Spojte se s námi


Motorsport

Budoucnost Schumachera? Je to 50 na 50, říká šéf Haasu Guenther Steiner. Jaké má německý závodník jiné možnosti?

Co bude s Mickem Schumacherem? To je jedno z velkých témat, které aktuálně nacházíme v prostředí Formule 1. Podle posledních informací tým Haas stále neví, zda si syna slavné legendy ponechá nebo se naopak bude muset stěhovat. Co tedy v nedávném rozhovoru prohlásil šéf stáje Guenther Steiner?

Publikováno

dne

Co bude s Mickem Schumacherem? To je jedno z velkých témat, které aktuálně nacházíme v prostředí Formule 1. Podle posledních informací tým Haas stále neví, zda si syna slavné legendy ponechá nebo se naopak bude muset stěhovat. Co tedy v nedávném rozhovoru prohlásil šéf stáje Guenther Steiner?

Šampion Formule 2 z roku 2020 debutoval v královně motorsportu v sezóně 2021, když se připojil k americkému týmu Haas. Právě v loňském roce však závodil ve zcela nekonkurenceschopném voze a po boku Nikity Mazepina.

V nové sezóně, respektive v prvních několika závodech, však i s mnohem výkonnějším monopostem nejprve žádné zlepšení nepřicházelo. Schumacher navíc hned o druhém závodním víkendu doslova rozstřelil svůj Haas v Saúdské Arábii, poté rozpůlil monopost také v Monaku.

Obě tyto nehody pak Haas stály více než jeden milion dolarů. Nutno podotknout, Schumacherovi se nejprve nedařilo ani ve F2, přičemž poté přišel zlom a Mick se stal šampionem.

A o angažmá ve Formuli 1 se dá říct něco velmi podobného. Zkrátka uplynula doba 18 měsíců a Schumacherovi se začalo dařit. První body získal na Silverstone, kde dojel osmý a zapsal tak své první čtyři body do šampionátu jezdců.

Hned v dalším závodě, a tedy ve Velké ceně Rakouska, zaznamenal ještě lepší výsledek, když dojel na skvělém šestém místě a získal dalších osm bodů. Nutno podotknout, Schumacher měl velmi blízko k bodům už v prvním podniku letošní sezóny (v Bahrajnu – pozn. red.), kde skončil jedenáctý.

Schumacher by pravděpodobně dojel na bodech také ve Velké ceně Kanady, nebýt poruchy motoru a následného odstoupení ze závodu.

V Maďarsku pak Haas nasadil upgrady, které ovšem nezafungovaly tak, jak americký tým původně zamýšlel. Na Hungaroringu tak dojel čtrnáctý, v Belgii sedmnáctý, v Nizozemsku třináctý a na Monze dvanáctý.

Mick se zlepšil, ale…

Dá se tedy říct, že Schumacher po prolomení magické lhůty 18 měsíců konečně posbíral první body a jezdí mnohem rozumněji než dřív. Bude to ale stačit, aby si mladý německý pilot zachoval místo nejen v Haasu, ale i ve Formuli 1?

Pokud by se americký tým rozhodoval, kterého jezdce si chce zachovat, byl by to velmi pravděpodobně Kevin Magnussen. Ten totiž Haasu doručil hned o 10 bodů víc, byť právě hned 10 bodů získal dánský pilot v úvodní Velké ceně Bahrajnu.

Velkou roli ale budou hrát také finance, což je oblast, kde Magnussen nad svým týmovým kolegou zkrátka vede. Co se ale týče výsledků v závodech, Schumacher porazil svého týmového kolegu desetkrát, zatímco Magnussen v tomto vzájemném souboji zvítězil pouze pětkrát.

Od Velké ceny Velké Británie pak byl Schumacher, kromě Velké ceny Francie, pokaždé ve výsledkové listině výše než dánský závodník.

Steinerovo vyjádření

„Stále hledáme, co je pro tým nejlepší. A jestli se díváme pouze na kvality, které jezdec přináší. Budu upřímný, nevíme, jestli Mick zůstane nebo ne. Měl velmi dobré závody v Kanadě, Británii a Rakousku, ale chybí mu důslednost – měl by být častěji takto silný,“ uvedl Steiner, jehož slova ocitoval server Racing News 365.

