Spojte se s námi


Motorsport

Páteční jízdy MotoGP na Silverstonu ovládl Quartararo, Salač v Moto2 obsadil šestou pozici

Seriál MotoGP se po šestitýdenní pauze vrací do akce na britský okruh Silverstone. Úřadující mistr světa a aktuálně vedoucí muž průběžného pořadí Fabio Quartararo zajel během pátečních volných tréninků nejrychlejší čas. V Moto2 zajel jediný český zástupce v MS Filip Salač povzbuzující šesté místo. Nejnižší třídu Moto3 opanoval domácí jezdec John McPhee.

Publikováno

dne

Seriál MotoGP se po šestitýdenní pauze vrací do akce na britský okruh Silverstone. Úřadující mistr světa a aktuálně vedoucí muž průběžného pořadí Fabio Quartararo zajel během pátečních volných tréninků nejrychlejší čas. V Moto2 zajel jediný český zástupce v MS Filip Salač povzbuzující šesté místo. Nejnižší třídu Moto3 opanoval domácí jezdec John McPhee.

Moto3

Páteční program odstartoval první volný trénink Moto3. V něm si nejlépe vedl Sergio García, jenž objel 5,9 km dlouhý okruh Silverstone v čase 2:12.868. V posledních sekundách tréninku zařadil loňský vicemistr světa Dennis Foggia. Čtyři nejrychlejší jezdce ráno dělila příbližně pouhá jedna desetina sekundy. Japonec Sasaki, vítěz posledního závodu v Assenu, skončil s časem 2:13.246 osmý.

Odpoledne úřadoval domácí hrdina John McPhee. Osmadvacetiletý Brit neměl slitování a naštědřil druhému Izanu Guevarovi více než čtyři desetiny. Zaostal svým časem 2:10.919 jen něco málo nad tři desetiny sekundy za nejrychlejším časem všech dob.

Třetí místo obsadil desátý muž celkových tabulek Xavier Artigas. Jeho ztráta však byla větší než rozdíl mezi prvními třinácti jezdci v dopoledním tréninku.

Kombinované výsledky pátečních jízd třídy Moto3:

1. John McPhee (Brit., Sterilgarda Husqvarna Max) – 2:10.939
2. Izan Guevara (Špa., Gaviota GASGAS Aspar Team) + 0.433
3. Xavier Artigas (Špa., CFMoto Racing PruestelGP) + 0.584
4. Tatsuki Suzuki (Jap., Leopard Racing) + 0.610
5. Lorenzo Fellon (Fra., Sic58 Squadra Corse) + 0.744

Moto2

I ve střední třídě Moto2 se ukázala síla domácích závodníků. Jake Dixon, jezdec týmu GASGAS, byl dopoledne nejrychlejší, jeho nejlepší čas se zastavil na 2:05.409. Neměl ale na růžích ustláno, Augusto Fernández byl pomalejší o skromných 64 tisícin sekundy.

Za nimi se vyrojila relativně velká propast, třetí Arón Canet již ztrácel přesně čtyři desetiny svého španělského kolegu. Český závodník Filip Salač se musel spokojit s devatenáctým místem, 1,7 sekundy za Dixonem.

Druhý trénink Moto2 uzavíral páteční jízdy. V něm se Salač dokopal k pěknému šestému místu časem 2:05.414. Za vítězným Fernándezem zaostal o 841 tisícin sekundy. Dixon druhým místem prokázal, že má formu a chce bojovat o co nejlepší umístění na startu nedělního závodu, ačkoliv boural.

Velké ceny Velké Británie se ale bohužel nezúčastní domácí jezdec Sam Lowes. Po nepříjemné havárii z prvního tréninku vyšla na svět zpráva, že si Brit vyhodil levé rameno, což znemožňuje jeho start v závodě.

Pedro Acosta, nováček v Moto2, ale zároveň loňský mistr světa Moto3, se stále léčí z nehody během červnového soukromého tréninku, a tak tento víkend nezasáhne do bojů o body.

