Spojte se s námi


Motorsport

Frustrovaný Hamilton, Leclercův prohraný závod, Ricciardo blízko vyhazovu: Co ukázala Velká cena Monaka?

Velká cena Monaka přinesla mnohé. S velmi hořkým koncem závodu se musel vypořádat Charles Leclerc, Sergio Pérez se stal historicky nejlepším mexickým závodníkem F1 a pod Danielem Ricciardem se výrazně houpe židle…

Publikováno

dne

Velká cena Monaka přinesla mnohé. S velmi hořkým koncem závodu se musel vypořádat Charles Leclerc, Sergio Pérez se stal historicky nejlepším mexickým závodníkem F1 a pod Danielem Ricciardem se výrazně houpe židle…

Sergio Pérez

Pro Péreze to byla třetí výhra ve své kariéře pilota F1 a navíc na okruhu, kde chce vyhrát úplně každý. Pilot Red Bullu se navíc stal historicky nejlepším mexickým závodníkem formule 1 a po celý víkend předváděl parádní výkony.

Vítězství ve Velké ceně Monaka je tak naprosto zasloužené. Pérez navíc porazil svého kolegu a úřadujícího mistra světa Maxe Verstappena ve všech trénincích, kvalifikaci a nakonec i v závodě.

Pérez se tak přiblížil v šampionátu jezdců druhému Leclercovi, jenž navzdory startovní pozici (pole position) dojel až čtvrtý.

Nic na Pérezově vítězství nezměnil ani protest Ferrari vůči oběma jezdcům Red Bullu, kteří na výjezdu z boxů ve 23. kole přejeli levým kolem žlutou čáru, byť podle sportovních komisařů nikoliv celým objemem.

Prolomení kletby, nakonec však s hořkým koncem

Charles Leclerc konečně prolomil své prokletí, když Velkou cenu Monaka zakončil na čtvrtém místě a konečně tak dokázal dokončit domácí závod.

Čtyřiadvacetiletý Monačan ovšem startoval z pole position a dá se říct, že po celý víkend měl situaci pevně ve svých rukou. Leclerc získal v Monaku už třetí pole position v řadě, avšak ani jeden z posledních tří závodů Leclerc neovládl.

Nakonec tak musel i v Monaku čelit hořkému konci, a to kvůli opětovné špatné komunikaci italské stáje a chybné zastávky v boxech. Ferrari se nejdříve rozhodlo povolat Leclerca do boxů kvůli výměny pneumatik do přechodných podmínek.

A o několik kol později stavěl Leclerc zase, tentokrát přezouval na pneumatiky do sucha, konkrétně na nejtvrdší směs označenou bílou barvou. Ferrari v tu chvíli podniklo dvojitý pit-stop, přičemž jako první do boxů povolalo Carlose Sainze.

Leclerc tak ztratil cenný čas a propadl se za svého týmového kolegu. O kolo později stavěli oba piloti Red Bullu a v důsledku ztraceného času a špatné zastávky v boxech se Pérez dostal nejen před Leclerca, ale také před Sainze.

Pořadí se tak na čele Velké ceny Monaka promíchalo – vedení převzal Pérez, druhý byl v tu chvíli Sainz, třetí Verstappen a až čtvrtý Leclerc. Přestože fanoušci v posledních minutách závodu sledovali tuhý boj o vítězství, pořadí se do konce závodu nezměnilo.

Frustrovaný Hamilton

Do závodu odstartoval Hamilton z osmé pozice, přičemž na té samé příčce proťal i cílovou čáru. Sedminásobný mistr světa si však po závodě postěžoval na to, že byl prakticky celý závod zaseknutý za vozem Alpine.

Nejdříve to byl Esteban Ocon, který se mnohem rychlejšímu Hamiltonovi usilovně bránil. Ten za Ocona klesl po zastávce v boxech, v sekci Sainte Devote poté došlo ke vzájemnému kontaktu.

Hamilton se přesunul na vnitřek zatáčky, zatímco Ocon zaujal defenzivní stopu. To následně znamenalo střet Oconova zadního kola s předním křídlem Lewise Hamiltona. Sportovní komisaři následný střet prošetřili, načež pilot Alpinu obdržel za tento závodní incident pětisekundovou penalizaci.

V konečné klasifikaci to znamená, že Ocon přišel o bodovanou devátou příčku a klesl na místo dvanácté. Nicméně poté, co se i pětadvacetiletý francouzský pilot rozhodl zamířit ke svým mechanikům, ocitl se Hamilton za druhým vozem stáje Alpine – Fernandem Alonsem.

