Spojte se s námi


Motorsport

Alonso nevzdává boj o titul! Potřebujeme vyhrát, zní z Astonu. Hvězdný Španěl také promluvil o dominanci Red Bullu

Fernando Alonso prožívá společně s Astonem Martin vskutku skvělou sezónu. Španělský legendární závodník letos kromě jednoho závodu pokaždé stanul na stupních vítězů a rozhodně ještě nevzdává boj o titul! Nyní prý potřebuje on i Aston jednoznačně cílit na vítězství.

Publikováno

dne

Fernando Alonso prožívá společně s Astonem Martin vskutku skvělou sezónu. Španělský legendární závodník letos kromě jednoho závodu pokaždé stanul na stupních vítězů a rozhodně ještě nevzdává boj o titul! Nyní prý potřebuje on i Aston jednoznačně cílit na vítězství.

Tým Red Bull Racing je v letošním ročníku F1 zatím bezesporu jasně dominantní. Max Verstappen z dosavadních šesti velkých cen dokázal čtyřikrát zvítězit, dvakrát dojel druhý.

Jeho týmový kolega Sergio Pérez je na tom co do počtu získaných bodů o něco hůře, i tak to ale stačí na to, aby jezdci Red Bullu vévodili šampionátu jezdců.

Nejbližším konkurentem rakouské stáje co do boje o titul je Fernando Alonso. Jednačtyřicetiletý Španěl zatím v sezóně 2023 nasbíral 93 bodů a je tak na třetím místě šampionátu jezdců.

V prvních třech závodech této sezóny dojel pokaždé třetí, a tedy na stupních vítězů. V Ázerbájdžánu sice skončil čtvrtý, na pódiové umístění v podobě třetí pozice však navázal ve Velké ceně Miami.

No a úplně naposledy, ve Velké ceně Monaka, tuto metu posunul ještě o kousek výš. V ulicích monackého knížectví totiž dojel druhý, avšak téměř s 28sekundovou ztrátou na vítěze Verstappena.

Ovšem jak by nakonec vypadalo konečné pořadí šestého podniku letošní sezóny, kdyby v Astonu nedošlo k chybě v komunikaci a mechanici Alonsovi v deštivých podmínkách nenasadili pneumatiky do sucha, to zůstane jednou velkou nezodpovězenou otázkou.

Boj o titul nicméně dvojnásobný šampion F1 nevzdává, byť přiznává, že rychlostně Red Bullu zkrátka nestačí. A nejen Aston Martin, nýbrž celé startovní pole.

Určitě se nevzdáme!

„Max a Red Bull dominují každému závodu. I se skvělými výsledky na ně každý závod ztrácíme, takže nevím,“ uvedl Alonso, jehož slova ocitoval server Racing News 365.

„Budeme potřebovat víkendy, kdy bude mít Red Bull nějaké problémy. Stejně jako měl Sergio zde v Monaku. To znamená závod, kde nebudou bodovat. A pokud bude mít Max jeden nebo dva takové víkendy, budeme v šampionátu o něco blíž. To je motorsport. Může se stát cokoliv. Co se však čistého tempa týká, myslím, že zatím nemáme šanci. Určitě se ale nevzdáme,“ dodal.

O Velké ceně Španělska a cílech…

„Doufám, že o víkendu bude na tribunách hodně zelené. Zatím jsme získali spoustu třetích míst, druhé místo v Monaku a další (cíl), co potřebujeme, je zisk nejvyšší příčky,“ řekl Alonso na týmové tiskové konferenci.

Okruh v Barceloně zaznamenal jednu vcelku výraznou změnu, kdy se Formule 1 vrací k jeho původní konfiguraci. Došlo totiž k odstranění šikany, respektive sekvenci zatáček 13 a 14.

„S tímto okruhem máme hodně zkušeností, ale vždy je to dobrá výzva. Bude zajímavé opět závodit bez šikany a doufejme, že to vytvoří více příležitostí k předjíždění,“ uzavřel.