Kombinované výsledky pátečních jízd třídy Moto2:

1. Augusto Fernández (Špa., Red Bull KTM Ajo) – 2:04.573
2. Jake Dixon (Brit., GASGAS Aspar Team) + 0,187
3. Alonso López (Špa., CAG Speed Up) + 0,556
4. Tony Arbolino (Ita., Elf Marc VDS Racing Team) + 0,576
5. Albert Arenas (Špa., GASGAS Aspar Team) + 0,785

6. Filip Salač (Čes., Gresini Racing Moto2) + 0,841

MotoGP

Nestává se často, že by dva nejrychlejší jezdci během tréninku spadli a nakonec obsadili první dvě místa. Dnes se to podařilo Johannu Zarcovi a Francescu Bagnaiovi. Francouz ovládl ranní trénink s časem 1:59.893, Ital se za něj zařadil o pouhých 27 tisícin sekundy. Nikdo jiný již nezajel čas kolem Silverstonu pod hranicí dvou minut.

I Fabio Quartararo, vedoucí muž MS, se potýkal s problémy se svou Yamahou. To ho však nezastavilo a obsadil čtvrté místo za Španělem Álexem Rinsem ze Suzuki.

Po polední přestávce se nejrychlejší jezdci na nejvyvinutějších strojích světa vydali opět na trať. Ze začátku dominovaly Aprilie Aleixe Espargara a Mavericka Viñalese, obrazně jim na záda však dýchali Rins s Quartararem.

Když se ale blížil konec druhého volného tréninku, úřadující mistr světa Quartararo vzal věci za své. Zajel velice svižný čas 1:58.946 a jako jediný stlačil hodnotu svého nejrychlejšího kola pod 1 minutu 59 sekund.  

Jezdci tovární Ducati Bagnaia a Jack Miller havarovali v odpoledním tréninku společně s Yamahou Darryna Bindera. Nikdo naštěstí nevyvázl s žádnými zraněními.

Quartataro si v obou pátečních jízdách trénoval jízdu dlouhou zatáčkou v třetím sektoru dráhy. Třiadvacetiletého rodáka z Nice čeká v neděli trest dlouhého kola, a tak si zmiňované místo několikrát projel, aby potom v závodě ztratil co nejméně času.

Kombinované výsledky pátečních jízd třídy MotoGP:

1. Fabio Quartararo (Fra., Monster Energy Yamaha MotoGP) – 1:58.946
2. Joan Mir (Špa., Team Suzuki Ecstar) + 0.154
3. Maverick Viñales (Špa., Aprilia Racing) + 0.177
4. Johann Zarco (Fra., Prima Pramac Racing) + 0.188
5. Aleix Espargaró (Špa., Aprilia Racing) + 0.207

Zdroj: MotoGP

Reklama

Motorsport

Budoucnost Schumachera? Je to 50 na 50, říká šéf Haasu Guenther Steiner. Jaké má německý závodník jiné možnosti?

Co bude s Mickem Schumacherem? To je jedno z velkých témat, které aktuálně nacházíme v prostředí Formule 1. Podle posledních informací tým Haas stále neví, zda si syna slavné legendy ponechá nebo se naopak bude muset stěhovat. Co tedy v nedávném rozhovoru prohlásil šéf stáje Guenther Steiner?

Publikováno

dne

Co bude s Mickem Schumacherem? To je jedno z velkých témat, které aktuálně nacházíme v prostředí Formule 1. Podle posledních informací tým Haas stále neví, zda si syna slavné legendy ponechá nebo se naopak bude muset stěhovat. Co tedy v nedávném rozhovoru prohlásil šéf stáje Guenther Steiner?

Šampion Formule 2 z roku 2020 debutoval v královně motorsportu v sezóně 2021, když se připojil k americkému týmu Haas. Právě v loňském roce však závodil ve zcela nekonkurenceschopném voze a po boku Nikity Mazepina.

V nové sezóně, respektive v prvních několika závodech, však i s mnohem výkonnějším monopostem nejprve žádné zlepšení nepřicházelo. Schumacher navíc hned o druhém závodním víkendu doslova rozstřelil svůj Haas v Saúdské Arábii, poté rozpůlil monopost také v Monaku.

Obě tyto nehody pak Haas stály více než jeden milion dolarů. Nutno podotknout, Schumacherovi se nejprve nedařilo ani ve F2, přičemž poté přišel zlom a Mick se stal šampionem.