„S rozhodnutím nikam nespěcháme a Mick má stále příležitost ukázat, co umí. Nemůžeme na nikoho vyvíjet tlak, to bychom se střelili do vlastní nohy,“ řekl Steiner v jiném rozhovoru, v tomto případě pro RTL.

„Nemusíme nikam spěchat, a to je to, co chtějí všechny ostatní týmy. Je to výhoda, kterou si nechceme vzít,“ uzavřel šéf Haasu.

Jiné alternativy

Pokud by tedy ono rozhodnutí Haasu dopadlo pro německého závodníka negativně, stále má dvě reálné možnosti, kde by mohl od příštího roku působit.

Stáj Williams totiž v pátek 23. září oficiálně oznámila konec Nicholase Latifiho a podle posledních spekulací se zatím žádný z potencionálních nápadníků nejeví jako vyložený favorit na zisk jeho sedačky.

Druhou možností by mohl být tým Alpine, který je ale spojován s přestupem Pierra Gaslyho z AlphaTauri. Na rozluštění celé hádanky si budeme muset ještě počkat. V létě se k nám však dostaly informace od důvěryhodného zdroje přímo z paddocku Formule 1.

A právě ty hovořily o tom, že se Mickovi měl chystat kontrakt v šampionátu DTM.

Zdroje: Paddock F1, Racing News 365, F1

Reklama

Motorsport

Šílený závod v Singapuru! Cíl nevidělo 6 jezdců, parádní výsledek slaví McLaren, na pódiu Ferrari. Kdo ovládl VC Singapuru?

Naprosto šílený závod! Velká cena Singapuru nabídla kromě několika tvrdých soubojů také spoustu kolizí, safety carů a žlutých vlajek. Průběhu závodu pak také odpovídá konečné pořadí. Špatný závod má za sebou Verstappen a Hamilton, naopak slavit může stáj McLaren či Aston Martin. Kdo ovládl Velkou cenu Singapuru?

Publikováno

dne

Naprosto šílený závod! Velká cena Singapuru nabídla kromě několika tvrdých soubojů také spoustu kolizí, safety carů a žlutých vlajek. Průběhu závodu pak také odpovídá konečné pořadí. Špatný závod má za sebou Verstappen a Hamilton, naopak slavit může stáj McLaren či Aston Martin. Kdo ovládl Velkou cenu Singapuru?

Podobně jako nedělní Velká cena Thajska MotoGP byla i Velká cena Singapuru Formule 1 takřka o hodinu odložena. Důvodem byly nepříznivé podmínky, respektive příliš mnoho vody na okruhu Marina Bay.

Z pole position do Velké ceny Singapuru odstartoval Charles Leclerc, v první řadě jej doplnil Sergio Pérez. Hamilton, Sainz, Alonso, Norris, Gasly, Verstappen, Magnussen, Cunoda – takto vypadalo pořadí elitní desítky startem závodu.

Nutno podotknout, vzhledem k podmínkám startovali všichni piloti na pneumatikách do přechodných podmínek.

Úvod VC Singapuru

Navzdory naprosto stejnému reakčnímu času Leclerca a Péreze se na první místo už po zhasnutí všech pěti světel dostal právě mexický pilot. Naopak špatný start si připsal Max Verstappen, jenž se dokonce propadl mimo bodovanou desítku.

Neuspokojivý start měl také Lewis Hamilton, který se rozhodl svůj monopost uvést do pohybu na druhý převodový stupeň. Start mu však nevyšel a propadl se tak na čtvrté místo za Carlose Sainze.

Prvního vzrušujícího momentu byli fanoušci svědky už v samotném úvodu Velké ceny Singapuru, když Alex Albon na Williamsu tzv. políbil zeď zadní části svého vozu. V závodě však mohl pokračovat.

Latifiho další kontroverzní kolize

V sedmém kole dostal od ředitelství závodu napomenutí Kevin Magnussen, a to prostřednictvím černooranžové vlajky. Důvodem bylo poškozené přední křídlo. Velmi kontroverzního momentu však byli fanoušci svědky v 8. kole.

