Spojte se s námi


Motorsport

Úžasný závod ve Francii přinesl tvrdé bitvy a překvapujícího vítěze! Do cíle závodu nedojelo hned sedm jezdců

Celkem 110 tisíc fanoušků sledovalo nedělní Velkou cenu Francie královské kubatury MotoGP. Ta nabídla velmi atraktivní podívanou, spoustu infarktových momentů, načež hned sedm jezdců nedojelo do cíle! Kdo tedy ovládl sedmý podnik sezóny?

Publikováno

dne

Celkem 110 tisíc fanoušků sledovalo nedělní Velkou cenu Francie královské kubatury MotoGP. Ta nabídla velmi atraktivní podívanou, spoustu infarktových momentů, načež hned sedm jezdců nedojelo do cíle! Kdo tedy ovládl sedmý podnik sezóny?

Všechna světla zhasla přesně ve 14 hodin, přičemž pořadí nejlepších dvanácti pilotů na startu Velké ceny Francie vypadalo následovně – Bagnaia, Miller, Aleix Espargaro, Quartararo, Bastianini, Mir, Rins, Martin, Zarco, Marc Márquez, Pol Espargaro a čtvrtou řadu uzavřel Takaaki Nakagami.

Doslova raketový start předvedli oba jezdci Ducati, kteří si na startu vystřídali pozice na čele. Skvěle odstartovaly také motocykly Suzuki, konkrétně Joan Mir a Alex Rins. Tři místa na startu získal Marc Márquez, naopak o čtyři příčky se propadl Fabio Quartararo.

Dopředu se probíjel také Miguel Oliveira na motocyklu Red Bull KTM. Portugalský závodník vyjel do závodu až ze sedmnácté pozice, po dvou kolech si ovšem stačil přilepšit hned o pět pozic.

Už ve třetím okruhu Velké ceny Francie byli diváci na tribunách a u televizních obrazovek svědky první pádu. Ve čtvrté zatáčce nezvládl výjezd z kačírku Rins a své působení v závodě tak předčasně ukončil.

O kolo později spadl také Remy Gardner, v sedmém kole Velké ceny Francie vypadl také Raul Fernandez, který nezvládl řízení svého motocyklu v šesté zatáčce.

Ještě ve čtvrtém kole se do čela závodu dostal Francesco Bagnaia, který tak odsunul svého týmového kolegu na druhé místo.

Bagnaia, Miller, Bastianini, Mir, Aleix Espargaro, Quartararo, Marc Márquez, Nakagami, Zarco, Binder – takto vypadalo pořadí nejlepší desítky po osmi kolech Velké ceny Francie.

Právě Enea Bastianini se ovšem v dvanáctém kole dostal před Australana Millera na druhé místo a rozdělil tak piloty továrního týmu Ducati.

Tragický víkend pro Suzuki stvrdil v patnáctém kole Mir, který havaroval v zatáčce číslo 14. Japonská značka navíc potvrdila svůj odchod z MotoGP na konci letošní sezóny, Mir s Rinsem se tak stanou volnými jezdci.

Jak technicky náročný a těžký je okruh v Le Mans dokazovaly po celou dobu závodního víkendu především zatáčky číslo 9 a 13. A právě v tom prvním zmíněném úseku spadl Jorge Martin, jehož motorka začala po dopadu dokonce lehce hořet.

V posledních kolech závodu dojel Bastianini vedoucího muže závodu Bagnaiu a fanoušci tak sledovali nádherný souboj o první místo.

Jezdec Ducati ovšem v 21. kole Velké ceny Francie vyrobil chybu, která ho stála první místo. O kolo později dokonce havaroval v zatáčce číslo 13 a navzdory výbornému výkonu nedělní dějství nedokončil.

Bastianini si tak okamžitě vyjel velmi solidní náskok v podobě 2,3 vteřin na druhého Millera. Dvě kola před koncem fanoušci viděli ještě jedno odstoupení ze závodu, když velmi nebezpečně v páté zatáčce spadl Oliveira.