A o angažmá ve Formuli 1 se dá říct něco velmi podobného. Zkrátka uplynula doba 18 měsíců a Schumacherovi se začalo dařit. První body získal na Silverstone, kde dojel osmý a zapsal tak své první čtyři body do šampionátu jezdců.

Hned v dalším závodě, a tedy ve Velké ceně Rakouska, zaznamenal ještě lepší výsledek, když dojel na skvělém šestém místě a získal dalších osm bodů. Nutno podotknout, Schumacher měl velmi blízko k bodům už v prvním podniku letošní sezóny (v Bahrajnu – pozn. red.), kde skončil jedenáctý.

Schumacher by pravděpodobně dojel na bodech také ve Velké ceně Kanady, nebýt poruchy motoru a následného odstoupení ze závodu.

V Maďarsku pak Haas nasadil upgrady, které ovšem nezafungovaly tak, jak americký tým původně zamýšlel. Na Hungaroringu tak dojel čtrnáctý, v Belgii sedmnáctý, v Nizozemsku třináctý a na Monze dvanáctý.

Mick se zlepšil, ale…

Dá se tedy říct, že Schumacher po prolomení magické lhůty 18 měsíců konečně posbíral první body a jezdí mnohem rozumněji než dřív. Bude to ale stačit, aby si mladý německý pilot zachoval místo nejen v Haasu, ale i ve Formuli 1?

Pokud by se americký tým rozhodoval, kterého jezdce si chce zachovat, byl by to velmi pravděpodobně Kevin Magnussen. Ten totiž Haasu doručil hned o 10 bodů víc, byť právě hned 10 bodů získal dánský pilot v úvodní Velké ceně Bahrajnu.

Velkou roli ale budou hrát také finance, což je oblast, kde Magnussen nad svým týmovým kolegou zkrátka vede. Co se ale týče výsledků v závodech, Schumacher porazil svého týmového kolegu desetkrát, zatímco Magnussen v tomto vzájemném souboji zvítězil pouze pětkrát.

Od Velké ceny Velké Británie pak byl Schumacher, kromě Velké ceny Francie, pokaždé ve výsledkové listině výše než dánský závodník.

Steinerovo vyjádření

„Stále hledáme, co je pro tým nejlepší. A jestli se díváme pouze na kvality, které jezdec přináší. Budu upřímný, nevíme, jestli Mick zůstane nebo ne. Měl velmi dobré závody v Kanadě, Británii a Rakousku, ale chybí mu důslednost – měl by být častěji takto silný,“ uvedl Steiner, jehož slova ocitoval server Racing News 365.

„S rozhodnutím nikam nespěcháme a Mick má stále příležitost ukázat, co umí. Nemůžeme na nikoho vyvíjet tlak, to bychom se střelili do vlastní nohy,“ řekl Steiner v jiném rozhovoru, v tomto případě pro RTL.

„Nemusíme nikam spěchat, a to je to, co chtějí všechny ostatní týmy. Je to výhoda, kterou si nechceme vzít,“ uzavřel šéf Haasu.

Jiné alternativy

Pokud by tedy ono rozhodnutí Haasu dopadlo pro německého závodníka negativně, stále má dvě reálné možnosti, kde by mohl od příštího roku působit.

Stáj Williams totiž v pátek 23. září oficiálně oznámila konec Nicholase Latifiho a podle posledních spekulací se zatím žádný z potencionálních nápadníků nejeví jako vyložený favorit na zisk jeho sedačky.

Druhou možností by mohl být tým Alpine, který je ale spojován s přestupem Pierra Gaslyho z AlphaTauri. Na rozluštění celé hádanky si budeme muset ještě počkat. V létě se k nám však dostaly informace od důvěryhodného zdroje přímo z paddocku Formule 1.

A právě ty hovořily o tom, že se Mickovi měl chystat kontrakt v šampionátu DTM.

Zdroje: Paddock F1, Racing News 365, F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Vysvobození pro všechny fanoušky F1? Stáj Williams potvrdila konec Nicholase Latifiho! Kdo jej v týmu nahradí?