Ve vzájemném souboji totiž kolidovali Nicholas Latifi a Kuan-jü Čou, přičemž vina jde v tomto případě jasně za kanadským pilotem. Ten totiž před zatáčkou číslo 5 najel do čínského pilota, který následně nemohl udělat nic. Výsledek? Odstavení vozu v páté zatáčce a vypadnutí ze závodu.

Latifi pak prostřednictvím týmového rádia sdělil, že čínského pilota ve službách Alfy Romeo neviděl, a proto mu nenechal žádný prostor. Po dojetí do boxů se jej ale tým rozhodl ze závodu stáhnout.

Na trati tak zavlály žluté vlajky a ředitelství závodu sáhlo po výjezdu safety caru. Ten zajel do boxů na konci desátého kola. Takto vypadlo pořadí po patnácti kolech Velké ceny Singapuru.

Další žluté vlajky byly vyvěšeny ve 22. kole, když svůj vůz v zatáčce číslo 10 odstavil Fernando Alonso, a to v důsledku selhání pohonné jednotky. Nutno podotknout, španělská legenda jela v Singapuru svůj 350. závod kariéry.

Virtuálního safety caru využil pro zastávku u svých mechaniků George Russell, který se nacházel na zadních pozicích. Jednoduše tedy neměl co ztratit, Mercedes tak přišel s velmi odvážným krokem – nasadit britskému pilotovi střední suchou sadu pneumatik.

Na mokré trati však Russell nebyl tuto specifikaci schopný dostat pořádně do provozu a ve svých prvních kolech po výjezdu z boxů zajížděl o tři až čtyři sekundy pomalejší časy než před ním jedoucí soupeři.

Ve třiadvacátém kole jsme mohli znovu závodit, zelené vlajky však svítily pouhé další tři kola. V okruhu šestadvacátém se s nedotáčivostí svého vozu potkal Albon. Jeho vůz tak nezvládl projet zatáčkou číslo 8 a narazil do zdi.

Albon sice dokázal i bez předního křídla dojet ke svým mechanikům, ti se ale rozhodli, podobně jako Latifiho, jej z Velké ceny Singapuru stáhnout.

O dvě kola později se na okruhu Marina Bay žlutilo znovu, když na výjezdu z třinácté zatáčky odstavil svůj Alpine Esteban Ocon. Důvod? Technické selhání.

Úderem 30. kola na okruhu zavlály zelené vlajky, v tuto chvíli nepokračovalo ve Velké ceně Singapuru pět jezdců – Ocon, Albon, Alonso, Latifi a Čou.

Dalšího drama se fanoušci dočkali ve 33. kole, když v zatáčce číslo 7 narazil narazil do bariéry Brit Hamilton a poškodil si přední křídlo. Sedminásobný mistr světa tak ztratil jednu pozici a rozdělil dvojici Norris – Verstappen.

Ve 34. až 37. kole zajelo několik pilotů ke svým mechanikům, a to z důvodu přechodu na střední sadu pneumatik. Trať totiž v této době již dostatečně oschla, byť v několika pasážích okruhu to jezdcům stále klouzalo.

Pouze Daniel Ricciardo a Valtteri Bottas obuli červenou sadu, a tedy nejrychlejší specifikaci pneumatik. Mnoho jezdců však využilo safety caru, který na trať vyjel ve 36. kole v důsledku velké kolize Júkiho Cunody. Ten po jezdecké chybě naboural do zdi v zatáčce číslo 10.

Nejvíce z této situace vytěžil tým McLaren, jenž měl své jezdce na čtvrtém a šestém místě. Ředitelství závodu se posléze uchýlilo k časovém odpočtu, jelikož se pomalu, ale jistě blížila lhůta, dokdy musí být Velká cena dojeta.

Časový odpočet – 38 minut do konce

Pětatřicet minut před koncem zajel safety caru nazpět do boxů. Jenže netrvalo dlouho a na trati se zase děly věci.

Dvě minuty po zajetí bezpečnostního vozu do boxů vyrobil velkou chybu Verstappen, jenž výrazně probrzdil a následně musel zajet ke svým mechanikům pro nové pneumatiky. Výsledek? Propad na poslední čtrnácté místo.

