Spojte se s námi


Motorsport

Verstappen: Tohle už není formule 1! Co prohlásil na adresu sportovních komisařů?

Nejeden infarktový moment přinesla Velká cena Saúdské Arábie. Jeden ale přece jen vyčnívá mezi všemi, a to incident z 38. kola. Max Verstappen a Lewis Hamilton vzájemně kolidovali, trest však obdržel pouze pilot Red Bullu. Co prohlásil na adresu sportovních komisařů?

Publikováno

dne

Nejeden infarktový moment přinesla Velká cena Saúdské Arábie. Jeden ale přece jen vyčnívá mezi všemi, a to incident z 38. kola. Max Verstappen a Lewis Hamilton vzájemně kolidovali, trest však obdržel pouze pilot Red Bullu. Co prohlásil na adresu sportovních komisařů?

Velká cena Saúdské Arábie byla vskutku infarktovou záležitostí a absolutně bláznivým závodem.

Stalo se toho opravdu hodně, jeden moment ovšem má dohru. Jedná se o tento souboj z 38. kola, kdy Hamilton narazil do Verstappenova Red Bullu. Avšak trest v podobě desetisekundové penalizace a dvou trestných bodů za tuto kolizi obdržel nizozemský pilot.

Oprávněně? To už raději necháme na vás. Faktem však zůstává, že Hamilton zkrátka a dobře měl dost místa na to, aby Verstappena mohl objet po vnitřní stopě. Jezdec Red Bullu před zatáčkou číslo 21 od svému týmu obdržel pokyn, aby sedminásobného mistra světa pustil před sebe.

Důvodem byla situace z předchozích kol, kdy se Verstappen dostal do čela závodu tím, že vyjel mimo trať, čímž získal určitou výhodu a během dalšího průběhu VC Saúdské Arábie tak musel své místo přepustit nazpět Hamiltonovi.

Proč se tedy vlastně stalo to, co se stalo? Ani jeden z pilotů se totiž před detekčním bodem nechtěl nacházet ve vedení závodu. I zde je důvod jednoduchý – díky malému rozestupu by druhý jezdec v pořadí měl výhodu DRS a potencionálního lídra závodu tak předjel.

Po závodě se tedy oba účastníci nehody dostavili na kobereček před sportovní komisaři. Verstappen argumentoval tím, že dostal rozkaz pustit Hamiltona zpátky před sebe, načež britsý pilot odvětil, že tuto informaci nedostal a netušil, proč tedy jeho soupeř tolik tlačí na brzdy.

Nutno podotknout, místa na trati měl Hamilton víc než dost. Na okruhu navíc nebylo žádné znamení o tom, že by snad byl vyhlášen stav virtuálního safety caru, rovněž nebyly vyvěšeny žádné žluté vlajky. Lépe řečeno, Hamilton v tu chvíli neměl důvod k tomu, aby se za nizozemským pilotem takto zdržoval.

Sportovní komisaři se každopádně shodli na tom, že vinu za tuto kolizi nese Verstappen. Podle nich bylo jeho brzdění chybné (Verstappen brzdil tlakem 69 barů, což mělo za následek zpomalení s přetížením 2,4 G).

„Pro mě tohle není formule 1, ale fanoušci si to alespoň užívají. Dnes jsem do toho dal všechno, ale nebyl jsem dost rychlý. S druhým místem jsem přesto spokojen,“ řekl Verstappen v pozávodním rozhovoru.

„Fanoušci naštěstí mají o závodění jasno, protože to, co se dnes stalo, je neuvěřitelné. Jen se snažím závodit a tento sport je v této době více o penalizacích než o závodění. Došlo ke spoustě věcí, se kterými zcela nesouhlasím, ale je to tak, jak to je,“ vysvětluje.

„Zpomalil jsem. Chtěl jsem ho pustit, byl jsem na pravé straně, ale on mě nechtěl předjet a následně jsme se srazili. Nerozumím, k čemu tam došlo,“ reagoval Verstappen na vzájemnou kolizi.

Závěrem lze objektivně uznat, že je ke všem zmíněným faktům rozhodnutí komisařů poněkud bizarní. A jak to vidíte vy?

Zdroje: F1, Motorsport, F1 Sport

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.