Dlouho očekávaná zpráva a spekulace je nyní potvrzena. Nicholas Latifi odjede ve Formuli 1 posledních 6 Velkých cen letošní sezóny a poté již nebude součástí týmu Williams Racing. Kdo jej tedy v britské stáji může nahradit a jaké možnosti má kanadský pilot?

Publikováno

dne

Dlouho očekávaná zpráva a spekulace je nyní potvrzena. Nicholas Latifi odjede ve Formuli 1 posledních 6 Velkých cen letošní sezóny a poté již nebude součástí týmu Williams Racing. Kdo jej tedy v britské stáji může nahradit a jaké možnosti má kanadský pilot?

Kanaďan Latifi ve Formuli 1 debutoval na začátku sezóny 2020, když podepsal tříletou smlouvu s Williamsem.

Během té doby však rozhodně nezazářil, vždyť doposud posbíral v královně motorsportu pouhých sedm bodů, a to v ročníku 2021. Svou nováčkovskou sezónu zakončil bez zisku jediného bodu, byť byl v té době Williams nejslabším vozem z celého startovního pole.

Jeho týmový kolega George Russell však dokázal zajet alespoň tři body. O rok později byl na tom Williams podstatně lépe. Latifi tak najel do šampionátu jezdců sedm bodů, Russell šestnáct.

Russell do Mercedesu, týmovým kolegou Albon

Pro letošní rok však Russell přestoupil do Mercedesu, přičemž tento transfer byl rovněž velmi dlouho očekáván. Týmovým kolegou Latifiho se tak stal navrátilec Alex Albon, jenž si dal od F1 vynucenou roční pauzu.

I přesto však co do závodního tempa Latifiho jednoznačně poráží, což ale ostatně potvrzuje Albonův talent. Thajský pilot dokázal letos už třikrát bodovat, když dojel desátý ve Velké ceně Austrálie, devátý v Miami a jeden bod za desátou příčku si vyjel také v Nizozemsku.

A bilance Kanaďana Latifiho? Nula, nic, tedy až na opravdu velmi málo světlejších okamžiků a jeden vyhraný volný trénink.

Velká cena Itálie a deváté místo De Vriese

Korunku tomu poté přidal mladý Nyck De Vries, jenž nahradil Albona ve Velké ceně Itálie.

Nutno podotknout, De Vries je vskutku velmi talentovaným pilotem, jenž však s F1 doposud neměl velké zkušenosti. Na Monze se své šance chopil velmi dobře, proťal cílovou čáru na devátém místě a pro Williams získal dva body.

Hromada kolizí, ovlivnění boje o titul

Ano, na Latifiho budou fanoušci Formule 1 téměř jistě vzpomínat, leč se dá říct, že bohužel v tom negativním slova smyslu.

Byl to totiž právě kanadský závodník, který v Abú Dhabí několik kol před koncem rozbil svůj monpost a velmi tak zasáhl do boje o mistrovský titul mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem.

Kromě toho ale napříč všemi sezónami Latifi nikdy nebyl oporou týmu a nedokázal zajíždět takové výsledky, jako jeho kolegové. Rodák z Montrealu sice dokázal s týmem pracovat, snažil se zlepšovat, leč ovoce to mnohdy nepřinášelo.

Latifi byl nejen fanoušky již mnohokrát terčem posměchu, především kvůli zbytečným jezdeckým chybám či kolizím.

Vyjádření Latifiho a šéfa týmu Williams

„Chtěl bych všem ve Williamsu poděkovat za tuto příležitost – všem lidem v továrně a všem, se kterými jsem za poslední tři roky pracoval. Můj první debut ve F1 byl odložen kvůli pandemii. Nakonec jsme ho započali v Rakousku, a přestože jsme společně nedosáhli výsledků, jak jsme doufali, byla to i tak fantastická cesta,“ řekl Latifi v rozhovoru pro oficiální web Williamsu.

„Získání prvních bodů v Maďarsku v loňském roce byl okamžik, na který nikdy nezapomenu. Přesunu se do další kapitoly své kariéry se speciálními vzpomínkami na dobu strávenou v tomto zaníceném týmu. Vím, že nikdo z nás do konce sezóny nepřestane vynakládat veškeré úsilí,“ dodal.