Zdroje: F1, Aston Martin F1, Racing News 365

Reklama

Motorsport

Velká cena Japonska – Informace, program, stream

O víkendu od 22. do 24. září je na programu Velká cena Japonska, šestnáctý závod z původně třiadvaceti plánovaných. Jaký je program a kde můžete průběh celého závodního víkendu sledovat?

Publikováno

dne

O víkendu od 22. do 24. září je na programu Velká cena Japonska, šestnáctý závod z původně třiadvaceti plánovaných. Jaký je program a kde můžete průběh celého závodního víkendu sledovat?

Velká cena Japonska figuruje v kalendáři Formule 1 od roku 1987. V letech 2020 a 2021 zde ale královna motorsportu v důsledku pandemie koronaviru nezávodila.

Velká cena Japonska už nám ve své historii nabídla mnohé a i Suzuka jako taková má svůj specifický příběh. Za jejím vytvořením stojí Soichiro Honda, jenž kromě toho, že se rozhodl Hondu proměnit v automobilovou velmoc, oznámil, že jeho společnost musí mít vlastní testovací dráhu.

Pro nové hráče 200 Kč zdarma

K tomu vstupní bonus až 2 000 Kč

Vsadit si
18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.

Původní nákresy obstaral Holanďan John Hugenholtz. Vítězem prvního závodu v roce 1987 se stal Gerhard Berger, přičemž už ve svém prvním roce nabídla Suzuka velké drama. Nigel Mansell tehdy v kvalifikaci utrpěl těžkou havárii, po které nemohl zasáhnout do závodu.

A jelikož se jednalo o předposlední Velkou cenu tehdejší sezóny, dá se říct, že titul mistra světa v podstatě daroval jeho rivalovi Nélsonu Piquetovi. Nejrychlejší kolo na této trati zajel Hamilton, a to v roce 2019 časem 1:30.983.

Suzuka International Racing Course

Samotná délka trati činí 5,807 km a skládá se z osmnácti zatáček. Suzuka International Racing Course, jak zní oficiální název okruhu, nabízí pouze jednu DRS zónu, která se nachází v prostoru startu a cíle.

Na trati tedy najdeme jeden detekční bod, jenž je situován na výjezdu z patnácté zatáčky těsně před měřeným úsekem. Formule 1 vypsala Velkou cenu Japonska standardně na 53 kol, během kterých piloti ujedou necelých 308 kilometrů.

Kromě detekčních bodů si ale také můžete prohlédnout průměrné rychlosti, kterých piloti v jednotlivých zatáčkách dosahují, a také na jaký převodový stupeň obvykle v dané zatáčce řadí.

Zdroj: Mercedes-AMG Petronas F1

Velká cena Japonska – program

Poprvé vyjedou vozy Formule 1 na závodní dráhu v pátek 22. září, konkrétně v 04:30, a to samozřejmě v rámci prvního tréninku (oficiálním názvem Free Practice 1 – pozn. red.). Ten potrvá standardně jednu hodinu.

FP2 odstartuje v tentýž den v 08:00. Třetí a poslední volný trénink pak je na programu v sobotu 23. září, a to v čase od 04:30 do 05:30.

Úderem osmé hodiny ranní čeká jezdce a týmy kvalifikace na nedělní velkou cenu, jejíž start F1 naplánovala na 07:00.

Velká cena Japonska – stream

Živé přenosy závodů F1 je možné sledovat na televizních stanicích Sport 1 a Sport 2, kde můžete přepínat mezi českou nebo slovenskou audiostopou. K dispozici je ale také F1 TV, kde si můžete přepínat i onboard kamery jednotlivých jezdců.

Právě F1 TV ale nabízí i další funkce, a to livetiming či detailní telemetrii. Kromě kompletního programu F1 můžete sledovat i tiskové konference nebo tréninky a kvalifikace F2 nebo F3.

Velká cena Japonska – kurzy a predikce

Kdo bude největším favoritem na vítězství na japonské Suzuce? V kontextu celé sezóny by to měl být samozřejmě Red Bull, po jejich velice špatné formě v Singapuru ale i nad rakouskou stájí visí menší otazník.

