Spojte se s námi


Motorsport

Vyplatil se podle vás nový závodní režim? Jejich počet vzroste, čeká nás i další novinka

Pro formuli 1 to byla naprostá novinka. Sprintový závod, to bylo téma, o kterém se ve světě F1 šuškalo už delší dobu, až letos jsme se však nového experimentu dočkali. A zdá se, že nás toho v sezóně následující čeká ještě mnohem víc.

Publikováno

dne

Pro formuli 1 to byla naprostá novinka. Sprintový závod, to bylo téma, o kterém se ve světě F1 šuškalo už delší dobu, až letos jsme se však nového experimentu dočkali. A zdá se, že nás toho v sezóně následující čeká ještě mnohem víc.

Letos jsme se nového formátu závodního víkendu dočkali prozatím dvakrát, a to při příležitosti Velké ceny Velké Británie a Velké ceny Itálie. Další sprint nás čeká v Brazílii (12. – 14. listopadu – pozn. red.)

A podle Stefana Domenicaliho byl tento experiment úspěšný, byť jsme na sociálních sítích mohli číst i časté negativní reakce fanoušků.

Domenicali každopádně potvrdil, že tento systém chce formule 1 zachovat minimálně ve třetině závodů mistrovství světa. A ano, tohle má platit už od příští sezóny. Za důležité označil zejména velmi pozitivní reakce od promotérů.

Úvodní trénink, pak kvalifikace v klasickém formátu Q1, Q2 a Q3, jež určuje pořadí pro sobotní kvalifikační sprint, druhý trénink, jenž je na programu právě před tímto sprintem a v neděli závod.

Tohle tím pádem ve formuli 1 uvidíme čím dál častěji. Byť zatím není stoprocentně jasné, zda se tyto sprintové kvalifikace budou i nadále posuzovat jakožto „kvalifikace“, jež má určit pořadí pro nedělní hlavní závod.

Vedení F1 si totiž pohrává s myšlenkou, že se ze sobotního účinkování stane takový „malý závod“, za který by jezdci obdrželi větší počet bodů, než jak tomu bylo letos.

Tedy že vítěz sprintu získal 3 body, druhý v pořadí 2 a třetí jeden bod. Nový formát závodní víkendu samozřejmě díky většímu zájmu přinese více finančních prostředků, a tak se F1 nemusí obávat nákladů na příští sezónu.

Ono totiž, jak jistě všichni víme, v sezóně 2022 na nás čeká hned 23 závodů, což je pořádná porce. Na tohle téma se pro švýcarský Blick vyjádřil bývalý šéf formule 1, Bernie Ecclestone.

„Takhle vyděsíte i ty největší fanoušky, zničíte i zájem o televizní vysílání. Osmnáct závodů bohatě stačí. Tímhle zbytečným stresem dokonce ničíte mnoho rodin a šlapete po jejich zdraví.“

Každopádně uvidíme jednu novou destinaci. Na 10 let podepsalo smlouvu s F1 Miami!

Jak celou situaci vidíte a hodnotíte vy, nebo zda se vám nový formát závodního víkendu líbí, už necháváme na vás. Jedno je ale jisté. V příštím roce na nás čeká spousta věcí, na které bude třeba si zvyknout.

A to ať už se jedná o častější sprinty, velmi dlouhou sezónu nebo samotný vstup do nové éry formule 1.

Zdroje: F1, Blick

Reklama

Motorsport

Tohle byla pořádná pecka! Podívejte se na nehodu Victora Martinse ve Formuli 2. Staňkovi se kvalifikace nepovedla

Formule 2, jakožto doprovodná série F1, jede o tomto víkendu svůj třetí podnik letošní sezóny, přičemž jezdci a týmy v ranních hodinách absolvovali kvalifikaci. Ta se však bohužel nepovedla českému pilotovi Romanovi Staňkovi, pro pole position si dojel Ayumu Iwasa. Velice tvrdě naopak boural Victor Martins.

Publikováno

dne

Formule 2, jakožto doprovodná série F1, jede o tomto víkendu svůj třetí podnik letošní sezóny, přičemž jezdci a týmy v ranních hodinách absolvovali kvalifikaci. Ta se však bohužel nepovedla českému pilotovi Romanovi Staňkovi, pro pole position si dojel Ayumu Iwasa. Velice tvrdě naopak boural Victor Martins.

