Spojte se s námi


Motorsport

To jsou barvy! Tým Hyundai odhalil podobu auta, se kterým budou letos závodit. Líbí se vám?

S novou sezónou tradičně týmy mění barvy svých závodních aut, byť v posledních letech jsou tyto změny spíše nepatrného ráze. Nyní podobu auta pro sezónu 2022 zveřejnil Hyundai Shell Mobis WRT. Líbí se vám tato barevná kombinace?

Publikováno

dne

S novou sezónou tradičně týmy mění barvy svých závodních aut, byť v posledních letech jsou tyto změny spíše nepatrného ráze. Nyní podobu auta pro sezónu 2022 zveřejnil Hyundai Shell Mobis WRT. Líbí se vám tato barevná kombinace?

Korejská značka představila svůj vůz pro sezónu 2022, který se má vypořádat s novou hybridní érou WRC. Žádné významné změny ovšem nečekejme, tým spíše přišel s vylepšenou verzí modré a oranžové tovární barvy.

Model i20 N Rally1 budou v nadcházejícím ročníku pilotovat Thierry Neuville a mistr světa z roku 2019 – Estonec Ott Tänak.

O třetí místo v kokpitu Hyundaie se poperou další dva piloti – Oliver Solberg a Dani Sordo. Španěl Sordo už je zkušeným závodníkem, který má na svém kontě nepřeberné množství startů (ve WRC začínal v roce 2003 – pozn. red.).

Naproti tomu první jmenovaný je novou posilou a očekává se, že absolvuje většinu rallye závodů počínaje úvodními třemi podniky v Monte Carlu (20. – 23. ledna), Švédsku (24. – 27. února) a Chorvatsku (21. – 24. dubna).

Co je však v souvislosti se zveřejněním nové podoby aut nutné poznamenat, nové předpisy vedly k tomu, že Hyundai, Toyota a M-Sport Ford od základů navrhovali a konstruovali zcela nová auta.

Korejský tým pak byl tím posledním, který začal pracovat na voze pro rok 2022, přičemž ona konečná specifikace se začala testovat až koncem listopadu 2021.

Největší změnou je zavedení 100kW hybridní pohonné jednotky s 1,6litrovým přeplňovaným spalovacím motorem, jedinou klíčovou součástí převzatou z předchozí generace vozů. Jezdci tak budou muset používat hybridní pohon během každé etapy.

Ten aktivují sešlápnutím plynového pedálu a odemknou prostřednictvím rekuperace energie při brzdění. Nové vozy také budou mít nově ocelový podvozek, čímž stoupne váha jednotlivých aut přibližně o 70 kg.

Zároveň budou mít nová auta sníženou aerodynamiku, a to až o 15 %. Hyundai absolvuje své poslední testovací jízdy již tento týden, před úvodním podnikem v Monte Carlu. Toyota a M-Sport Ford mají představit své vozy až při oficiálním zahájení sezóny v sobotu, 15. ledna.

Zdroje: WRC, Hyundai Shell Mobis WRT

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.