Motorsport
Blog F1: Velký zvrat okolo Schumachera? Německý závodník možná odejde z Haasu a nahradí Fernanda Alonsa. Co Ricciardo?
Komentář: Formule 1 se sice pomalu, ale jistě vrací do akce po své dlouhé a zároveň povinné letní přestávce. A věcí, kterých se v ní událo bylo skutečně mnoho. Přestupový kolotoč jede na plné obrátky, přičemž z královny motorsportu v posledním měsíci doslova šlehala jedna spekulace za druhou. A jedna taková se týká i Micka Schumachera…

Komentář: Formule 1 se sice pomalu, ale jistě vrací do akce po své dlouhé a zároveň povinné letní přestávce. A věcí, kterých se v ní událo bylo skutečně mnoho. Přestupový kolotoč jede na plné obrátky, přičemž z královny motorsportu v posledním měsíci doslova šlehala jedna spekulace za druhou. A jedna taková se týká i Micka Schumachera…
Sebastian Vettel oznámil konec kariéry, Fernando Alonso prohlásil, že od příští sezóny oblékne kombinézu Astonu Martin, Oscar Piastri odmítl sedačku v Alpinu a McLaren naznačil, že již nadále nepočítá s Danielem Ricciardem.
Věcí, které se ve Formuli 1 udály v letní přestávce bylo mnoho. Ale právě tyto události jsou nejdůležitější s ohledem na jednu velmi žhavou přestupovou spekulaci.
A ta se týká budoucnosti Schumachera, který pro příští rok stále nemá uzavřenou smlouvu s týmem Haas. Navíc se ve Formuli 1 proslýchá, že jeho vazby na Ferrari jsou pošramocené a toto spojení začíná velmi slábnout.
Poté, co tedy Alonso potvrdil, že od následující sezóny již nebude oblékat kombinézu, měl Alpine jasno, koho posadí do kokpitu vedle Estebana Ocona. Francouzská stáj tak oficiálně potvrdila Piastriho pro sezónu 2023, ovšem bez toho, aby se s mladým a velmi talentovaným pilotem jakkoliv poradila.
Následná reakce Piastriho byla taková, že prostřednictvím sociálních sítích dal jasně najevo, že za Alpine v nadcházejícím ročníku určitě jezdit nebude.
Napříč královnou motorsportu se tak začalo spekulovat o tom, že by Alpine jako druhého pilota angažoval Ricciarda z McLarenu. Ten však v britské stáji rozhodně nezáří a jeho nejlepším umístěním v letošní sezóně je 6. místo z Velké ceny Austrálie. Tým Laurenta Rossiho navíc bude pravděpodobně hledat levnější a perspektivnější variantu do budoucna.
Ricciardo jako alternativa číslo 1?
Ocon je jasnou týmovou jedničkou a na politickém poli F1 hrdým nositelem francouzské vlajky týmu Alpine. Pětadvacetiletý závodník je součástí týmu od sezóny 2020 a v loňském roce s ním dokonce podepsal víceleté prodloužení smlouvy.
Tohle místo je tedy na nějakou dobu určitě obsazené. Nabízí se tak otázka, koho Rossi posadí vedle něj? Jednou z možností je výše zmíněný Ricciardo.
Třiatřicetiletý bývalý jezdec Red Bullu by však musel jít s platem výrazně dolů. Jeho forma je skutečně velmi tristní, a tak i on sám bude rád, pokud vůbec sežene sedačku ve Formuli 1. Do Alpinu by na druhou stranu přinesl i nemalé know-how, což by v souboji s McLarenem co do umístění v Poháru konstruktérů mohlo být žádanou záležitostí.
A pokud by měl Ricciardo někde restartovat kariéru, pak právě ve francouzském týmu Alpine F1.
