Motorsport
Álex Márquez si podmanil VC Malajsie MotoGP, smolaře Bagnaiu v závěru závodu zradil defekt pneumatiky
VC Malajsie MotoGP poznala svého letošního vítěze, jímž se stal již jistý druhý muž celkového pořadí Álex Márquez. Za Španělem dorazili do cíle závodu krajané Pedro Acosta na KTM a Joan Mir s Hondou. Třetí místo měl téměř v kapse vítěz sprintu Pecco Bagnaia. Itala však tři kola před koncem postihl defekt zadní pneumatiky.
VC Malajsie MotoGP poznala svého letošního vítěze, jímž se stal již jistý druhý muž celkového pořadí Álex Márquez. Za Španělem dorazili do cíle závodu krajané Pedro Acosta na KTM a Joan Mir s Hondou. Třetí místo měl téměř v kapse vítěz sprintu Pecco Bagnaia. Itala však tři kola před koncem postihl defekt zadní pneumatiky.
- Álex Márquez získal při VC Malajsie své třetí vítězství v hlavním závodě MotoGP
- Pedro Acosta a Joan Mir dosáhli na stupně vítězů
- Pecca Bagnaiu postihl 24 hodin od triumfu ve sprintu krutý osud po selhání pneumatiky
Závěrečná zastávka turné MS silničních motocyklů po okruzích východní polokoule patřila VC Malajsie a okruhu Sepang, na němž se jezdí od roku 1999. Závodníky po tomto víkendu čeká poslední dvojice velkých cen v Portugalsku a Valencii, čímž se dopíše příběh 77. sezóny historie šampionátu.
Předtím fanoušky čekala trojitá závodní akce standardně v sekvenci Moto3, Moto2 a MotoGP. Plány však narušila hrozivá nehoda mistra světa Moto3 Josého Antonia Ruedy a Noaha Dettwilera během průzkumného kola.
Start závodu nejnižší kategorie se následně odsunul o téměř hodinu. Aby se dodržel plánovaný začátek hlavního bodu programu, tedy velké ceny MotoGP, závod Moto2 s Filipem Salačem se odehrál až po skončení 20kolové grand prix třídy premier class.
Bagnaia v obležení jezdců na měkké přední gumě, solidní jízda Mira
První řada startovního roštu patřila jezdcům Ducati a obsahovala postupně Pecca Bagnaiu, Álexe Márqueze a Franca Morbidelliho. Stejně jako v sobotním sprintu si Bagnaia pohlídal první pozici a vedl pole do první zatáčky. O pozici víc oproti krátkému závodu si po startu vydělal Pedro Acosta a zařadil se před Márqueze na druhé místo.
Na roštu třetí Morbidelli se stihl propadnout o tři pozice níže za Fabia Quartarara a Fermína Aldeguera a ještě čelil útoku Joana Mira na tovární hondě. To už si však Márquez vynutil zpět svou ztracenou druhou příčku manévrem na Acostu do čtvrté zatáčky.
Bagnaia vyrážel do závodu v horkých podmínkách na střední přední gumě, přičemž Márquez a Acosta vsadili na měkkou pneumatiku. Nebylo tedy příliš divu ze začátku, že Márquez dokázal vytěžit větší potenciál ze své volby a v druhém kole předjel Bagnaiu, na něhož se rychle zavěsil Acosta.
Zatímco se prali Mir s Aldeguerem o pátou příčku, v třetím okruhu Acosta zaútočil na Bagnaiu do čtvrté zatáčky. Ital se však nenechal a Španěla hned v následující změně směru podjel. Jezdec továrního týmu KTM to znovu zkusil do deváté zatáčky, třetí muž celkového pořadí však tentokrát zvolil za protiútok objetí Acosty vnějškem.
Díky jejich bitvě dokázal Márquez ustřelit do vedení s téměř jednosekundovým náskokem. Za nimi porazil Mir Aldeguera v jejich minisouboji a svižně pilot tovární hondy vymazal veškerou ztrátu na čtvrtého Quartarara, kterou nabyl v bitvě s krajanem z Ducati.
Márquez v poklidu kontroluje závod, Bagnaia podléhá Acostovi
V pátém kole se dokázal Bagnaia lehce vyvléknout z tlaku Acosty. Stále se však v očích 21letého Španěla nijak nezmenšoval. Postupný úprk a seřízení jeho přední gumy do optimální kondice se ale nekonalo, a tak Márquez udržoval přibližně sekundový náskok na dvojici za sebou.
Naštěstí pro Bagnaiu se zdálo, že jeho soupeře mu do konce závodu bude dělat jen a pouze Acosta. Na Quartarara a Mira, který to na Francouze neúspěšně zkoušel v patnácté zatáčce, si v první třetině velké ceny vytvořili již rezervu okolo jeden a půl sekundy. Ta následně dále rostla, což relativně uklidnilo situaci na vedoucích pozicích.