V dalším průběhu Velké ceny Singapuru se ale probojovával směrem kupředu, i díky vzájemnému kontaktu mezi Russellem a Mickem Schumacherem, po němž museli oba do boxů.

Verstappen se po několika dalších minutách dostal na devátou příčku, když předjel Gaslyho, Bottase a Magnussena. Další drama nabídl souboj o sedmé místo, společně si to rozdali Sebastian Vettel, Hamilton a Verstappen.

Vepředu to zase vypadalo na velkou bitvu o stupně vítězů, konkrétně třetí místo, a to mezi Norrisem a Sainzem. Španělský pilot však nakonec svému bývalému týmovému kolegovi dokázal ujet.

Bitvu o sedmé místo vyhrál Verstappen, který ještě v samotném závěru překonal Vettela. Hamilton z tohoto souboje vypadl minutu a půl před koncem, když probrzdil v osmé zatáčce a propadl se na deváté místo.

Výsledky Velké ceny Singapuru

Takto tedy vypadá celkové pořadí po konci Velké ceny Singapuru. Skvělé vítězství si tedy připsal Mexičan Pérez, kterého na stupních vítězů doprovodili oba piloti Ferrari. Nutno podotknout, Sainz si připsal své čtrnácté pódium v kariéře.

Parádní výsledek zaznamenala stáj McLaren – Norris dojel čtvrtý, Ricciardo pátý. Díky výsledkům Velké ceny Singapuru se britská stáj z Wokingu vrátila zpět na čtvrté místo v Poháru konstruktérů před Alpine.

Oba závodníky má na bodech také stáj Aston Martin, naopak nedobrý závod má za sebou Hamilton a Verstappen. Jeden bod za desáté místo zapsal Pierre Gasly na AlphaTauri, bod za nejrychlejší kolo závodu získal Russell.

Zdroj: F1 TV

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Překvapivý vítěz, katastrofální výsledek pro úřadujícího šampiona Quartarara! Kdo ovládl Velkou cenu Thajska?

Velká cena Thajska byla již sedmnáctým podnikem letošní sezóny MotoGP, přičemž do jejího konce zbývají poslední tři závody! Závod v Thajsku díky svým výsledkům výrazně zdramatizoval souboj o titul. Start však byl takřka o hodinu zdržený, a to kvůli špatnému počasí. V komplikovaných podmínkách vyhrál Portugalec Oliveira.

Publikováno

dne

Velká cena Thajska byla již sedmnáctým podnikem letošní sezóny MotoGP, přičemž do jejího konce zbývají poslední tři závody! Závod v Thajsku díky svým výsledkům výrazně zdramatizoval souboj o titul. Start však byl takřka o hodinu zdržený, a to kvůli špatnému počasí. V komplikovaných podmínkách vyhrál Portugalec Oliveira.

V Thajsku panovalo ještě před začátkem závodu velmi špatné počasí, a tak byl start této Velké ceny odložen. Navzdory původnímu plánu, a tedy vystartovat v 10:00 našeho času, se pit lane otevřela až v 10:35 a závod byl odstartován krátce před jedenáctou hodinou.

Poprvé ve své kariéře pak z pole position startoval Marco Bezzecchi, jenž si i po zhasnutí všech světel udržel první příčku. Na druhou a třetí pozici se poté zařadili Francesco Bagnaia a Jack Miller na Ducati.

Naopak úřadující mistr světa Fabio Quartararo se propadl mimo bodované pozice.

Vedení Bezzecchimu však netrvalo dlouho, když ve druhém kole dostal penalizaci za překročení limitů tratě. Do čela se tak dostal Miller pronásledovaným Bagnaiou, Oliveirou a Marinim.

Čtvrtý Luca Marini, týmový kolega Bezzecchiho, ale brzy upadl. Velkou cenu Thajska pak sice byl schopen dokončit, ovšem s výraznou dvoukolovou ztrátou na vítěze.

V dalším průběhu se legendární Marc Márquez posunul do TOP 5. Ve skvělé jízdě pokračoval Portugalec Oliveira, který se nejprve dostal před Itala Bagnaiu a v pozdějším průběhu překonal i lídra Millera.

Od osmého do patnáctého kola tak fanoušci sledovali několik skvělých soubojů o první místo. To Oliveira ukořistil na začátku patnáctého kola, když Millera předjel v prostoru startu a cíle.

