Spojte se s námi


Motorsport

Luca Marini pro Ruik: Jaké je to pracovat s Valentinem Rossim? Nevlastní bratr legendy MotoGP popisuje speciální vztah

Luca Marini, nevlastní bratr Valentina Rossiho se v exkluzivním rozhovoru pro Ruik rozpovídal o tom, jak vlastně s legendou MotoGP spolupracuje, poskytl nám také svůj pohled na jeho dosavadní kariéru a prozradil, co je pro něj jako jezdce zcela nejdůležitější.

Publikováno

dne

Luca Marini, nevlastní bratr Valentina Rossiho se v exkluzivním rozhovoru pro Ruik rozpovídal o tom, jak vlastně s legendou MotoGP spolupracuje, poskytl nám také svůj pohled na jeho dosavadní kariéru a prozradil, co je pro něj jako jezdce zcela nejdůležitější.

Pětadvacetiletý italský závodník přestoupil do královské kubatury MotoGP až v loňském ročníku, když strávil hned šest sezón v šampionátu Moto2. V této kategorii však Marini mistrovský titul nikdy nezískal, jeho největším úspěchem je druhé místo ze sezóny 2020. Jak tedy hodnotí svou dosavadní kariéru?

„Já myslím, že mám za sebou prozatím dobrou kariéru a jsem docela spokojený. Samozřejmě byly věci, které jsem mohl udělat lépe, ale nikdy to pro mě nebylo lehké, protože jsem startoval přímo z šampionátu Moto2,“ vysvětluje Marini v rozhovoru pro vybraná média, včetně Ruiku.

„Upřímně, rád bych si prošel třídou Moto3, protože si myslím, že je to velmi dobrá kategorie. Podle mého názoru to dá pilotům mnoho zkušeností. Já ale tuto kategorii přeskočil, jelikož jsem na ni byl příliš velký a z toho důvodu pro mě bylo nemožné zde závodit. Takže jsem rovnou přešel do Moto2, kde pro mě bylo vše lepší a lehčí.

Začátek kariéry pro mě ale nebyl lehký. Sice jsem pracoval s lidmi, kteří byli velmi příjemní a i práce s nimi byla velmi dobrá. Ale bohužel to nebyl oficiální tým (Forward Racing Team). Takže jsem tam nasbíral nějaké zkušenosti a poté přestoupil ke Sky Racing Team VR46, se kterým jsme dosáhli na úžasné věci. Hodně jsem tam vyrostl a myslím, že sezóna 2020 pro mě byla velmi dobrá. A až na události ke konci roku jsem byl spokojený,“ popisuje Marini svou kariéru.

Vliv Valentina Rossiho

Marini aktuálně závodí pro tým Mooney VR46 Racing Team a jak je už z názvu patrné, jedná se o tým italské legendy MotoGP. V průběhu rozhovoru Marini přiznává, že pracovat s Rossim je zkrátka něco, co musí pomoci každému jezdci.

Na jednu stranu se pro Mariniho jedná o určité břemeno – následovat nemalý rodinný úspěch v MotoGP. Ať totiž chce nebo ne, častokrát se stává, že je s Rossim co do výkonů na trati a jízdního stylu srovnáván.

Na stranu druhou je to pro Mariniho skvělá reference. Jak tedy odpověděl na otázku, která týkala právě Rossiho vlivu?

„Samozřejmě je to těžké, protože je to jedno z témat, které je probírané. Ale už jsem se s tím naučil pracovat. Je to zkrátka čest, využitá příležitost, šance k tomu promluvit si s ním tak, jak jiní jezdci nemohou, protože můžeme jít ve všem mnohem více do hloubky,“ přiznává Marini.

„Je fantastické sdílet s ním ty pocity, mít zpětnou vazbu na fungování pneumatik, trať nebo soupeře. Pokud jde o rady, je to opravdu něco úžasného. O takových tématech se sice můžete bavit i s ostatními jezdci, bratr vám ale přece jen dá vždy něco víc.

Zvláště, když jsem začal závodit v mistrovství světa. Hodně mě sledoval, zejména v mých prvních letech. A to bylo skvělé, jelikož to bylo pro mě všechno úplně nové. Když mi poskytne nějakou radu, musím být dobrý natolik, že ji dokážu použít. Jedna věc je něco říct a druhá to provést. A to je někdy velmi obtížné,“ uvedl.

