Spojte se s námi


Motorsport

Kdo z pilotů F1 si v sezóně 2023 vydělá nejvíc? Ohromné peníze pro Verstappena, co Leclerc s Hamiltonem?

Kolik si vydělají jednotliví jezdci F1 v sezóně 2023? Na největší peníze ze všech si už z logiky věci přijde dvojnásobný šampion Max Verstappen, do TOP trojky se nicméně zařadili Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Který pilot si z nadcházejícího ročníku odnese nejméně?

Publikováno

dne

Kolik si vydělají jednotliví jezdci F1 v sezóně 2023? Na největší peníze ze všech si už z logiky věci přijde dvojnásobný šampion Max Verstappen, do TOP trojky se nicméně zařadili Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Který pilot si z nadcházejícího ročníku odnese nejméně?

Známý motorsportový server Racing News 365 přišel ve čtvrtek 19. ledna s konkrétními údaji, kolik si jednotliví jezdci v sezóně 2023 vydělají peněz.

Nutno podotknout, všechny uvedené údaje jsou prý odhady založené na konzultacích s různými zdroji v paddocku F1, a také v samotných týmech. Všechny cifry jsou uvedeny v dolarech.

První místo pro Verstappena

Jasně nejvíce si ze sezóny 2023 odnese Max Verstappen. Pilot Red Bullu vyhrál v předchozím ročníku už svůj druhý titul mistra světa a obhájil tak prvenství ze sezóny 2021. Jeho přínos pro rakouskou stáj je navíc i v mnoha různých jiných ohledech zcela nezpochybnitelný.

Výsledná částka ve výši 55 milionů dolarů tak vlastně nakonec není nikterak překvapivá. Verstappen navíc s týmem Red Bull Racing má uzavřený dlouhodobý kontrakt, jenž mu platí až do roku 2028.

Druhý Leclerc, třetí Hamilton

Druhým pilotem co do největšího výdělku v sezóně 2023 (36 milionů dolarů) je Charles Leclerc. Ten na konci loňské sezóny vyhrál těsný souboj o konečné druhé místo v šampionátu jezdců se Sergiem Pérezem, na titul to však Leclercovi a Ferrari ani zdaleka nestačilo. Změní se to letos?

Dlužno dodat, smlouvu má Leclerc s týmem z Maranella do roku 2024. Třetím je potom Lewis Hamilton, kterému s Mercedesem vyprší stávající kontrakt už na konci nadcházející sezóny. Toto Wolff však nedávno promluvil o potenciálním podpisu smlouvy, jež je údajně jen otázkou času.

A podle posledních informací by si Hamilton měl v rámci nové smlouvy přijít až na 70 milionů eur. Do sezóny 2023 ovšem vstoupí se stávajícím kontraktem, který mu zaručí roční příjem ve výši 35 milionů dolarů.

V tabulce níže si pak můžete prohlédnout kompletní pořadí jezdců, založené na jejich ročním výdělku. Kdo si tedy vydělá ze všech nejméně?

PilotTýmPlat (v dolarech)Délka kontraktu
Max VerstappenRed Bull55 milionů2028
Charles LeclercFerrari36 milionů2024
Lewis HamiltonMercedes35 milionů2023
Lando NorrisMcLaren20 milionů2025
Sergio PérezRed Bull10 milionů2024
Carlos SainzFerrari10 milionů2024
Valtteri BottasAlfa Romeo10 milionů2025
George RussellMercedes8 milionů2023
Esteban OconAlpine6 milionů2024
Fernando AlonsoAston Martin5 milionů2024
Pierre GaslyAlpine5 milionů2024
Kevin MagnussenHaas5 milionů2023
Alex AlbonWilliams3 miliony2024
Lance StrollAston Martin2 milionyOtevřen
Nico HülkenbergHaas2 miliony2024
Nyck De VriesAlphaTauri2 miliony2023
Kuan-jü ČouAlfa Romeo2 miliony2023
Oscar PiastriMcLaren2 miliony2024
Júki CunodaAlphaTauri1 milion2023
Logan SargeantWilliams1 milion2023

Zdroje: F1, Racing News 365

Reklama

Motorsport

FIA přijme do F1 až dva nové týmy! O způsobilosti žadatelů bude rozhodovat nový oficiální proces

Po dlouhé sáze s Michealem Andrettim a Cadillacem se FIA rozhodla zahájit nový oficiální proces pro přijetí nových týmů. Mimo jiné budou muset uchazeči ukázat, jaký by měli pozitivní sociální efekt.

