TRX a jeho využití při tréninku fotbalistů

TRX je poměrně známá cvičební pomůcka, se kterou se můžete setkat v celé řadě fitness center, popřípadě při návštěvě některého ze svých známých, který rád cvičí. Na TRX se dá kompletně procvičovat celé tělo a je vhodný pro řadu sportovců. Své si v něm najdou také fotbalisté, kterým pomůže s fyzickou i technickou průpravou.

TRX a jeho využití při tréninku fotbalistů!

Co je to TRX?

TRX je systém, který byl vyvinut speciálními armádními jednotkami pro cvičení vojáků ve velmi stísněných prostorách. Díky němu může například i posádka ponorky pravidelně a poměrně efektivně procvičovat kompletně celé tělo a tím se udržovat v tolik potřebné kondici, rozvíjet svou pohyblivost a také předcházet některým zraněním, které mohou být způsobeny netrénováním těla.

Celý TRX systém se skládá z popruhů, kdy jeden jejich konec upevníte v podstatě kdekoliv, kde je to možné a druhé dva konce fungují jako madla, popřípadě jako postroj do kterého navléknete své nohy. Systém použití je velice jednoduchý a velmi rychle na něj přijdete.

V podstatě jen zkracujete či natahujete jednotlivé popruhy v závislosti na vaší výšce, intenzitě s jakou chcete cvičit a také na cviku, jaký chcete zrovna procvičovat.

Vhodná volba i pro fotbalisty

Právě TRX vám umožní provádět skvělý funkční trénink, i pokud je vaším cílovým sportem fotbal. Během cvičení na TRX zapojujete do tréninku kompletně celé tělo a to pouze za využití vlastní váhy. A jak sami uznáte za vhodné, právě správné nakládání s vlastním tělem a jeho váhou je nejen ve fotbale klíčovým prvkem pro správný pohyb hráče.

Cvičení na TRX mohou fotbalisté zahrnout do své zimní i letní přípravy, a to jako doplněk ke klasickému tréninku. Zároveň se jedná o velmi zajímavé zpestření těchto ne příliš oblíbených částí sezóny.

Znamená to tedy vložit trénink na TRX alespoň jednu hodinu týdně do přípravy, kterou oživíme o nové prvky, ale poměrně jednoduchou formou můžeme dosáhnout rozvoje kondice, síly, vytrvalosti a také flexibility. Díky tomu je tělo připraveno na hlavní sezónu, kterou bude schopno přečkat bez jakýchkoliv zdravotních komplikací.

Tři roviny pohybu

Během tréninku na TRX můžete rozvinout tři základní roviny pohybu, se kterými se během hry na hřišti setkáváte.

Prvním je tzv. předozadní rovina pohybu, která spočívá v pohybu dolních či horních končetin vpřed, vzad, nahoru a dolů bez zapojení pohybu páteře. Jedná se tedy o procvičování izolovaných cviků. S těmi se nejčastěji setkáváme v posilovnách, ve které jsou izolované cviky cvičeny na 90 % posilovacích strojů.

Druhým způsobem pohybu je tzv. čelní či frontální. Jeho procvičování nám umožní jen málokterý posilovací stroj, TRX však může. Pohyby jsou charakteristické pro čelní rovinu, kdy se páteř pohybuje do stran, popřípadě se uklání trup v bok.

Posledním pohybem je rotační, tedy transversální pohyb, který je velmi často opomíjen, přitom v každodenním životě velmi často využíván. V praxi se jedná o pohyb, při kterém horní či dolní polovina trupu vykonává rotační pohyb mimo svou osu.

Rozvinutí všech tří rovin pohybu je pro hráče velmi důležité, protože mu pomáhá k co nejefektivnějšímu výkonu pohybu, za využití více svalů v těle. Cílem funkčního tréninku na TRX u fotbalistů je podněcovat způsobilost hráčů k rychlému a koordinovanému vyvíjení svalové síly v jednotlivých specifických fotbalových činnostech, tedy v běžecké lokomoci, soubojích, výskocích, při střelbě či vhazování.

TRX tak skutečně dokáže připravit fotbalového hráče na téměř vše, s čím se při hře, ale také při tréninku a v běžném životě může setkat. Pokud tedy hledáte způsob, jak dosáhnout progresu, TRX vám jej může nabídnout. Navíc vám pomůže vyvarovat se zraněním, které jsou noční můrou každého hráče.

Další informace ohledně TRX systému!

Mohlo by vás zajímat

Komentáře

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Oblíbené

Khabib zůstává neporažen a končí v UFC! Gaethjeho po skvělém výkonu uškrtil ve druhém kole

V sobotu krátce před jedenáctou večerní hodinou konečně došlo na titulový zápas mezi Khabibem Nurmagomedovem a Justinem Gaethjem! A že to stálo za to! Khabib uhájil neporazitelnost a rozšířil svou bilanci na neuvěřitelných 29-0.

Myslím si, že remíza je pro oba týmy spravedlivá, řekl Tomáš Souček po zápase s Manchesterem City

Manchester City byl před sezónou považován za největšího favorita Premier League. Po pěti zápasech má ale na kontě pouze osm bodů, když nyní ztratil po remíze 1:1 s West Hamem, v němž působí i dva čeští reprezentanti Tomáš Souček a Vladimír Coufal, další dva.

Další neúspěšná zahraniční štace, Pavel Vrba končí v Ludogorci

Angažmá Pavla Vrby v Ludogorci je po roce u konce! Spolu s ním navíc končí i oba jeho asistenti Zdeněk Bečka a Martin Ticháček. Českému trenérovi zlomilo vaz především nepovedené působení v evropských pohárech! Bulharský celek nyní povede Stanislav Genčev.