Sázková kancelář Tipsport nicméně na vítězství Maxe Verstappena vypsala kurz 1.30, na jeho týmového kolegu Sergia Péreze 11.00. Druhým nejrychlejším týmem by mohl být McLaren, na Landa Norrise je vypsán kurz v hodnotě 12.00.

Co se Norrise týče, je velká pravděpodobnost, že jezdec McLarenu opět získá podium. Na to je vypsán slušný kurz 2.20, na jeho týmového kolegu Oscara Piastriho pak 4.50.

Bonus
Bonus ke vkladu až
Bonus za registraci350 Kč
Bonus za vklad až3000 Kč
Bonus za registraci300 Kč
Bonus za vklad až50000 Kč
Bonus za registraci200 Kč
Bonus za vklad až2000 Kč
Bonus za registraci900 Kč
Bonus za vklad až6000 Kč
Bonus za registraci300 Kč
Bonus za vklad až25000 Kč
18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.

Kalendář závodů F1 pro sezónu 2023

  • 5. března – Velká cena Bahrajnu (Sachír)
  • 19. března – Velká cena Saúdské Arábie (Džidda)
  • 2. dubna – Velká cena Austrálie (Melbourne)
  • 30. dubna – Velká cena Ázerbájdžánu (Baku)
  • 7. května – Velká cena Miami (Miami)
  • 21. května – Velká cena Emilia Romagna (Imola)
  • 28. května – Velká cena Monaka (Monako)
  • 4. června – Velká cena Španělska (Barcelona)
  • 18. června – Velká cena Kanady (Montreal)
  • 2. července – Velká cena Rakouska (Spielberg)
  • 9. července – Velká cena Velké Británie (Silverstone)
  • 23. července – Velká cena Maďarska (Hungaroring)
  • 30. července – Velká cena Belgie (Spa-Francorchamps)
  • 27. srpna – Velká cena Nizozemska (Zandvoort)
  • 3. září – Velká cena Itálie (Monza)
  • 17. září – Velká cena Singapuru (Singapur)
  • 24. září – Velká cena Japonska (Suzuka)
  • 8. října – Velká cena Kataru (Losail)
  • 22. října – Velká cena USA (Austin)
  • 29. října – Velká cena Mexika (Mexico City)
  • 5. listopadu – Velká cena Brazílie (Interlagos)
  • 18. listopadu – Velká cena Las Vegas (Las Vegas)
  • 26. listopadu – Velká cena Abú Dhabí (Yas Marina)

Velká cena Emilia Romagna se nakonec kvůli povodním a velmi špatné situaci v celé oblasti neuskutečnila.

Zdroj: F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Velmi důležitý podpis! Piastri bude jezdit za McLaren ještě dlouhé roky. Je neuvěřitelný talent, říká Brown

Oscar Piastri přišel do McLarenu před touto sezónou, když v týmu nahradil svého krajana Daniela Ricciarda. A už od úvodu ročníku 2023 předvádí na nováčka vskutku velmi dobré výkony. McLaren si tak služby svého jezdce pojistil, když s ním prodloužil smlouvu až do roku 2026.

Publikováno

dne

Oscar Piastri přišel do McLarenu před touto sezónou, když v týmu nahradil svého krajana Daniela Ricciarda. A už od úvodu ročníku 2023 předvádí na nováčka vskutku velmi dobré výkony. McLaren si tak služby svého jezdce pojistil, když s ním prodloužil smlouvu až do roku 2026.

V Saúdské Arábii se s pomalým a takřka nefungujícím vozem McLarenu dostal do Q3, tedy závěrečné části kvalifikace. První body ovšem Oscar Piastri získal až ve třetím závodě sezóny, když v Austrálii za konečné osmé místo posbíral čtyři body.

Další bod za desáté místo zaznamenal v Monaku, McLaren však v prvních několika závodech této sezóny nebyl konkurenceschopným týmem. Tým z Wokingu ovšem v průběhu ročníku přinesl masivní balík upgradů, jež zafungovaly naprosto fenomenálně.

Dnes je McLaren zpět v bojích o stupně vítězů, v nacházející Velké ceně Japonska by mohl být i druhým nejrychlejším týmem. Avšak zpět k Piastrimu. Dvaadvacetiletý Australan letos svůj nejlepší výsledek zaznamenal ve Velké Británii.