Marini je vskutku všestranným sportovcem

Závodník týmu Mooney VR46 Racing Team už ve svém životě vyzkoušel mnoho sportů a přiznal, že si v dětství nikdy nemyslel, že se stane jezdcem MotoGP. Podle jeho vyjádření se zkrátka snažil užít si každý moment a dělat svou práci, respektive svůj koníček nejlépe, jak mohl.

„Když jsem byl dítě, nikdy jsem si nemyslel, že se stanu jezdce MotoGP. Snažil jsem si užívat každý moment, užívat si to, co miluji. Díky mým rodičům jsem si prošel mnoha sporty – fotbalem, lyžováním, snowboardingem, vyzkoušel jsem opravdu hodně věcí. Vždy jsem se prostě chtěl cítit dobře, cítit ty správné emoce,“ vzpomíná Marini na své dětství a dospívání.

„Takže to, co momentálně chci je pokračovat přesně v tomhle. Podobné pocity jsem cítil i v motokrosu, ale když jsem začal závodit na mistrovství světa, to pro mě nakonec bylo vším. Úroveň je tady větší, tlak je vyšší a je toho mnohem více, co musíte obětovat. Ale potom je odměna za ono úsilí o to větší. To je moje motivace a nikdy jsem se nikde necítil tak, jako na motorce,“ má jasno rodák z Urbina.

Plány do budoucna, denní rituály

Řecký kolega Panos Seitanidis z portálu Gazzetta.gr poté v průběhu rozhovoru vyslovil otázku, co vlastně jezdec MotoGP, v tomto případě tedy Marini, musí dělat každý den, aby se i nadále zlepšoval.

„Snažím se zkrátka pracovat se svým týmem. Ze všeho nejdřív se snažíme přijít s dobrým plánem ještě před začátkem tréninků. A každý den se snažíme co nejlépe připravit na ten další. Co do osobní stránky se snažím zůstávat v dobré fyzické kondici a myslím, že v letošním roce jsme ve velmi dobré kondici. Přesně v takové, jakou ode mě potřebují.

Snažím se dívat na všechny předchozí závody nebo tréninky, abych lépe porozuměl ideálním jízdním stopám. Snažím se pracovat na veškerých detailech a právě to je to, co určuje výsledný rozdíl,“ popisuje Marini.

Dále také prozradil něco o svých plánech a snech do budoucna. Co je podle Mariniho klíčem k tomu mít dlouhou a úspěšnou kariéru?

„Na motorce se cítím být sám sebou a snažím se užít si každý moment a být šťastnější a šťastnější. Rád zůstávám v paddocku, v kontaktu s týmem a i to mě neustále přesvědčuje o mé lásce k MotoGP. A je důležité tímto směrem pokračovat. Myslím, že tohle je klíč k tomu, abyste měli dobrou a dlouhou kariéru.

Mým snem zatím je vyhrát závod. Myslím si, že vítězství ve Velké ceně je neskutečný pocit, protože v tom daném závodě jste číslem 1. Číslem 1 na celém světě,“ uzavřel.

Zdroj: MotoGP

Reklama

Motorsport

Naprostá dominance! Velkou cenu Španělska ovládl Verstappen, na stupních vítězů oba jezdci Mercedesu

Další vítězství Maxe Verstappena. Formule 1 měla o tomto víkendu na programu svůj sedmý podnik letošní sezóny. Velkou cenu Španělska po naprosto dominantní jízdě s přehledem ovládl Verstappen, na stupních vítězů jej doplnili jezdci Mercedesu Lewis Hamilton a George Russell.

Publikováno

dne

Další vítězství Maxe Verstappena. Formule 1 měla o tomto víkendu na programu svůj sedmý podnik letošní sezóny. Velkou cenu Španělska po naprosto dominantní jízdě s přehledem ovládl Verstappen, na stupních vítězů jej doplnili jezdci Mercedesu Lewis Hamilton a George Russell.

Po sobotní kvalifikaci očekávali fanoušci od Velké ceny Španělska zřejmě o něco víc, než sedmý podnik letošní sezóny ve finále nabídl.

Z první příčky odstartoval do závodu na okruhu v Barceloně Max Verstappen, v první řadě jej doplnil Carlos Sainz. Z třetí příčky startoval Lando Norris, za ním Lewis Hamilton. Třetí řada patřila Lanci Strollovi a Estebanu Oconovi.

Sedmé místo před zhasnutím všech pěti světel si v sobotní kvalifikaci zajistil Nico Hülkenberg, osmé Fernando Alonso, deváté Oscar Piastri a nejlepší desítku jezdců na startu uzavřel pilot Alpinu Pierre Gasly.

