Reklama

Má hokejová Liga mistrů pro české kluby smysl? Není to jen o penězích, říká Jan Peterek

Od založení Champions Hockey League v roce 2014 tahle otázka koluje českými kluby i fanoušky. Na jednu stranu prestižní, ale zároveň ekonomicky náročná zábava. Hokejová Liga mistrů si buduje své místo pod sluncem velmi těžko. „Samozřejmě taky záleží, co od toho kdo očekává,” říká k tomuto tématu sportovní manažer klubu HC Oceláři Třinec Jan Pererek.

Fanoušci se stále snaží srovnat nesrovnatelné. Fotbalová Liga mistrů se na sportovní scéně objevila už v sezoně 1992/1993. Její původ v podobě Poháru mistrů evropských zemí však sahá až k roku 1955. To už je opravdu pořádný kus historie.

Hokejový sourozenec se v současné podobě objevil na scéně po několika marných pokusech až v sezoně 2014/2015. I proto popularita této soutěže nesahá té fotbalové ani po kotníky.

Samozřejmě to není jako ve fotbale, kde to má tak velký ekonomický přínos pro kluby, ale my to bereme vyloženě sportovně,” říká na tohle téma Jan Peterek, jenž v současné době působí na pozici sportovního manažera třineckých Ocelářů.

Důvodů je hned několik, ty hlavní tři jsou však striktně dané. Historie, prize money a doba, ve kterou tahle soutěž startuje. Bohužel však nemá CHL v nabitém hokejovém programu jinou možnost, než sehrát největší porci zápasů základních skupin ještě před sezonou, na přelomu srpna a září. I to je jeden z hlavních důvodů, proč soutěž hodně ztěžka láká diváky do ochozů.

Navíc s poměrně nízkými finančními odměnami je jasné, že spíš než ekonomicky příhodná, je tahle soutěž spíš otázkou prestiže. A to nejen po sportovní stránce: 

„Záleží, co od toho kdo očekává. Třeba náš hlavní sponzor je globální producent oceli a dalších produktů. Pro něj je fakt, že se může pomocí sponzoringu hokeje ukázat na evropských trzích, taky přínos,” odkrývá Peterek v obsáhlém rozhovoru pro RN Hockey kladné stránky účasti v CHL.

„Jsou tu dvě roviny. Sportovní, a pak je tady ten brand. My vozíme jména třineckých firem do světa,” doplnil Peterka výkonný ředitel klubu Marek Chmiel.

Věřte tomu, že si toho ve světě považují, že za námi stojí globální společnost. V očích jiných zahraničních týmů rosteme v momentě, kdy dorazí k nám. Koukají, co jsme tady dokázali za vydatné pomoci našich partnerů vybudovat,” pokračoval Chmiel a dodal:

„Díky tomu prestiž Třince na hokejové mapě roste. Liga mistrů nám pomohla vykročit z toho našeho rybníčku do Evropy.” Ne všechno jde podle třineckého managementu měřit penězi.

Jan Peterek však věří, že i CHL si jednoho dne vytvoří silný odznak: „Vybudovat jméno je dlouhodobá záležitost. V CHL musí být člověk trpělivý. Podívejte se Spengler Cup,” odkazuje na turnaj, kterého se Oceláři v letech 2018 a 2019 zúčastnili.

Je to tradiční turnaj a pozvánka do Davosu je svým způsobem pozvánkou mezi hokejovou smetánku. Turnaj starý přes sto let se neustále rozvíjí. Podívejte se, kam se za tu dobu dostali. Věřím, že toho bude Liga mistrů jednou schopná docílit”, poukazuje na dlouholetou tradici v Davosu.

V exkluzivním rozhovoru pro RN Hockey dodal, že si je vědom, že je pro české kluby soutěž finančně ztrátová. I tak je podle něj důležitější v tomto ohledu prezentace značky klubu. Marek Chmiel zase svýma očima vidí, že Česko má v CHL tři zástupce a víceméně všichni tři zástupci si toho váží.

Zdroj: RN Hockey

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Komentáře

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Oblíbené