Spojte se s námi


Motorsport

Představení týmů F1: Akvizice Hülkenberga a vyšší potenciál s novým sponzorem. Haas doufá ve vydařenou sezónu

Sezóna 2023 se neúprosně blíží, a přišel tak čas na představení všech týmů, které se sezóny zúčastní. V tomto díle se zaměříme na Haas. Stáj, která v minulém roce zaznamenala obrovský skok kupředu. S novým pilotem se zkušenostmi ve Formuli 1 bude Haas doufat v konzistentnější výkony a pravidelné boje o body.

Publikováno

dne

Sezóna 2023 se neúprosně blíží, a přišel tak čas na představení všech týmů, které se sezóny zúčastní. V tomto díle se zaměříme na Haas. Stáj, která v minulém roce zaznamenala obrovský skok kupředu. S novým pilotem se zkušenostmi ve Formuli 1 bude Haas doufat v konzistentnější výkony a pravidelné boje o body.

Haas v sezóně 2022

Jediná americká stáj na roštu má za sebou několik rušných let. Po sezóně 2021, ve které nezískala ani jeden bod, musela řešit problémy ještě než začal první závod roku 2022.

Kvůli ruské invazi na Ukrajinu ukončil Haas smlouvu s titulárním sponzorem Uralkali. Zároveň byl z týmu propuštěn ruský pilot Nikita Mazepin. Jako náhrada byl povolán zkušený Kevin Magnussen.

Dánský pilot svému týmu přinesl obrovskou radost již při úvodním podniku sezóny, kdy získal 10 bodů za páté místo. Magnussenův nejlepší výkon ale přišel později v sezóně 2022. V chaotické kvalifikaci na VC São Paula vybojoval pro Haas historicky první pole position.

Magnussen sezónu zakončil na 13. místě s 25 body. Jeho týmový kolega, Mick Schumacher bodoval v sezóně jen dvakrát a s 12 body obsadil 16. příčku.

S 37 body se Haas umístil celkově osmý, dva body před AlphaTauri. Do nové sezóny má ambice ještě vyšší. Na letošním voze započal vývoj už před letní pauzou a díky finanční injekci od sponzora MoneyGram by se stáj měla přiblížit rozpočtovému stropu.

Design VF-23

Nový monopost Haasu prošel podobnou evolucí jako u druhého zákazník Ferrari na startovním roštu, Alfy Romeo. VF-23 má oproti svému předchůdci výrazně širší kryt motoru, naznačující změnu v chladícím systému.

Posun radiátorů do zadní části vozu naznačuje i užší vstupní otvor v bočnicích, který byl zároveň posunutý dozadu. Bočnice se tak po těchto úpravách podobadjí designu, se kterým již loni přišlo Ferrari.

Haas se těmito změnami pravděpodobně snaží docílit posunutí středu aerodynamického tlaku blíže zadní části, a tím pádem i zlepšení stability zadních kol. Právě s tou totiž nemálo týmů mělo problémy po velkou část sezóny.

Stejně jako téměř všechny ostatní týmy i Haas se rozhodl při designu laku svého vozu ušetřit barvu. VF-23 je na klasickou bílo-červenou barvu nalakován pouze z horní strany, z bočního pohledu je tak vyjma sponzorských nálepek zcela černý.

Návrat Hülkenberga

Po nepříliš povedené sezóně v týmu skončil Mick Schumacher. Německý mladík se ale s Formulí 1 ještě neloučí, jako rezervního pilota ho na rok 2023 podepsal Mercedes. V rámci dohody pak bude v této roli působit rovněž v McLarenu.

Schumachera v Haasu nahradí krajan Nico Hülkenberg. Pětatřicetiletý Němec neměl trvalou sedačku v královně motorsportu od roku 2019, avšak jako náhradní pilot Racing Pointu a později Aston Martinu nastoupil do čtyř Velkých cen.

Spojení jmen Hülkenberg-Magnussen okamžitě vyvolává vzpomínky na VC Maďarska 2017, kdy si oba piloti po tvrdém souboji na trati vyměnili ostrá slova během pozávodových rozhovorů.

Německý pilot ale ujistil média, že tento střet jejich fungování v týmu neovlivní. „Oba jsme dospělí lidé, vzájemně se respektujeme a budeme závodit v zájmu týmu. Takže si nemyslím, že budeme mít problémy“ citoval Hülkenberga server RacingNews365.

Co od Haasu očekávat?

To je skutečně velkou otázkou. Právě americká stáj je jedním z týmů, ve kterých aby se čert vyznal. Zvláště po předsezónních testech v Bahrajnu to vypadá opravdu všelijak. Dokáže Haas podávat konstantní výkony po celou sezónu?

Co čekat od velezkušené jezdecké dvojice přímo na závodní dráze? Jak moc ovlivní fungování týmu po celý průběh sezóny 2023 finanční možnosti? Odpověď na všechny tyto otázky dostaneme až v průběhu nadcházejícího ročníku.

Zdroje: F1, RacingNews365, MoneyGram Haas F1 Team

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.