Spojte se s námi


Motorsport

Já že boural úmyslně? Jsou to spekulace, které lidi vytvářejí, řekl Pérez o Monaku. S Maxem musíme udržet tým pohromadě

Boural Sergio Pérez v Monaku úmyslně? To je jedno z velkých témat posledních dní, kterému se věnovala již řada analytiků. Tuto vášnivou debatu vyvolala Velká cena Sao Paula, kde Max Verstappen nevrátil pozici svému týmovému kolegovi. Proč? Měl k tomu prý své důvody, jež se měly týkat i květnové kvalifikace na Velkou cenu Monaka…

Publikováno

dne

Boural Sergio Pérez v Monaku úmyslně? To je jedno z velkých témat posledních dní, kterému se věnovala již řada analytiků. Tuto vášnivou debatu vyvolala Velká cena Sao Paula, kde Max Verstappen nevrátil pozici svému týmovému kolegovi. Proč? Měl k tomu prý své důvody, jež se měly týkat i květnové kvalifikace na Velkou cenu Monaka…

Velká cena Sao Paula – pro Red Bull nikterak příliš úspěšný závod a navíc vyvolal velkou kontroverzi. V posledním kole se totiž oba piloti rakouského týmu nacházeli na šesté, respektive sedmé příčce.

A právě šestá pozice nejprve patřila Mexičanu Pérezovi, jenž v předposledním kole před sebe pustil Verstappena s tím, že se pokusí získat Alonsovo páté místo. Pokud by se to však Verstappenovi nepodařilo, měl svého mexického kolegu v posledním kole pustit zpátky před sebe.

Nutno podotknout, blíže jsme se tomuto tématu věnovali po skončení Velké ceny Sao Paula. A to jak v podobě článku, který ostatně najdete v odkazu, tak i v našem výše přiloženém podcastu.

Dvojnásobný šampion však Pérezovi jeho pozici nevrátil, přestože ho jeho závodní inženýr Gianpiero Lambiase v posledním kole závodu prostřednictvím týmového rádia několikrát upozornil, že má Pérezovi pozici vrátit.

V pozávodním rozhovoru pak Verstappen své důvody vysvětloval, přičemž i šéf Red Bullu Christian Horner poznamenal, že si interně oba aktéři vše vyříkali.

Verstappenovo vyjádření

Mám k tomu své důvody. Právě jsme o tom diskutovali a myslím, že bylo lepší, že jsme si konečně sedli a promluvili o tom a prostě jsme se posunuli dál. Když bude potřebovat pomoc v Abú Dhabí, budu tu pro něj,“ řekl Verstappen v onom pozávodním rozhovoru.

„Nešlo o pozici, je jedno, jestli byl první, druhý, pátý nebo desátý. Šlo o něco, co se stalo už dříve v sezóně, už jsem to vysvětlil v Mexiku a tým to pochopil a souhlasil. Nikdy jsem nebyl pro nikoho špatným týmovým kolegou, vždy jsem byl velmi nápomocný a tým ví, že vždy upřednostním zájmy týmu.

A to protože je to na konci dne vždycky hlavně týmový výsledek. Myslím, že jsme se z toho poučili, že musíme být navzájem trochu otevřenější a lépe spolu komunikovat,“ vysvětlil Verstappen v dalším rozhovoru pro F1.

Nic konkrétního ale samozřejmě Red Bull nepřiznal

Verstappenovy důvody ale samozřejmě doposud nikdo oficiálně nekonkretizoval a pravděpodobně k tomu ani nikdy nedojde. Ovšem co je třeba podotknout je fakt, že nizozemská média následně přišla s velmi silnou a neméně žhavou spekulací. A ta hovořila o tom, že Verstappen tímto činem Pérezovi údajně vrátil nehezkou událost z Monaka.

Právě tehdy, při sobotní kvalifikaci, boural v její poslední části mexický závodník, konkrétně v zatáčce číslo 8. Respektive v zatáčce před vjezdem do tunelu.

O čem tedy spekulace, které vytáhla nizozemská média hovoří? Pérez údajně v Q3 v zatáčce číslo 8 havaroval schválně. Verstappen tak posléze nemohl zajet lepší čas a skončil čtvrtý za svým týmovým kolegou.

Rakouské stáji co se PR hlediska týče logicky nezbývá jiná možnost, než tyto spekulace jasně odmítnout. A momentálně vlastně nikdo znát pravdu nemůže. Rovněž všichni analytici se sice mohou opřít o zjevně jasná fakta, byť potvrdit, zda to byl úmysl či nikoliv může pouze Pérez.

Analýza osmé zatáčky

V praxi se jedná o to, že při výjezdu z této a podobné zatáčky musí pilot šlapat na plyn opravdu citlivě. To Pérez v předchozích kolech správně udělal a zatáčku projel zcela bez problémů. Pak ale přišlo několik analýz a detailů z telemetrie, které ukazují, že Pérez v době výjezdu z osmé zatáčky prostě a jednoduše „dupnul na plyn“.

A to samozřejmě ve světě F1 nedává smysl, přičemž právě v tomhle spočívá ten oříšek, jenž zřejmě ani nepůjde rozlousknout. Vyjádření Verstappena tak samozřejmě nahrává výše uvedeným faktům, fanoušci F1 si také ostatně mohou říkat „proč by to jinak dělal?“.

Ano, druhá strana věci hovoří o tom, že se může jednat o prostou jezdeckou chybu. Každopádně se dá říct, že Verstappen svým chováním zadělal Red Bullu na zbytečné problémy.

A to i vzhledem k tomu, jak ochotný co se týmovosti týče Pérez vždy byl a co pro samotného Verstappena v minulosti udělal.

Pérez obvinění odmítá

„Není to tak, že bych to udělal schválně, každý dělá v Monaku chyby. Už v první zatáčce jsem málem havaroval. To jsou jen spekulace, které vytvářejí média. Všichni si uvědomujeme, co se v týmu děje a chceme v týmu vše udržet pohromadě,“ řekl Pérez v rozhovoru pro Racing News 365.

„Můžete si klidně prohlédnout celé kolo. Byla to Q3, kde tomu dávám vše. Lidé prostě dělají chyby, když honíte čas na jedno kolo. Myslím, že je to jen součást spekulací, které lidi vytvářejí. Stalo se to před několika závody a je to pro mě teď naprosto irelevantní,“ dodal.

„Přemýšlím o tomto víkendu a chci se ujistit, že tým je v dobré náladě. Měli jsme skvělou sezónu, pro Red Bull to byl neuvěřitelný rok. Já a Max máme velkou zodpovědnost, abychom udrželi tým pohromadě a posouvali se vpřed,“ uzavřel.

Zdroje: F1, Racing News 365, F1 Data Analysis

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.