Japonský pilot Ayumu Iwasa si v páteční kvalifikaci zajistil už své třetí pole position ve Formuli 3. Naposledy slaví jezdec týmu DAMS kvalifikační první místo v loňské sezóně, konkrétně ve Velké ceně Abú Dhabí.

Nyní na okruhu Albert Park v Austrálii byl rychlý už od samého začátku. V první polovině kvalifikačního dějství byl nejrychlejším na trati.

Poté jej na sice na chvíli překonal Theo Pourchaire (ART), Iwasa si však první místo uzmul nazpět.

Nutno podotknout, na trati panovaly vskutku špatné závodní podmínky, a to kvůli prudkému dešti. Domácí miláček Jack Doohan například v rádiové komunikace se svým závodním inženýrem potvrdil, že se potýká se značným aquaplanningem.

Červené vlajky a nehoda Martinse

První červená vlajka byla vyvěšena už po pěti minutách. Kluzké podmínky potrestaly několik jezdců. Oliver Bearman se mezi zatáčkami 8 a 9 stočil bokem do zdi, zatímco Jak Crawford si poškodil své přední křídlo.

Mnoho jezdců si tak udělalo výlet mimo trať. Necelé čtyři minuty před koncem Pourchaire přeskočil svého týmového kolegu o pouhé čtyři tisíciny sekundy. Třetí pole position jezdce stáje ART v řadě se však nekonalo. Iwasa totiž následně zajel čas 1:45.118.

Podruhé byli svědky vyvěšení červených vlajek zhruba dvě minuty před koncem kvalifikace. Martins totiž nezvládl sekci zatáček 5 a 6 a tvrdě tak narazil do zdi.

Co se tedy konečných výsledků týče, pro pole position si dojel Iwasa, za ním skončil Pourchaire. Třetí nejrychlejší čas zajel ještě před kolizí Martins. Romanu Staňkovi se kvalifikace bohužel vůbec nepovedla, s časem 1:47.470 se umístil až sedmnáctý.

Zdroje: FIA Formula 2, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

VIDEO: Tvrdá havárie v kvalifikaci F3! Ruský závodník Bedrin narazil do zdi a naprosto zdemoloval svůj monopost

Formule 3 jede o tomto víkendu svůj druhý podnik letošní sezóny, přičemž jezdci a týmy už za sebou mají páteční kvalifikaci. Svou první pole position si zajistil Gabriel Bortoleto. Právě kvalifikace F3 však nabídla také spoustu havárií, z nichž zřejmě nejtvrdší utrpěl ruský jezdec Nikita Bedrin.

Publikováno

dne

Formule 3 jede o tomto víkendu svůj druhý podnik letošní sezóny, přičemž jezdci a týmy už za sebou mají páteční kvalifikaci. Svou první pole position si zajistil Gabriel Bortoleto. Právě kvalifikace F3 však nabídla také spoustu havárií, z nichž zřejmě nejtvrdší utrpěl ruský jezdec Nikita Bedrin.

Páteční kvalifikaci seriálu Formule 3 na australském okruhu Albert Park ovládl s časem 1:33.025 Gabriel Bortoleto.

Nutno podotknout, osmnáctiletý brazilský závodník je ve F3 úplným nováčkem, přičemž závodí v týmu, ve kterém v minulém roce jezdil Roman Staněk – Trident.

V průběhu kvalifikace jej sice z první příčky na několik okamžiků sesadil Franco Colapinto, Bortoleto si nicméně první místo uzmul nazpět.

Jako druhý v pořadí se v neděli na startovní rošt při hlavním závodu postaví Gregoire Saucy, druhý jezdec týmu ART. Ve druhé řadě bude stát Gabriele Mini (Hitech), za ním pak Leonardo Fornaroli (Trident).

Dlužno dodat, tým Trident zaznamenal v páteční vskutku skvělé výsledky, byť Fornaroli ztratil na vítěze přes tři desetiny vteřiny.