Ve výše přiloženém twitterovém příspěvku si tak můžete prohlédnout konečné pořadí Velké ceny Francie na okruhu v Le Mans. Třetí vítězství v sezóně zapsal Bastianini, kterému rychlé tratě opravdu sedí.

Nutno podotknout, ačkoliv řídí motocykl netovárního týmu Gresini, má v letošní sezóně určitě na to, aby zabojoval o titul mistra světa!

Další pódiové umístění pro Aprilii vybojoval Aleix Espargaro, domácí pilot Francouz Quartararo dojel o pouhých 106 tisícin sekundy na čtvrté příčce. Cíl závodu nevidělo hned sedm jezdců!

„Byl to nejtěžší závod sezóny, zavíral se mi předek v každé zatáčce. Hodně jezdců dnes spadlo, sám jsem měl tři krizové zatáčky, kdy jsem málem spadl. Musel jsem v průběhu závodu měnit mapy a nastavení motocyklu. Jsem ale moc šťastný a spokojený s tím, že se mi opět podařilo dojet na pódiovém umístění,“ řekl Aleix Espargaro v pozávodním rozhovoru.

„Jsem nadšený z tohoto vítězství, byl to pro mě velmi komplikovaný víkend. Zajížděl jsem velmi rychlá kola. Jsem strašně rád, že jsem týmu mohl darovat vítězství. Všichni tvrdě pracují, abychom měli k dispozici co nejlepší a nejrychlejší motocykl. Dnešní vítězství je pro nás odměnou,“ vysvětlil Bastianini rovněž bezprostředně po závodě.

Zdroj: MotoGP

Reklama

Motorsport

Můžeme vyhrát každý závod letošní sezóny, říká Verstappen. Jak okomentoval dominanci Red Bullu ve F1?

Absolutní dominance Red Bullu – asi tímto způsobem jde nejvýstižněji označit dosavadní průběh letošní sezóny Formule 1. Může ale rakouský tým opravdu vyhrát všechny závody letošní sezóny? Na to odpovídal Max Verstappen na tiskové konferenci před Velkou cenou Španělska.

Publikováno

dne

Absolutní dominance Red Bullu – asi tímto způsobem jde nejvýstižněji označit dosavadní průběh letošní sezóny Formule 1. Může ale rakouský tým opravdu vyhrát všechny závody letošní sezóny? Na to odpovídal Max Verstappen na tiskové konferenci před Velkou cenou Španělska.

Max Verstappen z dosavadních šesti velkých cen dokázal čtyřikrát zvítězit, dvakrát dojel druhý. Jeho týmový kolega Sergio Pérez je na tom co do počtu získaných bodů o něco hůře, i tak to ale stačí na to, aby jezdci Red Bullu vévodili šampionátu jezdců.

Navíc rakouská stáj vede také Pohár konstruktérů, když za šest závodů získala už 249 bodů. To je zkrátka neuvěřitelné číslo.

Nejbližším konkurentem pro jezdce Red Bullu co do šampionátu jezdců je Fernando Alonso se ziskem 93 bodů. Právě v pořadí týmů je však propast ještě větší. Na druhém místě je momentálně Aston Martin, který na první Red Bull v tuto chvíli ztrácí 129 bodů.

Třetí příčku drží Mercedes se 119 body, přičemž německý tým má na kontě pouze o jeden bod méně, než druhý Aston (120).

Před Velkou cenou Španělska na otázky novinářů z různých světových médií, týkajících se právě dominance Red Bullu, odpovídal úřadující šampion Verstappen.

Můžeme vyhrát každý závod, ale…

Na okruhu v Barceloně bude Red Bull v čele s Verstappen opět hlavním favoritem na vítězství. Vzhledem ke konfiguraci závodního okruhu by dokonce bylo nepravděpodobné, i s ohledem na sílu rakouského týmu, že by dokázal vyhrát někdo jiný.

Jak dvojnásobný mistr světa F1 zareagoval na otázku, zda může Red Bull v této sezóně skutečně vyhrát všechny velké ceny v kalendáři?

