Spojte se s námi


Motorsport

Bahrajnské šílenství otevřelo sezonu F2, Trident slaví výhru po šesti letech

Společně s F1 a F3 začala i sezona Formule 2. Jezdci s vidinou účasti mezi elitou motorsportu začali na okruhu v Bahrajnu sérii, která navštíví 13 tratí. Kandidátů na titul je velké množství, a tak budou rozhodovat detaily. Stejně jako ve Formuli 3 se mládežnická série vrací ke dvouzávodovému formátu.

Publikováno

dne

Společně s F1 a F3 začala i sezona Formule 2. Jezdci s vidinou účasti mezi elitou motorsportu začali na okruhu v Bahrajnu sérii, která navštíví 13 tratí. Kandidátů na titul je velké množství, a tak budou rozhodovat detaily. Stejně jako ve Formuli 3 se mládežnická série vrací ke dvouzávodovému formátu. Jako první se v sezoně radovali Richard Verschoor a Théo Pouchaire.

Na Blízkém Východě se série F2 představuje již pravidelně. Stejně jako F3 se i druhá mládežnická série vrátila k jednomu sprintovému a jednomu hlavnímu závodu za víkend.

Na rozdíl od F3 je ale součástí nedělního hlavního závodu povinný pit stop a ve sprintu se udělují body jen osmi nejlepším. Ve sprintu se také otáčí pouze desítka nejlepších z kvalifikace (ve F3 se otáčí první dvanáctka – pozn. red.).

Kvalifikace

V kvalifikaci se hned na úvod objevila na trati červená vlajka, když Japonec Ayumu Iwasa „zaparkoval“ do štěrku. Poté už se ale mohlo naplno bojovat o pole position. A s tímto bojem si nejlépe poradil loňský vicemistr F3 Jack Doohan. Pilota týmu UNI Virtuosi doplnil v první řadě mladý Francouz Théo Pourchaire, třetí místo patřilo Estonci Vipsovi.

Sprintový závod

Ve sprintovém závodě nebyla nouze o skvělé souboje a změny v pořadí. Hned na startu se z prvního místa propadl Felipe Drugovich, který si ze šestého místa po první zatáčce polepšil už jen o jednu příčku. Naopak výborný start potkal Richarda Verschoora z Tridentu.

Nizozemec se dostal do čela hned na začátku a vedení nepustil až do konce závodu. Pro Trident šlo o první výhru v F2 od roku 2016.

Verschoora na pódiu doplnili Jehan Daruvala a Liam Lawson, kteří marně Nizozemce naháněli. Pro 21letého pilota se jedná o jeho druhou výhru v kariéře ve F2.

Hlavní závod

Nedělní závod nabídl i manévrování s pit stopy, které jsou v hlavním závodě povinné. Strategie trochu zkomplikoval brzký výjezd Safety caru po odstoupení Frederika Vestiho. Pojďme ale od začátku. Hned v první zatáčce se po famózním startu dostal dopředu Jüri Vips. Skvělý start měl sice i Švýcar Ralph Boschung, ten se ale následně propadal startovní listinou.

To Estonec nejen, že udržel vedení, ale neustále se mu dařilo jej navyšovat. Poté ale přišel velmi pokažený pit stop týmu Hitech GP a Vips se propadl. Problémy potkaly i muže startujícího z prvního místa. Jack Doohan hned na výjezdu z boxů ulomil kus předního spoileru a k mechanikům se musel vrátit.

Po pit stopech se tak do čela dostal Théo Pourchaire následovaný Felipem Drugovichem a Liamem Lawsonem. Těsně před koncem závodu teprve přišel ten pravý formulový chaos. Na trať po dalším incidentu vyrazil Safety car a někteří piloti se rozhodli vydat do boxů. Tam ale Dennis Hauger a Calan Williams doplatili na špatnou zastávku a oba skončili jen na třech kolech.

Extrémně nebezpečná situace se naštěstí obešla bez zranění a mohlo se znovu restartovat. Čekal nás sprint na jedno kolo. V něm už se na čele závodu nic nezměnilo, a tak si Pourchaire připsal po šíleném závodě první výhru v sezoně. Za ním na pódium vystoupali Liam Lawson a Jüri Vips.

F2 pokračuje hned příští týden v Saúdské Arábii. Jako lídr šampionátu bude startovat v Džiddě Lawson, nicméně první víkend ještě nejde brát jako závazný.

Zdroj: F2

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.