Havárie a červené vlajky

V páteční kvalifikaci Formule 3 se nicméně bouralo ve velkém. Krátce po jejím startu musely být vyvěšeny červené vlajky, když havaroval Pepe Marti. Jezdec týmu Campos Racing proťal šikanu v zatáčkách 9 a 10, přejel přes štěrk a narazil do bariéry.

Pravděpodobně nejtvrdší nehodu nicméně zaznamenal ruský závodník ve službách týmu Jenzer Motorsport Nikita Bedrin. Ten totiž nezvládl průjezd poslední zatáčkou a takto tvrdě kolidoval se zdí.

Ještě před touto havárií však byli fanoušci svědky dalších červených vlajek, respektive dalšího přerušení kvalifikace. Kaylen Frederick totiž také nezvládl poslední zatáčku a svůj rozbitý vůz prakticky zaparkoval na cílové rovince.

Zdroj: FIA Formula 3

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Hamilton varuje: Nemyslím si, že budeme schopni s Red Bullem soupeřit. Britský pilot promluvil o formě svého týmu

Na okruhu Albert Park v australském Melbourne se rozjel závodní víkend Formule 1 a nižších kategorií. Jezdci a týmy za sebou mají oba páteční tréninky, přičemž podmínky byly pokaždé velice rozdílné. Na to si stěžoval například Lewis Hamilton, jezdci Mercedesu totiž zaznamenali zcela rozdílné výsledky.

Publikováno

dne

Na okruhu Albert Park v australském Melbourne se rozjel závodní víkend Formule 1 a nižších kategorií. Jezdci a týmy za sebou mají oba páteční tréninky, přičemž podmínky byly pokaždé velice rozdílné. Na to si stěžoval například Lewis Hamilton, jezdci Mercedesu totiž zaznamenali zcela rozdílné výsledky.

První trénink v rámci závodního víkendu na ikonickém okruhu Albert Park odjeli jezdci ještě za suchých podmínek. Nejrychlejším mužem FP1 (Free Practice – první volný trénink – pozn. red.) byl Max Verstappen, jenž zajel čas v hodnotě 1:18.790.

Hned za ním se umístil Lewis Hamilton, který však ztratil přes čtyři desetiny sekundy. Jeho týmový kolega George Russell dojel až devátý.

Co se druhého tréninku týče, ten začal opět na suché trati. Postupně se však v Albert Parku rozpršelo a jezdci se tak museli poprat s mokrou tratí. V důsledku toho tak nebyly zajeté časy reprezentativní.

FP2 nicméně vyhrál Fernando Alonso s časem 1:18.887, Russell skončil čtvrtý se ztrátou téměř osmi desetin sekundy. Hamilton dojel v rámci druhého tréninku 17 kol, přičemž dojel až na třinácté příčce.

„Ráno to bylo dobré, odpoledne už ale tak ne. Ráno jsem se totiž cítil trochu lépe, udělali jsme nějaké změny, které ale nefungovaly. Pak pršelo, takže z toho pohledu to nebyl nejlepší trénink,“ řekl Hamilton po pátečním dějství.

Podmínky zkrátka jezdcům nehrály příliš do karet, z čehož následně vznikal tzv. traffic, neboli příliš mnoho vozů na trati v jednom konkrétním místě.

Nemyslím si, že budeme schopni soupeřit s Red Bully

Nevýhodou takových situací je, že jezdci pak kvůli toho musí například přerušit své rychlé kolo nebo v důsledku toho a následného deště neposbírají tolik závodních dat, kolik je potřeba. Hamilton poté ještě sdílel své pocity, co se týče predikcí na další průběh závodního víkendu.

„Nemyslím si, že budeme schopni soupeřit s Red Bully. Jde jen o to zjistit, zda se můžeme dostat co nejvýše. Máme ale na to, abychom se dostali do pátého místa, stejně jako v minulém závodě,“ dodal Hamilton.

Třetí trénink jezdci a týmy v Austrálii absolvují ve stejný čas jako začal ten první. A tedy už o půl čtvrté ráno našeho času. Kvalifikace je pak na programu v 07:00, rovněž jako nedělní závod.

Zdroje: F1 TV, Twitter

Pokračovat ve čtení

Tipsport škola sázení

Oblíbené