Spojte se s námi


eSport

Esports & iGaming: Jak jsou propojení?

Publikováno

dne

Esport a iGaming jsou dvě samostatná odvětví, která jsou však úzce provázána a to díky využívání internetu. Ale třeba i díky popularitě kompetitivních her pro více hráčů, navíc je spojuje silná vazba. Vzhledem k tomu, že se obě odvětví dále rozvíjejí, je pravděpodobné, že se budou i nadále různými způsoby prolínat a ovlivňovat.

V posledních letech vzrostla popularita eSportu i iGamingu a mnoho lidí se jich účastní jako hráči, diváci nebo fanoušci. Do této oblasti se zapojilo i mnoho velkých videoherních společností a vydavatelů, kteří se do tohoto oboru pustili. Existují také profesionální organizace a týmy, které se účastní turnajů a akcí po celém světě.

CO JE TO ESPORTS?

Esport, známý také jako elektronický sport, označuje organizované soutěžní hraní videoher. Jedná se o rychle se rozvíjející odvětví, v němž profesionální hráči soutěží v turnajích o peněžní odměny a sponzorské smlouvy.

Esporty lze hrát na různých platformách, včetně osobních počítačů, konzolí a mobilních zařízení. Mnoho populárních esportových her je založeno na týmové spolupráci, kdy se hráči společně snaží přelstít své soupeře a dosáhnout vítězství. Mezi oblíbené esportové hry patří League of Legends, Dota 2 a Overwatch.

Esportovní turnaje často pořádají vývojáři her, profesionální esportové organizace nebo sítě jednotlivých hráčů. Tyto turnaje mohou mít různou velikost, od malých místních akcí až po mezinárodní soutěže s milionovými výhrami. Kromě tradičních turnajů vzniklo mnoho esportových lig, v nichž se týmy utkávají v pravidelných sezónách a play-off.

Esporty si v posledních letech získaly značnou pozornost hlavního proudu a velké turnaje se vysílají v televizi i online. Kromě toho byl esport uznán jako medailová disciplína na Asijských hrách a uvažuje se o jeho zařazení na olympijské hry.

Vzhledem k tomu, že odvětví esportu nadále roste, očekává se, že přiláká více investic a sponzoringu od společností, které chtějí využít velkou a vášnivou komunitu esportovců. 

CO JE TO IGAMING?

iGaming, známý také jako online hraní nebo internetové hraní, označuje hraní videoher přes internet. Může zahrnovat širokou škálu aktivit, od příležitostných her hraných na platformách sociálních médií až po kompetitivní hry pro více hráčů hrané na vyhrazených herních serverech.

Jedním z aspektů iGamingu, který si v posledních letech získal značnou pozornost, je online hraní, které zahrnuje hry, jako je online poker, online kasino a online sportovní sázky. V mnoha zemích je online hraní regulováno a provozovatelé potřebují licenci, aby mohli tyto typy her hráčům nabízet.

Kromě online hazardních her zahrnuje iGaming také širokou škálu příležitostných her, které se hrají přes internet, včetně logických her, strategických her a virtuálních světů. Tyto hry lze hrát na různých platformách, včetně osobních počítačů, konzolí a mobilních zařízení.

Odvětví iGamingu se v posledních letech výrazně rozrostlo a na vývoj a distribuci online her se specializuje mnoho společností. K růstu tohoto odvětví přispěl také vzestup mobilního hraní, protože stále více lidí má přístup k chytrým telefonům a tabletům, které se mohou připojit k internetu.

Vzhledem k tomu, že herní průmysl iGaming nadále roste, očekává se, že bude přitahovat více investic a pozornosti hráčů i společností, které chtějí na tento lukrativní trh proniknout. 

CO MAJÍ TATO DVE ODVĚTVÍ SPOLEČNÉHO?

Jedním z hlavních způsobů, jak se esport a iGaming prolínají, jsou soutěžní hry pro více hráčů. Mnoho populárních esportových her, jako jsou League of Legends a Overwatch, se hraje online a k soutěžení vyžadují hráči připojení k internetu. Tyto hry mohou být často klasifikovány jako iGaming, protože se na jejich výsledek dá sázet.

Dalším způsobem, jak se esport a iGaming překrývají, je online hraní. Některé internetové stránky s hazardními hrami nabízejí možnosti sázení na esportové turnaje a zápasy a umožňují hráčům vsadit si na výsledek těchto soutěží. Kromě toho jsou některé esportové hry, jako například DOTA 2 a Counter-Strike: Global Offensive, mají virtuální předměty, které lze zakoupit a vyměnit na tržišti služby Steam, což je podobný způsob, jakým weby online hazardních her nabízejí virtuální měnu nebo kredity, které lze použít k hraní her nebo sázení.

