Spojte se s námi


Motorsport

Ohlasy po Velké ceně USA: Proč Hamilton nebyl schopen Verstappena předjet?

Po Velké ceně USA je postavení v šampionátu o něco jasnější. Maxi Verstappenovi se díky jeho vítězství podařilo odskočit na rozdíl 12 bodů. V závěru závodu však byl Lewis Hamilton nebezpečně blízko. Jak oba protagonisté ohodnotili své výkony?

Publikováno

dne

Po Velké ceně USA je postavení v šampionátu o něco jasnější. Maxi Verstappenovi se díky jeho vítězství podařilo odskočit na rozdíl 12 bodů. V závěru závodu však byl Lewis Hamilton nebezpečně blízko. Jak oba protagonisté ohodnotili své výkony?

Start závodu měl o něco lepší Hamilton, jenž se už v první zatáčce úspěšně dostal před Verstappena. A několik dalších kol také vévodil celému startovnímu poli, jezdci Red Bullu však nedokázal poodjet.

V 11. kole Velké ceny USA se rozhodl Verstappen zariskovat a zajet už takhle brzy ke svým mechanikům. Na druhou stranu se ale není čemu divit, na trati by o mnoho déle nevydržel, jelikož střední specifikace pneumatik se začala vysoce přehřívat.

Okruh v Austinu také vyžaduje perfektní tyremanagement, nebo-li perfektní zacházení s pneumatikami. Vzhledem k náročnosti okruhu docházelo k takové degradaci gum, že většina pilotů už při prvních pit-stopech nasazovala nejtvrdší specifikaci.

„Tou agresivní strategií, kterou jsme předvedli, jsem si nebyl vůbec jistý, ani jsem nevěděl, jestli vyjde,“ prohlásil v pozávodním rozhovoru Verstappen.

„Bylo to vzrušující, celý závod jsme byli pod tlakem, nevěděli jsme, jak rychle tady dokáže Lewis jet. V dalším stintu jsme zastavili opět dříve, mnohem dříve, než Lewis (Hamilton stavěl o osm kol později – pozn. red.),“ vysvětluje pilot Red Bullu.

„Poslední stint byl velmi dlouhý, obzvláště v tomhle vedru. Na konci závodu se nám naštěstí podařilo vydržet na hodně starých pneumatikách. Hodně mi pomohlo DRS, které mi dal Haas přede mnou.

„Snažil jsem se dělat to nejlepší, co jsem mohl. Snažil jsem se jet konzistentně a najít potřebnou přilnavost, což vzhledem k opotřebení pneumatik nebylo vůbec snadné. Vyhrát tady je neuvěřitelné,“ uzavřel.

I přesto, že měl Hamilton o osm kol čerstvější pneumatiky však nedokázal Verstappena předjet. Pravdou je, že dvě kola před koncem byl odstup menší, než jedna sekunda a být závod o několik kol delší, mohl být výsledek Velké ceny USA zřejmě jiný.

Objektivně ale musíme poznamenat, že Red Bull měl v tomto závodě velmi solidní tempo, což ostatně přiznal i sám Hamilton.

„Dali jsme do toho opravdu všechno, ale tento víkend prostě byli rychlejší, než my. Nevím přesně proč, vypadalo to, že akorát lépe zapracovali na zadní části vozu, na dráze jim to méně klouzalo,“ řekl Hamilton na tiskové konferenci.

Má pravdu v tom, že Mercedes se v Austinu potkával s nedotáčivostí. Viditelné to bylo především v zatáčce číslo 11, kde Hamilton několikrát během závodu netrefil apex.

Sedminásobný mistr světa také řekl, že je šťastný za velmi dobrý začátek závodu. „Ani nevím, co jsme dnes mohli udělat lépe nebo jinak. Myslím, že si s týmem budeme muset sednout a promluvit. Každopádně jsme dnes předvedli dobrou práci,“ pokračoval ve svém vyjádření Hamilton.

V dalších dvou závodech se podíváme na okruhy, kde se dá očekávat, že bude Red Bull velmi silným týmem. Nepochybně nás ve zbytku sezóny čeká tvrdý souboj o titul.

Zdroj: F1

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.