Na Silverstone skončil čtvrtý a na své konto přidal slušných dvanáct bodů. V patnácti velkých cenách doposud posbíral 42 bodů a v průběžném pořadí šampionátu jezdců mu patří jedenáctá příčka.

Není tak divu, že si McLaren chtěl Piastriho služby pojistit i na další roky. Byť Piastri už měl smlouvu na příští rok, tým z Wokingu si je vědom svého postavení a prodloužil kontrakt s Piastrim až do roku 2026.

Neuvěřitelný talent!

„Jsem potěšen, že naše spolupráce s Oscarem bude pokračovat až do konce roku 2026. Je to neuvěřitelný talent a přínos pro tým, takže je fantastické, že se k sobě dlouhodobě zavazujeme,“ řekl CEO McLarenu Zak Brown v rozhovoru pro oficiální stránky týmu.

„Oscar už teď dokazuje, co dokáže na trati, a má zásadní podíl na obratu, který jsme v této sezoně zaznamenali. Do týmu skvěle zapadl a celá rodina McLaren Racing si ho opravdu váží. Těším se, až uvidím, jak se bude dále rozvíjet na trati i mimo ni,“ dodal.

„Jsem nadšený, že prodlužuji svou spolupráci s McLarenem o mnoho let. Chci s tímto týmem bojovat v popředí startovního pole a jsem nadšený vizí a základy, které jsou již položeny, abychom se tam dostali,“ doplnil Piastri slova svého šéfa.

Zdroj: F1, McLaren Racing

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Série vítězství Red Bullu je u konce! O vítězi se rozhodlo až v posledním kole. Kdo vyhrál drama v SIngapuru?

Ulice Singapuru vždy nabízí závody plné zvratů a dramatu díky náročnosti okruhu a zdem, které lemují celou trať a neodpouští žádnou chybu. V jednom z nejnáročnějších závodů sezóny zachoval chladnou hlavu Carlos Sainz, který po skvělém výkonu ukončil vládu Red Bullu nad ročníkem 2023 a vybojoval své druhé vítězství v kariéře.

Publikováno

dne

Ulice Singapuru vždy nabízí závody plné zvratů a dramatu díky náročnosti okruhu a zdem, které lemují celou trať a neodpouští žádnou chybu. V jednom z nejnáročnějších závodů sezóny zachoval chladnou hlavu Carlos Sainz, který po skvělém výkonu ukončil vládu Red Bullu nad ročníkem 2023 a vybojoval své druhé vítězství v kariéře.

Startovní rošt v Singapuru byl oproti ostatním závodům v letošní sezóně na první pohled velmi odlišný. Nejenže se počtvrté za posledních pět závodů na pole position nepostavil dominantní RB19, ani jeden z pilotů rakouské stáje nefiguroval v top 10.

Ferrari skvělým startem vykročilo vstříc vítězství

Úžasně do závodu vstoupili závodníci Ferrari. Carlos Sainz si pohodlně udržel první příčku a Charles Leclerc se skvělým startem dostal před George Russella na druhé místo ještě před první zatáčkou.

Italské stáji pomohl i následný souboj pilotů Mercedesu. Lewis Hamilton předjel svého kolegu a Landa Norrise mimo trať a dlouho mu nechtěl vrátit nazpět třetí příčku. Než se britští piloti poskládali zpět tak, jak měli, Ferrari si stihlo vytvořit pohodlný náskok mimo dosah DRS.

Ani jedno kolo nedokončil Júki Cunoda, který bude chtít na tento víkend co nejrychleji zapomenout. Po kontaktu se Sergiem Pérezem mu praskla zadní pneumatika a byl nucen svůj monopost odstavit.

Po manévru Maxe Vertappena, kterým se dostal před Haas Kevina Magnussena na osmou příčku se pole ustálilo. Pouze Pérez vyvíjel tlak na Liama Lawsona a Pierre Gasly dlouho nablízko pronásledoval Haasy bojující o poslední bodované příčky.

