Spojte se s námi


Motorsport

Počáteční šok je pryč! McLaren se silně ohradil proti nepravdivým tvrzením spojeným s odchodem z F1

Fanouškům formule 1 se nyní asi hodně ulevilo. McLaren se silně ohradil proti nepravdivým informacím, které poskytl web Autosport. Zpráva se týká toho, že německá automobilka Audi měla zcela převzít veškeré aktivity McLarenu. Co stojí v jejich vyjádření a co by to nejen pro samotnou stáj znamenalo?

Publikováno

dne

Fanouškům formule 1 se nyní asi hodně ulevilo. McLaren se silně ohradil proti nepravdivým informacím, které poskytl web Autosport. Zpráva se týká toho, že německá automobilka Audi měla zcela převzít veškeré aktivity McLarenu. Co stojí v jejich vyjádření a co by to nejen pro samotnou stáj znamenalo?

Web Autocar v pondělí ve svém článku uvedl, že Audi souhlasilo s převzetím firmy, což by německé automobilce poskytlo úplnou kontrolu nad nejen silničními vozy, nýbrž i nad děním ve formuli 1.

Zejména Audi, Volkswagen a Porsche již delší dobu zvažují vstup do královny motorsportu a převzetí týmu bývá často tou nejideálnější alternativou. V pondělním prohlášení se však McLaren proti této zprávě silně ohradil a označil ji za nepravdivou.

„Skupina McLaren ví o informaci, která koluje médiemi, a která pojednává o tom, že byl tým prodán Audi. Tohle je zcela nepřesné a McLaren požaduje o odstranění tohoto příběhu,“ zní z oficiálního vyjádření týmu zveřejněné na webových stránkách.

„Technologická strategie McLarenu vždy zahrnovala i diskuse o spolupráci s relevantními partnery a dodavateli, a to včetně dalších automobilek. Nicméně nedošlo k žádným změnám, co se vlastnické struktury skupiny McLaren týče,“ stojí také ve vyjádření.

Ono totiž, pokud by se skutečně jednalo o pravdivné tvrzení, pro McLaren by to znamenalo, že velmi pravděpodobně ztratí svůj tým ve formuli 1. Jednalo by se vlastně o něco podobného, jako když Aston Martin převzal Racing Point, nebo-li bývalou Force Indii.

Tým z Wokingu je jedním z největších symbolů F1 a jejich odchod by byl pro její fanoušky a zejména příznivce McLarenu naprostou katastrofou.

Zakladatelem britského týmu je Bruce McLaren, který tým vytvořil v roce 1963. Prvního závodu se tato stáj dočkala o tři roky později, a to při příležitosti Velké ceny Monaka. Za McLaren v minulosti jezdili takové legendy, jakými jsou například Ayrton Senna, Alain Prost, Niki Lauda nebo Mika Häkkinen.

Tým se stal už osmkrát mistrem světa mezi konstruktéry a má rovněž 12 titulů i mezi jezdci. První titul mezi piloty pro McLaren získal Emerson Fittipaldi v roce 1974. O dva roky později slavil triumf James Hunt, třetí prvenství přišlo až v roce 1984 díky Laudy.

Poslední mistrovský titul s McLarenem získal Lewis Hamilton, a to v roce 2008.

Zdroje: Motorsport, F1

Reklama

Motorsport

Tohle byla pořádná pecka! Podívejte se na nehodu Victora Martinse ve Formuli 2. Staňkovi se kvalifikace nepovedla

Formule 2, jakožto doprovodná série F1, jede o tomto víkendu svůj třetí podnik letošní sezóny, přičemž jezdci a týmy v ranních hodinách absolvovali kvalifikaci. Ta se však bohužel nepovedla českému pilotovi Romanovi Staňkovi, pro pole position si dojel Ayumu Iwasa. Velice tvrdě naopak boural Victor Martins.

Publikováno

dne

Formule 2, jakožto doprovodná série F1, jede o tomto víkendu svůj třetí podnik letošní sezóny, přičemž jezdci a týmy v ranních hodinách absolvovali kvalifikaci. Ta se však bohužel nepovedla českému pilotovi Romanovi Staňkovi, pro pole position si dojel Ayumu Iwasa. Velice tvrdě naopak boural Victor Martins.

