Spojte se s námi


eSport

EA SPORTS žebříček top 100 fotbalistů nové hry FIFA 18 | 30-21

Publikováno

dne

EA SPORTS odkryl dalších 10 fotbalistů ze stovky nejlépe hodnocených hráčů nové hry FIFA 18, která vyjde již 29. září. Tentokrát jde o hráče seřazených od 30 do 21.

V tomto výběru se usadili 4 skvělý střední obránci Diego Godín, Mats Hummels, Thiago Silva a Leonardo Bonucci, kteří pomalu, ale jistě míří ke konci své bohaté fotbalové kariéry. V současnosti jsou to ale tahouni svých týmů a díky svým zkušenostem pro většinu útočníků neprostupnou zdí.

Velký progres v Bayernu Mnichov udělal záložník Thiago, který se ve hře FIFA 18 může pyšnit skvělým driblingem (90) a nahrávkami (85). Nejrychlejší hráč ve hře FIFA 18 Pierre-Emerick Aubameyang poté obsadil 29. místo.

30. ZLATAN IBRAHIMOVIĆ

29. PIERRE-EMERICK AUBAMEYANG

28. HUGO LLORIS

27. DIEGO GODÍN

26. MATS HUMMELS

25. THIAGO SILVA

24. ARJEN ROBBEN

23. LEONARDO BONUCCI

22. THIAGO

21. PAULO DYBALA

Reklama

eSport

Tři největší překvapení na Mid-Season Invitational

Skupinová část turnaje MSI je už minulostí, před námi je pouze Rumble stage a Play-offs. Kdo vlastně nejvíce překvapil ve skupinové fázi? Od koho se moc neočekávalo a stejně předvedl parádní výkony? Podíváme se na tři hráče, kteří nás nejvíce překvapili. Dostal se mezi ně i někdo z Evropy?

Publikováno

dne

Od

Skupinová část turnaje MSI je už minulostí, před námi je pouze Rumble stage a Play-offs. Kdo vlastně nejvíce překvapil ve skupinové fázi? Od koho se moc neočekávalo a stejně předvedl parádní výkony? Podíváme se na tři hráče, kteří nás nejvíce překvapili. Dostal se mezi ně i někdo z Evropy?

Oslňující výkony, velká zklamání a totální demolice v podání favoritů, tak nějak vypadaly skupiny letošního Mid-Season Invitational. Zářili hlavně G2, T1 a RNG, od kterých to ale všichni očekávali, bylo tu ale i několik hráčů, kteří nás překvapili svými skvělými výkony a nejsou z těchto tří týmů.

RED Aegis

Od začátku svojí kariéry nastupuje Aegis za RED Canids Kalunga, za tu dobu se stal nejlepším brazilským junglerem a vyhrál 2x CBLOL. Od Brazilců se toho moc neočekávalo a oni nám hned v prvním zápase vyrazili dech. Porazili PSG Talon hlavně díky Aegisovi na jeho Wukongovi, se kterým skončil na skóre 6/0/4.

Aegis nás udivoval i ve zbytku turnaje, v zápase proti Instanbul Wildcats se mu povedlo nasbírat s Lee Sinem dokonce 15 killů, což byl až do včerejška rekord turnaje. Jeho kill participace mluví asi za vše, Aegis byl u více než 80% zabití svého týmu a byl rozhodně nejdůležitějším hráčem Brazilců.

PSG Bay

Bay, jméno o kterém se mluvilo asi nejvíce, jaké výkony bude předvádět, dokáže nahradit Mapla? Bohužel první hra turnaje se Bayovi úplně nevydařila a spousta fanoušků už ho v tento moment zavrhla. Bay sám říkal, že měl problémy s tím, že se mu před fanoušky klepaly ruce a proto se mu hrálo špatně.

Další dny už to byla Extratřída od Baye, jeden přejezd za druhým, jediný midlaner, za kterým zaostával, byl Xiaohu. V druhé hře proti RED to byl právě on, kdo dovedl PSG k vítězství. Bay dokonce v této hře dal víc killů, než všichni ostatní hráči dohromady a tím odčinil tu první prohru s RED. Uvidíme, jak si povede proti Fakerovi s caPsem.

SGB Shogun

Rozhodně největší překvapení celého turnaje. Shogun ve vietnamské VCS nebyl ani TOP3 nejlepší marksman, ale pak přijel na světový šampionát. První zápas světového šampionátu a Shogun s Takim dvakrát zabili nejlepší botlane světa 2v2. Gumayusiho asi zaskočil aktivní styl hry botlinky SGB.

Shogun ale dominoval všem zápasům, které SGB hráli, bylo jasně vidět, že se chce ukázat. Byl to právě on, kdo zajistil SGB postup před DFM. Jeho Kaisa rozebrala DFM a poslala vietnamský tým do Rumble stage. Pokud se vám líbí, jak hraje Shogun, doporučuji se podívat na Artemise, Sty1e a Eddieho, kteří dominovali VCS.