V desátém kole se Mirovi konečně podařilo přelstít Quartarara a posunout se na čtvrté místo. Nedostatek zajímavé akce režie nahrazovala záběry na skupinu okolo desátého místa. Mezitím Quartararo po ztrátě čtvrté pozice se propadl k Morbidellimu, se kterým málem v patnácté zatáčce kolidoval.
Na počátku druhé půlky závodu odpadl nejdřív Miguel Oliveira, a poté i vítěz VC Austrálie Raúl Fernández. Ve třináctém kole došlo ke změně v top 3, když Acosta nezvykle oproti jiným závodům nepřicházel o tempo a naopak se svou neupadající měkkou přední gumou předjel Bagnaiu.
Bagnaia vypadává ze hry, Mir přebírá místo na pódiu, Márquez triumfuje
Acosta po svém úspěšném útoku podezřele rychle ucukl trojnásobnému šampionovi na rozdíl jedné sekundy. Volba střední gumy se tak pro Bagnaiu jevila jako špatná, ačkoliv měla Italovi nabídnout silnou přilnavost ke konci závodu oproti jezdcům okolo něj na alternativní specifikaci.
Mir za ním jej nejprve doháněl, čtyři kola před koncem se však rozdíl mezi nimi ustálil na cirka dvou sekundách. V těchto chvílích se o zajímavou podívanou nadále starala skupina na pomezí první a druhé desítky. Zde ale zůstal zaseknutý špatně kvalifikující Marco Bezzecchi.
Všichni jezdci této skupiny a dále vydělali pozici po pádu Aldeguera v patnácté zatáčce. Hned nato se však mohli těšit z dalšího posunu vpřed, který jim „daroval“ třetí Bagnaia! Ital tři kola před koncem nečekaně zpomalil, přičemž hleděl směrem na svou zadní pneumatiku.
V padoku se později sdělila informace, že Bagnaiu potkal defekt zadní pneumatiky. Neštěstí pro Itala nicméně znamenalo kliku pro Mira, který se tak posunul bez boje na třetí místo, a tudíž poprvé v jeho kariéře jezdce továrního týmu Hondy na velké stupně vítězů.
Tím se uzavřel průběh VC Malajsie 2025, kterou ovládl Márquez před Acostou a Mirem. Morbidelli dokončil čtvrtý, body za dojezd v top 6 získali ještě i Quartararo a Fabio Di Giannantonio. Sedmý skončil Enea Bastianini po startu z devatenácté pozice na roštu.
Výsledky VC Malajsie MotoGP (závod 20/22, 20 kol = 110,860 km; pouze top 10):
| # | Jezdec | Národnost | Konstruktér | Čas / Ztráta |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Álex Márquez | Špa. | Ducati | 40:09,249 |
| 2 | Pedro Acosta | Špa. | KTM | +2,676 |
| 3 | Joan Mir | Špa. | Honda | +8,048 |
| 4 | Franco Morbidelli | Ita. | Ducati | +8,580 |
| 5 | Fabio Quartararo | Fra. | Yamaha | +11,556 |
| 6 | Fabio Di Giannantonio | Ita. | Ducati | +13,060 |
| 7 | Enea Bastianini | Ita. | KTM | +15,299 |
| 8 | Luca Marini | Ita. | Honda | +18,738 |
| 9 | Brad Binder | JARb | KTM | +18,932 |
| 10 | Ai Ogura | Jap. | Aprilia | +19,256 |
Průběžné pořadí jezdců MotoGP v sezóně 2025 (pouze top 10):
| # | Jezdec | Národnost | Konstruktér | Body |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Marc Márquez | Špa. | Ducati | 545 |
| 2 | Álex Márquez | Špa. | Ducati | 413 |
| 3 | Marco Bezzecchi | Ita. | Aprilia | 291 |
| 4 | Francesco Bagnaia | Ita. | Ducati | 286 |
| 5 | Pedro Acosta | Špa. | KTM | 260 |
| 6 | Franco Morbidelli | Ita. | Ducati | 227 |
| 7 | Fabio Di Giannantonio | Ita. | Ducati | 226 |
| 8 | Fermín Aldeguer | Špa. | Ducati | 186 |
| 9 | Fabio Quartararo | Fra. | Yamaha | 182 |
| 10 | Raúl Fernández | Špa. | Aprilia | 146 |
Zdroj: Autorský článek
-
Fotbalpřed 4 dny
Prekop za pár minut zkazil, co mohl. Už nikdy víc, zuří fanoušci Slavie
-
Fotbalpřed 4 dny
Proč ten Vindahl pořád chytá? Gólman Sparty v Rijece naštval fanoušky už za 9 minut
-
Evropská ligapřed 4 dny
VIDEO: Nádherná přihrávka Pavla Šulce jistila třetí evropskou výhru Lyonu v řadě
-
Bojové sportypřed 2 dny
Nádhera! UFC kráska odhalila pozadí, fanoušci chtějí bonus pro kameramana