Japonský pilot Ayumu Iwasa si v páteční kvalifikaci zajistil už své třetí pole position ve Formuli 3. Naposledy slaví jezdec týmu DAMS kvalifikační první místo v loňské sezóně, konkrétně ve Velké ceně Abú Dhabí.

Nyní na okruhu Albert Park v Austrálii byl rychlý už od samého začátku. V první polovině kvalifikačního dějství byl nejrychlejším na trati.

Poté jej na sice na chvíli překonal Theo Pourchaire (ART), Iwasa si však první místo uzmul nazpět.

Nutno podotknout, na trati panovaly vskutku špatné závodní podmínky, a to kvůli prudkému dešti. Domácí miláček Jack Doohan například v rádiové komunikace se svým závodním inženýrem potvrdil, že se potýká se značným aquaplanningem.

Červené vlajky a nehoda Martinse

První červená vlajka byla vyvěšena už po pěti minutách. Kluzké podmínky potrestaly několik jezdců. Oliver Bearman se mezi zatáčkami 8 a 9 stočil bokem do zdi, zatímco Jak Crawford si poškodil své přední křídlo.

Mnoho jezdců si tak udělalo výlet mimo trať. Necelé čtyři minuty před koncem Pourchaire přeskočil svého týmového kolegu o pouhé čtyři tisíciny sekundy. Třetí pole position jezdce stáje ART v řadě se však nekonalo. Iwasa totiž následně zajel čas 1:45.118.

Podruhé byli svědky vyvěšení červených vlajek zhruba dvě minuty před koncem kvalifikace. Martins totiž nezvládl sekci zatáček 5 a 6 a tvrdě tak narazil do zdi.

Co se tedy konečných výsledků týče, pro pole position si dojel Iwasa, za ním skončil Pourchaire. Třetí nejrychlejší čas zajel ještě před kolizí Martins. Romanu Staňkovi se kvalifikace bohužel vůbec nepovedla, s časem 1:47.470 se umístil až sedmnáctý.

Zdroje: FIA Formula 2, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

VIDEO: Tvrdá havárie v kvalifikaci F3! Ruský závodník Bedrin narazil do zdi a naprosto zdemoloval svůj monopost

Formule 3 jede o tomto víkendu svůj druhý podnik letošní sezóny, přičemž jezdci a týmy už za sebou mají páteční kvalifikaci. Svou první pole position si zajistil Gabriel Bortoleto. Právě kvalifikace F3 však nabídla také spoustu havárií, z nichž zřejmě nejtvrdší utrpěl ruský jezdec Nikita Bedrin.

Publikováno

dne

Formule 3 jede o tomto víkendu svůj druhý podnik letošní sezóny, přičemž jezdci a týmy už za sebou mají páteční kvalifikaci. Svou první pole position si zajistil Gabriel Bortoleto. Právě kvalifikace F3 však nabídla také spoustu havárií, z nichž zřejmě nejtvrdší utrpěl ruský jezdec Nikita Bedrin.

Páteční kvalifikaci seriálu Formule 3 na australském okruhu Albert Park ovládl s časem 1:33.025 Gabriel Bortoleto.

Nutno podotknout, osmnáctiletý brazilský závodník je ve F3 úplným nováčkem, přičemž závodí v týmu, ve kterém v minulém roce jezdil Roman Staněk – Trident.

V průběhu kvalifikace jej sice z první příčky na několik okamžiků sesadil Franco Colapinto, Bortoleto si nicméně první místo uzmul nazpět.

Jako druhý v pořadí se v neděli na startovní rošt při hlavním závodu postaví Gregoire Saucy, druhý jezdec týmu ART. Ve druhé řadě bude stát Gabriele Mini (Hitech), za ním pak Leonardo Fornaroli (Trident).

Dlužno dodat, tým Trident zaznamenal v páteční vskutku skvělé výsledky, byť Fornaroli ztratil na vítěze přes tři desetiny vteřiny.

