Udržujte se preventivně v dobré kondici i mimo hřiště

K tomu, aby se z vás stal dobrý fotbalista, potřebujete znát nejen pravidla, taktiku a trénovat na pravidelných fotbalových trénincích. Ke skvělým výsledkům potřebujete ale o něco více, a to je pravidelné udržování a zlepšování kondice i mimo hřiště.

Embed from Getty Images

Životospráva

S dobrými výsledky mnohých fotbalistů nesouvisí jen to, že skvěle „hrají fotbal“, ale to, že fotbalu přizpůsobují svou životosprávu, i životní styl. Nemusíte zacházet do extrémů, ale pokud zapracujete i v tomto směru, brzy poznáte, že se lepší výsledky opravdu dostavují.

Celkově se jedná především o to, že budete kondici posilovat i mimo hřiště různorodým cvičením a sporty, budete dbát na zdravé a vyvážené stravování, dostatek spánku a odpočinku, pitný režim a psychickou pohodu.

Jarní příprava

Jelikož počasí, které panuje venku, připomíná spíše jaro, můžete se již nyní pomalu pustit do jarní fotbalové přípravy. Kromě klasických tréninků, si dopřejte i další sportovní vyžití, nejlépe venkovní. Ideální je samozřejmě běh, který dokonale prověří vaši kondici, navíc ve fotbale je běh klíčovým.

Dopřát si můžete delší běhy, ale i kratší sprinty, u kterých můžete trénovat zrychlení i správné zastavení. I váš organismus si tak lépe zvykne na rychlé výkyvy tlaku a zrychlené dýchání. Vhodné je trénovat i s různými drahami, které prověří vaši obratnost a schopnost rychle reagovat.

Indoor sporty

Zvolit však můžete i tzv. indoor sporty, které oceníte především ve chvílích, když je venku ošklivo. Jedná se například o nejrůznější kruhové tréninky, trénink TRX či třeba squash. Zařadit můžete nejrůznější sporty, které přispějí k celkovému zlepšení kondice, síly, rychlosti, procvičení rotace apod.

U fotbalu totiž, i když se to na první pohled nemusí zdát, dochází k zapojení celého těla. Klíčová je také koordinace a schopnost pohotové reakce. I tu můžete trénovat v mnoha indoorových sportech.

Návštěva posilovny

Zanevřít byste v žádném případě neměli ani na pravidelnou návštěvu posilovny. Právě v posilovně totiž můžete posílit svalové partie celého těla, tedy tělo posílit opravdu komplexně. Zaměřit se můžete také na rizikové partie. Klíčové je, aby byl trénink opravdu komplexní, jelikož potřebujete, abyste byli rychlí, koordinovaní a měli sílu v nohách, zádech i hrudníku.

Dobrou volbou je například spolupráce s trenérem, který trénink přizpůsobí přesně vám a vašim požadavkům na míru. Poradit vám může i s vhodnou úpravou jídelníčku, která bude pro aktivního sportovce ideální.

Regenerace

Kromě pravidelných fotbalových tréninků a doplňujících aktivit byste neměli zapomínat na dostatečnou fyzickou i psychickou regeneraci. Vhodným prostředkem regenerace jsou nejrůznější procedury.

Jedná se o nejrůznější vodní procedury, například koupel, která pomůže ke ztlumení bolesti a podporuje prokrvení, nemělo by se však jednat o horkou koupel. Teplé koupele také uvolňují svalové napětí a vhodné může být doplnění i o nejrůznější byliny.

Formou regenerace je samozřejmě spánek, který je pro správnou výkonnost každého sportovce nepostradatelný. Doplnit můžete regeneraci o masáže, saunu či slunění. Více o správné regeneraci najdete zde: Jak správně regenerovat.

Embed from Getty Images

Jóga

Zapomenout nesmíme ani na klíčovou flexibilitu a její procvičení. Formou aktivní regenerace se totiž může stát také jóga, která je založena na komplexním protažení těla a uvolnění mysli.

Vhodná je jóga i jako doplňková aktivita pro sportovce, kterým pomáhá k uklidnění, soustředění mysli a svalové regeneraci.

I když je jóga spojena spíše s alternativním způsobem života, jedná se o skvělý prostředek podpory flexibility u sportovců. A právě fotbalisté by na flexibilitu zapomínat neměli, jelikož pravidelná péče o ní snižuje riziko vzniku úrazů.

Mohlo by vás zajímat

Komentáře

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Oblíbené

Objevil se Covid ve Spartě kvůli hráčům, co vypomohli B-týmu? Jaký má pak smysl odstupování z poháru?

Byl by to velice nemilosrdný scénář. Sparťanské béčko během léta dvakrát putovalo do karantény, po prvních čtrnácti dnech izolace se totiž znovu objevil v kabině Covid. Při pátečním testování se však pozitivní test našel v kabině A-týmu a okamžitě se vyrojilo pár otázek.

Drsný režim slávistické kabiny: Kvůli Lize mistrů všichni obětovali i své rodiny

Ve Slavii se v posledních dnech vše podřizuje klíčovému dvojzápasu sezóny. Již v úterý přivítá Slavie na svém stadionu dánský Midtjylland a vedení klubu z obavy z nákazy koronavirem a následné možné kontumace všechny členy mužstva izolovalo. A to dokonce i od svých rodin.

Na Liberec se “usmálo štěstí”, FCSB hlásí 17 nakažených lidí koronavirem

Rumunský celek FCSB prochází v poslední době velmi těžkým obdobím, když je aktuálně v klubu na 17 nakažených lidí koronavirem. Soupeř Liberce v kvalifikaci Ligy mistrů tak bude muset povolat hráče z nižších věkových kategorií, kteří se porvou o postup, podobně jako v předchozím kole s týmem Bačka Topola.