Uvnitř i na zahradě aneb Tipy na domácí trénink pro fotbalisty

Opatření spojená s omezením šíření nového typu koronaviru jsou striktní, a i když se posilovny a fitness centra již brzy otevřou a fotbalové tréninky snad brzy obnoví, vystavovat se riziku nákazy přesto není zcela rozumné. Dopřejte si proto efektivní trénink doma, popřípadě na zahradě. Stále se tak budete udržovat v dobré kondici a po návratu na trávník si nebudete připadat v tak špatné fyzické kondici.

Stagnace

Nový typ koronaviru se postaral o stagnaci mnoha sektorů, a to i toho sportovního. I když tréninky neprobíhají a vy si nemůžete dopřát ani posilování ve fitness, můžete se pustit do cvičení doma či venku a preventivně se udržovat v dobré fyzické kondici. Nenechte vaše tělo stagnovat a vaši fyzickou kondici zmírat. I domácím tréninkem a pravidelným běháním si totiž vaši dosavadní fotbalovou kondici můžete udržet.

Cvičení doma

Pustit se můžete do cvičení v domácím prostředí, a to jak protahováním, které posiluje celkovou flexibilitu těla, tak také posilováním partií pro fotbal klíčových. Využít domácích cvičebních pomůcek, ale pustit se také do cvičení s vlastní vahou. Přečtěte si více o cvičení doma.

Nohy

Pro fotbalisty jsou dostatečně vytrénované nohy základem. Nemůže se však jednat jen o svaly, ale fotbalista musí být stejně tak mrštný a rychlý. Pro posílení nohou a zvýšení vaší rychlosti na poli vyzkoušejte cviky, jako jsou výpady vpřed, dozadu či do strany, dřepy, výstupy na překážku atd.

Střed těla

Pro fotbalisty je však důležité i posilování středu těla, díky kterému lépe koordinují pohyby celého těla a dokáží rychle měnit směr. Posílený střed těla také umožňuje nejrůznější výskoky a provedení správného kopu. Posilujte střed těla s pomocí cviků, jako je výdrž ve vzporu, které se dají nejrůznějším způsobem variovat, využít TRX, cvičení na míči apod.

Flexibilita

Nezapomínejte ani na to, že fotbalisté by měli vyčnívat nejen tím, že jsou rychlí, silní a skvěle ovládají míč, ale také svou obratností. Podpora flexibility vás udržuje v dobré kondici a preventivně zabraňuje vzniku zranění. Dopřejte si proto pravidelný strečink, ale také jógu, která s vaší flexibilitou dokáže opravdové divy.

Využijte zahradu

Pokud bydlíte v domě se zahradou či máte blízko svého bydliště prostor k tomu, abyste mohli trénovat venku, pusťte se do tréninku v exteriéru. K němu vám mnohdy postačí barevné kužely (pet lahve) a míč. Trénovat můžete svou kondičku, zrychlení, rychlé změny směru, koordinaci s míčem a komplexně posilovat fotbalové dovednosti. Vyzkoušejte například:

Kličky

Připravte si venku na zahradě dráhu z kuželů, popřípadě lze použít naplněné pet lahve s vodou. Klíčovým jsou ve fotbalu rychlé kličky, díky kterým se vyhnete protihráčům, přesto budete stále perfektně ovládat míč. Kličky je dobré řádně trénovat, abyste potom při samotné hře zazářili. Kužele musíte obíhat a kličkovat mezi nimi.

Připravit si můžete jednotvárnou dráhu z kuželů, při které trénujete rychlost, anebo složitější dráhu, během které procvičujete i flexibilitu vrchní poloviny těla.

Přešlapovačky

Dalším typem kliček jsou tzv. kličky-přešlapovačky, to znamená, že vedete míč, ale učíte se jej rafinovaně jednou nohou „přešlápnout“. Díky tomu můžete dobře zmást protihráče a svůj fotbalový um posouváte zase o krok dál.

Našlapovačky na míč

Pro udržení kondice a rychlosti je dobré trénovat i našlapovačky. Nohy jsou mírně od sebe, míč na zemi mezi nimi, kolena mírně pokrčená a uvolněná. Mírnými dotyky si přehazujete míč mezi jednou a druhou nohou

Druhou variantou je přímo našlapávání na míč. Koleno a špička nohy je v jedné ose s míčem a došlapujete na míč. Nohy dynamicky střídáte. Tyto cviky lze použít k rozehřívání.

Mohlo by vás zajímat

Komentáře

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Oblíbené

Králové ligových statistik. Kdo má nejvíc gólů, žlutých karet či vychytaných nul?

Vrcholový sport je často měřený podle statistik. Kdo vstřelil nejvíce gólů, kdo má nejvíce asistencí, vychytaných nul či kdo nasbíral nejvíce žlutých a červených karet.

Plzeň díky hattricku Čermáka postupuje v poháru do čtvrtfinále

Plzeňská Viktoria slaví vítězství nad Hradcem Králové a postupuje v MOL Cupu do čtvrtfinále. O všechny branky domácího týmu se postaral Aleš Čermák, který v minulosti v Hradci hostoval.

Casillas, Zidane, Ronaldo… Kdo všechno patří mezi Top 5 hráčů historie Realu Madrid?

Real Madrid, španělský velkoklub, 13 násobný vítěz Ligy mistrů a jeden z nejslavnějších celků fotbalového světa. Od dob jeho vzniku oblékalo věhlasný bílý dres nespočetné množství hráčů.