Nutno podotknout, drtivá většina startovního pole zvolila nejměkčí sadu pneumatik. Střední směs označenou žlutou barvou použili pouze Verstappen, Sergio Pérez a Logan Sargeant. Nejtvrdší specifikaci nasadil Charles Leclerc startující z boxové uličky.

Úvod Velké ceny Španělska

Solidní start předvedl Nizozemec Verstappen, jenž tak po první zatáčce udržel svou první příčku. Naopak velkou smůlu měl v zatáčce číslo 1 a 2 Norris, který si po souboji s Hamiltonem nalomil část předního křídla. Ta zůstala zaklíněná v jeho voze a britský pilot McLarenu tak musel zamířit už po prvním kole ke svým mechanikům.

Skvělý start předvedl také Stroll, jenž se posunul na třetí příčku. Sainz udržel druhé místo, parádní úvod zaznamenal i George Russel, který se posunul na sedmou pozici.

Verstappen, Sainz, Stroll, Hamilton, Ocon, Alonso, Russell, Nico Hülkenberg, Čou Kuan-jü, Pérez – takto tedy vypadalo pořadí bodované desítky po úvodních třech kolech Velké ceny Španělska.

Krásné předjížděcí manévry, zastávky v boxech

Pit-stop okénko zahájil už v desátém kole Čou, o několik okamžiků později stavěl také Nyck De Vries. Oba piloti přezuli na tvrdou sadu pneumatik. Ve 12. kole předvedl krásný manévr Hülkenberg, jenž se dostal hned přes dva soupeře.

Ve skvělém tempu pokračoval Russell. Ten startoval z dvanácté příčky a po předjetí Ocona byl na konci jedenáctého kola už pátý. Naopak legendární Španěl Alonso se při domácí velké ceně trápila nedokázal se prokousávat v pořadí vpřed tak, jako v jiných závodech.

Zastávky v boxech pochopitelně postupně zamíchaly pořadím. Nutno podotknout, během závodu na okruhu v Barceloně podnikli všichni piloti alespoň dvě zastávky u svých mechaniků, jak už ostatně předem predikovalo Pirelli.

Byť se ve Velké ceně Španělska předbíhalo poměrně dost, velké drama sedmý závod letošní sezóny nepřinesl. O velké množství předjížděcích manévrů se postarala především sekce zatáček 1 a 2.

Gasly ve 23. kole takto překonal De Vriese, Russell se v 35. kole parádně dostal před Sainze, Alonso v pozdějším průběhu závodu krásně předjel Ocona.

Trápení Ferrari, naprosto dominantní Verstappen

Velkou cenu Španělska vyhrál zcela s přehledem Verstappen, který si připsal své čtyřicáté vítězství v kariéře. Kromě toho ale také zajel nejrychlejší čas závodu v hodnotě 1:16.330 a byl zvolen nejlepším jezdcem dne.

Naopak hrozivé závodní tempo zaznamenalo Ferrari. Leclerc skončil až jedenáctý, Sainz dojel oproti druhému startovnímu místu až pátý. Velice slušnou jízdu předvedl Mercedes, jehož piloti obsadili stupně vítězů.

Po sobotní kvalifikaci měli na dosah dobrý výsledek také jezdci McLarenu, avšak nakonec nezapsala stáj z Wokingu ani bod. Po startu z jedenácté příčky dokončil závod na čtvrtém místě Pérez, Alfa Romeo zapsala díky Čouovi dva body.

Bodový příspěvek měl na dosah také Júki Cunoda v AlphaTauri, v 62. kole ale dostal pětisekundovou penalizaci za předchozí souboj s Čouem. Jaké je tedy konečné pořadí Velké ceny Španělska?

Zdroje: F1 TV, Twitter

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Kolize Mercedesů, trápení Leclerca a obrovský skok Mclarenu kupředu. Napínavou kvalifikaci VC Španělska ovládl Verstappen

Formule 1 se po zastávce v Monaku přesunula na okruh ve Španělské Barceloně. V sobotní kvalifikaci dle očekávání získal po přesvědčivém výkonu pole position Max Verstappen. Domácím fanouškům udělal radost skvělým výkonem Carlos Sainz, který do Velké ceny odstartuje z první řady. O největší překvapení se postaral Lando Norris, svůj MCL60 postaví na startu na třetí místo.