A toho Hamilton nepředjel až do konce závodu. Po závodě jezdec Mercedesu přiznal, že byl průběhem Velké ceny Monaka značně frustrovaný.

Velká havárie Micka Schumachera aneb Další finanční zátež pro Haas

Po velmi nadějném úvodu sezóny padá Haas do klasické deprese. Velkou cenu Monaka nedokončil ani jeden z jeho jezdců, Schumacher navíc ve 27. kole zdemoloval svůj monopost.

Podle informací F1 měl Kevin Magnussen problémy s pohonnou jednotkou a tým tak raději sáhl pro odstavení vozu. Šéf Haasu Guenther Steiner navíc po havárii Schumachera nepůsobil nikterak překvapeně.

Nutno podotknout, syn slavné legendy doposud nedokázal zajet žádný významný výsledek. Na základě pozorování neverbální komunikace je navíc zřejmé, že Haas na tom s financemi není zrovna nejlépe a Schumacherovy nehody americké stáji zrovna nepřidávají.

To zasahuje i do tak ožehavého tématu zvaného rozpočtové stropy. Týmy se aktuálně snaží šetřit, kde se dá – Schumacher tak nejenže nezískává body, ale týmu svými nehodami finančně velmi přitěžuje. Šéf Red Bullu Christian Horner dokonce v nedávném čase prohlásil, že s aktuálními stropy většina týmů ani nedokončí sezónu.

Sebastian Vettel v Monaku poprvé mimo TOP 5

Od začátku kariéry pilota F1 Vettel v Monaku ani jednou nedokončil závod mimo nejlepší pětici, tedy kromě let 2009 a 2014, kdy Vettel ze závodu odstoupil.

V letech 2008 a 2015 dojel Vettel pátý, dvě čtvrtá místa si v Monaku vyjel v ročnících 2012 a 2016. Pět druhých míst Vettel ukořistil v sezónách 2010, 2013, 2015, 2018 a 2019. Čtyřiatřicetiletý německý pilot v Monaku také dvakrát vyhrál (2011, 2017).

Letos skončil v Monaku i díky Oconově penalizaci na desáté příčce.

Lando Norris – nejrychlejší kolo závodu

Navzdory Velké ceně Španělska, kde Norris trpěl velkými potížemi s angínou, vypadal pilot McLarenu v Monaku podstatně lépe. Přestože ani v sedmém podniku sezóny nebyl stoprocentně fit, bylo jeho tempo napříč celým víkendem působivé.

Norris se druhý rok po sobě kvalifikoval do Velké ceny Monaka na pátém místě, letošní závod dokončil na šesté příčce, v závodě jej předjel George Russell na Mercedesu.

Talentovaný britský pilot letos zajel dokonce nejrychlejší kolo závodu v hodnotě 1:14.693. Díky šestému místu a jednoho extra mistrovského bodu za nejrychlejší kolo má Norris na svém kontě v šampionátu jezdců 48 bodů.

Další tragický výkon Daniela Ricciarda

McLarenu dochází trpělivost. A jeho fanouškům taktéž. Ačkoliv by mnozí čekali, že Ricciarda bude letos čekat nějaké zlepšení, je tomu právě naopak. A vymlouvat se na špatný monopost nelze donekonečna.

Kromě loňského vítězství na italské Monze a několika dalších závodů se Ricciardo velmi trápí a ne a ne se chytit.

Šéf britské stáje Zak Brown dokonce před Velkou cenou Monaka připomněl, že v případě dlouhodobých neuspokojivých výkonů má Ricciardo ve smlouvě klauzuli o předčasném ukončení spolupráce.

V šampionátu jezdců má dvaatřicetiletý Australan pouhých jedenáct bodů, což je vzhledem k tomu, co z letošního McLarenu dokáže dostat Norris, opravdu tristní počin.

Pokud v nadcházejících závodech Ricciardo nezlepší svou výkonnost, potažmo pokud v McLarenu nepřijdou na důvod katastrofálních výsledků, může to znamenat i to, že Ricciardo ztratí svou sedačku už v průběhu letošní sezóny.

Zdroje: F1, Motorsport

Reklama

Oblíbené

Copyright © 2017-2024 RUIK Digital s. r. o. | Sportovní zprávy, výsledky, preview a tipy na sázení zdarma - Fotbal, Hokej, Tenis, Oktagon, UFC, Esport a F1. Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.