Spojte se s námi


Ostatní

Evropským sportovcem roku je tenista Novak Djokovič

Nejlepším evropským sportovcem roku se stal podle polské tiskové agentury PAP srbský tenista Novak Djokovič. Na druhém místě se umístil polský fotbalista Robert Lewandowski, který byl králem mezi evropskými sportovci vloni, a třetí skončil nizozemský mistr formule 1 Max Verstappen.

Publikováno

dne

Nejlepším evropským sportovcem roku se stal podle polské tiskové agentury PAP srbský tenista Novak Djokovič. Na druhém místě se umístil polský fotbalista Robert Lewandowski, který byl králem mezi evropskými sportovci vloni, a třetí skončil nizozemský mistr formule 1 Max Verstappen.

Letos hlasovali zástupci šestadvaceti evropských agentur, zastoupena byla i Česká tisková kancelář. Mezi deseti nejlepšími sportovci starého kontinentu jsou čtyři atleti.

V elitní desítce dále najdeme tenistu, fotbalistu, jezdce formule 1, cyklistu, basketbalistu a lyžařku. Dva nejúspěšnější sportovci jsou z Nizozemska a dva z Norska.

Čtyřiatřicetiletý Novak Djokovič se z celkového prvenství v anketě naposledy radoval v roce 2018. Letos zaznamenal své čtvrté vítězství. Ještě úspěšnější je ale v tomto ohledu jeho rival Roger Federer, jenž letos v srpnu oslavil čtyřicítku. Švýcarský tenista ovládl anketu již pětkrát.

Djokovič letos vyhrál Australian Open, French Open a Wimbledon. Přemožitele našel až na posledním letošním Grand Slamu. Na US open ho v září porazil ve třech setech Rus Daniil Medveděv.

Mezi osm mužů se vklínily i dvě ženy

Do vybrané společnosti se dostaly také dvě zástupkyně něžného pohlaví. Nejvíce na sebe v právě končícím roce upozornila holandská atletka Sifan Hassanová. Zářila zejména na olympijských hrách v Tokiu, kde vybojovala zlaté medaile v běhu na 5000 a 10000 metrů.

Nejlepší desítku evropských sportovců uzavřela norská běžkyně na lyžích Therese Johaugová. Ta se blýskla zejména na mistrovství světa v klasickém lyžování, které se konalo na přelomu letošního února a března v německém Oberstdorfu. Johaugová zde získala zlato ve čtyřech disciplínách.  

V desítce sportovců Evropy jsou dále atleti Karsten Warholm, Marcell Lamont a Armand Duplantis, cyklista Tadej Pogačar a basketbalista Janis Adetokunbo.

Zdroj: iSport

Reklama

Fotbal

Barcelona před reprezentační pauzou brala tři body, o hubenou výhru se postaral v závěru De Jong

Poslední utkání 22. kola španělské LaLigy přivítal na stadionu Estadio Mendizorrotza domácí Deportivo Alavés výsledkově kolísající FC Barcelonu. Jedním gólem utkání nakonec rozhodl Holanďan Frenkie de Jong, po přihrávce nové akvizice Blaugranas Ferrana Torrese.

Publikováno

dne

Poslední utkání 22. kola španělské LaLigy přivítal na stadionu Estadio Mendizorrotza domácí Deportivo Alavés výsledkově kolísající FC Barcelonu. Jedním gólem utkání nakonec rozhodl Holanďan Frenkie de Jong, po přihrávce nové akvizice Blaugranas Ferrana Torrese.

Xaviho družina se potřebovala před reprezentační pusou dobře naladit a výsledkově uspět. Z předešlých čtyř odehraných zápasů totiž Barca vyhrála jen jednou, a to v rámci Copa dle Rey na půdě čtvrtiligového Linares.

Poté přišla ligová remíza s Granadou a prohry s Realem Madrid a Atleticem Bilbao v rámci Superpoháru, respektive Copa del Rey. O motivaci měli tedy plejeři z Camp Nou postaráno.

Pro příznivce Katalánců byla, je a zřejmě bude, nadále skvělá zpráva o uzdravení mladíka Pedriho, který již ve svém prvním utkání, zmíněném pohárovém El Clásicu, působil, jakoby ani herní pauzu neabsolvoval. Výborný výkon podal i proti Alavésu a nebýt gólového zápisu kolegy De Jonga pravděpodobně by si vysloužil cenu pro hráče zápasu.