„Chtěl bych poděkovat Nicholasovi za jeho tři roky tvrdé práce s Williamsem. Je to skvělý týmový hráč, který má skvělý přístup ke svým kolegům a práci a je v celém podniku oblíbený a respektovaný,“ uvedl šéf týmu Jost Capito.

„Náš společný čas se nyní chýlí ke konci, ale vím, že vynaloží veškeré úsilí na maximalizaci toho, co můžeme společně udělat po zbytek této sezóny. Přejeme mu do budoucna hodně štěstí a v kokpitu i mimo něj,“ uzavřel.

Co dál a kdo ho ve Williamsu nahradí?

Jak se bude Latifiho kariéra nyní vyvíjet je opravdu velkou otázkou. Je totiž nepravděpodobné, že by získal jakoukoliv sedačku ve Formuli 1.

V minulosti kromě formulových sérií zasáhl kanadský závodník také do seriálu sportovních vozů, a to v roce 2012. Ke zvážení by také mohla být americká série NASCAR, kam historicky několik jezdců po svém konci ve F1 zavítalo.

Kdo by však mohl být favoritem na zisk jeho sedačky ve Williamsu? Jako velmi horký kandidát se jeví De Vries, o kterém jsme psali už výše. Ten je ale kromě britské stáje spojován také s AlphaTauri.

Přestupový kolotoč ve Formuli 1 stále běží na plné obrátky, například Mick Schumacher stále nemá jisté místo v Haasu a je velmi pravděpodobné, že syn slavné legendy na konci sezóny americký tým opustí. A pokud by Williams lovil ve vlastních řadách, nabízí se dát šanci Loganu Sargeantovi.

Zdroje: F1, Williams Racing

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Nový závod pro MotoGP? Dorna podepsala memorandum, od příštího roku se má závodit v Indii!

Seriál MotoGP by podle posledních informací měl od příštího roku zamířit do Indie. Dorna totiž podepsala memorandum, které má přinést MotoGP do Indie na dalších sedm let! První závod se očekává právě v roce 2023.

Publikováno

dne

Seriál MotoGP by podle posledních informací měl od příštího roku zamířit do Indie. Dorna totiž podepsala memorandum, které má přinést MotoGP do Indie na dalších sedm let! První závod se očekává právě v roce 2023.

Ve středu 21. září bylo na tiskové konferenci v Dillí oznámeno, že seriál MotoGP zavítá od příštího roku také do Indie.

Tuto horkou novinku oznámil šéf Dorny Carmelo Ezpeleta a sportovní ředitel Carlos Ezpeleta spolu s klíčovými členy promotéra závodu FairStreet Sports.

Plánované závody se budou konat na Buddh International Circuit na okraji hlavního města, na stejném okruhu o délce 5,125 km, který dříve hostil tři závody Formule 1 v letech 2011-13, než byl z finančních, byrokratických a daňových důvodů vyřazen z plánu.

Podle informací serveru Motorsport je jednání s vládou státu a indickým ministerstvem již v pokročilejší fázi a očekává se, že oficiální potvrzení bude brzy následovat.

Tento podnik by pak měl dostat název „Grand Prix of Bharat“ a první závod by se na tomto okruhu měl jet už v příštím roce. Dorna však zatím žádné datum nestanovila. Indie by pak s MotoGP měla uzavřít smlouvu na 7 let.

Nakonec se ale vlastně nejedná o žádný překvapivý krok. MotoGP rozšiřuje své pole působnosti už nějakou dobu a asijský kontinent je toho nedílnou součástí. Ostatně nové závody v Thajsku a Indonésii se staly velkým hitem.

Vyjádření výkonného ředitele Dorny

„MotoGP si i nadále získává nové publikum a fanoušky po celém světě. Proto je pro nás nezbytností rozšířit jeho přítomnost do nových destinací, kde každý rok přibývá fanoušků a jezdců,“ řekl Carlos Ezpeleta na tiskové konferenci.

„Indie je klíčem k našemu schématu posunout MotoGP na novou úroveň. Během posledního desetiletí zaznamenal náš sport výrazný progres, a to díky velké konkurenci na startovním roštu a dobře vytvořenému souboru pravidel. Těšíme se na Velkou cenu Indie a další růst fanouškovské základny,“ uzavřel.

Zdroje: MotoGP, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Oblíbené