Publikováno

dne

Po dlouhé sáze s Michealem Andrettim a Cadillacem se FIA rozhodla zahájit nový oficiální proces pro přijetí nových týmů. Mimo jiné budou muset uchazeči ukázat, jaký by měli pozitivní sociální efekt.

Posledním zcela novým týmem ve Formuli 1 byl Haas, jenž se do šampionátu přidal v roce 2016. Na jeden rok tak rozšířil paddock na 11 týmů, po sezóně ale definitivně skončila stáj Manor Racing MRT a počet týmů ve sportu se ustálil na 10.

Změnit se to snaží bývalý americký závodník a majitel stáje v seriálu IndyCar, Michael Andretti. S automobilkou Cadillac je dokonce dohodnut i na případné spolupráci, oficiálně mu ale účast v šampionátu potvrzena nebyla.

Od FIA teď ale dostal jedinečnou šanci. Byl totiž zahájen oficiální proces pro přijetí až dvou zcela nových stájí do sportu. Zajímavostí je, že pravidla povolují až 13 týmů. Proč se FIA rozhodla přijmout pouze dva, není známé.

Uchazeči nebudou podrobeni jen důkladné technické a finanční analýze. Kromě jejich potenciální kompetitivnosti bude hodnoceno i to, jak se tým bude podílet na udržitelnosti životního prostředí a jaký bude mít pozitivní sociální efekt.

Kromě Andrettiho zájem o vstup do F1 vyjádřil i asijský projekt Panthera. Jejich původní plán z roku 2019 byl vstup již v poslední uplynulé sezóně, nyní tak mají novou naději.

Vyjádření prezidenta FIA, Ben Sulayema

„Růst a atraktivita šampionátu Formule 1 je na dosud nevídané úrovni. FIA věří, že jsou správné podmínky pro zájemce, kteří splňují požadované podmínky, aby formálně vyjádřili zájem o vstup do šampionátu,“ citoval server RacingNews365 Mohammeda Ben Sulayema.

„Poprvé v historii je součástí kritérií pro přijetí i ukázka toho, jak by týmy dosáhly levelu udržitelnosti, který je vyžadován FIA a jak by se sportem podílely na pozitivním efektu na společnost,“ pokračuje prezident FIA.

„Tento nový proces je logickým rozšířením po pozitivní reakci výrobců motorů na nové regulace pohonných jednotek, jež přijdou v platnost v roce 2026, a které přitáhly do sportu Audi a vzbudilo zájem i v ostatních potenciálních uchazečích,“ uzavřel.

Právě dnes, v pátek 3. února potvrdila automobilka Ford spolupráci se stájí Red Bull. Minimálně mezi lety 2026 a 2030 se budou společně podílet na konstrukci motorů pro Red Bull a AlphaTauri.

Zdroje: RacingNews365, F1

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Do F1 se vrací známá značka! Americká automobilka spojí své síly s Red Bullem

Formule 1 opět přinesla překvapení. Vrcholem dnešního dne mělo být představení monopostu Red Bullu pro sezonu 2023. Místo toho se ale diváci dozvěděli o faktu, že do královny motorsportu se po 19 letech vrací americká automobilka Ford. Od roku 2026 bude dodávat motory právě Red Bullu.

Publikováno

dne

Formule 1 opět přinesla překvapení. Vrcholem dnešního dne mělo být představení monopostu Red Bullu pro sezonu 2023. Místo toho se ale diváci dozvěděli o faktu, že do královny motorsportu se po 19 letech vrací americká automobilka Ford. Od roku 2026 bude dodávat motory právě Red Bullu.