„No, momentálně to vypadá tak, že myslím, že můžeme, ale je to velmi nepravděpodobné. Vždycky se něco pokazí, stane se to, že odstoupíte ze závodu nebo cokoliv jiného. Ale čistě na základě tempa si myslím, že v tuto chvíli to tak vypadá,“ řekl Verstappen na tiskové konferenci před Velkou cenou Španělska.

„Co se týče dominance, tu jsme ve F1 viděli vždycky, není to nic nového. Myslím si, že čím déle necháte pravidla stejná, tím víc se k sobě týmy (co do výkonnostní stránky) přiblíží. Takže možná je to něco, co taky musíme brát v potaz,“ dodal Verstappen.

Zdroje: F1, GP Blog

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Alonso nevzdává boj o titul! Potřebujeme vyhrát, zní z Astonu. Hvězdný Španěl také promluvil o dominanci Red Bullu

Fernando Alonso prožívá společně s Astonem Martin vskutku skvělou sezónu. Španělský legendární závodník letos kromě jednoho závodu pokaždé stanul na stupních vítězů a rozhodně ještě nevzdává boj o titul! Nyní prý potřebuje on i Aston jednoznačně cílit na vítězství.

Publikováno

dne

Fernando Alonso prožívá společně s Astonem Martin vskutku skvělou sezónu. Španělský legendární závodník letos kromě jednoho závodu pokaždé stanul na stupních vítězů a rozhodně ještě nevzdává boj o titul! Nyní prý potřebuje on i Aston jednoznačně cílit na vítězství.

Tým Red Bull Racing je v letošním ročníku F1 zatím bezesporu jasně dominantní. Max Verstappen z dosavadních šesti velkých cen dokázal čtyřikrát zvítězit, dvakrát dojel druhý.

Jeho týmový kolega Sergio Pérez je na tom co do počtu získaných bodů o něco hůře, i tak to ale stačí na to, aby jezdci Red Bullu vévodili šampionátu jezdců.

Nejbližším konkurentem rakouské stáje co do boje o titul je Fernando Alonso. Jednačtyřicetiletý Španěl zatím v sezóně 2023 nasbíral 93 bodů a je tak na třetím místě šampionátu jezdců.

V prvních třech závodech této sezóny dojel pokaždé třetí, a tedy na stupních vítězů. V Ázerbájdžánu sice skončil čtvrtý, na pódiové umístění v podobě třetí pozice však navázal ve Velké ceně Miami.

No a úplně naposledy, ve Velké ceně Monaka, tuto metu posunul ještě o kousek výš. V ulicích monackého knížectví totiž dojel druhý, avšak téměř s 28sekundovou ztrátou na vítěze Verstappena.

Ovšem jak by nakonec vypadalo konečné pořadí šestého podniku letošní sezóny, kdyby v Astonu nedošlo k chybě v komunikaci a mechanici Alonsovi v deštivých podmínkách nenasadili pneumatiky do sucha, to zůstane jednou velkou nezodpovězenou otázkou.

Boj o titul nicméně dvojnásobný šampion F1 nevzdává, byť přiznává, že rychlostně Red Bullu zkrátka nestačí. A nejen Aston Martin, nýbrž celé startovní pole.

Určitě se nevzdáme!

„Max a Red Bull dominují každému závodu. I se skvělými výsledky na ně každý závod ztrácíme, takže nevím,“ uvedl Alonso, jehož slova ocitoval server Racing News 365.

„Budeme potřebovat víkendy, kdy bude mít Red Bull nějaké problémy. Stejně jako měl Sergio zde v Monaku. To znamená závod, kde nebudou bodovat. A pokud bude mít Max jeden nebo dva takové víkendy, budeme v šampionátu o něco blíž. To je motorsport. Může se stát cokoliv. Co se však čistého tempa týká, myslím, že zatím nemáme šanci. Určitě se ale nevzdáme,“ dodal.