Sargeant nárazem do zdi výrazně ovlivnil závod

Stabilita závodu vydržela do dvacátého kola, kdy Logan Sargeant narazil do bariéry a přišel o přední křídlo. Na trať byl tak povolán safety car a všichni kromě Red Bullu a Valtteriho Bottase zamířili do boxů.

Tato zastávka vůbec nevyšla dobře pro Leclerca. Pneumatiky mu tým sice vyměnil rychle, ale kvůli provozu v boxové uličce musel čekat tři vteřiny, než se mohl znovu rozjet. Ztratil tak druhé místo a po nepovedeném restartu se propadl až na sedmou příčku.

Safety caru skvěle využil Russell, rychle se dostal před Verstappena, a okamžitě začal se stíhací jízdou. Svou ztrátu dokázal snížit na méně než jednu vteřinu a vybojoval si tak možnost využití DRS.

Verstappen se po restartu logicky na starých pneumatikách propadal dozadu. Bez výrazných problémů ho kromě Russella předjeli i Norris, Hamilton a Leclerc. Na šestém místě měl konečně klid, když 3 vteřiny za sebou držel kolegu Péreze, jenž za sebou pole zašpuntoval.

Krásný souboj v 37. kole předvedli Pérez, Fernando Alonso a Esteban Ocon. Souboj tří pilotů o sedmé místo trval čtyři zatáčky a vítězně z něj nakonec vzešel Mexičan ve službách Red Bullu. Alonso, který svým útokem na Péreze celý souboj začal, se nakonec propadl i za Ocona, jenž se o dvě kola později krásným manévrem na stejném místě probojoval i před Péreze.

Trápící se Red Bully konečně zajely na výměnu gum po čtyřiceti kolech. Verstappen z boxů vyjel na 15. příčce. Pérez se nacházel až na předposledním místě, pouze před Bottasem.

Oconův narozeninový závod skončil předčasně

V kole s číslem 44 přišel poslední zvrat. Na cílové rovince se Oconovi porouchal motor, a musel tak zastavit ve výjezdu z boxové uličky. Následujícího virtuálního safety caru využil Mercedes, který povolal oba své závodníky do boxu.

Byli to jediní členové vedoucí pětice, kteří se pro tento risk rozhodli. Šestnáct kol před koncem tak započali velkou stíhací jízdu, ve které, aby mohli pomýšlet na vítězství, museli ukrajovat více než vteřinu ze ztráty každé kolo.

První krok v bitvě o vítězství udělal Russell již 9 kol před koncem, když předjel Leclerca do zatáčky číslo 14. Monačana předjel v dalším kole i Hamilton.

Sainz zvládl závěr závodu perfektně

Čtyři kola před koncem přišel Sainz se zajímavou taktikou, kdy zpomalil, aby dal za sebou jedoucímu Norrisovi výhodu DRS. Norris se tak mohl lépe bránit útoku Russella a sloužit tak jako štít pro Sainze.

Španělův netradiční krok fungoval na jedničku, Norris útok Russella odrazil a španělský závodník si tak dokráčel k tvrdě vydřenému vítězství.

Russell navíc v posledním kole udělal naprosto nepochopitelnou chybu a skončil v bariéře. Stupně vítězů tak doplnil Hamilton.

I z takto mizerného víkendu, který zažil Red Bull, neodchází rakouská stáj s prázdnou. Verstappen projel z 11. místa na 5. jako horký nůž máslem a Pérez si za 8. místo vybojoval aspoň 4 body.

V šíleném závodě se poněkud ztratily fantastické výkony Gaslyho a Piastriho. Oba piloti si oproti svým startovním pozicím výrazně polepšili a závod dokončili na šestém a sedmém místě.

Své první body ve F1 získal Lawson zaskakující za zraněného Daniela Ricciarda. Poslední bodovanou příčku obsadil Magnussen.

Ze Singapuru se královna motorsportu přesune na ikonický okruh Suzuka v Japonsku. Red Bull bude mít druhou šanci na zajištění titulu v Poháru konstruktérů.

Zdroj: F1TV

Pokračovat ve čtení

Bonusy na sázení

18+ Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.

Oblíbené