Špatný start, první body na Silverstone a skvělý výsledek v Rakousku
Druhou reálnou variantou je pro Alpine 23letý Schumacher. Ten se ve svém prvním roce v Formuli 1 velmi trápil, ovšem to můžeme přičítat velmi špatné výkonnosti loňského Haasu. Letos ovšem syn slavné legendy nezačal vůbec dobře.
Zejména pokud vzpomeneme na velkou havárii v Saúdské Arábii, potažmo když rozpůlil svůj monopost v Monaku. Ba co bylo možná ještě horší, byl výkonnostně horší než jeho týmový kolega Kevin Magnussen.
Poté ale přišlo něco, díky čemu se konečně „vzpamatoval“. Na Silverstone získal své první body v kariéře, když dojel osmý a na to navázal skvělým závodem na rakouském Red Bull Ringu, když ukořistil šestou příčku.
Letos má na svém kontě 12 bodů, což je o sedm méně než má aktuálně Ricciardo na McLarenu. Podle posledních informací jej údajně sleduje samotný Rossi a ve své třetí sezóně už by měl pro Alpine údajně dostatek zkušeností.
Schumacher jako levnější a perspektivnější varianta?
Pro Alpine by to nicméně byla mnohem perspektivnější varianta do budoucna. Mick je přece jen mladý a talentovaný jezdec, který poslední závody první části sezóny odjezdil vcelku rozumně.
Pro Schumachera se momentálně také jedná o skvělou příležitost. Jak už totiž výše píšeme, jeho spojení s Ferrari slábne a i s ohledem do budoucna je nereálné, že by v italské stáji vůbec dostal šanci. Odpoutání se od Ferrari je tak zřejmě jedinou šancí, jak úspěšně nastartovat svou kariéru.
Haas je navíc velmi malým týmem, který se neustále utápí ve finančních problémech a horko těžko hledá sponzory. I to je zřejmě důvod, proč Ferrari vidí potencionální práci s talenty spíše v Alfě Romeo, která má nejen mnohem více prostředků, ale také stabilnější zázemí.
Americká stáj také chce čekat s vyjednáváním o nové smlouvě až do září. Bývalý pilot Jean Alesi tvrdí, že Schumacher má už to nejhorší za sebou a nyní už bude lepším a lepším pilotem. Na další informace ohledně této velké ságy si budeme muset počkat, jedno ale už nyní celkem jistý.
Týmovým kolegou Ocona bude v příštím roce buď Ricciardo nebo Schumacher. Tohle jsou dvě nejreálnější alternativy a pokud chce Alpine skutečně směřovat dopředu, musí se zkrátka dívat daleko do budoucnosti.
Zdroje: F1 Insider, Haas F1 Team

Motorsport
Šestý závod sezóny ovlivnil déšť! VC Monaka přinesla několik dramat a překvapivé jméno na stupních vítězů
Šestý podnik letošní sezóny F1, tedy Velkou cenu Monaka, po vcelku klidném průběhu většiny závodu v posledních 25 kolech ovlivnil déšť! Fanoušci tak byli svědky nemalého dramatu. Další vítězství si připsal Max Verstappen, pro pódium si dojeli také Fernando Alonso a Esteban Ocon.

Šestý podnik letošní sezóny F1, tedy Velkou cenu Monaka, po vcelku klidném průběhu většiny závodu v posledních 25 kolech ovlivnil déšť! Fanoušci tak byli svědky nemalého dramatu. Další vítězství si připsal Max Verstappen, pro pódium si dojeli také Fernando Alonso a Esteban Ocon.
Úvod šestého podniku letošní sezóny Formule 1 nepřinesl žádné velké drama, ostatně jako například start dopoledního hlavního závodu F2. Z první příčky do Velké ceny Monaka odstartoval Max Verstappen, který svou vedoucí pozici udržel i po zhasnutí všech pěti světel.
Fernando Alonso zase ustrážil svou druhou příčku, byť jeho cílem bylo po startu zaútočit právě na pozici číslo 1. Jak tedy vypadalo pořadí startovního pole pro Velkou cenu Monaka?