O Velké ceně Španělska a cílech…

„Doufám, že o víkendu bude na tribunách hodně zelené. Zatím jsme získali spoustu třetích míst, druhé místo v Monaku a další (cíl), co potřebujeme, je zisk nejvyšší příčky,“ řekl Alonso na týmové tiskové konferenci.

Okruh v Barceloně zaznamenal jednu vcelku výraznou změnu, kdy se Formule 1 vrací k jeho původní konfiguraci. Došlo totiž k odstranění šikany, respektive sekvenci zatáček 13 a 14.

„S tímto okruhem máme hodně zkušeností, ale vždy je to dobrá výzva. Bude zajímavé opět závodit bez šikany a doufejme, že to vytvoří více příležitostí k předjíždění,“ uzavřel.

Zdroje: F1, Aston Martin F1, Racing News 365

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Velká cena Španělska – Informace, program, stream

Sedmý podnik letošní sezóny Formule 1 už klepe na dveře. O víkendu od 2. do 4. června je na programu Velká cena Španělska, sedmý závod z původně třiadvaceti plánovaných. Jaký je tedy program a kde můžete průběhu celého závodního víkendu sledovat?

Publikováno

dne

Sedmý podnik letošní sezóny Formule 1 už klepe na dveře. O víkendu od 2. do 4. června je na programu Velká cena Španělska, sedmý závod z původně třiadvaceti plánovaných. Jaký je tedy program a kde můžete průběhu celého závodního víkendu sledovat?

Velká cena Španělska je sedmým podnikem letošní sezóny a co do historického kontextu je tento okruh dobře známý. Závod v Barceloně fanouškům naservíroval už pořádnou porci dramat a skvělých závodů.

Tento závodní okruh pamatuje mnohé – například už v roce 1991, kdy se zde konal první závod, spolu tvrdý souboj o vítězství svedli Nigel Mansell a Ayrton Senna. Na prvním místě tehdy dojel první jmenovaný.

V roce 2000 fanoušci viděli skvělý souboj mezi Michaelem Schumacherem, Ralfem Schumacherem a Rubensem Barrichellem, kdy právě brazilský pilot v zatáčce číslo 14 jedním manévrem předjel oba bratry.

V roce 2016 pak došlo k infarktovému momentu, když se o vítězství vzájemnou kolizí připravili jezdci Mercedesu.

Circuit de Barcelona-Catalunya

Samotná délka tratě aktuálně činí 4,657 km a skládá se ze čtrnácti zatáček. Circuit de Barcelona-Catalunya, jak zní oficiální název okruhu, nabízí dvě DRS zóny s pochopitelně dvěma detekčními body.

První DRS zóna se nachází mezi zatáčkami 9 a 10, druhá na startovní, respektive cílové rovince. Co se detekčních bodů týče, první je umístěn před devátou zatáčku, druhý před tu úplně poslední. Na trati nicméně nastává jedna vcelku zásadní změna.

Formule 1 se totiž vrací k původní konfiguraci okruhu, když odstraňuje šikanu, respektive sekvenci zatáček 14 a 15. Ta se pro velkou cenu F1 představila poprvé v roce 2007.

Kromě detekčních bodů si ale také můžete prohlédnout průměrné rychlosti, kterých piloti v jednotlivých zatáčkách dosahují, a také na jaký převodový stupeň obvykle v dané zatáčce řadí.

Velká cena Španělska – program

Poprvé vyjedou vozy Formule 1 na závodní dráhu v pátek 2. června, konkrétně v 13:30, a to samozřejmě v rámci prvního tréninku (oficiálním názvem Free Practice 1 – pozn. red.). Ten potrvá standardně jednu hodinu.

FP2 odstartuje ve stejný den v 17:00. Třetí a poslední volný trénink pak je na programu v sobotu 3. června, a to v čase od 12:30 do 13:30.

Úderem šestnácté hodiny odpolední čeká jezdce a týmy kvalifikace na nedělní velkou cenu, jejíž start F1 naplánovala na 15:00.