Navzdory zaběhnutým kolejím se svěřenci Xaviho od začátku utkání snažili ohrozit svatyni brankáře domácích. To se podepsalo na statistice střeleckého pokusů, ovšem těch které směřovali mezi tři tyče bylo vskutku pomálu.

Obrázek hry byl již tradiční pro oba celky, ze strany Deportiva urputné bránění a vyčkávání na protiútoky po chybách favorita. Těch bylo, alespoň v rozehrávce hostů, mnohem víc, než by se asi čekalo a leckdy odevzdali svému soupeři míč velmi lacino.

Po neproměněných šancích, zapříčiněných z části i opět famózními reflexy brankáře Ten Stegena, nakonec udeřila Barca, když za scuknutou obranu domácích naběhl Torres a po obloučku Jordiho Alby předložil jako na zlatém podnose tutovku kolegovi Frenkiemu De Jongovi, pro kterého se jedná o teprve druhý zásah v sezóně.

Barcelona se tak vyhoupla na páté místo ligové tabulky se ztrátou jediného bodu na čtvrté Atlético Madrid. Xaviho svěřenci by ale potřebovali konzistentní přísun bodů, což je aspekt, na němž musí trenérský tým Blaugranas ještě zapracovat.

Zdroje: Livesport, Transfermarkt

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Konec všem spekulacím? Hamilton kariéru neukončí, říká jeho bývalý týmový kolega

O tom, že velké finále v Abú Dhabí zanechalo nejen ve světě formule 1, nýbrž v celém motorsportu obrovské stopy, o tom není pochyb. Jenson Button, bývalý týmový kolega Lewise Hamiltona nyní věří, že jeho kariéra bude dále pokračovat. Co na jeho adresu prohlásil?

Publikováno

dne

O tom, že velké finále v Abú Dhabí zanechalo nejen ve světě formule 1, nýbrž v celém motorsportu obrovské stopy, o tom není pochyb. Jenson Button, bývalý týmový kolega Lewise Hamiltona nyní věří, že jeho kariéra bude dále pokračovat. Co na jeho adresu prohlásil?

Existuje hned několik důvodů, proč je takřka nemyslitelné, že by Hamilton ukončil svou kariéru pilota formule 1.

Ač to chvíli skutečně vypadalo, že sedminásobný mistr světa neunese porážku v posledním podniku sezóny, nyní je čas veškeré spekulace ukončit. Faktem sice zůstává, že po konci ročníku 2021 se Hamilton zcela odmlčel ze sociálních sítí a na svém Instagramu chvíli dokonce přestal sledovat F1, jeho odchod by nicméně už byl jinak dávno oznámen.

Mercedes už se totiž pomalu začíná soustřeďovat na novou sezónu, přičemž 23. února začínají první testy v Barceloně. A je skutečně nežádoucí, aby zrovna v tomto období Hamilton oznámil jeho konec. Je ale pravdou, že ve světě formule 1 se může stát cokoliv, a tak jeho návrat stále není definitivně potvrzený.

„Opravdu doufám, že bude nadále závodit. Myslím, že on sám to chce, stále může dosáhnout na rekordní osmý titul a osamostatnit se na čele historie formule 1,“ řekl Button v televizním pořadu Good Morning Britain, jehož slova cituje server Motorsport.

Na toto téma se ostatně vyjádřil i šéf stáje McLaren Zak Brown. „Myslím, že se do F1 vrátí. Ano, může být pořád naštvaný, ale stále je to jezdec formule 1, který chce vyhrávat,“ prozradil Brown ve svém vyjádření na oficiálních stránkách McLarenu.

„Taky si nemyslím, že je připravený k odchodu. Podle mého bude chtít dosáhnout na osmý titul mistra světa. Je zde pořád mnoho faktorů, proč by měl ve F1 pokračovat,“ dodal Brown.

Podobné prohlášení vyřkl v nedávné době i novopečený prezident FIA Mohammed Ben Sulayem.

Je tedy opravdu nepravděpodobné, že i s ohledem na kvapem blížící se testy Hamilton ukončil aktivní kariéru.

První testy se uskuteční ve dnech 23. až 25. února v Barceloně, oficiální testování pak začne v Bahrajnu desátého března a bude rovněž trvat dva dny. Právě v Bahrajnu mají být přítomni už i fanoušci a nemají chybět ani televizní přenosy.