Po startu se pořadí startovního pole příliš nezměnilo. Penalizaci v podobě pěti vteřin však inkasoval Nico Hülkenberg, který v průběhu prvního kola zavinil kontakt s Loganem Sargeantem.
Velmi brzy zastavil u svých mechaniků Sergio Pérez, který obul nejtvrdší specifikaci pneumatik. Po startu z poslední pozice v důsledku kolize v kvalifikace ale horko těžko něco vymýšlet. Po první deseti kolech vypadalo pořadí bodované desítky následovně – Verstappen, Alonso, Ocon, Sainz, Hamilton, Leclerc, Gasly, Russell, Cunoda, Norris.
V jedenáctém kole však došlo k dramatickému pokusu Carlose Sainze o předjetí Estebana Ocona. Španělský závodník ve službách Ferrari si ale v zatáčce číslo 10 ulomil element předního křídla.
V okruhu osmnáctém došlo k sérii několika předjetí, kdy v opravdu pomalém tempu jel Sargeant na Williamsu. V sekci Mirabeu jej po pěkném manévru předjel Kevin Magnussen, v La Rascasse se před pilota Williamsu dostali i Lance Stroll a Mexičan Pérez.
Úderem 32. kola začali jezdci zajíždět ke svým mechanikům. Postupně na nejtvrdší sadu pneumatik přešli Lewis Hamilton, Ocon, Sainz, Charles Leclerc nebo Pierre Gasly.
V 35. kole pak v šikaně za tunelem boural Pérez do Magnussena a poškodil si své přední křídlo, pochopitelně tak musel znovu do boxů.
Verstappen, Alonso, Gasly, Russell, Ocon, Sainz, Hamilton, Leclerc, Cunoda, Norris – takto vypadalo pořadí Velké ceny Monaka po 46 kolech.
O velké drama se postaral déšť
Úderem 53. kola se na okruh v Monaku přesunul mrak, který se nad horami vzdálenými zhruba čtyřiadvaceti kilometrů od tratě dlouho držel. A ten výrazným způsobem ovlivnil posledních pětadvacet kol Velké ceny Monaka.
Pro pneumatiky do přechodných podmínek téměř okamžitě ke svým mechanikům zajeli Valtteri Bottas a Stroll. V 55. kole sáhnul k velmi riskantnímu kroku Alonso, který i přes snášející se déšť přezul na střední sadu gum.
A jelikož se na trať snášelo čím dál více dešťových kapek a v Monaku bylo čím dál větší mokro, ukázala se tato volba jako velmi špatná. Celé startovní pole tak v průběhu dalších kol zajelo do boxů právě pro pneumatiky do přechodných podmínek. Stejně tak i Alonso, jenž i přes dva pit-stopy v krátké době zůstal druhý.
Velice později zajeli do boxů jezdci Ferrari Leclerc a Sainz. Ti se tak propadli pořadím dolů. Verstappen, Alonso, Ocon, Hamilton, Russell, Leclerc, Gasly, Sainz, Cunoda, Piastri – takto vypadalo pořadí bodované desítky v 57. kole.
O dvě kola později dokonce Magnussen s Pérezem přezuli na pneumatiky do extrémního mokra. Ještě předtím však první zmíněný oťukal několik bariér a zdí, poněvadž v těchto mokrých podmínkách zůstal jako poslední pilot na pneumatikách do sucha.
Problémy s mokrou tratí však měla řada jezdců, fanoušci přímo v Monaku a u televizních obrazovek tak viděli několik kontaktů jezdců s bariérami či zdmi, nebo také výjezdy mimo trať.
Pořadí bodované desítky se však do konce závodu příliš nezměnilo. Vypadl z ní ovšem Japonec Cunoda (AlphaTauri), který měl problémy s brzdami. Na deváté a také desáté místo se dostali piloti McLarenu Norris s Piastrim.