Reklama

eSport

Čínský obr na hraně propasti. RNG zažívají nejhorší split od roku 2015

Nejslavnější čínské organizaci v LoL hrozí neobvyklý scénář. Zápas před koncem základní části LPL jsou na pokraji vyřazení, z bojů o playoff.

Publikováno

dne

Nejslavnější čínské organizaci v LoL hrozí neobvyklý scénář. Zápas před koncem základní části LPL jsou na pokraji vyřazení, z bojů o playoff.

Royal Never Give Up (krátce RNG), je v Číně takovým pojmem, jako v Evropě Fnatic a G2 Esports nebo v Koreji T1. Jedna z nejstarších LoL organizací, která historicky patří k nejlepším týmům světa, zažívá tragický vstup do sezóny 2023.

Výkony jako na houpačce způsobily, že mohou zopakovat historický nezdar z roku 2015 a nepostoupit do playoff, čínské LPL.

Tato neobyklá pozice budí oprávněně velké rozpaky. Tým kolem velkých hvězd čínské nejvyšší soutěže, který na posledním světovém šampionátu skončil ve čtvrfinále a zároveň je stále zatím aktuálním vítězem MSI, hledá marně stabilitu.

Posledním pomyslným hřebíčkem do rakve plánů na postup byla nečekaná prohra 0-2, s nováčkem LPL – Ninjas in Pyjamas (známá esport organizace, zejména ze hry Counter-Strike, která odkoupila tým Victory Five – pozn. autora).

Tento nepříjemný výsledek způsobil velké otazníky, zda velká a slavná organizace je vůbec připravena na playoff a zda nedojde ke změnám i uvnitř vedení organizace. I když série byla vyrovnaná, překvapení a výsledek 0-2 hovoří za vše.

Ninjas in Pyjamas zatím v lize sbírají zkušenosti, nicméně cenný skalp jednoho z titánů světového LoL se počítá. I když jsou mimo boje o playoff.

Přidala na výkonnostní nestabilitě chyba trenérů?

Nestabilita herního výkonu a přípravy je znát i mimo hráčskou sféru. Nedávno vzbudil velký rozruch i TikTok, na kterém se generální manažer organizace, omlouval fanouškům za špatné rozhodnutí trenérského štábu.

Trenéři se během série proti Anyone’s Legend rozhodli střídat marksmana Tangyuana za Angela, což vyústilo v nepříjemnou náladu v týmu. RNG tuto sérii nakonec prohráli 1-2.

Čínská LPL je oproti jiným velkým ligám ve světě jinak postavená. Funguje na jiném formátu a i podmínky pro playoff jsou jiné.

Liga má momentálně sedmnáct týmů a hraje se systémem single round robin (každý s každým jednou = 16 zápasů v základní části – pozn. autora). Do playoff postupuje desítka týmů, kde se systémem předkol a opravných kol dojde k šampionovi ligy.

RNG čeká poslední zápas ve čtvtek, proti Rare Atom. I případná výhra jim však nemusí stačit. Tým je zatím jedenáctý a musí spoléhat na zaváhání jednoho z dvojice Inviticus Gaming nebo WE.

Případný nepostup do playoff bude u čínských fanoušků hodně divoké a probírané téma. Lze očekávat, že nastanou určité změny uvnitř organizace.

Zdroj: Twitter, LPL Fanclub, Youtube, Onivia

Pokračovat ve čtení

eSport

Základní část Hitpoint Masters je u konce, Entropiq postupuje z první příčky

Publikováno

dne

Až poslední kolo muselo rozhodnout o nejlepším týmu základní části Mastercard Hitpoint Masters. Entropiq si po ohromném dramatu připsal vítězství nad eSubou a do play-off půjde z první pozice. „Modrá krev“ je druhá, třetí místo patří po úspěšném tiebreakeru SINNERS. Posledním mančaftem v play-off připadá pardubickému Dynamu Eclot.

Entropiq 1:0 eSuba

Nejočekávanější špíl pátečního programu proti sobě postavil dva nejúspěšnější týmy jarního splitu. Entropiq i eSuba měli na svém kontě deset vítězství a jejich vyrovnanost se odrážela na vývoji samotného utkání.