Havárie a červené vlajky

V páteční kvalifikaci Formule 3 se nicméně bouralo ve velkém. Krátce po jejím startu musely být vyvěšeny červené vlajky, když havaroval Pepe Marti. Jezdec týmu Campos Racing proťal šikanu v zatáčkách 9 a 10, přejel přes štěrk a narazil do bariéry.

Pravděpodobně nejtvrdší nehodu nicméně zaznamenal ruský závodník ve službách týmu Jenzer Motorsport Nikita Bedrin. Ten totiž nezvládl průjezd poslední zatáčkou a takto tvrdě kolidoval se zdí.

Ještě před touto havárií však byli fanoušci svědky dalších červených vlajek, respektive dalšího přerušení kvalifikace. Kaylen Frederick totiž také nezvládl poslední zatáčku a svůj rozbitý vůz prakticky zaparkoval na cílové rovince.

Zdroj: FIA Formula 3

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Hamilton varuje: Nemyslím si, že budeme schopni s Red Bullem soupeřit. Britský pilot promluvil o formě svého týmu

Na okruhu Albert Park v australském Melbourne se rozjel závodní víkend Formule 1 a nižších kategorií. Jezdci a týmy za sebou mají oba páteční tréninky, přičemž podmínky byly pokaždé velice rozdílné. Na to si stěžoval například Lewis Hamilton, jezdci Mercedesu totiž zaznamenali zcela rozdílné výsledky.

Publikováno

dne

Na okruhu Albert Park v australském Melbourne se rozjel závodní víkend Formule 1 a nižších kategorií. Jezdci a týmy za sebou mají oba páteční tréninky, přičemž podmínky byly pokaždé velice rozdílné. Na to si stěžoval například Lewis Hamilton, jezdci Mercedesu totiž zaznamenali zcela rozdílné výsledky.

První trénink v rámci závodního víkendu na ikonickém okruhu Albert Park odjeli jezdci ještě za suchých podmínek. Nejrychlejším mužem FP1 (Free Practice – první volný trénink – pozn. red.) byl Max Verstappen, jenž zajel čas v hodnotě 1:18.790.

Hned za ním se umístil Lewis Hamilton, který však ztratil přes čtyři desetiny sekundy. Jeho týmový kolega George Russell dojel až devátý.

Co se druhého tréninku týče, ten začal opět na suché trati. Postupně se však v Albert Parku rozpršelo a jezdci se tak museli poprat s mokrou tratí. V důsledku toho tak nebyly zajeté časy reprezentativní.

FP2 nicméně vyhrál Fernando Alonso s časem 1:18.887, Russell skončil čtvrtý se ztrátou téměř osmi desetin sekundy. Hamilton dojel v rámci druhého tréninku 17 kol, přičemž dojel až na třinácté příčce.

„Ráno to bylo dobré, odpoledne už ale tak ne. Ráno jsem se totiž cítil trochu lépe, udělali jsme nějaké změny, které ale nefungovaly. Pak pršelo, takže z toho pohledu to nebyl nejlepší trénink,“ řekl Hamilton po pátečním dějství.

Podmínky zkrátka jezdcům nehrály příliš do karet, z čehož následně vznikal tzv. traffic, neboli příliš mnoho vozů na trati v jednom konkrétním místě.

Nemyslím si, že budeme schopni soupeřit s Red Bully

Nevýhodou takových situací je, že jezdci pak kvůli toho musí například přerušit své rychlé kolo nebo v důsledku toho a následného deště neposbírají tolik závodních dat, kolik je potřeba. Hamilton poté ještě sdílel své pocity, co se týče predikcí na další průběh závodního víkendu.

„Nemyslím si, že budeme schopni soupeřit s Red Bully. Jde jen o to zjistit, zda se můžeme dostat co nejvýše. Máme ale na to, abychom se dostali do pátého místa, stejně jako v minulém závodě,“ dodal Hamilton.

Třetí trénink jezdci a týmy v Austrálii absolvují ve stejný čas jako začal ten první. A tedy už o půl čtvrté ráno našeho času. Kvalifikace je pak na programu v 07:00, rovněž jako nedělní závod.

Zdroje: F1 TV, Twitter

Pokračovat ve čtení

Tipsport škola sázení

Oblíbené