Spojte se s námi


Motorsport

Tohle není otázka pravidel! Nemusíme měnit předpisy, FIA mohla odvést lepší práci, kritizuje Binotto závěr závodu

Zřejmě každý fanoušek čekal v Itálii jiný konec, ale i tohle je zkrátka Formule 1. Respektive alespoň takto o tom hovoří pravidla. Kvůli odstaveného McLarenu Daniela Ricciarda ve 47. kole byla Velká cena Itálie dojeta za safety carem, a tedy pod žlutými vlajkami.

Publikováno

dne

Zřejmě každý fanoušek čekal v Itálii jiný konec, ale i tohle je zkrátka Formule 1. Respektive alespoň takto o tom hovoří pravidla. Kvůli odstaveného McLarenu Daniela Ricciarda ve 47. kole byla Velká cena Itálie dojeta za safety carem, a tedy pod žlutými vlajkami. FIA se totiž zkrátka držela stanovených regulí a bezpečnosti, i přesto však ze strany Ferrari přichází kritika.

Psalo se 47. kolo Velké ceny Itálie, když Ricciardo na McLarenu odstavil mezi zatáčkami Lesmo svůj monopost, kterého zkrátka zradila technika. Australského pilota nakonec ze závodu vyřadil únik oleje.

Ředitelství závodu nejprve aktivovalo stav virtuálního safety caru, poté však na trať vyjel klasický safety car, který zpomalil veškeré dění na Monze a traťoví maršálové se pak mohli věnovat odklízení vozu.

V tu chvíli už bylo téměř jasné, že závod nebude restartován. Traťoví maršálové se totiž nejdříve snažili odklidit Ricciardův vůz vlastními silami, jenže s jeho monopostem zkrátka nešlo pohnout. A tak až za dvě další kola dorazil jeřáb, jenž už vůz australského závodníka úspěšně odklidil.

Pro ředitelství závodu tak byla v tu chvíli jednoznačně přednější bezpečnost nejen odklízecí akce, ale i samotných závodníků. Ani po třech dalších kolech nedokázal Bernd Maylander se svým safety carem dostat všechny monoposty do správného pořadí. Jinak zkrátka není možné znovu závodit, o čemž ostatně jasně hovoří pravidla.

Respektive spíše z bezpečnostních důvodů nenechala FIA nikoho předjíždět. To se ale aktuálně nelíbí Ferrari. Šéf italské stáje Mattia Binotto totiž poznamenal, že FIA nepracovala dostatečně efektivně, přičemž kvůli nerestartovanému závodu přišel Charles Leclerc o možnost zaútočit na Maxe Verstappena.

Tohle není záležitost regulí…

„Nemyslím si, že by mělo jít o změnu pravidel. Ta byla prodiskutována s FIA, F1 a týmy a dospěli jsme k závěru, že současný formát je pravděpodobně ten správný, který bychom měli zachovat. Takže si nemyslím, že to dnes byla záležitost regulí,“ řekl Binotto v jednom z pozávodních rozhovorů.

„Určitě jsem zklamaný z toho, jak dlouho jim trvalo rozhodování. Nerozumíme tomu, proč tak váhali a nenechali piloty jedoucí okolo předjet safety cary, aby se mohli následně správně zařadit,“ doplnil.

Binotto dále uvedl, že je přesvědčen o tom, že argument o bezpečnosti v tuto chvíli není platný, jelikož lídr závodu za safety carem musí udržovat rychlost stanovenou v pravidlech. Poté také doplnil, že situace byla komplikovaná a žádná pravidla se měnit nemusí. Podle šéfa Ferrari jde jen o to, že měla FIA předvést lepší práci a stanovené předpisy lépe aplikovat.

Následně pak také prohlásil, že tím utrpěla show Formule 1 a diváci byli ochuzeni o dramatický závěr závodu.

„Myslím, že prostě musí odvádět lepší práci pro F1, pro tu show. Není to jen o Ferrari a tifosi, protože pokud by safety car skončil dříve, jak by závod skončil? To nevím.

Max byl stále nejrychlejším na trati s novými pneumatikami. Ale obecně si myslím, že bychom se měli pokoušet ukončovat safety car co nejdříve, aby měli jezdci více závodního času. V tomto ohledu věříme, že FIA neodvedla dobrou práci. A do budoucna musí konat lépe, není to dobré pro F1,“ uzavřel.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.