Velká cena Španělska – stream

Živé přenosy závodů F1 je možné sledovat na televizních stanicích Sport 1 a Sport 2, kde můžete přepínat mezi českou nebo slovenskou audiostopou. K dispozici je ale také F1 TV, kde si můžete přepínat i onboard kamery jednotlivých jezdců.

Právě F1 TV ale nabízí i další funkce, a to livetiming či detailní telemetrii. Kromě kompletního programu F1 můžete sledovat i tiskové konference nebo tréninky a kvalifikace F2 nebo F3.

Velká cena Španělska – kurzy a predikce

Úvod sezóny byl jasně v režii Red Bullu, když jeho piloti získali double v obou prvních závodech. Max Verstappen zvítězil v Bahrajnu před svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem, v Saúdské Arábii se pořadí obrátilo.

Na okruhu v Melbourne při Velké ceně Austrálie dojel na prvním místě opět Red Bull, tentokrát zvítězil Verstappen. Mexičan Pérez po problémech v kvalifikaci startoval ze zadní části startovního pole a nakonec dojel pátý.

V Baku byl hlavním favoritem na vítězství opět Red Bull, do hry se zejména v obou kvalifikacích dokázalo vrátit Ferrari. Byť v závodním tempu rakouské stáji čelit nedokázalo. Vítězství ve VC Ázerbájdžánu zapsal Pérez, druhý skončil Verstappen. Red Bull tedy zaznamenal další double a další vítězství zapsal v neděli v Monaku.

Těžko říct, jak by se závod v ulicích Monaka vyvíjel, kdyby se kvalifikace podařila také Pérezovi. Ten totiž v její první části boural a do velké ceny odstartoval z chvostu startovního pole. Rakouská stáj nicméně bude jednoznačným favoritem na vítězství také ve Španělsku.

Sázková kancelář Tipsport vypsala na Verstappenovo vítězství kurz 1.38, na pole position 1.60. Na prvenství Péreze je aktuálně kurz 4.20, na Fernanda Alonsa 9.00. Na co si tedy vsadit?

Red Bull letošní sezóny zkrátka dominuje a jen stěží si lze představit, že by Verstappen ve Španělsku nevyhrál. Trať v Barceloně by nicméně díky rychlým sekcím mohla vyhovovat také Aston Martinu, v kvalifikaci by mohlo být silné také Ferrari.

Kalendář závodů F1 pro sezónu 2023

  • 5. března – Velká cena Bahrajnu (Sachír)
  • 19. března – Velká cena Saúdské Arábie (Džidda)
  • 2. dubna – Velká cena Austrálie (Melbourne)
  • 30. dubna – Velká cena Ázerbájdžánu (Baku)
  • 7. května – Velká cena Miami (Miami)
  • 21. května – Velká cena Emilia Romagna (Imola)
  • 28. května – Velká cena Monaka (Monako)
  • 4. června – Velká cena Španělska (Barcelona)
  • 18. června – Velká cena Kanady (Montreal)
  • 2. července – Velká cena Rakouska (Spielberg)
  • 9. července – Velká cena Velké Británie (Silverstone)
  • 23. července – Velká cena Maďarska (Hungaroring)
  • 30. července – Velká cena Belgie (Spa-Francorchamps)
  • 27. srpna – Velká cena Nizozemska (Zandvoort)
  • 3. září – Velká cena Itálie (Monza)
  • 17. září – Velká cena Singapuru (Singapur)
  • 24. září – Velká cena Japonska (Suzuka)
  • 8. října – Velká cena Kataru (Losail)
  • 22. října – Velká cena USA (Austin)
  • 29. října – Velká cena Mexika (Mexico City)
  • 5. listopadu – Velká cena Brazílie (Interlagos)
  • 18. listopadu – Velká cena Las Vegas (Las Vegas)
  • 26. listopadu – Velká cena Abú Dhabí (Yas Marina)

Aktualizace: Velká cena Emilia Romagna se nakonec kvůli povodním a velmi špatné situaci v celé oblasti neuskutečnila.

Pokračovat ve čtení

Oblíbené