Publikováno

dne

Formule 1 se po zastávce v Monaku přesunula na okruh ve Španělské Barceloně. V sobotní kvalifikaci dle očekávání získal po přesvědčivém výkonu pole position Max Verstappen. Domácím fanouškům udělal radost skvělým výkonem Carlos Sainz, který do Velké ceny odstartuje z první řady. O největší překvapení se postaral Lando Norris, svůj MCL60 postaví na startu na třetí místo.

Circuit de Barcelona-Catalunya prošel před letošním podnikem výraznou změnou, byla zrušena šikana v poslední sekci trati, a okruh tak staronově zakončují dvě rychlé pravoúhlé zatáčky. Na této konfiguraci se v posledním sektoru závodilo naposledy v roce 2006. Jediný pilot na roštu, jenž tuto variantu posledního sektoru už zná, je Fernando Alonso.

Q1

Po dešti, který výrazně ovlivnil sprintový závod Formule 2 a z části i poslední trénink F1, vyrarazili piloti na již suchou trať. Poslední zbytky vody zůstaly v zatáčce 10. V té se hned při výjezdu z boxů roztočil Júki Cunoda a při svém prvním pokusu o rychlé kolo i Valtteri Bottas a Nyck de Vries.

Na trati se neudrželi ani Alex Albon a Fernando Alonso. Přestože se všem pilotům podařilo na trať z kačírku vrátit, vyvěsilo ředitelství závodu červené vlajky.

Po restartu se dlouho trápili Leclerc na Ferrari a Pérez na Red Bullu. Oba piloti se pět minut před koncem Q1 nacházeli na nepostupových příčkách. Spolu s nimi se na chvost pole zařadili Cunoda, Albon a Sargeant.

V posledních minutách se trať znatelně zahřála a spolu s tím se pochopitelně zrychlovaly časy všech pilotů. To znamenalo velký problém pro Péreze a Leclerca, kteří se pokusili zajet svá „záchranná“ kola co nejdříve.

Mexičan ve službách Red Bullu se vyšvihl na čtvrté místo, po pokusech ostatních pilotů ale spadl až na poslední postupové místo. To závodník Ferrari takové štěstí neměl. Vedle jeho jména na výsledkové tabuli po skončení kvalifikace svítilo číslo 19 a z kvalifikace tak vypadl.

Leclerc se na start zařadí do sendviče z Williamsů. Nejpomalejší čas zajel Logan Sargeant, výkon jeho kolegy Albona stačil jen na 18. místo.

Potenciál Haasu se nepodařilo naplno využít Magnussenovi. Na Hülkenberga ztratil 6 desetin vteřin a vybojoval si pouze 17. příčku.

Nejlepším z nepostupujících byl Valtteri Bottas. Finský pilot ztratil na patnáctého Péreze pouhou destinu sekundy.

Q2

Druhá kvalifikace se ze začátku nesla v klidnějším duchu. Tempo udával od začátku Verstappen, kterému se nejvíce přiblížil Hamilton. Na nepostupových příčkách se po prvních kolech dle očekávání seřadily oba Mclareny, obě AlphaTauri a Haas Nica Hülkenberga.

Noční můru při druhém pokusu zažil Pérez. Při nájezdu do páté zatáčky ztratil kontrolu nad svým RB19 a zajel na výlet do kačírku. Na zastávku v boxu už nezbyl čas a poslední pokus tak musel zajet se špinavými pneumatikami. O 5 setin se nakonec do Q3 neprobojoval.

Dalším překvapujícím vypadajícím se stal George Russell. V průběhu celé kvalifikace měl problémy se zahřátím pneumatik a jeho čas mu zajistil dvanácté místo.

K poněkud kuriózní situaci došlo v závěru kvalifikace mezi oba piloty Mercedesu. Na cílové rovince se Hamilton snažil předjet Russella, který o svém kolegovi nevěděl, překřížil mu cestu a poškodil přední křídlo.

Sedminásobnému mistrovi světa ale pokažený pokus vadit nemusel. Do třetí kvalifikace se dostal pohodlně ze čtvrtého místa.

Spolu s Pérezem a Russellem vypadli v druhé kvalifikaci Kuan-jü Čou, Nyck de Vries a Júki Cunoda.

Q3

S kvalifikací v Barceloně musí být nadmíru spokojen Mclaren. Oba závodníci britského týmu se dostali do top 10, Norris se dokonce po úžasném výkonu zařadí na startu na 3. místo.