Zdroj: LoL Esports

Pokračovat ve čtení

eSport

Českému esportu chybí hlavně struktura, profesionalita a peníze, tohle vše už v zahraničí je, říká CEO Sinners Moritz Straube

Esport začíná pomalu, ale jistě promlouvat do světového dění, když si ukrajuje stále větší a větší kus pozornosti především u mladší generace. Celé toto odvětví je však stále na samém začátku profesionalismu. Na to, jak bude vypadat budoucnost esportu, jsme se zeptali Moritze Straubeho, CEO týmu SINNERS.

Publikováno

dne

Esport začíná pomalu, ale jistě promlouvat do světového dění, když si ukrajuje stále větší a větší kus pozornosti především u mladší generace. Celé toto odvětví je však stále na samém začátku profesionalismu. Na to, jak bude vypadat budoucnost esportu, jsme se zeptali Moritze Straubeho, CEO týmu SINNERS.

Jak byste zhodnotil stav českého esportu v porovnání se zahraničím co do nějakého zázemí, oblíbenosti a finančních odměn?

Stav českého esportu je takový, že jsme určitě o dost dál, než jsme byli před dvěma lety. Pořád jsme ale dost pozadu a v určitých místech tam chybí struktura a profesionalita. Nejvíce tam pak chybí peníze, především co se některých menších týmů týče, a tohle všechno už v zahraničí je. Ty týmy mohou své hráče platit na plný úvazek a ti se díky tomu mohou soustředit pouze na tu svojí práci.

Do zemí jako jsou Dánsko, Německo nebo Francie nám sice ještě pár let chybí, ale jsme na dobré cestě. Čím dál tím více sponzorů se do toho zapojuje, tak je v tom odvětví více peněz, což uživí více a více lidí, to je to nejdůležitější, abychom se mohli dostat na nějakou světovou úroveň.

Minimálně u nás se esport téměř nejvíce rozjel a dal o sobě vědět v té největší krizi pandemie koronaviru, kdy prakticky nic jiného ani nebylo možné sledovat. Jak se díváte na tento fakt a bylo tomu tak i v zahraničí? Pomohlo to ČR se přiblížit zahraničí?

Sledovanosti určitě ta pandemie pomohla, což je samozřejmě důležitý faktor pro sponzory. U nás bylo štěstí, že těsně před tou krizí přišlo docela dost týmů, které měly peníze a díky tomuto novému vánku se to u nás vyvinulo rychleji než v zahraničí.

Nám to tedy určitě pomohlo a Česku a Slovensku to pomohlo se přiblížit tomu zahraničí, takže to hodnotím jako pozitivní.

Jak to vidíte s budoucností českého esportu?

Já věřím, že se v dalších letech bude připojovat čím dál více sponzorů a to i mimo ten technologický svět, například banky, pojišťovny, cestovní kanceláře atd. A to je velmi důležité. Určitě očekávám, že se do toho dříve či později zapojí i vláda do určité míry, že budou nějaké peníze od státu, který bude podporovat esport, stejně jako to dělá s klasickým sportem.

Každopádně tohle jsou dva velké faktory, ke kterým se dopracujeme a myslím si, že co se sportovního hlediska týče, tak jsme na dobré cestě, jelikož tu máme mnoho talentů, kteří mají na to, aby se probojovali na tu nejvyšší světovou úroveň a je to i vidět, protože máme ve světě plno skvělých hráčů.

Esport je nicméně stále širokou veřejností vnímán spíše jako „zábava za počítačem“, nikoliv regulérním sportem. Co se týče tohoto trendu, cítíte právě v otázce onoho vnímání už nějaké zlepšení? 

Tohle je určitě zajímavé téma. Myslím si, že široká veřejnost úplně nechápe, že to není špatně, že je to „zábava“. Ona to může být v první řadě zábava pro toho člověka a pak třeba zjistí, že je v tom tak dobrý, že se v tom může i živit.

Nakonec je to jako fotbal. Třeba pro mě, když jsem byl mladší, tak to byla zábava, pak jsem začal hrát za tým a hrál jsem ho hodně a dlouho. Takhle to vlastně celé začíná. Tohle právě podle mě zatím lidi úplně nechápou a myslím si, že se tohle brzy změní.

Je to i na nás, na týmech a esportu jako takovém, abychom to lidem ukázali, že to není jenom zábava. Ty hráče to samozřejmě baví, ale někdy je to opravdu tvrdý sport, kdy naši sportovci trénují někdy i 10 hodin. Esport je hlavně mentální sport, který bych přirovnal k šachům a myslím si, že takhle bude vnímaný esport i do budoucna.

