F1, Laola1

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.