Týmy od sebe dělily maličkosti, rozhodovala až ztráta koncentrace eSuby, jež kupila chybu za chybou. Po čtyřiceti minutách ničil Entropiq základnu soupeře a mohl slavit.

Brute 0:1 Dynamo Eclot

Chtěli se vyhnout poslednímu místu, to se jim ale nakonec i přes nadějný start nepodařilo. Brute nastoupili do utkání proti Dynamu Eclot agresivně, nebáli se jednotlivých potyček a dokázali s favoritem držet krok.

Útočná nálada se ale rychle vymknula kontrole. DNE si postupně vypracovali obří náskok a Brute nedokázali navázat na překvapivý triumf nad eSubou.

Cryptova 0:1 SINNERS

Ostravská organizace chtěla zabojovat o pátou příčku a co největší porci bodů do celkové roční tabulky. Jenže SINNERS znovu potvrdili formu z druhé poloviny jarního splitu Mastercard Hitpoint Masters.

Díky správným rozhodnutím v klíčových momentech hry nakonec liberecký tým přehrál soupeře z východu a zajistil si tiebreaker o třetí místo.

Sampi 1:0 Inside Games

Konec splitu pro dva celky, které budou odcházet z první poloviny sezóny se smíšenými pocity. Sampi se po tragickém vstupu do splitu zvedli, podobný příběh provázel Inside Games.

Ti však čtvrtou výhru na své konto nepřipsali. Netradiční výběr šampionů Sampi nakonec vyšel. Organizace Jakuba Jankta pro sebe uzmula páté místo, IG končí sedmí.

Dynamo Eclot 0:1 SINNERS

Rozhodnout o tom, kdo nakonec skončí po základní části na bronzové pozici, musel tiebreaker. Oba týmy toužily top 3, nejvíce ji ale chtěl Šimon „Strode“ Povýšil. ADC SINNERS zářilo.

Na botlane byl Povýšil téměř bezchybný, svůj výkon korunoval úžasně zahranou bitvou rezultující v pentakill. Heroická akce v podání hvězdy SINNERS rozsekla utkání. SINNERS končí po čtrnácti kolech na třetí příčce.

Play-off Mastercard Hitpoint Masters začíná v úterý 21. března zápasem mezi SINNERS a Dynamem Eclot.

Pokračovat ve čtení

eSport

Fnatic poprvé na jaře vyhráli a ukončili černou sérii

Souboj dvou nejhorších týmů jarního splitu LEC mezi Fnatic a Team Heretics, ukončil prozatím zmar, slavného evropského powerhousu.

Publikováno

dne

Souboj dvou nejhorších týmů jarního splitu LEC mezi Fnatic a Team Heretics, ukončil prozatím zmar, slavného evropského powerhousu.

Padesát dní. Tak dlouho čekali hráči Fnatic na vítězství v LEC. Zápas proti zatím se trápícím Team Heretics, měl na začátku úplně jiný průběh, než na co jsme byli zvyklí.

Fnatic nastoupili aktivně, synchronizovaně a nedávali svému soupeři moc prostoru. I přes některé chyby na obou stranách, tým měl velmi brzy mírný náskok v goldech.

Po počátečním šoku se hráčům Heretics podařilo stav hry trochu víc vyrovnat, nicméně Fnatic si tentokrát víc věřili.

Víra a odhodlání zlomit dlouhé prokletí, byla na jejich hře vidět. Ustrašený a nekoordinovaný výkon z prvních zápasů jara, prozatím zmizel.

Oscarinin hrál velmi zodpovědně. Bot linka byla víc kompaktní. Advienne se svým Nautilusem připravoval pro své spoluhráče dobré pozice.

I přes snahy týmu Heretics, Fnatic dokázali postupný náskok navyšovat a zvládat klíčové cíle na mapě. Na killy bohaté utkání skončilo ve čtyřicáté minutě vítězstvím Fnatic. Úleva hráčů, kteří kvůli nemoci hráli ze svého tréninkového centra, stejně jako Heretics, byla rozhodně cítit.

Fnatic tato výhra nesmírně pomáhá a dává jim šanci ještě zabojovat o postup do skupinové/playoff fáze.

Nicméně jejich dalšími soupeři budou především týmy z horních pater tabulky. Zejména zítřejší zápas proti KOI bude zkouškou, zda šlo o výsledkový záchvěv nebo výkonnost evropského giganta půjde nahoru.

Zdroj: LEC, Youtube, KazaLoL

Pokračovat ve čtení

Tipsport škola sázení

Oblíbené