Konečné výsledky
Jak tedy skončil šestý podnik letošní sezóny F1? Vítězem se po přesvědčivé jízdě stal Verstappen, další pódium zaznamenal Alonso, skvělý výsledek v podobě třetího místa zaznamenal Ocon v barvách Alpinu.
To se vzhledem k průběhu letošní sezóny dá kvantifikovat jako překvapení, navzdory sobotní kvalifikaci si ale Ocon dojel pro výsledek, jehož základy postavil právě už v kvalifikaci.
Čtvrtý dojel Hamilton, pátý Russell, šestý Leclerc, sedmý Gasly, osmý Sainz, devátý Norris a bodovanou desítku uzavřel Australan Piastri.
Zdroj: F1 TV
Motorsport
Skvělá jízda českého závodníka ve Formuli 2! Roman Staněk po startu z poslední pozice dokázal bodovat
Formule 2 měla v neděli na programu svůj šestý závod letošní sezóny, přičemž Velkou cenu Monaka ovládl stylem start-cíl Frederik Vesti. Skvělý výsledek zaznamenal také český závodník Roman Staněk, který po startu z poslední pozice dojel sedmý!

Formule 2 měla v neděli na programu svůj šestý závod letošní sezóny, přičemž Velkou cenu Monaka ovládl stylem start-cíl Frederik Vesti. Skvělý výsledek zaznamenal také český závodník Roman Staněk, který po startu z poslední pozice dojel sedmý!
Úvod nedělního hlavního závodu Formule 2 mnoho vzrušení nepřinesl, ba právě naopak. Byť úzký městský okruh v Monaku svádí ke kolizím, zejména v juniorských kategoriích, start proběhl v poklidu.
Všechno dramatické se začalo dít až po prvních zastávkách v boxech, když nejprve v 19. kole byl vyhlášen stav virtuálního safety caru. Ze závodu totiž odstoupil Enzo Fittipaldi.
O tři kola později však v Monaku nastalo velké drama, když v pasáži před kasinem havaroval Jack Doohan. Jeho monopost navíc začal hořet, ředitelství závodu pochopitelně sáhlo po červených vlajkách a přerušení závodu.
To byl klíčový moment právě pro Romana Staňka, který si i s ostatními piloty, kteří před touto havárií u svých mechaniků ještě nezastavili, dojel pro čerstvé pneumatiky. Díky tomu si tak podržel svou osmou příčku.
Následně proběhl restart závodu, načež mezi osmým a devátým jezdcem v pořadí byla hned 30sekundová mezera. Staněk tak mohl jet bez obav, že se propadne pořadím dolů.
Do konce závodu už pak fanoušci v Monaku a u televizních obrazovek žádné předjetí neviděli. Pouze Victor Martins se kvůli penalizaci propadl na osmou příčku, Staněk tak poskočil na pozici číslo 7.
Český pilot ve službách týmu Trident ztratil na vítěze Vestiho lehce přes sedmadvacet vteřin. Na stupně vítězů se postavili také Théo Pourchaire a třetí Zane Maloney. Před Staňkem se na vyšších pozicích umístili ještě Richard Verschoor, Dennis Hauger a Kush Maini.
Staněk tak zaznamenal zatím svůj nejlepší výsledek ve Formuli 2, když si za sedmou příčku vyjel šest bodů. Nováček této kategorie je tedy momentálně po šesti závodech sedmnáctý s celkovým ziskem sedmi bodů.
Co je však pro něj ještě důležitější – Staněk dokáže vcelku pravidelně porážet svého týmového kolegu Clémenta Novalaka. Ten má zatím na kontě pouze dva body.
Zdroj: FIA Formula 2
Motorsport
Obrovské drama v Monaku! V infarktové kvalifikaci si to o pole position rozdalo několik jezdců. Kdo odstartuje z prvního místa?