Úplně odlišné závody čekají v neděli piloty Ferrari. Zatímco Leclerc bude mít před sebou téměř nadlidský úkol, probojovat se z předposledního místa na body, Sainz bude z druhého místa na startu atakovat pódiové umístění.

Narozdíl od Sainze se domácí kvalifikace nevydařila Alonsovi. Kvůli poškození podlahy nemohl ze svého monopostu vymáčknout maximum a závod ostartuje z devátého místa. Jeho týmový kolega Stroll skončil v kvalifikaci šestý.

Skvělou sobotu má za sebou i tým Alpine. Esteban Ocon zajel ve třetí kvalifikaci sedmý nejrychlejší čas, Gasly dokonce čtvrtý. Gaslyho pozice na startu je ale v ohrožení kvůli dvěma případům, ve kterých v dřívějších fázích kvalifikace překážel v cestě pilotům při rychlých kolech.

Absolutně dominantní byl již tradičně Max Verstappen. Nizozemský fenomén na zbytek pole najel půl vteřiny, a to ani nedokončil svůj poslední pokus, ve kterém byl ještě rychlejší. Lídr šampionátu v Barceloně získal 24. pole position v kariéře.

Konečné výsledky kvalifikace a zároveň tedy i předběžné pořadí na startu zítřejšího závodu si můžete prohlédnout na příspěvku níže.

Zdroj: F1TV

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Můžeme vyhrát každý závod letošní sezóny, říká Verstappen. Jak okomentoval dominanci Red Bullu ve F1?

Absolutní dominance Red Bullu – asi tímto způsobem jde nejvýstižněji označit dosavadní průběh letošní sezóny Formule 1. Může ale rakouský tým opravdu vyhrát všechny závody letošní sezóny? Na to odpovídal Max Verstappen na tiskové konferenci před Velkou cenou Španělska.

Publikováno

dne

Absolutní dominance Red Bullu – asi tímto způsobem jde nejvýstižněji označit dosavadní průběh letošní sezóny Formule 1. Může ale rakouský tým opravdu vyhrát všechny závody letošní sezóny? Na to odpovídal Max Verstappen na tiskové konferenci před Velkou cenou Španělska.

Max Verstappen z dosavadních šesti velkých cen dokázal čtyřikrát zvítězit, dvakrát dojel druhý. Jeho týmový kolega Sergio Pérez je na tom co do počtu získaných bodů o něco hůře, i tak to ale stačí na to, aby jezdci Red Bullu vévodili šampionátu jezdců.

Navíc rakouská stáj vede také Pohár konstruktérů, když za šest závodů získala už 249 bodů. To je zkrátka neuvěřitelné číslo.

Nejbližším konkurentem pro jezdce Red Bullu co do šampionátu jezdců je Fernando Alonso se ziskem 93 bodů. Právě v pořadí týmů je však propast ještě větší. Na druhém místě je momentálně Aston Martin, který na první Red Bull v tuto chvíli ztrácí 129 bodů.

Třetí příčku drží Mercedes se 119 body, přičemž německý tým má na kontě pouze o jeden bod méně, než druhý Aston (120).

Před Velkou cenou Španělska na otázky novinářů z různých světových médií, týkajících se právě dominance Red Bullu, odpovídal úřadující šampion Verstappen.

Můžeme vyhrát každý závod, ale…

Na okruhu v Barceloně bude Red Bull v čele s Verstappen opět hlavním favoritem na vítězství. Vzhledem ke konfiguraci závodního okruhu by dokonce bylo nepravděpodobné, i s ohledem na sílu rakouského týmu, že by dokázal vyhrát někdo jiný.

Jak dvojnásobný mistr světa F1 zareagoval na otázku, zda může Red Bull v této sezóně skutečně vyhrát všechny velké ceny v kalendáři?

„No, momentálně to vypadá tak, že myslím, že můžeme, ale je to velmi nepravděpodobné. Vždycky se něco pokazí, stane se to, že odstoupíte ze závodu nebo cokoliv jiného. Ale čistě na základě tempa si myslím, že v tuto chvíli to tak vypadá,“ řekl Verstappen na tiskové konferenci před Velkou cenou Španělska.

„Co se týče dominance, tu jsme ve F1 viděli vždycky, není to nic nového. Myslím si, že čím déle necháte pravidla stejná, tím víc se k sobě týmy (co do výkonnostní stránky) přiblíží. Takže možná je to něco, co taky musíme brát v potaz,“ dodal Verstappen.

Zdroje: F1, GP Blog

Pokračovat ve čtení

Oblíbené