Jak pak také ve výše přiloženém twitterovém příspěvku můžete vidět, podmínky na trati nebyly z důvodu mokra zrovna ideální. Kromě Bezzecchiho obdržel penalizaci v podobě long lapu také Aleix Espargaro, a to za incident s Binderem v úvodu Velké ceny Thajska.

Oliveira, Miller, Bagnaia, Marc Márquez, Zarco, Alex Márquez, Bastianini, Martin, Morbidelli, Viňales – takto vypadalo pořadí elitní desítky po 18 kolech Velké ceny Thajska.

Aleix Espargaro v tu dobu figuroval na jedenácté příčce, Francouz Quartararo až na sedmnácté. V posledních kolech pak fanoušci sledovali dramatický souboj o stupně vítězů mezi Bagnaiou, Zarcem a Marcem Márquzeme.

Pořadí první pětky se však už do cíle Velké ceny Thajska nezměnilo. Šestý pak dojel Enea Bastianini, sedmý Viňales, osmý Alex Márquez, devátý Martin a desátý Binder. Franco Morbidelli nakonec proťal cílovou čáru až jako třináctý, Quartararo nezajel dokonce žádný bod.

Celkové pořadí Velké ceny Thajska si můžete prohlédnout níže.

A co Velká cena Thajska udělala s pořadím šampionátu jezdců? Vedení sice drží stále úřadující šampion Quartararo, ovšem už pouze s dvoubodovým náskokem na druhého Bagnaiu. Třetí je se ztrátou 20 bodů Aleix Espargaro, čtvrtý Bastianini a pátý Miller.

Poslední tři závody letošní sezóny tak fanouškům nabídnou velké drama, jelikož do bitvy o titul je stále zapojeno hned několik jezdců.

Zdroj: MotoGP

Pokračovat ve čtení

Motorsport

MotoGP zveřejnila předběžný kalendář pro sezónu 2023! Čekají nás dvě velké novinky, fanoušci přišli o ikonický závod

Královskou kubaturu MotoGP čeká v příštím roce 21 závodů, tedy alespoň podle toho, jak hovoří původní plán. Fanoušci se pak také mohou těšit na dvě velké novinky, kterými jsou Velká cena Kazachstánu a Indie. Nové destinace však sebou přinášejí i jedno negativum – z kalendáře totiž vypadla Velká cena Aragonie.

Publikováno

dne

Královskou kubaturu MotoGP čeká v příštím roce 21 závodů, tedy alespoň podle toho, jak hovoří původní plán. Fanoušci se pak také mohou těšit na dvě velké novinky, kterými jsou Velká cena Kazachstánu a Indie. Nové destinace však sebou přinášejí i jedno negativum – z kalendáře totiž vypadla Velká cena Aragonie.

Vlastníci seriálu MotoGP v posledních týdnech oznámili dvě velké novinky, a těmi byly rozšíření závodního kalendáře o další dvě destinace.

V nedávném čase tak Dorna potvrdila, že v příští sezóně bude v rozpisu figurovat Velká cena Indie.

A v minulém týdnu pak byl oznámen podpis pětileté smlouvy s Kazachstánem, který pořádat závod na tzv. Sokol Circuit.

Pokud se tak uskuteční oba závody, zajistí to největší počet Velkých cen za sezónu v historii MotoGP. Velkým nemilým překvapením je ovšem absence Velké ceny Aragonie. V níže přiloženém videu se ostatně můžete na předběžný kalendář pro sezónu 2023 sami podívat.

Aragón však podle posledních informací má s MotoGP podepsanou smlouvu, stejně jako Jerez, Catalunya, Valencia a Portimao. V případě potřeby tak lze jednu z tratí v průběhu sezóny 2023 vystřídat.

MotoGP také od nadcházející sezóny přichází se sprintovými závody, přičemž inspirací se stala královna motorsportu – Formule 1.

V mistrovství světa silničních motocyklů se však fanoušci mohou těšit na sprint v každé Velké ceně. To tedy znamená, že se ve 21 závodních víkendech dočkáme 42 Velkých cen.

Zdroj: MotoGP

Pokračovat ve čtení

Oblíbené