Spojte se s námi


Motorsport

Představení týmů F1: AlphaTauri chce zapomenout na loňskou tragédii. Do akce se zapojí muž, kterého všichni odepisovali

Začátek nové sezony formule 1 se nezadržitelně blíží a s tím se naplno rozjíždí i představování jednotlivých týmů. V loňské sezoně jsme jen marně hledali na vysokých pozicích stáj AlphaTauri. Letos se pokusí nové ambice splnit i s novou jezdeckou dvojicí.

Publikováno

dne

Začátek nové sezony formule 1 se nezadržitelně blíží a s tím se naplno rozjíždí i představování jednotlivých týmů. V loňské sezoně jsme jen marně hledali na vysokých pozicích stáj AlphaTauri. Letos se pokusí nové ambice splnit i s novou jezdeckou dvojicí.

AlphaTauri v sezoně 2022

Dvěma slovy – velká bída. Deváté místo mezi konstruktéry sice není v historii týmu žádným velkým překvapením, oproti roku 2022 se ale italská stáj propadla o tři místa a o víc než sto bodů.

Dohromady posbírali Pierre Gasly a Júki Cunoda pouze 35 bodů, tedy pouze 1,6 bodu na závod. Nejlepší velkou cenu zaznamenal tým v Ázerbájdžánu, kde Gasly dojel pátý. Ani jednou z dvaadvaceti pokusů nedokázali dovést umístění v top 10 oba závodníci.

V celkovém pořadí skončil francouzský pilot čtrnáctý, japonský týmový kolega dokonce až sedmnáctý. I díky špatným výsledkům se 27letý Gasly rozhodl opustit tým z Faenzy a přesunout se „domů“, jezdit bude za francouzský Alpine.

Už nikdo s ním ve F1 nepočítal, ale…

Postava Nycka de Vriese se v loňském ročníku objevovala ve formulovém paddocku relativně pravidelně. Nizozemec se účastnil celkem čtyř závodních víkendů jako testovací pilot a běžně ho diváci sledovali v garáži Mercedesu po boku šéfa Tota Wolffa.

Jeden víkend ale změnil 28letému pilotovi život. Ještě v pátek dopoledne seděl v monopostu Astonu Martin a jel místo Sebastiana Vettela první trénink před VC Itálie. V sobotu ale ze hry vypadl Alexander Albon kvůli zánětu slepého střeva a Williams hledal náhradu.

Logicky se jí stal de Vries, který se na Monze nacházel a navíc patřil mezi rezervní jezdce stáje. Nizozemský závodník na sebe upozornil už v kvalifikaci, dostal se do Q2 a porazil i tehdejšího týmového kolegu Nicholase Latifiho.

Po penalizacích, které si odsloužilo hned pět jezdců před ním, odstartoval mistr světa ve Formuli E z osmé pozice. A vzhledem k tomu, že za sebou většinu protivníků celý závod udržel, mohl se radovat ze dvou bodů za deváté místo.

V letošní sezoně se od něj rozhodně čekají výsledky. Jeho týmový kolega Cunoda by navíc dle výsledků posledních dvou let nemusel představovat tak velký problém, co se zdolání týče. Reálnou formu ale ukáže až sezona.

Letošní monopost

AlphaTauri vstupuje do své čtvrté sezony, a tak letošní formule nese název AT04. Na první pohled si můžeme všimnout změny v podobě červené barvy, která souvisí s partnerstvím se společností Orlen.

Vzhledem k tomu, že stáj z Faenzy nepatří mezi ty s velkým rozpočtem, je nová formule pouze evolucí loňského konceptu. Konceptu, který ani náhodou nemůžeme považovat za úspěšný. Co se týče samotné stavby monopostu, lze si všimnout výrazně podsazených bočnic, které se blíží konceptu Red Bullu.

Ty se ale na autě ukázaly už vloni. Italská stáj letos udělala na boku jen minimální změny. Avšak dlužno dodat, na autech téměř vždy hodnotí pouze zevnějšek, do mechanické části totiž vidí opravdu málokdo.

Od čeho se odrazit a co zlepšit?

Určitě od prvních závodů sezony, ve kterých AlphaTauri získala 27 bodů. Na těchto výsledcích může stáj bezpochyby stavět. Zajímavá jsou i umístění z tratí, které se vyznačují dlouhými rovinkami jako Monza, Baku nebo Bahrajn. Zde mohl tým těžit ze skvělé pohonné jednotky RBPT, kterou dodává Red Bull.

Co je potřeba bez debat zlepšit, to je výkonnost Cunody. Japonec získal v roce 2022 jen dvanáct bodů. Letos od něj musí přijít výsledky, pojede proti pilotovi s jedinou velkou cenou ve F1.

Přestože se Cunodův přístup výrazně zlepšil oproti debutové sezoně, stále se musí japonský závodník učit krotit své emoce. Vzhledem ke svým zbytečným bouračkám v Kanadě a Singapuru nemá pozici žádného skvělého pilota. A častý křik na inženýra působí i na mnohé diváky arogantně.

Je prakticky jasné, že minimálně v této sezoně nemůžeme čekat od AlphaTauri velké vzepření. Italská stáj ale musí udělat krok vpřed. Zákulisím totiž nyní koluje informace, že se Red Bull chystá nabídnout svou dceřinou stáj nabídnout k prodeji.

Zdroje: F1, Scuderia AlphaTauri

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.