Se změnou regulí se o vstup do F1 přihlásilo už několik značek. Mimo Audi, která spolupracuje se skupinou Sauber, se spekuluje také o firmě Porsche. A Michael Andretti chce dokonce vstoupit s úplně novou stájí.

Ford se naposledy představil v jedné z nejslavnějších motorsportových soutěží v roce 2004. Tehdejší výsledek je ale k zapomenutí, tým Jordan-Ford obsadil deváté místo mezi konstruktéry s pouhými pěti body.

Red Bull má mnohem větší ambice. Max Verstappen v posledních dvou letech kraloval v mistrovství světa. Rakouská stáj ukončila nadvládu Mercedesu a rozhodně před sebe nechce pustit žádného soupeře ani letos.

„Ford je globální značkou s obrovským dědictvím v závodění a automobilovém světě a vidí velkou hodnotu v tom, že naše platforma má více než půl miliardy fanoušků po celém světě,“ uvedl k situaci šéf F1 Stefano Domenicali, jehož slova ocitoval server Motorsport. Kladně se ke vstupu Fordu vyjádřil i prezident FIA Mohammed Ben Sulayem.

Přestože poslední představení amerického výrobce nepřineslo dobrý výsledek, Ford se řadí k nejúspěšnějším manufakturám v královně motorsportu.

Na svém kontě má deset titulů v Poháru konstruktérů a hned třináct prvenství mezi jezdci. Jaké výsledky přinese samotná spolupráce, to se dozvíme až za čtyři roky.

Nyní se dá o výhodách či nevýhodách dohody pouze spekulovat, ostatně jako prakticky v každém aspektu Formule 1.

Jasné ale zůstává, že F1 se od sezony 2026 radikálně změní. Noví dodavatelé motorů, potenciální nový tým a další rozšiřování amerického zájmu ve sportu. Zjednodušeně řečeno, máme se na co těšit.

Zdroje: F1, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Americký tým Haas odhalil podobu svých vozů pro sezónu 2023! Do zbarvení výrazně zasahuje nový titulární sponzor

Americký tým MoneyGram Haas F1 Team jako první ze všech týmů odhalil podobu nových monopostů pro sezónu 2023! Nový titulární sponzor Haasu výrazně zasahuje do jejich zbarvení. S jakým vozem tedy budou jezdit Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg?

Publikováno

dne

Americký tým MoneyGram Haas F1 Team jako první ze všech týmů odhalil podobu nových monopostů pro sezónu 2023! Nový titulární sponzor Haasu výrazně zasahuje do jejich zbarvení. S jakým vozem tedy budou jezdit Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg?

MoneyGram Haas F1 Team je prvním z řady týmů, který v průběhu zimy odhalil podobu svých nových monopostů.

Nutno podotknout, jak si ostatně sami v níže přiložených twitterových příspěvcích můžete povšimnout, nový titulární sponzor Haasu významně zasahuje do zbarvení vozů.

Dlužno dodat, Haas v roce 2022 závodil bez titulního sponzora, když po ruské invazi na Ukrajinu ukončil partnerství s ruským výrobcem hnojiv Uralkali. S koncem sponzoringu souvisel i odchod tehdejšího pilota týmu, Nikity Mazepina.

Teď se ale do názvu týmu vrací jméno sponzora, tentokrát se jedná o americkou firmu MoneyGram, která se zabývá finančními službami a ve svém byznysu není bez poskvrny.

O novém titulárním sponzorovi Haasu jsme nicméně napsali článek již dříve. Americký tým každopádně vstoupí do ročníku 2023 také s novou jezdeckou sestavu.

Respektive s jedním novým členem. Na konci sezóny minulé totiž Haas propustil Micka Schumachera a angažoval známého pilota Nica Hülkenberga, jenž však měl od F1 delší pauzu. Týmovou jedničkou by tak měl být Kevin Magnussen.

Dalším týmem, který představení zbarvení svých monopostů pro nadcházející sezónu bude Red Bull Racing. A to konkrétně v pátek 3. února.

Zdroje: F1, MoneyGram Haas F1 Team

Pokračovat ve čtení

Oblíbené