Zdroje: McLaren Racing, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Motorsport

Velká změna plánů! Spolupráce Honda & Red Bull bude i nadále pokračovat, důvodů je hned několik

Velká změna plánů! Honda bude nejen Red Bullu, ale i Alpha Tauri dodávat motory až do roku 2025. Důvodů je samozřejmě více, zejména těch provozních a politických. Své vyjádření k této situaci poskytl také Helmut Marko, který rovněž prozradil mnohé.

Publikováno

dne

Velká změna plánů! Honda bude nejen Red Bullu, ale i Alpha Tauri dodávat motory až do roku 2025. Důvodů je samozřejmě více, zejména těch provozních a politických. Své vyjádření k této situaci poskytl také Helmut Marko, který rovněž prozradil mnohé.

Honda na konci loňského roku formálně ukončila svou činnost ve formuli 1, avšak všem zúčastněným bylo jasné, že jakási spolupráce mezi japonským výrobcem motorů a Red Bullem bude i nadále pokračovat.

V podstatě to však znamenalo, že v případě ukončení oficiálního partnerství si Red Bull bude za služby Hondy platit. Japonská automobilka totiž vyjádřila své plány ohledně elektrifikace, na kterou se v budoucích letech chce soutředit.

Zástupci Red Bullu tedy oznámili, že se vydají svou vlastní cestou a založili novou firmu s názvem Red Bull Powetrains. Tým by si tak pohonné jednotky vyráběl i vyvíjel, případně za pomoci některého z potencionálních nově příchozích partnerů (VW, Audi, Porsche).

Ještě lépe se tato situace dá vysvětlit tak, že Red Bull by si v dalších letech vyráběl motory sám (ovšem právě díky dílům od Hondy) a současně pracoval na novém projektu týkajícího se nových pravidel F1, která vstoupí v platnost v roce 2026.

Helmut Marko však v rozhovoru pro Motorsport prozradil, že nakonec bude vlastně úplně všechno jinak. Je to velká změna? Nepochybně ano, Honda má totiž Red Bullu a Alpha Tauri dodávat kompletní motory až do roku 2025!

Red Bull tímto krokem takřka přiznává, že plány ohledně nově vzniklé firmy tak byly poněkud sebevědomé. Zaprvé, ač se týmu podařilo přetáhnout velké množství inženýrů a klíčových lidí z Mercedesu, stále nemají dost pracovní síly na to, aby dokázali výrobu spolehlivě rozjet.

Toto rozhodnutí rovněž odstraňuje jakékoliv obavy z problémů, jakými jsou kontrola kvality, která by mohla vyplynout z přesunu výstavby pohonných jednotek do Spojeného králoství. Zároveň se v Red Bull Powertrains mohou lépe soustředit na jejich nový projekt.

Nutno podotknout, v letošním roce dojde ke zmrazení vývoje pohonných jednotek. Honda tak stihne Red Bullu dodat již vylepšenou pohonnou jednotku i s ohledem na složité úpravy kvůli přechodu na nové palivo.

Změna spočívá také v tom, aby bylo na Red Bull v roce 2026 nahlíženo jako na výrobce. Proč? Vzhledem k velmi pravděpodobnému zavedení rozpočtových stropů budou mít potencionální nově příchozí týmy výhodu, respektive určitou úlevu spočívající zejména ve vyšším množství finančních prostředků.

Zatím není jasné, zda budou motory označeny stále „motory Honda“, ačkoliv by byl tento krok logický kvůli mnoha aspektům, zejména politickým.

„Motory se budou do roku 2025 vyrábět v Japonsku, my se jich ani nedotkneme. To znamená, že veškerá práva zůstanou Japoncům, což je pro rok 2026 důležité v tom ohledu, že to z nás bude dělat nováčky,“ řekl Marko v rozhovoru pro magazín Autorevue, jehož slova cituje server Motorsport.

„Mezi námi a Hondou došlo k přehodnocení celé situace, a to samozřejmě v tom smyslu, že oni by vzhledem k jejich zapojení do projektu elektrifikace mohli využít našich znalostí, co se týče baterií,“ vysvětluje.

„Původně bylo plánováno, že pro nás budou vyrábět motory pouze pro rok 2022. Nyní však bylo rozhodnuto, že nám budou dodávat motory až do roku 2025, což je pro nás obrovská výhoda. Znamená to, že musíme pouze provést jemné úpravy a kalibrace,“ uzavřel.

Zdroje: F1, Motorsport

Pokračovat ve čtení

Oblíbené