Jakým způsobem nabíráte nové členy do vašich týmů? Je potřeba zlepšit úroveň či zvýšit počet například amatérských turnajů, stejně jako fotbal těží z Grassroots?

Interně je to pro nás jeden z největších cílů, které máme. Esport potřebuje něco jako Grassroots, abychom měli odkud ty hráče čerpat. Do toho se zapojují třeba ty academy týmy, které jsou pro to důležité. Je to hodně propojené právě s těmi penězi od státu.

Takový fotbal a hokej ohromně čerpá z těchto peněz, takovou možnost my nemáme a ty týmy si to musí platit sami. Je proto nesmírně důležité, abychom ten Grassroots měli, ale potřebujeme pomoc i z jiných stran než jen od týmů a investorů.

Před nějakým časem se rovněž spekulovalo o zařazení esportu na olympijské hry. Byl byste pro, či nikoliv?

Mě to upřímně ani nezajímá, jestli bude esport na olympiádě, nebo ne, pro kterou to dává větší smysl, protože potřebuje zaujmout mladší generaci, v čemž je esport velmi silný. Bylo by to tedy asi ve prospěch olympijských her, ale už asi ne tolik pro samotný esport.

Taková vlastní esport olympiáda by pro nás možná byla daleko zajímavější.

Poněkud asi kontroverzní otázka, ale s ohledem do “daleké” budoucnosti, jelikož se digi svět neustále vylepšuje, některé hry začínají být vskutku nerozeznatelné od reality – dokáže podle vás esport v budoucnu třeba i nahradit nějaké sportovní disciplíny?

Myslím si, že je důležité, abychom pochopili, že esport se nesnaží nahradit ty tradiční sporty, že o to vůbec nejde. Ale myslím si, že potenciál tam je, jelikož tomu je fakticky velmi blízko, jako například formulím. Ty simulátory mají obrovskou výhodu vůči té tradiční formuli, že se nikdo nemůže zabít, to riziko nebezpečí tam prakticky neexistuje.

Jinak jsem ale velký propagátor, aby esport a klasický sport žily vedle sebe. Ano, je to tak, že klasický sport ztrácí fanoušky, ale myslím si, že to bude žít dál vedle sebe.

Začátkem roku 2022 se Sinners rozloučili s Tomášem „oskarem“ Šťastným, 14. nejlepším hráčem světa z roku 2018, se kterým jste dosáhli mnoha úspěchů. Na vašem webu píšete, že takový hráč se zkušenostmi ze zahraničí přinesl Sinners mnohé, například právě bohaté a cenné zkušenosti, které tým pozvedly. Jak vlastně spolupráce s takovým špičkovým hráčem probíhá a jak konkrétně se tedy jeho zkušenosti projevily?

Oskar byl pro nás hrozně důležitý hráč. Řekli jsme si, že potřebujeme změnu na pozici AWP hráče a on byl u nás v tu dobu nejlepší na tu pozici. Byli jsme proto hrozně rádi, že se k nám přidal a že nám chtěl pomoc dostat se na světovou špičku.

Předával spoluhráčům své zkušenosti, uklidňoval je na LAN akcích a probíral s nimi, jak řešit určité situace. Jinak ale ta spolupráce neprobíhala jinak než s ostatními. Ty jeho zkušenosti se projevily spíš interně v týmu, v té práci se spoluhráči, kdy se ty strategie a hra točily především kolem něj.

Jako náhrada za Tomáše pak byl díky dlouhodobému scoutingu zvolen David „forsyy“ Bílý, jenž rozhodně nebyl levnou záležitostí. Prozradíte nám, na kolik vás tedy David vyšel? Právě na vašem webu píšete, že se dokonce jednalo o sedmicifernou částku.

Pro nás bylo důležité, abychom našli tu nejlepší možnou náhradu za Oskara. A David za mě má rozhodně na to, aby byl minimálně stejně dobrý jako on. Je mladší a nemá ještě ty jeho zkušenosti, ale má k tomu našlápnuto.

Pro nás tato vyšší cena dávala smysl, jelikož jsme ho potřebovali, má velký talent a skvěle se s ním spolupracuje. Na první pohled to zní jako vysoká částka, ale je to částka, která dává smysl a na tom konci pro nás byla stále profitabilní.

V nedávném čase do vaší organizace přestoupil Martin „Kappa“ Krompolc, který si jakožto nejlepší československý jezdec dokonce vysloužil spolupráci s McLarenem. Jak dlouho bude hájit barvy Sinners a co vše vám vlastně může přinést?