Formule 1 měla dnes na programu kvalifikaci na svůj šestý podnik letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Monaka. A rozhodně se bylo na co dívat. Už v úvodu tohoto sobotního dějství boural Sergio Pérez, poté jsme mohli sledovat naprosto infarktový průběh. V neděli nakonec z pole position odstartuje Max Verstappen.

Formule 1 měla dnes na programu kvalifikaci na svůj šestý podnik letošní sezóny, konkrétně Velkou cenu Monaka. A rozhodně se bylo na co dívat. Už v úvodu tohoto sobotního dějství boural Sergio Pérez, poté jsme mohli sledovat naprosto infarktový průběh. V neděli nakonec z pole position odstartuje Max Verstappen.
První část kvalifikace přinesla už v jejím úvodu dramatickou podívanou. Průjezd první zatáčkou totiž nezvládl Sergio Pérez, který výrazně poškodil svůj monopost Red Bullu a do dalšího průběhu Q1 už tak nemohl zasáhnout.
Co se každopádně dalších odpadlíků týče, nepřinesla Q1 vlastně žádné překvapivé výsledky. Z prvního dějství do druhé části kvalifikace nepostoupili také Čou Kuan-jü, Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen a Logan Sargeant.
První kvalifikační segment s časem 1:12.386 ovládl Max Verstappen před Júkim Cunodou a Alexanderem Albonem.
Druhá část kvalifikace
V Q2 viděli diváci přímo v Monaku, ale i u televizních obrazovek několik kontaktů s bariérami. To nicméně jen dokládá, že jezdci na tomto městském okruhu jeli opravdu hranu, což ještě více dokázali ve třetím dějství.
Cunoda při svém rychlém pokusu zablokoval svá kola, čímž zabránil kontaktu se zdí. Nárazu se však nevyhnuli Esteban Ocon a Lando Norris, přičemž druhý jmenovaný to odnesl poškozením monopostu.
Do poslední části kvalifikace nicméně se svými časy nestačili a nepostoupili Valtteri Bottas, Lance Stroll, Albon, Nyck de Vries a Oscar Piastri.
Velké drama v Q3!
Norrisův vůz však mechanici McLarenu stihli dát do pořádku a ten se tak mohl zapojit i do třetí části kvalifikace. Ta nakonec přinesla obrovské drama, když největší favoriti kvalifikace zajížděli jeden dechberoucí čas za druhým.
Jen několik vteřin před koncem vedl se svým úžasným časem Fernando Alonso, pro pole position si ale nakonec dojel Max Verstappen.
Ten ve svém posledním rychlém pokusu zajel čas v hodnotě 1:11.365 a do nedělní Velké ceny Monaka odstartuje z první pozice. Druhý nejrychlejší čas zajel legendární Španěl Alonso, který na úřadujícího mistra světa ztratil pouze 84 tisícin sekundy.
Do druhé řady se postaví Charles Leclerc a čtvrtý Esteban Ocon, jenž chvíli dokonce svým časem 1:11.553 útočil na pole position. Na prvním místě se v posledních minutách Q3 opravdu vystřídalo hned několik jmen.
Do šestého startovního slotu se v Monaku postaví Lewis Hamilton, který měl v průběhu třetí části kvalifikace také našlápnuto ke skvělému výsledku. Sedmý skončil Pierre Gasly, osmou příčku bere George Russell, devátou Cunoda a elitní desítku na startu VC Monaka uzavře Norris.
Zdroj: F1
-
Bojové sportypřed 2 dny
Je hotovo! Karlos Vémola oznámil, že po zápase s Attilou Véghem ukončí svou bohatou kariéru
-
Hokejpřed 2 dny
Hvězdy NHL na MS v Praze! Kanada pod podmínkou zápasů v hlavním městě přislíbila nejlepší hráče
-
Bojové sportypřed 4 dny
Smolař vsadil na výhru Vémoly nad Kinclem půl milionu! Po zápase mu zbyly oči pro pláč
-
Fortuna ligapřed 3 dny
Sparta má titul, od léta ale i starosti. Které opory by mohly tým opustit?