Martina mám rád jako člověka i jako profesionála. V TrackManii se pohybuje dlouho a je jeden z nejlepších jezdců na světě, i proto jsme ho chtěli u nás. Jak dlouho s námi bude ale nevím, záleží, zda to oběma stranám bude dávat smysl. Ale ta hra se mi líbí a to i ta komunita, proto bych se v ní rád pohyboval co nejdéle.

Díky tomu jsme samozřejmě vidět i v nové sekci, díky čemuž nabíráme nové fanoušky, což je pro nás hodně důležité. Samozřejmě nám přinese i určitý vylepšený vztah s Ubisoftem, který je vývojářem té hry.

Jste jedním z prvních profesionálních fulltimeových týmů s působením jak na tuzemské, tak i mezinárodní scéně. Jaký je Váš pohled do budoucna a jak se Sinners podle Vás prozatím daří plnit vaši misi co do rozvoje talentovaných hráčů a stoupáním na vrchol?

Za ty poslední dva roky se nám vede opravdu dobře a daří se nám rychle plnit cíle. Díky tomu, že jsme do toho zapálení a nejde nám čistě jenom o peníze, tak je to vidět v té naší snaze to tady všechno posouvat.

Uvidíme ale, co bude na konci roku, a jestli se do toho mainstreamu neposuneme třeba ještě letos. Je to ale ještě pořád mladý obor, tak se to těžce předvídá.

Pokračovat ve čtení

eSport

Začíná 7. sezona Samsung MČR v mobilních hrách

Publikováno

dne

Samsung MČR v mobilních hrách po roce opět nabídne ty nejzajímavější souboje o titul českého šampiona. Pro 7. sezonu nejprestižnější česko-slovenské esportové soutěže zaměřené na mobilní tituly vybrali pořadatelé hry Brawl Stars a LoL: Wild Rift. Letos se hraje o více než 200 000 korun a finále si diváci budou moci vychutnat naživo v nově postavené Vodafone PLAYzone Aréně.

Agentura PLAYzone spolu s titulárním partnerem, společností Samsung, oznamuje podobu letošní sezony českého šampionátu. Samsung MČR v mobilních hrách letos na svůj program zařadí dvě hry.

První z nich – Brawl Stars – se objeví již potřetí a hráči si rozdělí téměř 80 000 korun. Po loňské úspěšné premiéře se opět odehraje také turnaj v oblíbené MOBA hře LoL: Wild Rift. Ta nabídne dokonce ještě vyšší prize pool, a to necelých 140 000 korun.

Mobilní esport patří mezi nejrychleji rostoucí segmenty v gamingovém odvětví a já jsem rád, že z naší pozice můžeme v Česku dlouhodobě určovat trendy a lidi bavit. Letos bych rád pozval fanoušky nejenom ke streamu, ale také do nové Vodafone PLAYzone Arény v Praze na Chodově, kde máme připravenou Samsung mobilní zónu.

Tam si návštěvníci mohou kdykoli vzít do ruky a vyzkoušet nejnovější zařízení Samsung Galaxy a – kdo ví – třeba i začít svoji cestu za titulem českého mistra,“ říká Martin Doležel, Brand Communication Manager ve společnosti Samsung Electronics.

Kvalifikace otevřená všem

I letos má šanci zvítězit každý hráč, který přihlásí svůj tým. Možností bude mít hned několik. V rámci online turnajů s otevřenými kvalifikaci budou týmy během sezony sbírat MČR body a šest nejúspěšnějších získá pozvánku přímo do závěrečného finále.

V něm jej doplní dva týmy ze speciálního turnaje Midseason. I do něj se může přihlásit kdokoli. Tento systém platí pro oba herní tituly a otevřené kvalifikace proběhnou na portálu playzone.cz.

Ani letos nepřijdou milovníci mobilních herních titulů o svoji oblíbenou esportovou soutěž. Jsem ráda, že se nám daří turnaj neustále rozvíjet a oslovovat nové diváky i hráče. Cesta nových šampionů začíná už v polovině května a já věřím, že si fanoušci užijí zápasy nejenom v živém vysílání, ale také naživo ve zbrusu nové Vodafone PLAYzone Aréně.

V loňském roce jsme byli svědky několika překvapivých výsledků a věřím, že i letos nás čeká sezona plná zajímavých příběhů,“ popisuje Magdaléna Havlíková z agentury PLAYzone, hlavní organizátorka Samsung MČR v mobilních hrách.

Kalendář hlavních událostí Samsung MČR v mobilních hrách 2022

DatumHraTurnaj
16. květnaBrawl Stars1. otevřené kvalifikace
2. a 3. červenceBrawl StarsMidseason
17. červenceLoL: Wild Rift1. otevřené kvalifikace
13. a 14. srpnaBrawl StarsFinále
3. a 4. záříLoL: Wild RiftMidseason
22. a 23. říjnaLoL: Wild RiftFinále
Pokračovat ve čtení

Oblíbené